Mașinile moderne
#1
Posted 02 April 2023 - 09:31
Dacă mă uit la o mașină veche de 10 ani și la una nouă nu cred că găsesc diferențe notabile. Într-adevăr sunt ceva inovații pe partea de safety și pe partea de poluare. În rest, doar niște leduri și un ecran.
Iar la mașinile europene dotările mi se par chiar culmea. Producătorul nostru autohton încă vinde în 2023 mașini cu frâne pe tambur. Bine că nu mai vând Logan fără AC. Însă nu pot să înțeleg, parcă producătorii ne jecmănesc la dotări. Pentru niște dotări banale, având în vedere că suntem în 2023, gen climă, cruise control, scaune încălzite, senzori de parcare și oglinzi electrice ajungi să scoți din buzunar mulți bani. Dotări existente încă de acum 10-15 ani pe mașinile consumer. Vă rog să nu comentați aiurea, cu răspunsuri de genu, când aveam eu Dacia stăteam vara pe caniculă fără AC. Cred că trebuie să evoluăm în timp nu să stagnăm. |
#2
Posted 02 April 2023 - 09:37
Nu cred ca vrei sa evoluam. Evoluția e în direcția renunțării la masini.
Eu as face alt rationament. Câte salarii dădeai pe o mașină decenta acum 15 ani, și cât dai acum? Asta ca să vedem cât de tare s-au scumpit în realitate. |
#4
Posted 02 April 2023 - 09:39
KiloW, on 02 aprilie 2023 - 09:37, said:
Nu cred ca vrei sa evoluam. Evoluția e în direcția renunțării la masini. andrei_221, on 02 aprilie 2023 - 09:37, said:
si problema acestui topic care este? ??? |
#5
Posted 02 April 2023 - 09:45
#6
Posted 02 April 2023 - 09:59
Hyundai da o parte din ce scrii tu acolo, in versiunea de baza.
Votezi cu buzunarul. Insa cat timp oamenii sunt dispusi sa plateasca, prosti sa fie producatorii sa nu profite. |
#7
Posted 02 April 2023 - 10:25
Valy_User, on 02 aprilie 2023 - 09:31, said:
Dacă mă uit la o mașină veche de 10 ani și la una nouă nu cred că găsesc diferențe notabile. Într-adevăr sunt ceva inovații pe partea de safety și pe partea de poluare. În rest, doar niște leduri și un ecran. Iar la mașinile europene dotările mi se par chiar culmea. Producătorul nostru autohton încă vinde în 2023 mașini cu frâne pe tambur. Bine că nu mai vând Logan fără AC. Însă nu pot să înțeleg, parcă producătorii ne jecmănesc la dotări. Pentru niște dotări banale, având în vedere că suntem în 2023, gen climă, cruise control, scaune încălzite, senzori de parcare și oglinzi electrice ajungi să scoți din buzunar mulți bani. Dotări existente încă de acum 10-15 ani pe mașinile consumer. Vă rog să nu comentați aiurea, cu răspunsuri de genu, când aveam eu Dacia stăteam vara pe caniculă fără AC. Cred că trebuie să evoluăm în timp nu să stagnăm. |
#8
Posted 02 April 2023 - 10:29
Masinile noi sunt tot mai poluante.
O masina de acu 30 de ani te tinea pana acum. O masina de acuma te tine cat garantia. Practic pentru fiecare masina veche trebuie sa se faca 10 noi ca sa functioneze transportul. |
#9
Posted 02 April 2023 - 11:08
Sa ziceti mersi cu noile norme de siguranta, ca altfel Loganul nici in 2023 nu ar fi avut ABS, Airbag, ESP, etc...
|
#10
Posted 02 April 2023 - 11:32
Tata merge cu Logan fara airbag la pasager si fara servo-directie, Logan 2010, benzina, a schimbat doar cosumabilele(baterie, ulei, filtre, antigel, etc), chiar daca are bani sa isi ia masina de masina, noua, nu SH, nu vrea sa auda si tine la Logan.
E si masina pe care am condus-o prima data dupa ce am luat permisul, uram sa o parchez si verificam presiunea in pneuri mai ceva ca nivelul de benzina, ca sa mai reduc din efectele dotarii "servomuschi". Am condus si Dacia 1310, zambetul lu' Iliescu, cu tata in dreapta inainte de a incepe scoala de soferi, pe drumuri necirculate pe la periferia orasului. E diferenta enorma intre o dacie comunista si un logan "chel" aproape, doar cu ABS si airbag. Eu am Skoda Superb 2019, de noua, si nici sa ma bati nu mai conduc loganul Edited by Rares95, 02 April 2023 - 11:36. |
|
#11
Posted 02 April 2023 - 11:48
Valy_User, on 02 aprilie 2023 - 09:31, said:
Producătorul nostru autohton încă vinde în 2023 mașini cu frâne pe tambur. Bine că nu mai vând Logan fără AC. primele versiuni de la Duster, jogger sunt fara a/c. dtd234, on 02 aprilie 2023 - 10:29, said:
Masinile noi sunt tot mai poluante. O masina de acu 30 de ani te tinea pana acum. O masina de acuma te tine cat garantia. Practic pentru fiecare masina veche trebuie sa se faca 10 noi ca sa functioneze transportul. Si mult mai costisitoare. Schimband masina mai des, vei fi mereu agatat de preturile de reprezentanta pentru garantie. La fel, vei decarta ca boul la casco Nu sunt prosti deloc, la un moment dat nu poti sa nu te gandesti ca e un plan undeva. Edited by cattavencu, 02 April 2023 - 11:49. |
#12
Posted 02 April 2023 - 12:09
#13
Posted 02 April 2023 - 12:09
cattavencu, on 02 aprilie 2023 - 11:48, said:
Si mult mai costisitoare. Schimband masina mai des, vei fi mereu agatat de preturile de reprezentanta pentru garantie. La fel, vei decarta ca boul la casco Nu sunt prosti deloc, la un moment dat nu poti sa nu te gandesti ca e un plan undeva. Tabla , caroseria . . . rugineste mult mai repede, e subtire tare, zgomotoasa, antifonata slab, dimensiuni mari pe exterior si habitaclu mic, portbagaj minuscul, motoare fiabilitate redusa, foarte pretentioase la intretinere, componente aberant de scumpe in ciuda calitatii slabe. |
#14
Posted 02 April 2023 - 12:15
Exact.
dar totul e IMAGINE, ecrane, cat mai multe ecrane, aspect exterior si nspe mii de cacaturi numite "dotari", dintre care multe le folosesti de 3 ori in 5 ani. cata vreme cei mai multi barbati adulti nu trec de nivelul cognitiv al scolii profesionale, asta e lumea auto care rezulta. Edited by cattavencu, 02 April 2023 - 12:16. |
#15
Posted 02 April 2023 - 12:16
Valy_User, on 02 aprilie 2023 - 09:31, said:
Dacă mă uit la o mașină veche de 10 ani și la una nouă nu cred că găsesc diferențe notabile. Motorul termic a ajuns la maturitate acum juma de secol, ultima îmbunătățire revoluționară fiind injecția multipunct. Poate și avansul la admisie variabil. Ce diferențe vezi e pe partea de electronică, și aici chiar sunt ceva chestii spectaculoase pe partea de conducere autonomă. Sunt mașini care recunosc semne și marcaje rutiere și te avertizează după caz, te supraveghează să nu adormi, etc. Aici mai e mult loc de inovație. |
|
#16
Posted 02 April 2023 - 12:18
Valy_User, on 02 aprilie 2023 - 09:31, said:
Dacă mă uit la o mașină veche de 10 ani și la una nouă nu cred că găsesc diferențe notabile. Într-adevăr sunt ceva inovații pe partea de safety și pe partea de poluare. În rest, doar niște leduri și un ecran. Parerea mea e ca in toata istoria "auto" ultimii 10 ani au reprezentat un salt imens cand vine vorba de tehnologie si dotari. Pe partea digitala/senzori evolutii enorme, integrate cu mecanica clasica. Si sunt doar cateva : Cruise control adaptiv Detectare de coliziune si franare automata ( mers normal, iesire din parcare , etc) . Tinere automata banda (evident pe drumurile marcate corespunzator ) Citire semne de circulatia Parcare/Iesire din parcare automata (intreaba nevasta daca e utila .....). La unele modele merge si din telecomanda. Camere/ vedere 360 grade Control electronic al amortizoarelor, raspuns pedala, volan , etc Detectie unghi mort ( E de ajuns sa te salveze o data chestia asta la 120 km/h si posibil ti-a salvat viata) Modificarea dinamica a intervalelor de service (cand schimbai uleiul la 1310 din 3000 in 3000 km in parcare era ok, acum la 30.000 km e dificil ) Performante dinamice aproape duble. 150-200 cai si suta in 7-8sec sunt performante normale in 2023. Acum 20 ani era masina "sport". Navigatie aproape mainstream pe toate modelele. Evident tehnologia costa. |
#17
Posted 02 April 2023 - 12:24
Mai modern e motorul aspirat cu ciclu Atkinson
Se foloste mult plastic exact acolo unde rugineste, cel putin la tigaia mea Sunt dotari "ascunse", luminitele si brizbrizurile sunt pt cei neavizati. Eu am o hybrida care consuma 1/2 fata de alta normala, cutie eCVT , clima ( bizonica ) e de tip inverter electrica, frane electrodinamice, camera fata si spate, radar, mai exact cat sa mergi pe drum in siguranta, daca mai puneam inca 5 000 ero parca si singura. Da si are un aspect interior de acum 10 ani dar cu produse de calitate Am Airbag si la piciorele sofer si in plus pedalele se desprind la un impact sever. cattavencu, on 02 aprilie 2023 - 12:15, said:
Exact. dar totul e IMAGINE, ecrane, cat mai multe ecrane, aspect exterior si nspe mii de cacaturi numite "dotari", dintre care multe le folosesti de 3 ori in 5 ani. cata vreme cei mai multi barbati adulti nu trec de nivelul cognitiv al scolii profesionale, asta e lumea auto care rezulta. Eu am "tableta" masinii si o folosesc zilc pt. navigatie ( waze google maps..) ascult orice radio online sau melodia preferata.. In caz de accident grav apeleaza singura la 112, da si locatia sau pot eu sa dau alarma, pot sa o urmares si sa aflu unde e in orice moment.. PS tigaia mea e de generatia 5 in 15 ani acum 3 ani . Edited by mihaiC1, 02 April 2023 - 12:35. |
#18
Posted 02 April 2023 - 12:27
Ca la TV...se produce exact ce se vine. Ca asta cauta omul. Si dacă ii pui LED-uri prin usi, ecran mare, scaune cu masaj, uita ca mașina aia care este mult mai ieftina decat cele de un an de munca prin '90, este făcută sa functioneze 4 ani. Si asta in timp ce suntem îndemnați sa reciclam, sa nu poluam, sa respiram mai putin... Mai mult, am inceput s ama simt vinovat ca poluez planeta, mi se pare ca-s nasol, ca nu contribui si eu la construirea viitorului luminos.
Exact cum mulțimea decide tot ce se misca in lume si nu cativa miliardari, la fel prostimea, pardon, majoritatea, va ajuta la reducerea poluării. Deci, mașinile actuale sunt mult mai ieftine, pentru ca sunt proaste. Altfel, sa vedem in 30 ani cate masini 2023 vor fi pe străzi, in special astea cu baterii. Edited by YOUR_GOD, 02 April 2023 - 12:28. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users