Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation
 

Ați pica în această propagandă a anilor '50?

* - - - - 10 votes
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
Anii '50-'60 au fost anii în care se credea că mașina va rezolva toate problemele. Existau voci care spunea că viitorul cu prea multe mașini (doar extremiștii vor 0 mașini personale; 0 mașini personale ar fi altă problemă la fel de păguboase) nu e un viitor prea bun, dar erau o minoritate. În Europa a fost de asemenea ideea asta cu mașini, autostrăzi suspendate (unele băgate în subteran), dar S.U.A. au fost apogeul (în Boston azi există o autostradă subterană în locul celei suspendate).
Românii de azi se pare că cred în propaganda de mai jos - cel puți  mare parte... nu încă toți, probabil fiind și motive financiare. Dar oare dacă ați fi Americani sau ați fi trăit pe atunci ați fi crezut în ea. Eu probabil aș fi crezut în tinerețe, deși să nu pot merge pe jos la magazin (sau să nu mai merg) ori desființarea transportului în comun mi-ar fi ridicat semne de întrebare. Nu sunt sportiv, găsesc destul de greu motive să socializez, dar totuși... Idem demolat clădiri vechi ca să faci locuri de parcare.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/n94-_yE4IeU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pe De aLtă, mă gândeam să deschid un subiect despre revitalizarea Centrului Bucureștiilor. Că unele zone au lipsuri, sunt cam mulți oameni care nu pot avea grijă de clădiri, pe când ar trebui să strălucească.
Cred că nu am să-l deschid și am să fac discuția asta aici, dar mai târziu. Că e interesant să facem o comparație.

#2
Atreides

Atreides

    Duke, Padishah Emperor, Kwisatz Haderach, Mahdi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,941
  • Înscris: 28.07.2008
Bine

#3
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,030
  • Înscris: 08.01.2021
În anii 50 erau mașini puține, putini și le permiteau, și petrolul infinit, și "produs" local în America de unde e propaganda aia. Care era problema ATUNCI?

Pana la urma orice lucru e bun sau rău funcție de context.

Edited by KiloW, 31 March 2023 - 16:15.


#4
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,933
  • Înscris: 06.09.2008
Propaganda e de fapt marketingul fabricantilor de autovehicule.
Se vede si acum in reclamele la masini, care iti ofera "libertate", "distractie", relaxare, te fac o persoana interesanta (Posted Image ) ...etc.
Masina te elibereaza intr-o oarecare masura si te limiteaza in alta/ altele, depinde mult de contextul vietii fiecaruia.

Functioneaza fiindca se bazeaza pe a face ce e usor si confortabil, deci usor de acceptat.
E mai usor sa mergi cu masina personala decat cu transp in comun/ bicicleta/ trotineta/ pe jos.

Nu vezi reclame la biciclete cu libertatea si distractia oferita, desi si acolo exista Posted Image
Imi place mult mai mult sa merg cu bicicleta prin oras (vs masina), exceptie zilele ploioase.
Gasesc mereu parcare (gratis), nu-mi fac griji cu consumul, ma opresc cand vreau unde vreau... o mai iau si pe trotuar, Posted Image

Edited by sirgoofy, 31 March 2023 - 16:48.


#5
rexx

rexx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,000
  • Înscris: 15.08.2005
asa, si?

#6
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,933
  • Înscris: 06.09.2008
Asa si ofera o perspectiva celor ce cred ca masina e miezul, atat.

#7
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,728
  • Înscris: 30.07.2006

View Postsirgoofy, on 31 martie 2023 - 16:39, said:


E mai usor sa mergi cu masina personala decat cu transp in comun/ bicicleta/ trotineta/ pe jos.

Si mai comod.
Si pe timpul lui Ceasca tot uvrieru se ruga sa ajunga pe lista la Dacia 1300

#8
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,208
  • Înscris: 19.03.2022
Asa si cutitul . . .  in mana bucatarului e minune, iar in mana lu Fane spoitoru e durere.
Masina e doar un vehicul ce iti scurteaza timpul de calatorie.

#9
Fado

Fado

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 331
  • Înscris: 04.03.2023
Ce legatura are propaganda cu posesia de masina/masini.
Nimeni nu-si cumpara masina din cauza propagandei ci din pura necesitate.

#10
adnana2121

adnana2121

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 453
  • Înscris: 22.09.2021
Stai să trăiești "orașul de 15 minute"...
Să vezi aici 'probagandă'....

#11
glassofwine

glassofwine

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,023
  • Înscris: 17.11.2011
Păi și care e ”propaganda” din situația expusă în clipul respectiv? Trebuie făcută distinctia între necesitatea cazurilor particulare ale unor indivizi, ce au nevoie de autoturism în mai mică sau mai mare măsură, de necesitatea autostrăzilor. Cei care își permit mașini, vor circula așa, restul vor folosi mijloacele de transport în comun, ambele alternative sunt potrivite în raport cu nevoile și posibilitățile fiecăruia. Autostrăzile, în schimb, sunt folosite de către ambele categorii, fiind demn de menționat că acestea nu sunt uzuale doar celor care trăiesc azi, ci se fac și pentru generațiile viitoare.
Demografic vorbind, populația e în continuă creștere, deci și necesitatea mijloacelor de transport, și a infrastructurii aferente, sunt direct proporționale.
Aveau dreptate americanii din anii '50, nu e nicio propagandă.
Dar poți spera că vom trece la mașini zburătoare. Așa nu vom mai avea nevoie de autostrăzi, ci ne vom tampona în aer, iar în loc de obligativitatea purtării centurii de siguranță, vom purta obligatoriu parașute.

Edited by glassofwine, 31 March 2023 - 17:47.


#12
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,728
  • Înscris: 30.07.2006
Initiator

de Henry Ford ai auzit?
ai idee cam de cand masina e normalitate in SUA si nu lux?

Edited by Moinesti72, 31 March 2023 - 17:44.


#13
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,176
  • Înscris: 14.10.2008
La noi e normalitate masina abia dupa anul 2003. Pana atunci greu se scapa de Daciile pe care nu toti au reusit sa le ia. Daciile nu erau masini, erau ceva ce tineau loc de masina.

Bucurestiul e alta lume, in provincie fiind oameni de la tara de la 40-50 km de orase mutati la oras, masina a fost mereu o necesitate, nici transportul in comun nu e asa de la indemana ca in Bucuresti.

Pe De aLta parte, in Bucuresti doar metroul ar merita in locul masinii, dar nu acopera toate nevoile si transportul de suprafata e supraaglomerat, deseori fara aer conditionat si plin de oameni cu mirosuri, boschetari sau nu.

Joburile, serviciile, cer prezenta punctuala si tinuta la 4 ace, care nu se poate face in transportul in comun si mai rau, pe bicicloanta.

Masina trebuie si ea folosita eficient, sa fie mai mult de 1 persoana in ea si sa fie carate cat mai multe lucruri si bagaje cu ea, nu 1 fetiscana de 1,60 m in ditamai SUV-ul, SUV-ul in oras si mai ales oras sufocat precum Capitala nu are ce cauta, masini de oras in oras, masini mai mari in afara.

E incomod sa cari bagaje multe si grele altfel decat cu masina. Si clima necesita climatizare, adica incalzire eficienta iarna si racire eficienta vara, ori cand in autobuz, tramvai sau troleibou, aa, troleibuz pana si banalul geam deschis este refuzat, ce sa facem?

Esti calduros si vrei aer conditionat, masina e solutia, intr-o tara cu multi alergici la aer rece sau curenti de aer.

Eu nu am boala geamului deschis ca djl, dar AC-ul trebuie sa mentina 19-23 C intr-un vehicul, nu mai sus de atat.

**********
Hmm, recitind ce a scris djl, Europa a vrut masini initial si America i-a luat fata, acum Europa e prima care vrea inlocuirea masinilor personale cu vehicule exclusiv electrice, oare se vor mai lua dupa Europa si ceilalti?

Eu as fi de acord cu masina electrica daca ar avea o retea de contact precum transportul in comun electric. Posted Image

Nu in varianta cu acumulatori care nu tin mult si rup reteaua cand o incarci.

E de mii de ori mai frumos sa pui motorina/benzina/GPL si dureaza mult mai putin decat sa incarci niste pardalnici de acumulatori. Care daca ar fi mai performanti ar rupe si mai rau reteaua electrica.

#14
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,933
  • Înscris: 06.09.2008

View PostFado, on 31 martie 2023 - 17:11, said:

Ce legatura are propaganda cu posesia de masina/masini.
Nimeni nu-si cumpara masina din cauza propagandei ci din pura necesitate.
Posted Image

Edited by sirgoofy, 31 March 2023 - 18:20.


#15
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,368
  • Înscris: 30.08.2006
Societatea evolueaza asa ca si transportul va avea o evolutie intr-o directie. Ar fi o normalitate daca transportul s-ar muta in subteran si ar fi gratuit. Fiecare capsula sa te duca direct unde ai nevoie. Ca un taxi fara sofer si drumuri fara semafoare.
America a ajuns atat de puternica economic tocmai datorita transportului auto.

Edited by Leo2006, 31 March 2023 - 18:33.


#16
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,507
  • Înscris: 24.03.2018

View PostLeo2006, on 31 martie 2023 - 18:31, said:

Ar fi o normalitate daca transportul s-ar muta in subteran si ar fi gratuit. ...
America a ajuns atat de puternica economic tocmai datorita transportului auto.

Subteran= costuri imense. Gratuit= abuz al utilizatorilor, ca orice lucru all-inclusive :). Datorita transportului auto? Cucerirea Vestului si toti magnatii cailor ferate care au pus bazele industriei moderne americane, te contrazic la greu ;)

#17
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
De ce e propagandă? Maşina are unele avantaje şi asta nu se poate nega. Dar, când începi să aglomerezi cu prea multe maşini, se văd limitile. Noile cartiere, eventual suburbiile puteau fi concepute şi fără a avea nevoie non-stop de maşină, dar li s-a băgat oamenilor în cap că maşina e simbolul absolut al libertăţii personale, al creşterii nivelului de trai, e cel mai mişto lucru inventat recent. Acum şi în România, de e un coşmar şi în Bucureşti.
Au ajuns să considere normal să stai în ambuteiaje. Sunt ambuteiaje? Facem mai multe drumuri la infinit, până se ocupă şi alea şi după aia mai facem. Nu avem bani de nebunie, cerem la guvern. De ce să nu restricţionăm maşina în zonele aglomerate, ca să trăiască lumea în linişte? La ţară e altă chestie. Deci a fost atacată gândirea umană ca să considerea aberaţia normalitate.
Tot din anii '50.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zUrZUYxq1Vw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View PostAtreides7, on 31 martie 2023 - 16:09, said:

Bine

Rău.   :)

În fine, cealaltă parte, cu centrul Bucureştiilor.
Sunt mai multe aspecte. Maşina ar fi una, dar nu e factorul determinant, că sunt şi zone cu case, unde se poate parca mai uşor.
Dar sunt mulţi bătrâni sau persoane care nu au grijă de clădiri. De asemenea, se cer chirii prea mari uneori. Nu sunt atraşi oamenii să investeacă.
Ca program pilot, aş fi propus să se înceapă cu unele zone (Piaţa Romană spre exemplu) şi să ai mai multe magazine. Având magazine multe, cu preţuri decente, scapi de o problemă. Un program de renovare al clădirilor ar ajuta de asemenea, că ar da alt aspect zonei. De asemenea, zonele rămase libere de la demolări, reconstruite după un plan. Ah, cine mai face planuri azi? Şi transport în comun în unele zone unde a dispărut în anii '80.

#18
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,728
  • Înscris: 30.07.2006

View Postdjl, on 31 martie 2023 - 19:08, said:

De ce e propagandă? Maşina are unele avantaje şi asta nu se poate nega. Dar, când începi să aglomerezi cu prea multe maşini, se văd limitile. Noile cartiere, eventual suburbiile puteau fi concepute şi fără a avea nevoie non-stop de maşină, dar li s-a băgat oamenilor în cap că maşina e simbolul absolut al libertăţii personale, al creşterii nivelului de trai, e cel mai mişto lucru inventat recent. Acum şi în România, de e un coşmar şi în Bucureşti.

Tu nu vrei pricepi ca masina isi ia cine are nevoie si cine isi permite sa o tina.
Masina e un cost, o cheltuiala, nu produce bani, papa bani.

Ca doar ca o sa stai flamand, descult si dezbracat ca sa muti o cutie de tabla din A in B.

Edited by Moinesti72, 31 March 2023 - 19:25.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate