Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

Ford Focus I intrerupe la ralenti

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
dragonelo

dragonelo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 26.03.2023
Hello members,
Va scriu poate e cineva mai tare decat mecanicul meu.
Masina e Focus 2000 5 usi cu motor 1,6 benzina si cutie automata, 150.000 km.
A inceput sa intrerupa la ralenti indelungat apoi din ce in ce mai des si se aprindea martorul galben check engine.
Odata s-a aprins chiar la inspectia tehnica si mi-au scris pe hartie ca polueaza peste norme.
Am verificat bujiile, doua inotau in ulei asa ca le-am schimbat pe toate 4.
A mers mai bine dar destul de repede problemele de ralenti au revenit. Nu se opreste insa, cel putin pana acum.
Am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor si acum nu mai curge pe nicaieri.
Martorul galben de eroare se aprindea din cand in cand dupa un rateu, codul de eroare era tot timpul engine is idle....amestec sarac.
Principala dar nu singura cauza gasita pe internet era sonda lambda asa ca am schimbat-o.
Schimbat si filtrul de benzina la sugestia mecanicului, curatat motorul care avea in jurul bujiilor depuneri de lichid de racire.
Acum motorul e curat dar problema de ralenti persista, cateodata intrerupe si imediat la pornire cand motorul e rece.
Cateva accelerari in gol ajuta, ralenti ul isi revine un timp.
Check engine nu s-a mai aprins ca sa mai verific dar nu merg in fiecare zi cu masina.
Am citit de bobina de inductie dar daca merg la drum lung fara stopuri nu am probleme...merge rotund.
Multumesc pentru orice sugestie.

#2
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,999
  • Înscris: 20.06.2009
Bobina de inducție! Tocmai ce am schimbat-o eu la mine... a doua oară!:) Focus 1, 2002, 1.6 benzină, 255.000 km.

#3
tomcatsk8

tomcatsk8

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 05.07.2022

 dragonelo, on 26 martie 2023 - 13:52, said:

Martorul galben de eroare se aprindea din cand in cand dupa un rateu, codul de eroare era tot timpul engine is idle....amestec sarac.
Daca era amestec sarac codul de eroare era "fuel trim too lean" sau "low fuel trim".
Daca bujiile erau pline de ulei cam are nevoie de o segmentare. Nu scoate nici un pic de fum albastrui sau miros de ulei ars pe teava de esapament?

Edited by tomcatsk8, 26 March 2023 - 18:20.


#4
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Motoraşul pas cu pas.

#5
dragonelo

dragonelo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 26.03.2023
Nu cred ca e vorba de segmenti, motorul nu consuma ulei mai mult de 1 l la 5000 km. Nici nu fumega.
La motorul ZETEC e garnitura de capac, dovada ca acum nu mai curge si bujiile sunt curate...pe dinafara.
Pe dinauntru nu le-am mai verificat dar au cam 600 km de la schimbare.

Codurile de eroare sunt
Ford P1131 code
If you own a Ford and the engine code P1131 is displayed, then there is an issue with the O2
sensor. To be precise, if this code comes up, that means the engine is working in a lean
condition.
si  P0171 System too lean (Bank 1)
Pacat ca nu pot pune o captura ecran.

#6
dragonelo

dragonelo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 26.03.2023
Tind sa ii dau dreptate lui crislacor, cred ca are acelasi motor...desi nu inteleg de ce nu face intotdeauna...de fapt poate fi o fisura mica mica....Posted Image

#7
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,657
  • Înscris: 03.12.2005
La un motor asa vechi, codurile de amestec sarac inseamna, cel mai probabil, ca furtunurile de vacuum sunt perforate pe undeva sau reuseste sa aspire aer pe dupa debitmetru.

Solutia mai profi e sa testezi cu fum traseul de admisie. Aia mai ad labam e sa pulverizezi orice spray cu un produs petrolier pe langa galerie si sa asculti daca se accelereaza de la el. Carb cleaner e la indemana.

Daca nu gasesti nimic pe partea de aer, urmatoarea ipoteza e ca nu mai livreaza suficienta benzina pentru cantitatea de aer inhalata. Si incepi si verifici traseul de alimentare, componente si presiuni. Dar daca merge bine in sarcina eu licitez pe ceva gaurit pe partea de vacuum.

#8
dragonelo

dragonelo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 26.03.2023
Multumesc sebulbus, trebuie sa recunosc ca asta sugereaza mai multe site-uri, dupa eliminarea sondei lambda.
Am incercat metoda cu spray si nu am vazut diferenta.
Sunt putin descurajat...dar inainte de o noua vizita la mecanic as vrea sa ma documentez bine.
Ceea ce ma sacaie e comportamentul diferit. Adica la prima pornire la rece, are cateva poticniri clare cat e motorul rece si accelerat.
Se poticneste si la pornirea de pe loc. Apoi merge bine pana la oprirea motorului inclusiv la ralenti.
Daca totusi ralentiul depaseste cateva minute, incepe sa se poticneasca.
Daca o repornesc cu motorul caldut, mersul e neregulat la ralenti in orice moment, dar merge bine in sarcina.
Nu am pus  greutate ci numai 2 persoane medii dar nu vad schimbare la urcus.
Cateva pedale bruste ajuta un timp la regularizarea ralentiului.
Daca motorul se raceste bine, poticnirile sunt putine si masina merge din nou bine.  
Codurile de eroare sunt aceleasi, P1131 si P0171 la Ford. La mai sterg apoi apar din senin, tot la ralenti.
Ma gandesc ca am schimbat numai sonda lambda de langa motor pentru ca asa am inteles din codul de eroare (bank 1).
Poate ar trebui sa o schimb si pe cea de-a doua, dupa catalizator.
La magazinul de piese online scrie ca a doua sonda e de diagnostic.
Cred ca asta am omis sa scriu. Mea culpa.
Multumesc tuturor pentru ajutor.

#9
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Înlocuieşte garniturile galeriei de admisie.

#10
dragonelo

dragonelo

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 26.03.2023
Cu intarziere am aflat unde era problema.
Tot cu ajutorul diagnosticului OBD. Am luat o interfata OBD bluetooth (celalata era USB) si cu Torque Plus am gasit si 2 coduri de eroare in asteptare...
Cauza a fost senzorul MAS, adica debitmetrul de aer situat dupa filtrul de aer.
Fara el ralentiul e perfect...dar maisna nu a mers in sarcina.
Dupa curatirea senzorului masin a merge aproape perfect...cateva icnituri la ralenti prelungit...nu stiu daca sa il schimb.
Multumesc celor care mi-au raspuns.

#11
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,049
  • Înscris: 10.07.2013

 dragonelo, on 09 august 2023 - 12:42, said:

Cu intarziere am aflat unde era problema.
Tot cu ajutorul diagnosticului OBD. Am luat o interfata OBD bluetooth (celalata era USB) si cu Torque Plus am gasit si 2 coduri de eroare in asteptare...
Cauza a fost senzorul MAS, adica debitmetrul de aer situat dupa filtrul de aer.
Fara el ralentiul e perfect...dar maisna nu a mers in sarcina.
Dupa curatirea senzorului masin a merge aproape perfect...cateva icnituri la ralenti prelungit...nu stiu daca sa il schimb.
Multumesc celor care mi-au raspuns.

Daca inlocuiesti sonda Lambda 2 sa ne zici daca a scazut consumul...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate