Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Directie mai greoaie, trage stanga/dreapta dupa schimbare pneuri

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
Gabi8112

Gabi8112

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 07.09.2022
Salut, am un Logan 1 2007 cu servo, iar ieri i-am schimbat caucicurile cu cele de vara, niste Nokian-uri dot 01/22. Geometria la roti a fost facut acum 2 ani dupa ce s-a facut totul pe parte de bucsarie si ce probleme a mai fost pe acolo. Acum recent 2-3 luni am fost sa fac geometria la roti, surpriza si cel de acolo ramase uimit ca erau aproape toate acele unghiuri cu verde, deci as exclude problema la geometria rotiilor.
Cele de iarna au fost demontate de pe jante si pus cele de vara, au fost echilibrate, insa observ niste diferente destul de mari as putea sa zic si anume:
-directia pare mai greoaie
-daca iau stanga/dreapta in mers 50-80km/h volanul efectiv revine imediat in pozitia sa normala
-trage stanga sau dreapta nu stiu daca asta este cauza 100%, insa am impresia ca la cea mai mica denivelare se misca putin volanul
-se simte cam orice denivelare chiar daca este mai mica
-masina mi se pare mai stabila in viraje
-stiu 100% ca a fost pus pe fata un cauciuc de pe spate, posibil sa fie problema de aici

Acum o sa ma duc luni sa mai verifice odata presiunea la cele de pe fata, totusi stiu ca cele de iarna au presiunea mai mica si zona de contact cu suprafata este mai mare, de aici poate ca si directia este mai usoara. Vreau sa mai specific ca atat caucicurile de iarna si cele de vara sunt cumparate acum un an, abia daca au ceva uzura pe ele, deci nu cred ca este vina caucicurilor, iar cele de vara chiar nu-s nu stiu ce no name-uri sa zici ca sunt proaste sau mai stiu eu ce.
Astept orice opinie.
Daca este cazul o sa mai fac si geometria la roti, insa vizibil uitandu-mi la caucicurile de vara pareau uzate uniform si chiar am mai mers o vara cu ele, insa chiar nu mai tin minte daca tot asa era directia, insa stiu sigur ca era o diferenta fata de cele de iarna cand le-am montat.

#2
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,913
  • Înscris: 03.12.2005
Mai ales la cauciucuri fara sens de rotatie e posibil sa fi nimerit unul montat pe dos fata de uzura anterioara. Iar daca anterior a fost pus pe o axa cu unghi de cadere mai pronuntat (cat l-o avea de pronuntat Loganul) cauciucul e deja uzat oarecum trapezoidal in sectiune si practic acum se comporta ca un cauciuc mai ingust care se lasa ghidat de denivelari.

#3
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,564
  • Înscris: 08.03.2017
Regleaza presiunea la roti 2 fata 2.2 spate
Verifica sensul de rotatie sa fie corect cum s-a mentionat
verifica uleiul servo iar daca e negru schimba, costa sub 50 lei 1 litru dar face minuni, se schimba foarte usor , curata sita din interior ! sa nu cumva sa desfaci conducta de servo pentru a schimba uleiul , se schimba acasa DOAR din borcan , atat . Odata desfacuta conducta e foarte greu sa pui filetul la pas pentru strangere, risti sa pui gresit si tai pas nou - adio etanseitate iar conducta originala costa destul de mult . Pe sus schimbi 890 ml din 1 litru cat are toata instalatia , chiar nu merita riscul .
ELF renaultmatic D2 dextron 2 se numeste uleiul original si NU bagi altceva acolo !
Daca vrei sa-l schimbi scrie aici sa-ti dau detali .

Edited by ldpe, 18 March 2023 - 09:20.


#4
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,564
  • Înscris: 08.03.2017
Compresor auto - cumpara unul cu afisaj digital nu te lua dupa cele de la stati carburant care sunt etalonate dupa fazele Luni
Unul ok pret/calitate/precizie https://www.emag.ro/...rch-Action=view
Am verificat rotile la o statie si la plecare am constatat ca masina mea a devenit o autentica capra , in loc de 2 fata aveam 3.8 ...am luat un 70mai si e tot ce trebuie la masina dar am luat modelul cel mai puternic la debit https://www.emag.ro/...T6S6WBBM/Â Â, etse super, umfla de la 0 roti de suv fara sa te plictisesti langa el si cel mai important NU suna de stiu vecini de la 3 blocuri ca tu umfli roata in parcare .

Edited by ldpe, 18 March 2023 - 09:35.


#5
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,540
  • Înscris: 21.03.2020
Dupa cum povestesti pare ca ai umflat rotile alea sa plezneasca...

#6
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,546
  • Înscris: 07.02.2003

 ldpe, on 18 martie 2023 - 09:13, said:

Regleaza presiunea la roti 2 fata 2.2 spate
Poate vrei sa zici invers, 2.2 fata si 2 spate Posted Image Nu e normal ca la o masina nonsportiva cu motor si tractiune in fata sa ai presiune fata mai mica decat pe spate.

Edited by andreic, 18 March 2023 - 11:27.


#7
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006
logic da, practic nu, pe toate masinile presiunea pe spate este mai mare, la mine la 2 masini am 2.2 pe fata si 2.3 pe spate

#8
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,564
  • Înscris: 08.03.2017

 andreic, on 18 martie 2023 - 11:12, said:

Nu e normal ca la o masina nonsportiva cu motor si tractiune in fata sa ai presiune fata mai mica decat pe spate.
Vorbim de Logan Posted Image aici totul e normal  
Am logan sa nu creada initiatorul ca am ceva cu marca Posted Image
Atat e dat in carte 1.9 fata -2.1 spate dar cel mai bine merge la cat am dat dupa 978 de mii de teste inclusiv 2.4 spate si 2.2 fata

#9
Gabi8112

Gabi8112

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 07.09.2022
Am fost astazi sa se uite la presiunea din roti si a zis ca este ok si le-a mai dezumflat o liniuta, banuiesc ca acum are 2.1, oricum pe drumurile noastre o presiune putin mai mica este mai sigura, oricum ramane de vazut dupa 1k km poate sa fie de la acel cauciuc care a fost montat de pe fata pe spate pana se uzeaza putin.
Lichidul de servo nu cred ca are vreo problema, a fost si el schimbat tot cand am luat masina, oricum o sa-l schimb la vara.
Cam asa arata cauciucul: https://imgur.com/WdatHrE
In orice caz la viteza mai mare mi se pare mai precisa, insa dupa cum a zis cineva mai sus mai pe scurt se lasa ghidat dupa denivlari.

#10
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,546
  • Înscris: 07.02.2003

 xcit, on 18 martie 2023 - 11:29, said:

logic da, practic nu, pe toate masinile presiunea pe spate este mai mare, la mine la 2 masini am 2.2 pe fata si 2.3 pe spate
E fara logica la prima vedere cel putin caci ai greutate mai mica pe spate oricum iar in franare e si mai grav. Presiune mare pe spate e specifica masinilor sport cu motor pe spate sau dubelor si truck-urilor mici caci bagi greutate pe ea ori unele electrice care sunt grele si de spate si au si cauciucuri mai speciale.
Eu stiam ca Logan e din clasa gen cum e Clio-Symbol masina pe care am avut-o vreo 7 ani si acolo ai intotrdeauna 2.2 fata 2 spate cand ai incarcare mare sau vrei eficienta pe autostrada ori 2 fata si 1.8 spate (symbol 8v) pentru city mode fara sarcina mare. Daca ai presiune mare pe spate iti fuge imediat intr-o curba mai adevarata luata in viteza.

 Gabi8112, on 18 martie 2023 - 14:27, said:

Am fost astazi sa se uite la presiunea din roti si a zis ca este ok si le-a mai dezumflat o liniuta, banuiesc ca acum are 2.1, oricum pe drumurile noastre o presiune putin mai mica este mai sigura,
Pana iei o groapa dupa care ti-ai dori una mai mare Posted Image

Edited by andreic, 18 March 2023 - 20:30.


#11
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006

 andreic, on 18 martie 2023 - 20:10, said:

E fara logica la prima vedere
Eu m-am referit ca e logic ce spui tu, numai ca nu e asa, eu am o Skoda Octavia 2, o Mazda 2 si o Jetta, la toate presiunea e mai mica pe fata decat pe spate, cum am spus mai sus, bine, ca eu le fac 2.2 pe toate rotile aia e alta discutie, eu spun ce scrie pe stalp la cat trebuie facuta presiunea, asa zice producatorul nu eu

#12
mike-5

mike-5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 636
  • Înscris: 14.12.2007
Și la loganuri sunt diferite presiunile.La Logan 2011, 1.2 16v, este scris 2,0 fațã și 2,2 spate, iar la logan 2018, 0.9 Tce, 2,2 fațã și 2,1 spate, ambele berline/sedan.
Presiunea se poate seta și în funcție de cât de tare este talonul anvelopei. De exemplu la anvelopã cu talon mai moale, se poate adãuga un 0,1-0,2 bari mai mult, iar la cele cu talon mai rigid se poate pãstra presiunea prescrisã sau un 0,1 bar mai puțin.

#13
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,564
  • Înscris: 08.03.2017
Din manualul tehnic Logan 1.4-1.6
benzina (fata/spate):
roti 14 inch: 2 / 2
roti 15inch , inclusiv aliaj: 1,9 / 2,1

diesel (fata/spate):
*roti 14 inch : 2 / 2
* roti15 inch : 2 / 2,2

La cald creste cu 0,2 - 0,3 bari










Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate