Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II
 Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea
 Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 

De ce e indiferent dacă UE interzice mașinile cu ardere internă în 2035?

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
178 replies to this topic

#127
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 03.10.2010

View Post_o_, on 21 martie 2023 - 07:54, said:

Daca zici tu ca mergi 10 ore cu masina electrica fara sa o incarci ….caci media de la iesirea de pe autostrada pana la aeroport bate spre o ora de tarait cu masina.
Eu cred ca strangi bine din bucci dupa o priza.

Se vede ca nu ai mers cu electrica. La stat pe loc sau mers incet nu ai nici un stres cu EV. Poate cu termica. De asta sunt perfecte masinile electrice pentru traficul urban. Cu cat este mai aglomerat cu atat este consumul mai mic spre deosebire de termice la care e invers. La termica, desi am start-stop si motor de 1,2 in oras sub 8,5% nu consuma.
In afara orasului este alta discutie. Acolo termica scade si sub 4 daca merg civilizat dar nu o fac asa ca am un consum cam de 5-6% (benzina) iar consumul la EV creste foarte mult (fata de oras) dar oricum ca pret iese sub termice (13,5kwh la 100km inseamna mai putin de 2l/100km daca incarc acasa)

#128
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017

View Post_o_, on 21 martie 2023 - 07:54, said:

Daca zici tu ca mergi 10 ore cu masina electrica fara sa o incarci ….caci media de la iesirea de pe autostrada pana la aeroport bate spre o ora de tarait cu masina.
Eu cred ca strangi bine din bucci dupa o priza.

Faci confuzii grave datorită necunoașterii EV. In general de aici provine și hate-ul multor oameni. Frica de lucrurile noi și mai ales a celor care le schimbă modul de viață. Știu că este mai confortabil să ducem o viață numai așa cum ne-am obișnuit dar istoria demonstrează că cei care nu s-au adaptat la viața care este într-o continuă transformare au pierit.
Revenim. Nu are importanță cate ore stai in trafic cu o mașină electrică. Spre deosebire de cea termică ea se comporta mai bine în trafic aglomerat fiindcă nu consumă când stă pe loc decât infim (clima și radio eventual), consumul e mic la viteze mici și recuperează o parte din energie la frânare.
In funcție de cât ai mers pe autostradă, aici e problema dacă va trebui sa încarci sau nu pe acest drum. Părerea mea este însă că la majoritatea electricelor mai accesibile vei reîncarca însă nu vei pierde prea mult timp fiindcă nu ii vei face plinul, iar când e bateria descărcată vei merge pe reîncărcare la puterea maximă.
In plus mașină nu ți-o iei oricum pentru 1-2 situații speciale ci pentru utilizarea de zi cu zi. Iar din păcate pentru tine kolf are dreptate, Ev-urilor se pretează la utilizarea zilnica a 90% din utilizatorii actuali de autoturisme. Ba la cele personale eu as fi plusat mai mult :) !

View Post_o_, on 21 martie 2023 - 07:54, said:

Acum ca am lamurit-o pe asta cu parcursul dintr-o bucata a 5-600 de km in 10 ore fara incarcare mai ramane doar aspectul financiar.
Cum facem cu puterea de cumparare ?

Tu te-ai mai uitat în ultimă vreme care mai sunt prețurile autoturismele termice ?
Ele tot cresc și vor crește și mai mult odată cu înăsprirea normelor de poluare.
In timp ce la mașinile electrice va scădea pe măsură ce se trece la producția de masă la tot mai mulți producători.
O Tesla Model 3 RWD o iei cu puțin peste 33k euro cu programul Rabla+. Un VW Arteon (Passat Sedan văd că nu mai exista in configurator) care este în aceeași clasă medie îl cumperi cu 37k Euro prin programul Rabla și primești o mașină de doar 150 CP, cutie manuala și mai puține dotări decât pe autopilotul standard de pe Tesla.
Deci despre ce vorbim ?
Știu că percepția generală este că EV-urile sunt scumpe. Dar asta fiindcă pentru început producătorii scot doar modele mai scumpe pentru a-și amortiza cheltuielile. Din 2025 se anunță și modele mai ieftine atât la Tesla cât și la VW

Edited by Ford4, 21 March 2023 - 10:26.


#129
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 03.10.2010
Doar ce am dus copilul la scoala: 21,5 km dus-intors, viteza medie 32,6km/h (parte din traseu a fost liber la ora asta), consum 8,5 kWh/100.
Asta este echivalent cu apriximativ 1 litru de benzina la 100 km la pretul actual al curentului si al benzinei. Eu nu platesc nici atat pentru ca o incarc gratis (de la soare pentru ca la Kaufland nu prind loc). Nici zgomot nu face si nici nu polueaza.

Eu fac zilnic 2 drumuri din astea deci minim 850 km pe luna. Daca m-as duce cu termica as consuma minim 68 de litri pe luna. Asta e paternul meu de trafic si pentru mine este perfect un autoturism electric. Daca m-as duce de 3 ori pe luna la aeroport (desi nu o mai fac) tot acelasi lucru ar fi pentru ca pentru mine mersul la aeroport este echivalentul mersului prin oras (din Bucuresti pana la Otopeni se merge cam bara la bara). Nu zic ca autoturismul electric este pentru oricine dar pentru mine este ceea ce am nevoie. Cred insa ca se potriveste pentru majoritatea celor care merg cu masina la serviciu. Daca ai masina doar pentru concedii sau faci drumuri lungi de mai multe ori pe saptamana atunci, nu.

Attached Files


Edited by pin_73, 21 March 2023 - 13:13.


#130
adnana2121

adnana2121

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 453
  • Înscris: 22.09.2021
Nu zice nimeni că nu-i ok electrica în centrele orașelor mari!
Dar nu mă obliga în creierii munților să trec pe electrică....


#131
_o_

_o_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 20.02.2023
Desigur pentru deplasarea in oras 90% din timp este neaparat nevoie de o masina de 4-4,5 metri lungime, smarturile, e-up, citigo nu sunt suficiente pentru naveta zilnica de 20 de km 330 de zile pe an !
🤭
Mda, faiting claimat ceingi rulz ! Risipa de resurse nu se pune, orice in numele verdelui !

#132
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017

View Postadnana2121, on 21 martie 2023 - 20:51, said:

Nu zice nimeni că nu-i ok electrica în centrele orașelor mari!
Dar nu mă obliga în creierii munților să trec pe electrică....

Nu te vor obliga sa treci pe electrica daca vei sta cuminte in creierul muntilor si nu vei veni cu hleabul tau prin orase

#133
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,181
  • Înscris: 08.01.2021
In orașe exista (sau ar trebui existe în orașele civilizate) alternative mai eco și decât mașina electrica.

A doua la mana, dusul copilului zilnic la școală cu mașina nu-i ok. Dacă cineva v-ar obliga să-l dați la școala de cartier sunt sigur că ați face mulți spume, deși ar fi bine pentru planeta și deși asta e regula în multe tari mai dezvoltate decât România.

#134
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 927
  • Înscris: 03.10.2010
Chiar te obliga legea sa il dai la scoala din cartier. Verifica sa vezi cati parinti au viza de flotant ca sa isi dea copilul la o scoala mai rasarita. Pe de alta parte la liceu nu mai exista aceasta obligativitate si deja e alt nivel de educatie. Este suficient 8 (9 cu pregatitoarea) ani de tinut nivelul copiilor la nivelul celui mai prost din clasa. La facultate nu mai zic. Daca esti din Dorohoi (nu vreau sa jignesc pe nimeni, e doar un exemplu aleator, sunt convins ca sunt oameni minunati si in Dorohoi) ce faci? Iti opresti visul de a ajunge ceea ce iti doresti pentru ca nu e facultatea pe care o vrei tu langa casa?

Eu stau in afara orasului si duc copilul pana la metrou. De acolo merge cu transportul in comun si culmea totul e electric (EV, metrou, troleibuz). Overall insa este nesemnificativ deoarece majoritatea parintilor isi duc copii cu masina termica pana la scoala deoarece sunt mici si nu sunt scoli "bune" in zona preoraseneasca. Diferenta se vede clar in trafic cand sunt zile libere la scoala. Poate ca unii parinti ar incerca sa mearga cu transportul in comun sau poate sa lucreze de acasa (mai nou) dar ce sa faci cand ai ministri ca Campeanu (scuzati cacofonia) care sunt din alte vremuri?

#135
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostKiloW, on 23 martie 2023 - 00:02, said:

Dacă cineva v-ar obliga să-l dați la școala de cartier sunt sigur că ați face mulți spume, deși ar fi bine pentru planeta și deși asta e regula în multe tari mai dezvoltate decât România.
Confirm ce spune colegul pin_73.
Si in Romania te obliga sa-l dai la scoala de cartier de care apartii. Dar romanii se descurca si isi fac vize de flotant (un fel de domiciliu provizoriu) la adrese convenabile incat copiii lor sa fie repartizati la scoli mai renumite.

Asa s-a ajuns la situatii precum cea din articolul de mai jos (articol din 2022, deci de actualitate).

Fenomenul "viză de flotant pentru o şcoală bună" revine. Evidenţa Populaţiei a descoperit o adresă la care locuiau fictiv 18.000 de persoane

https://observatorne...ane-456955.html

Edited by kolfleading, 29 March 2023 - 08:56.


#136
adnana2121

adnana2121

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 453
  • Înscris: 22.09.2021

View PostFord4, on 22 martie 2023 - 23:49, said:



Nu te vor obliga sa treci pe electrica daca vei sta cuminte in creierul muntilor si nu vei veni cu hleabul tau prin orase
oricum trec pe variantele gropilor de gunoi numite pompos "orașe"....capitala gunoierilor....
Dar după cum vad idioții puși să ia deciziile de la brusăl....vor începe cu munții....

#137
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
Daca nu apareau aceste gropi de gunoi cum numesti tu orasele, mergeai in continuare perpedes sau cel mult calare pe cal / magar. Nu te obliga nimeni sa traiesti in "groapa de gunoi", sa ai masina, apa curenta, sa beneficiezi de sipital... poti sa traiesti in creierii muntilor fara pic de tehnologie.
Totusi vad ca iti place sa folosesti tehnologia, postezi pe un forum cu ajutorul unui dispozitiv dezvoltat in acele "gropi de gunoi".

#138
adnana2121

adnana2121

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 453
  • Înscris: 22.09.2021

View Postrelu11051, on 29 martie 2023 - 12:33, said:

Daca nu apareau aceste gropi de gunoi cum numesti tu orasele, mergeai in continuare perpedes sau cel mult calare pe cal / magar. Nu te obliga nimeni sa traiesti in "groapa de gunoi", sa ai masina, apa curenta, sa beneficiezi de sipital... poti sa traiesti in creierii muntilor fara pic de tehnologie.
Totusi vad ca iti place sa folosesti tehnologia, postezi pe un forum cu ajutorul unui dispozitiv dezvoltat in acele "gropi de gunoi".
ce telefoane face Bucureștiul si eu nu știu???? A făcut???? Alea cu disc?
Oare prind să nu văd dizăl în bucale? Doar numere verzi și la aprovizionare?

Edited by adnana2121, 04 May 2023 - 21:44.


#139
pickasso

pickasso

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 07.06.2019
E uimitor cati oameni care nu au electrice isi dau cu parerea din auzite si  regurgiteaza propaganda de pe facebook.
Eu zic ca ar trebui sterse postarile unde se zic niste aberatii fara sa se ofere o sursa oficiala , ar mai limita prostimea.

Am o Kona de 64kw , consum pe ultimii 4500km ii 13kwh/100km ( cum vine vara o sa mai scada). O incarc acasa din panouri , dar si daca nu aveam panourile , la un consum de aprox 600kw ( nu iau in considerare ca 25% is defapt regenerati , deci nu au venit din retea) , as fi platit 450 de lei la hidroelectrica.
Daca mergeam cu dieselul  la care aveam un consum mix de 8, aveam nevoie de 360 de litri , la 6.4lei cat e acuma litrul , asta insemna 2304 RON. Asta inseamna o economie de 1854 de lei , doar din diferenta de combustibil. Nu mai vorbesc de placute , schimburi de ulei , si restu de consumabile care nu mai exista la EV.

Asa ca nu mai vorbiti doar asa sa va aflati in treaba daca nu ati pus mana pe o electrica sa vedeti cum este.

#140
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,903
  • Înscris: 02.08.2021
Lumea nu le-a vrut nici acum 100 de ani și nu le vrea nici acum. Ce să faci.

#141
diaconuserban58

diaconuserban58

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 04.04.2014
...nu le vrea pentru ca strugurii sunt acri si atunci si acum!

#142
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005
Or să le vrea, dar nu în calitate de early adopters, ci poate mass adopters. Atunci când beneficiile (subvenții,  impozit, parcare etc) se vor subția și ele. Și vor da cu basca de pământ spunând,  bă da' ce prost am fost că nu m-am bagat mai devreme. Un oftat ușor,  un csf ncsf, și viața merge mai departe..

#143
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,181
  • Înscris: 08.01.2021
Eu ma întreb dacă datorita materialelor și a problemelor de reciclare mașinile viitorului n-or sa aibă baterii de 30kwh nu de 70 ca acum. Asa, cat să le folosești pentru primii și ultimii km ale unui traseu lung. Pentru restul tren, avion etc. Pentru cine a fost harnic și și-a făcut tren, evident.

Edited by KiloW, 12 May 2023 - 07:25.


#144
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017
Inca nu se stie. In privinta materialelor se descopera mereu noi si noi zacaminte. E o problema de bani pana vor putea fi exploatate. Sa nu uitam ca inca din 1970 se zicea si despre petrol ca se va termina in urmatorii 10 ani.
In ceea ce priveste reciclarea nu inteleg ce probleme diferite ar fi la o baterie de 70 fata de o baterie de 30.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate