![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De ce e indiferent dacă UE interzice mașinile cu ardere internă în 2035?

#1
Posted 16 March 2023 - 14:25

Am gasit pe un site unguresc o analiza foarte interesanta cel putin din punctul meu de vedere.
Am decis sa traduc integral articolul, am cerut acordul redactiei, dar fiind lunga, am creat o pagina de google site. Merita citit intreg articolul, explica foarte clar ceea ce am scris in titlu, nu e clickbait sau alte prostii. Linkul catre traducere Multumesc |
#2
Posted 16 March 2023 - 14:38

da si nu,
dar..totusi ![]() zice si corect dar si pe langa. simplifica problema. 2 conditii trebuie sa se realizeze cumulativ ca sa se treaca la electrice -electricele sa fie mai rentabile decat cele pe combustibil overall: pret, mentenanta, utilizare etc -sa nu aiba minusuri semnificative de tip: imposibilitate incarcare in orice situatii, range mic...etc restul e gargara. |
#3
Posted 16 March 2023 - 14:41

Legea lui Bursul: orice schimbare aduce cresteri de preturi. Deci electricele nu vor fi mai ieftine. Era deja un trend si au fost destul analize in care se demonstra ca producatorii de masini, omorau clasele mici si vindeau masini tot mai mari (implicit mai scumpe), pentru ca aduceau mai mult profit.
|
#4
Posted 16 March 2023 - 14:41

De bun simt ar fi fost sa te deranjezi si sa scrii sau sa dai copy-paste la ceva reprezentativ si aici, nu sa deschizi topic pentru link.
Din titlu (care sper ca e sinteza la articol, nu e cu plot-twist sau ceva), reiese ceva ce si eu cred. Nu cred ca se va ajunge sa se zica "gata, nu mai e voie, interdictie, gata", pentru ca iese circ. Se pistoneaza non stop si se baga interdictii si subventii in asa fel incat sa sperii lumea sa se duca spre electrica de frica. Problema e alta, si anume ca, dupa cum se contureaza, asta cu electricele este doar o faza pentru a deturna scopul principal, de a face oamenii sa nu detina masina deloc, de niciun fel. Se pot elimina masinile pe benzina, apoi electricele vor pune tot felul de probleme de infrastructura si economice, incat e posibil sa nu mai fie viabile decat pentru o mica parte a populatiei, adica barosanii care fac legile, dau subventiile si fac jocurile. Nu se vor mai incurca de toti milogii pe sosele in momentul ala, scop atins, traiasca ecologia! |
#5
Posted 16 March 2023 - 14:43

Am gasit pe un site unguresc o analiza foarte interesanta cel putin din punctul meu de vedere. "Chiar dacă spui că vei cumpăra o mașină pe benzină sau diesel, prețul combustibilului te va obliga să conduci o mașină electrică." - absolut banal. Oricum se vor scumpi in viitor fosilele, asa cum ziceam anterior lumea nu ramane statica. "Industria petrolieră este o linie de producție automatizată cu costuri fixe uriașe: platforme offshore, rafinării, conducte etc. Dar acest cost uriaș este bine răspândit în cantități uriașe de consum." - pai si cand nu mai poti sustine productia nu mai poti face economie al volum. "Vă spun eu: legea capitalismului." - capitalismul nu e o lege, e transformarea oamenilor in marfuri. Oricum nu miza pe el in viitor, se schimba si el sub presiunea maselor. Edited by andreic, 16 March 2023 - 14:51. |
#6
Posted 16 March 2023 - 14:49

Nu va interzice nimeni nimic, UE pana in 2035 ori se destrama/scindeaza, ori se schimba radical conducerea.
Sunt total impotriva interzicerii masinilor ICE (macar hibridele sa le lase) si a centralelor termice. Ori de cate ori ii aud de vreo interdictie zic jos URSS. UESS. |
#7
Posted 16 March 2023 - 14:51

Tehnologii de-astea revolutionare ratate sunt cu sutele, unele gata-gata sa intre in productie, doar ca n-a fost sa fie, deci momentan sa discutam pe caracteristicile bateriilor actuale si din viitorul foarte apropiat.
Apoi, pretul fosilului va creste artificial, cel mai probabil, si va veni la pachet cu taxe suplimentare pentru combustie si subventii pentru electrice. Tare mi-ar placea sa vina un viitor de-ala cu masini electrice pentru toata lumea, ieftine si cu caracteristici care sa le concureze pe cele pe benzina, dar sunt cam pesimist. Edited by VarfulOmu2505, 16 March 2023 - 14:52. |
#8
Posted 16 March 2023 - 14:51

#9
Posted 16 March 2023 - 14:52

Nu vor fi probleme de tranziție, dacă se vor putea trafica" mașinile electrice și la mîna 2.
Adică, ca și acum, să poată lua una folosită, și cine nu își permite una nouă... să ia una second", să o pună la punct, să îi schimbe acumulatorii, apoi să îi dea bice. Altfel... |
#10
Posted 16 March 2023 - 14:53

Nici nu o sa fie nevoie, acumulatorii bazati pe tehnologii noi vor tine 10k cicluri fara probleme, pracitic vor depasi viata masinii si vor putea si transferati. Posibil sa apara conceptul de masina noua fara acumulator, il folosesti pe cel vechi la cea noua.
Edited by andreic, 16 March 2023 - 14:54. |
#11
Posted 16 March 2023 - 14:53

Masinile bune sunt scumpe indiferent daca sunt electrice sau nu. Aka, o sa apara electrice ieftine.
Problema majora e: o sa reziste power grid-ul? Mai ales ca s-au cufurit pe nucleare ca mvai, nu-s destul de verzi. Uite, de exemplu in Romania sunt inmatriculate 8.8 milioane de masini. Sa zicem ca 90% din ele sunt folosite, 10% sunt pe faras. asta inseamna 7.92M de masini. 90kW te duc cam 500km la un Mach-e, dar sa zicem ca majoritatea face mai putin de 500km saptamanal, asa ca o sa consideram 50kW ca medie. Rezista power grid-ul romanesc la 396000000KWh aka 396,000MWh in plus saptamanal? In 2016 Romania producea 1,188,165MWh saptamanal. Asta inseamna ca 33% din productia nationala de electricitate s-ar duce pe masini. Asta in zilele bune, cand nu ii seceta si functioneaza hidro, bate vantul sa mearga eolienele si ai o vara insorita ca sa mearga solarele. Tate conditiile in acelasi timp. Si nu doar in RO, ci peste tot. In RO ar mai trebui 2 nucleare de marimea cernavoda ca sa acorepe necesarul. Edited by Lex404, 16 March 2023 - 14:56. |
|
#12
Posted 16 March 2023 - 14:55

#13
Posted 16 March 2023 - 14:55

#14
Posted 16 March 2023 - 14:57

Cum sa nu, se inchid fabricile de ICE iar conducerile vor fi verzi in viitor. Gazul si carburantii ajuta mult electricul, tu pui in carca electricului si incalzirea si apa calda si autovehiculele? Mai si castrezi electricul de partea termo? Nici nuclear nu vreti? Bai voi sunteti prosti? Sa ramana macar GN si GPL, sa nu vrei arderea curata a gazului inseamna ca ai probleme mari la mansarda. Masinile personale sa fie EV si PHEV, camioanele si utilajele, avioanele, diesel/kerosen in continuare. PHEV mi se pare un compromis super bun pentru orasele aglomerate. Dar nu full electric. Nici nu se pot face atatea baterii. Ne conduc niste oameni care legifereaza numai utopii, jos cu ei. Edited by Neaceasca85, 16 March 2023 - 15:01. |
#15
Posted 16 March 2023 - 15:07

Nu vor fi probleme de tranziție, dacă se vor putea trafica" mașinile electrice și la mîna 2. Adică, ca și acum, să poată lua una folosită, și cine nu își permite una nouă... să ia una second", să o pună la punct, să îi schimbe acumulatorii, apoi să îi dea bice. Altfel... Stii ce inseamna sa schimbi acumulatorii la una SH? Bateria costa vreo treime din masina, mai pui o treime pretul masinii SH, iesi la 2 treimi. Acum masinile SH se vand cu preturi de sub o treime din cel initial.
Sa ramana macar GN si GPL, sa nu vrei arderea curata a gazului inseamna ca ai probleme mari la mansarda. Pai nu are legatura cu ecologia, ci cu oprimarea populatiei, ecologia e doar un pretext. |
#16
Posted 16 March 2023 - 15:18

Acum masinile SH se vand cu preturi de sub o treime din cel initial. Ori, nu înțelegi substratul din spatele retoricii? ![]()
Pai nu are legatura cu ecologia, ci cu oprimarea populatiei, ecologia e doar un pretext. |
#17
Posted 16 March 2023 - 15:19

Masinile electrice sunt sansa Europei de a scapa partial de dependenta de rusi si arabi.
La fel si incalzirea electrica. Europa transfera cantitati imense de bani rusilor si arabilor. Ei sunt in situatie win-win. Petrolul si gazul ies aproape gratis din sol. Uite cum a ajuns Rusia sa controleze guverne din Europa (Ungaria, Austria, Germania) prin banii din resurse fosile. La fel arabii, cumpara masiv suprafetele agricole din Europa, practic devin proprietari pe bucati mari din continent. Nu mai zic de cluburi de arta, echipe de fotbal istorice, cladiri istorice, afaceri, (tocmai ce citeam ca Mintia Hunedoara a fost cumparata de irakieni). Partea cu poluarea o fi importanta, dar practic cred ca e pe plan secund, dependenta e nasoala. Edited by gear, 16 March 2023 - 15:21. |
|
#18
Posted 16 March 2023 - 15:22

duamne ajuta sa interzica cazanele paraitoare. electrica sau sau mergi cu carutza. si lu Neaceasca panouri fotovoltaice urgent!
gata cu poluarea pe bani putini! Edited by laffin, 16 March 2023 - 15:22. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
1 members, 0 guests, 0 anonymous users
radu_vasile59