Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
unde pot testa tastaturile mecani...

Seventh Wonder-caut membri trupa

Samsung S23 Plus sau iPhone 15 Pl...

Fallout (2024 _ ...)
 Vacanta in Slovenia - calatorie c...

Far aprins pe o singura parte can...

Euro 24 Germania

Camera auto GPS........
 Xiaomi watch S 1

perdele si draperii automate

Inregistrare iPhone + microfon Bl...

Ce fac cu bancnotele de 500 euro?
 Problema centrala termica Romstal...

Alegere radio player PNI

Alcool la volan

sursa diferentiala
 

Skoda AWD pareri

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#1
Andreea_Taran

Andreea_Taran

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 12.02.2023
Deci o cunoștința de a mea își vinde mașina, o Skoda Octavia 2006 4x4. 1.9 tdi la 3500 de euro cu 230000 km reali.
Întrebarea mea ar fi următoarea, cam ce costuri implica o mașina cu tracțiune integrala? Din câte mi a spus, ar fi 4 planetare și grupuri fata-spate care nu sunt tocmai ieftine, 2500 de lei pe spate din câte am văzut.
Ar merita o tracțiune integrala? Ce ar trebui verificat înainte sa o cumpăr? Un itp, o verificare la direcție și suspensie

#2
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,630
  • Înscris: 01.11.2005

View PostAndreea_Taran, on 28 februarie 2023 - 17:19, said:

Deci o cunoștința de a mea își vinde mașina, o Skoda Octavia 2006 4x4. 1.9 tdi la 3500 de euro cu 230000 km reali.
Întrebarea mea ar fi următoarea, cam ce costuri implica o mașina cu tracțiune integrala? Din câte mi a spus, ar fi 4 planetare și grupuri fata-spate care nu sunt tocmai ieftine, 2500 de lei pe spate din câte am văzut.
Ar merita o tracțiune integrala? Ce ar trebui verificat înainte sa o cumpăr? Un itp, o verificare la direcție și suspensie
Planetarele nu le schimbi... iar grupurile daca le faci mentenanta (defapt la grup, ca e unul singur, celalalt e integrat in cutia de viteze) n-ai probleme.
In schimb cred ca acolo e timpul sa schimbi ambreiajul in rest legat de tractiune nu vad alte probleme

#3
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,781
  • Înscris: 06.09.2008

View PostAndreea_Taran, on 28 februarie 2023 - 17:19, said:

Ar merita o tracțiune integrala?
Pt oras sau ce ?

#4
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,605
  • Înscris: 24.07.2022
consuma mai mult, putere pierduta aiurea. nici pe partii nu te poti baga ca e doar un sedan. chiar nu am idee de ce exista varianta asta. si cam scump.

#5
Andreea_Taran

Andreea_Taran

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 12.02.2023

View Postsirgoofy, on 28 februarie 2023 - 20:05, said:

Pt oras sau ce ?
Drum extraurban cam 70% din timp

View PostPunter, on 28 februarie 2023 - 20:23, said:

consuma mai mult, putere pierduta aiurea. nici pe partii nu te poti baga ca e doar un sedan. chiar nu am idee de ce exista varianta asta. si cam scump.
Cred ca ar consuma un maxim 2%
Ma gândeam la ea doar pentru siguranța pe care o oferă pe asfalt și ici colo când te mai scoate din belele. Am rămas cu o amica iarna trecută blocați in zăpada, deși nu era prea mare, a fost suficient cât sa nu mai ieșim și sa fie nevoie sa încă o mașina ca sa o scoatem, un a3

Edited by December, 28 February 2023 - 21:38.


#6
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,169
  • Înscris: 08.03.2017
La ce vei folosi aceasta masina ? circuli pe drumuri accidentate , noroi, ape curgatoare fara poduri, dealuri, miristi sau pentru oras si iesiri in natura pe drumuri normale daca nu asfaltate macat trase cu lama .
Un 4x4 va consuma mai mult combustibil pentru ca toate rotile trag permanent cu un procentaj fata/spate setat din fabrica .
Masina in sine este foarte buna , are un coleg de 12 ani fara mari probleme iar 1.9 tdi e motorul amiral de la VW .

#7
Andreea_Taran

Andreea_Taran

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 12.02.2023

View Postldpe, on 28 februarie 2023 - 20:47, said:

La ce vei folosi aceasta masina ? circuli pe drumuri accidentate , noroi, ape curgatoare fara poduri, dealuri, miristi sau pentru oras si iesiri in natura pe drumuri normale daca nu asfaltate macat trase cu lama .
Un 4x4 va consuma mai mult combustibil pentru ca toate rotile trag permanent cu un procentaj fata/spate setat din fabrica .
Masina in sine este foarte buna , are un coleg de 12 ani fara mari probleme iar 1.9 tdi e motorul amiral de la VW .
In general circul pe asfalt
De asemenea o voi folosi la tractat o remorca pe drum accidentat. In zona mea iarna e destul de apriga. Chiar si acum a nins puternic si drumurile sunt acoperite de zăpada, stau in Vatra Dornei

View Postldpe, on 28 februarie 2023 - 20:47, said:

iar 1.9 tdi e motorul amiral de la vw .
de asemenea ma gândeam și la un 2.0 TDI dacă nu voi cumpara mașina asta și găsesc alta mai buna

Aceasta este mașina https://www.olx.ro/d...x4-IDgU2bA.html

Dar sunt deschisă și la prima generație de Skoda, am observat ca unele modele s au fabricat pana in 2008, tot 4x4 dacă nu greșesc

Edited by December, 28 February 2023 - 21:39.


#8
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,811
  • Înscris: 06.10.2008
Eu am inteles ca awd nu-i chiar 4x4 asa cum se sugereaza.

#9
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
O masina de exceptie . In mainile unui sofer bun 4wd face minuni si nu glumesc absolut deloc . Te ajuta pe zapada , noroi , gheata , ploaie , iarba uda si de multe ori in curbe luate mai sportiv .
Daca mai e si break e super .
Mergi cu ea la un service si fa un test la tot ce se poate . Daca masina e buna , nu mai astepta !
PS - Nu inteleg cum ar putea fi scumpa o masina la 3500 E ! Unii isi iau telefoane sau laptopuri la banii aia .

Edited by Alltrack, 28 February 2023 - 21:17.


#10
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,667
  • Înscris: 22.12.2006
nu e 4x4 permanent.
Cand patineaza fata, se cupleaza si spatele instantaneu si se decupleaza la fel de repede dupa ce s-au egalizat vitezele rotilor. La plecare de pe loc si acceleratii se transfera putere si pe spate. In rest trage doar fata.
la fiecare 4 ani sau 60.000 km se schimba uleiul si filtru de ulei la HALDEX. Daca nu s-a respectat pana acum serviceul, posibil sa fie prea tarziu pt el...

in rest, masina consuma cam cu 1 litru in plus fata de una fara 4x4 pentru ca trage in plus 100 kg de balast (cutia de transfer fata, cardanul, grupul spate, planetare. spate

pentru drumuri cu zapada, noroi, de carat greutati si de urcat pe la cabane / case in afara drumului, este de ajutor, fara dubii.

Am una din 2001 si e foarte ok sistemul pt asa ceva. Dar pe drum normal/ autostrada nu isi are rostul

Edited by andrei_221, 28 February 2023 - 21:28.


#11
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,855
  • Înscris: 26.06.2009

View PostAndreea_Taran, on 28 februarie 2023 - 17:19, said:

Ar merita o tracțiune integrala? Ce ar trebui verificat înainte sa o cumpăr? Un itp, o verificare la direcție și suspensie
La ce folosesti masina? Daca mergi in oras drumuri scurte => nici macar diesel nu iti trebuie ca il omori!

In rest: verificarea se face la un mecanic bun - mergi si iti face o constatare cam ce/cum trebuie schimbat la masina. La ITP nu are ce sa iti verifice ca aia nu sunt specializati pe asa ceva... Pe langa directie ar trebui verificate injectoarele, turbina, DSG (daca are) - chestii importante si care pot sa te coste mult!

Edited by Xman_ghio, 28 February 2023 - 21:35.


#12
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,598
  • Înscris: 26.08.2008

View PostAndreea_Taran, on 28 februarie 2023 - 20:42, said:

Ma gândeam la ea doar pentru siguranța pe care o oferă pe asfalt și ici colo când te mai scoate din belele. Am rămas cu o amica iarna trecută blocați in zăpada, deși nu era prea mare, a fost suficient cât sa nu mai ieșim și sa fie nevoie sa încă o mașina ca sa o scoatem, un a3

De ramas in zapada ramai cu tot cu AWD si cu anvelope de iarna! Ceea ce confirmi si tu!

Dar o masina de la o cunostinta / ruda este imbatabila in opinia mea.
Daca stii ca nu a fost data peste cap / samsarita la greu si iti asumi costurile unei masini sh, ia-o, nu ezita.

Ce altceva iti poti lua astazi de pe piata sh cu ~5000 euro [pentru ca atat te va costa acea masina, 3500 + ce mai bagi in ea ca sa iti asigure un parcurs decent in perioada urmatoare]?

View PostXman_ghio, on 28 februarie 2023 - 21:35, said:

La ce folosesti masina? Daca mergi in oras drumuri scurte => nici macar diesel nu iti trebuie ca il omori!

Voi in afara de sabloane / mituri / legende mai stiti si altceva?

La cat "omori un diesel in oras"?

Am un diesel din 2006, sedan fara pretentii, ma apropii de 230.000 km, condusi preponderent in Bucuresti, frecvent drumuri scurte, o data / de doua ori pe an iesiri prin Evropa si cam o data pe luna drum de cca 300 km in afara Bucurestiului... coafura rezista :)
Or mai fi murit din martoage, ambreiajul neschimbat... dar merge. Si a iesit din zapezi unde a ramas impotmolit un XC 90 [de aia ziceam ca daca nu este de unde nu te ajuta nici mama lui AWD si anvelopele de iarna] :)

#13
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,546
  • Înscris: 14.08.2007

View PostAlltrack, on 28 februarie 2023 - 21:15, said:

PS - Nu inteleg cum ar putea fi scumpa o masina la 3500 E ! Unii isi iau telefoane sau laptopuri la banii aia .
Un telefon sau laptop daca are 17 ani dar inca merge, il primesti gratis :D

#14
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,559
  • Înscris: 08.01.2010

View Postandrei_221, on 28 februarie 2023 - 21:24, said:

nu e 4x4 permanent.
Cand patineaza fata, se cupleaza si spatele instantaneu si se decupleaza la fel de repede dupa ce s-au egalizat vitezele rotilor. La plecare de pe loc si acceleratii se transfera putere si pe spate. In rest trage doar fata.
la fiecare 4 ani sau 60.000 km se schimba uleiul si filtru de ulei la HALDEX. Daca nu s-a respectat pana acum serviceul, posibil sa fie prea tarziu pt el...

in rest, masina consuma cam cu 1 litru in plus fata de una fara 4x4 pentru ca trage in plus 100 kg de balast (cutia de transfer fata, cardanul, grupul spate, planetare. spate

pentru drumuri cu zapada, noroi, de carat greutati si de urcat pe la cabane / case in afara drumului, este de ajutor, fara dubii.

Am una din 2001 si e foarte ok sistemul pt asa ceva. Dar pe drum normal/ autostrada nu isi are rostul
Skoda Octavia e 4x4, nu awd. Adica are tractiune integrala permanenta. Diferit de 4motion, care e o tractiune fata ce cupleaza, la nevoie, spatele.

Edited by Cumulus, 28 February 2023 - 22:13.


#15
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View PostBlueKing-69, on 28 februarie 2023 - 22:01, said:

De ramas in zapada ramai cu tot cu AWD si cu anvelope de iarna! Ceea ce confirmi si tu!

Dar o masina de la o cunostinta / ruda este imbatabila in opinia mea.


Voi in afara de sabloane / mituri / legende mai stiti si altceva?

La cat "omori un diesel in oras"?

Si a iesit din zapezi unde a ramas impotmolit un XC 90 [de aia ziceam ca daca nu este de unde nu te ajuta nici mama lui AWD si anvelopele de iarna] Posted Image
1) E o problema des intalnita...la piesa dintre volan si scaunul soferului .
2) Corect !
3) Din nou corect , prostii... vorbesc cei...din auzite si care nu stiu sa utilizeze un Diesel .
4) Din nou corect , dar suspendarea e tot problema unui sofer prost .

View PostCumulus, on 28 februarie 2023 - 22:12, said:

Skoda Octavia e 4x4, nu awd. Adica are tractiune integrala permanenta. Diferit de 4motion, care e o tractiune fata ce cupleaza, la nevoie, spatele.
E ceva mai complicat de explicat , e ceva intre , e diferenta intre permanenta si transferul puterii inclusiv la anumite roti . Dar la jumatate de rotatie in gol se poate considera ''aproape permanenta'' . Cine a condus mult si multe sisteme 4x4 simte acel ''sut in fund'' cum ii zic eu...se simte fizic in scaun cand intra spatele in forta !

#16
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,169
  • Înscris: 08.03.2017

View PostAndreea_Taran, on 28 februarie 2023 - 20:55, said:

In general circul pe asfalt
De asemenea o voi folosi la tractat o remorca pe drum accidentat. In zona mea iarna e destul de apriga. Chiar si acum a nins puternic si drumurile sunt acoperite de zăpada, stau in Vatra Dornei

de asemenea ma gândeam și la un 2.0 TDI dacă nu voi cumpara mașina asta și găsesc alta mai buna

Dar sunt deschisă și la prima generație de Skoda, am observat ca unele modele s au fabricat pana in 2008, tot 4x4 dacă nu greșesc
Cand tractezi trebuie ceva greu , depinde si cat cari in acea remorca , parerea mea este ca aici s-ar preta un suv , diesel minim 2000cmc . La remorca e periculos ca te impinge iar daca masina e usoara te muta cu spatele de pe traiectorie . Zapada mare cere cauciuc diametru mare si ingust sa taie  , risti sa urci cu burta pe zapada si acolo ramai , aici ma refer si la zona unde e comun o zapada de 30 cm .
Cea mai ok am vazut-o in astfel de situati VW lt 4x4 cu dubla cabina , problema e ca designul nu prea e de oras ...
La motorul de 2.0 diesel vw cere sfaturi de la colegi sa tu te alegi cu seria defectuoasa de la ei ca dai in depresie cu motorul acela Posted Image

Edited by ldpe, 01 March 2023 - 07:44.


#17
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,630
  • Înscris: 01.11.2005

View PostCumulus, on 28 februarie 2023 - 22:12, said:

Skoda Octavia e 4x4, nu awd. Adica are tractiune integrala permanenta. Diferit de 4motion, care e o tractiune fata ce cupleaza, la nevoie, spatele.
AWD din ce stiam este tractiune permanenta pe 4 roti iar 4x4 e tractiune selectiva (2x4 sau 4x4 manual)

Edited by tehnics, 01 March 2023 - 10:03.


#18
abac

abac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,887
  • Înscris: 28.10.2018
Nu e ca si cum cunostinta vinde mai multe masini din care sa ai de unde alege. Problema se pune daca ai incredere in cunostinta aia ca iti vinde o masina buna. Altfel ia una fara tractiune integrala de la samsar, dar ai incredere ca nu e sudata din doua masini?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate