Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Auto 200-250km/zi autostrada, fiabil, sigur SH sau noua
#1
Posted 07 February 2023 - 23:30
Ma intereseaza sa achiziotinez o masina cu care voi face 40k km/an in urmatorii 1-3 ani si care sa fie destul de sigura si fiabila, sa ma pot baza pe ea deoarece nu voi putea apela la taxi daca ma lasa o zi.
1. Buget de achizitie 15-24K SH ; 2. Noua sau SH <30K NOUA 3. Nevoi preponderent naveta urmatorii 1-3 ani: 200-250k/zi, 90% autostrada, restul DN 1-2 persoane ma intereseaza o masina mai sigura in caz de impact si iau in calcul si ceva o idee mai mare de ex CX-5 - sunt multi tampiti pe autostrazi - era sa mor decapitat de o placa de OSB - Thanks Obama; 4. Benzina; sau benzina +GPL 5. Cutie Manuala sau Automata 6. Masini asiatice fiabile: Toyota; Honda; Mazda Nissan; >140-180cp >2018 Intr-o oarecare masura iau in calcul si grupul VAG, desi 1,4 TSI-ul mi-a facut portofelul posta in ultimii ani. Sunt deschis si la alte propuneri, inteleg ca hybrid-ul la distante medii-mari nu este foarte indicat. Edited by mortis, 07 February 2023 - 23:41. |
#2
Posted 07 February 2023 - 23:49
Din pacate a cam crescut pretul asiaticelor in ultimul timp. Mult de tot.
Iar ce apare nou sunt multe cu hibrid, mai ales de la Toyota si Honda. De exemplu civicul nou APROAPE intra in bugetul ala, cu rabla si chestii sa zicem ca se strecoara. Dar are consum destul de mare pe autostrada. Corolla la fel, au pus motoare mai mari pe MY23, ai 190 de cai, e foarte ok si pentru autostrada, dar tot o sa ai consum "de benzinar" la 130km/h, nu de hibrida, plus ca si aia sare de 30k acum. Aberant, daca ma intrebi pe mine. In afara de partea cu consumul relativ mare, nu cred ca ai probleme cu ele la 40k km/an. Ambele sunt destul de fiabile (ce-i drept, eHEV-ul de la Honda nu e de mult pe piata dar pare solid, din clipurile pe care le-am urmarit). Iar dintre cele doua, as lua Civic pentru astfel de distante. Totusi, cred ca ideal pentru tine ar fi sa gasesti ceva gen Passat 2.0tdi cat mai nou, gen 2018-2019. Sau poate Mazda 6 tot asa, cat mai nou, desi ala o sa te arda mai tare la consum. Ideea e ca la drumuri lungi sigur e mai confortabil un passat/mazda6/etc., decat un CX-5. Si faptul ca esti mai sus nu e obligatoriu mai bine, m-as lua mai degraba dupa stelele NCAP, in caz de ceva sa o duca cat mai bine soferul/pasagerul. Edited by TehCube, 07 February 2023 - 23:50. |
#3
Posted 07 February 2023 - 23:56
VW Golf GTE . 3.3 l/100km cu bateria plina. 5.1 l/100km cu bateria goala.
245 cai total, 6.7 sec suta, 70km autonomie "gratis" doar electric daca ai unde sa incarci sau regenerezi pe autostrada. Calitatea constructiei , foarte buna ( doar ce am predat un leasing E-Golf dupa 5 ani, 0 erori sau probleme in 50.000+ km). Am prieteni cu GTE , foarte fiabila, dotata standard buna, se aseaza foarte bine pe autostrada. Edited by N62B44, 08 February 2023 - 00:00. |
#4
Posted 07 February 2023 - 23:57
TehCube, on 07 februarie 2023 - 23:49, said:
Din pacate a cam crescut pretul asiaticelor in ultimul timp. Mult de tot. Iar ce apare nou sunt multe cu hibrid, mai ales de la Toyota si Honda. De exemplu civicul nou APROAPE intra in bugetul ala, cu rabla si chestii sa zicem ca se strecoara. Dar are consum destul de mare pe autostrada. Corolla la fel, au pus motoare mai mari pe MY23, ai 190 de cai, e foarte ok si pentru autostrada, dar tot o sa ai consum "de benzinar" la 130km/h, nu de hibrida, plus ca si aia sare de 30k acum. Aberant, daca ma intrebi pe mine. In afara de partea cu consumul relativ mare, nu cred ca ai probleme cu ele la 40k km/an. Ambele sunt destul de fiabile (ce-i drept, eHEV-ul de la Honda nu e de mult pe piata dar pare solid, din clipurile pe care le-am urmarit). Iar dintre cele doua, as lua Civic pentru astfel de distante. Totusi, cred ca ideal pentru tine ar fi sa gasesti ceva gen Passat 2.0tdi cat mai nou, gen 2018-2019. Sau poate Mazda 6 tot asa, cat mai nou, desi ala o sa te arda mai tare la consum. Ideea e ca la drumuri lungi sigur e mai confortabil un passat/mazda6/etc., decat un CX-5. Si faptul ca esti mai sus nu e obligatoriu mai bine, m-as lua mai degraba dupa stelele NCAP, in caz de ceva sa o duca cat mai bine soferul/pasagerul. Nu am o problema cu hibridele si electricele, doar ca mi se par niste tehnologii care nu au ajuns inca la maturitate si parca nu le-as lua sa le testez cand efectiv depind de ele. Nu ma deranjeaza consumul de benzinara cata vreme masina e fiabila, prefer asta decat surprize in service sau sa ma trezesc ca nu mai pot vinde diesel-ul peste 3-5 ani. CX 5-ul a fost doar de exemplu, pentru ca masina mai mare are consum mai mare, dar decat mort mai bine...falit i guess. Problema a picat foarte prost cu stocul si preturile masinilor, eu ajung sa vand masina mea veche de 3 ani cam cu aceeasi suma cu care am cumparat-o, si au trecut peste ea 65K km. |
#5
Posted 07 February 2023 - 23:57
Am 1.0 TSI cu 40K in bord si nu am bagat un leu in reparatii. Consumul e de 5.2 pe autostrada. Ai fost cam ghinionist cu acel 1.4 TSI. Poate era una sh. In acest caz mergi pe una noua. Toate sunt fiabile cand sunt noi. Hibridele sunt zero pe o autostrada dreapta si au consum ridicat.
Edited by Leo2006, 07 February 2023 - 23:58. |
#6
Posted 08 February 2023 - 00:01
N62B44, on 07 februarie 2023 - 23:56, said:
VW Golf GTE . 3.3 l/100km cu bateria plina. 5.1 l/100km cu bateria goala. 245 cai total, 6.7 sec suta, 70km autonomie "gratis" doar electric daca ai unde sa incarci Calitatea constructiei , foarte buna ( doar ce am predat un leasing E-Golf dupa 5 ani, 0 erori sau probleme in 50.000+ km) Din pacate nu pot garanta ca o voi putea incarca, cum spunea cineva pe alt topic daca nu ai statia nu stii cati cu uber stau la coada. Altfel suna bine. Leo2006, on 07 februarie 2023 - 23:57, said:
Am 1.0 TSI cu 40K in bord si nu am bagat un leu in reparatii. Consumul e de 5.2 pe autostrada. Ai fost cam ghinionist cu acel 1.4 TSI. Poate era una sh. In acest caz mergi pe una noua. Toate sunt fiabile cand sunt noi. Hibridele sunt zero pe o autostrada dreapta si au consum ridicat. Era SH, e drept. Dar nu de acolo a pornit problema, ele ca motoare nu sunt menite sa prina sute de mii de km cum sunt de ex Toyota. seria 1.2, 1.4 si 1.8 TSI au fost belea, cel putin 1.8 a imbogatit multe service-uri |
#7
Posted 08 February 2023 - 00:02
Puterea e relativ irelevanta pentru mersul pe autostrada. Cu 135km/h constant mergi cu orice mașina.
Mai relevante sunt confortul, insonorizarea, consumul și in cazul tău fiabilitatea (si/sau garanția). Eu zic ca la 30k ai câteva opțiuni de mașina noua decenta. Nu m-aș complica cu sh dacă depinzi de ea. As lua una la care in perioada de garanție să-ți dea mașina la schimb cât sta în service dacă se strica. |
#8
Posted 08 February 2023 - 00:15
mortis, on 07 februarie 2023 - 23:57, said:
Nu am o problema cu hibridele si electricele, doar ca mi se par niste tehnologii care nu au ajuns inca la maturitate si parca nu le-as lua sa le testez cand efectiv depind de ele. Nu ma deranjeaza consumul de benzinara cata vreme masina e fiabila, prefer asta decat surprize in service sau sa ma trezesc ca nu mai pot vinde diesel-ul peste 3-5 ani. CX 5-ul a fost doar de exemplu, pentru ca masina mai mare are consum mai mare, dar decat mort mai bine...falit i guess. E cel mai popular taxi din lume, si fix aceeasi tehnologie e si pe Corolla. Adica, dintre toate optiunile, cred ca Corolla hibrid e clar cea mai fiabila. Nu trebuie sa ma crezi pe mine, poti face research pe subiectul asta (ca fapt divers, era un prius pe un grup de "tepe auto" cu 450.000 km, care aparea pe car vertical cu 300.000 km dati inapoi, deci saracu' avea peste 750k, era masina de taxi in Iasi). DAR: - nu e cea mai confortabila masina la drum lung - nu e placut de condus pe autostrada (zgomot, elasticitate prea mare la cutie, se simte putin ciudat, probabil cu motoarele noi e mai bine, dar trebuie testat) - nu mi pare ca merita 30k+ As zice ca un Passat de 3-4 ani, 2.0tdi ar trebui sa fie destul de fiabil, atat timp cat nu a fost facut pachet si reparat pe ascuns, si e MULT mai ok la drum intins, din multe puncte de vedere, dar in principal confort. Si zic asta in calitate de sofer de Toyota. Pentru 90% autostrada NU mi-as lua corolla, chiar daca cred sincer ca-i mai fiabila decat alte optiuni. Honda e mai ok la capitolul asta dar ei au eHEV in varianta actuala de mai putin timp. Au cochetat si ei de cativa ani buni cu hibridele, si e mai simplist sistemul lor, dar nu am studiat destul de mult ca sa zic ca-s foarte ok la capitolul fiabilitate. Desi Honda in general nu are probleme de genul. Iar la masini noi, iar e de studiat. De exemplu (ca-i la indemana, desi sunt fan Kia), au existat probleme cu cutiile 7DGT de pe ceed/sportage/etc. Cred ca si pe Hyundai ca-s aceleasi cutii. Au fost multe cazuri, inclusiv aici pe forum, de cutie schimbata la 10.000 km. Am vazut caseta de directie schimbata la corolla tot pe la 10.000 km (ca incepusera sa faca zgomot, un click ciudat, dar culmea, doar la Sedanuri, nu la hatch/estate, nu stiu de ce, poate are legatura cu fabrica). Am vazut probleme si la Audi, si la Mercedes, nu ai o garantie ca daca o iei noua, n-ai nicio jena 3 ani. Ai doar garantia ca se repara gratuit, dar tot te poate lasa in plop, orice masina. Ba chiar poate ca-i o idee buna sa iei o masina de 3-4 ani vechime ca poti studia posibile probleme, cam cand apar, cat de usor se rezolva, ce simptome au, etc. Stii la ce sa te astepti macar. Daca motorizarea e "tried and trusted" ar trebui sa fie ok. In vremurile astea nu prea exista masina noua pe care s-o iei si sa zici "gata, 4 ani pot s-o calc in picioare ca sigur rezista". O sa tina si de noroc. Ideea colegului de mai sus cu garantie/masina de schimb (asta cred ca poti s-o faci prin casco la orice masina) e foarte buna. Desi mi se pare ca masina de schimb se da doar pe perioada reparatiei, daca stai o luna dupa piese nu-ti da nimic. Dar merita sa te interesezi la niste brokeri. Edited by TehCube, 08 February 2023 - 00:19. |
#10
Posted 08 February 2023 - 01:18
mortis, on 07 februarie 2023 - 23:30, said: Ma intereseaza sa achiziotinez o masina cu care voi face 40k km/an in urmatorii 1-3 ani si care sa fie destul de sigura si fiabila, sa ma pot baza pe ea deoarece nu voi putea apela la taxi daca ma lasa o zi. 1. Buget de achizitie 15-24K SH ; 2. Noua sau SH <30K NOUA Ia vezi daca astea bifeaza toate cerintele tale https://www.autovit....loat_price:desc Daca nu iti place nici una atunci mai cauti Vezi ce iti recomanda si colegii Edited by pateu_98, 08 February 2023 - 01:21. |
|
#12
Posted 08 February 2023 - 06:57
Daca vrei sa te plimbi pana in Satu Mare - https://www.autovit....4-ID7H5O4O.html La volumul de km care vrei sa il faci Toyota e cea mai rezistenta. Dar nu e cea mai ieftina si ai nevoie de full options pt a avea scaune confirtabile. Corolla e galagioasa, dar nu am auzit de RAV sa fie la fel.
Masini noi, mari asiatice si fiabile in banii astia - poate o Elantra - sunt 2 jurnale si nu par sa fie probleme. Poti face experimente si cu o masina frantuzeasca noua - nu iti va crea probleme in primii 4 ani. Edited by unknown_35, 08 February 2023 - 07:04. |
#13
Posted 08 February 2023 - 07:46
#14
Posted 08 February 2023 - 08:35
mortis, on 07 februarie 2023 - 23:30, said:
[...] ma intereseaza o masina mai sigura in caz de impact si iau in calcul si ceva o idee mai mare de ex CX-5 - sunt multi tampiti pe autostrazi - era sa mor decapitat de o placa de OSB - Thanks Obama;[...] |
#15
Posted 08 February 2023 - 08:48
mortis, on 07 februarie 2023 - 23:30, said:
Intr-o oarecare masura iau in calcul si grupul VAG, desi 1,4 TSI-ul mi-a facut portofelul posta in ultimii ani. Pentru "use case-ul" tau, desi nu recomand diesel, chiar mi se pare ok o masina diesel. Eu mi-as lua o masina ieftina diesel, intretinuta, care sa fie forjata pe autostrada. Ce TSI ai avut? Probabil 1.4 TSI cu lant de distributie, nu? Am avut 5 ani un 1.4 TSI din 2017 (Golf) si NU am avut absolut nicio o problema. Masina luata de noua, intretinuta ok si alergata 70% pe autostrada. La 120 km/h consuma 5.8l si nici nu aveam nici o bataie de cap cu filtre de paritcule, ad-blue si alte chestii. |
|
#16
Posted 08 February 2023 - 08:50
#18
Posted 08 February 2023 - 09:34
unknown_35, on 08 februarie 2023 - 06:57, said:
Corolla e galagioasa, dar nu am auzit de RAV sa fie la fel. Daca faci test drive la Rav4 si apoi la CR-V, e diferenta foarte mare la antifonare, mai ales pe autostrada. Ce-i drept, am inteles ca CR-V-ul are si noise cancelling in sistemul audio, dar pana la urma ce conteaza cum e obtinut. Daca te uiti la ele desfacute, nici Corolla nici RAV n-au cine stie ce antifonare pe ele, si nici civic-ul. CR-V inca n-am vazut facut bucati, dar s-ar putea sa fie ceva mai rasarit. Nu stiu daca japonezele sunt ideale daca-ti pasa de antifonare. Pana la urma poti s-o faci "aftermarket" dar dai o gramajoara de bani. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users