Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation
 

Volkswagen Jetta (Sfat / Pareri)

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
chezandrei

chezandrei

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 31.05.2014
Salutare,

As dori sa cumpar un Volkswagen Jetta, fie un model din cele din 2005 - 2011, fie un model din cele din 2011 - 2018. M-ar interesa o motorizare cat mai ok si mai fiabil si sa nu stau cu el numai prin service-uri. Eventual daca mi-ati putea recomanda si o motorizare (benzina sau diesel) si care versiune ar fi mai in regula. De condus o sa fie mai mult prin oras si ocazional la drumuri lungi prin weekend-uri.

Multumesc anticipat!

#2
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 22.05.2011
De ce nu un Passat ?

Jetta pe benzina sunt foarte rare in Europa si risti sa-ti iei o teapa de zile mari sa cumperi una venita din America care a fost inundata si cu diverse probleme.

Daca vrei Jetta pe diesel recomand motorul 2.0 TDI de 140cp cod motor CFFB, un motor foarte reusit daca a fost servisat cum trebuie dar in cazul tau cum circuli mult prin oras o sa ai probleme mari cu EGR si cu DPF ul.

#3
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,968
  • Înscris: 02.12.2007

 jmek4you, on 30 ianuarie 2023 - 18:26, said:

Jetta pe benzina sunt foarte rare in Europa
Jetta e Golf berlina. Aceleasi motoare se gasesc si pe polo sau passatDeci de ce ar fi rare motoarele pe benzina?

La sh conteaza cum a fost intretinuta masina.

#4
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 22.05.2011

 Tipiric, on 30 ianuarie 2023 - 18:43, said:

Jetta e Golf berlina. Aceleasi motoare se gasesc si pe polo sau passatDeci de ce ar fi rare motoarele pe benzina?

La sh conteaza cum a fost intretinuta masina.
Ia gaseste tu un Golf sau Polo 1.4 hybrid cum e pe Jetta.
Eu nu vad pe Jetta motoarele uzuale pe benzina de la VW, 1.4 TSI 140cp/150cp clasic, fara hybrid si alte balarii iar  1.2 TSI e un gunoi de motor.

#5
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,365
  • Înscris: 30.08.2006
Evita 1.2 TSI si mergi pe 1.4 TSI. Eu as merge pe 1.4 TSI de 125 CP. Motoarele de 1.4 si 150 CP au cuplul marit pentru aceiasi cilindree si nu are cum sa fie mai fiabile fata de cele cu un cuplu mai redus.
https://www.auto-dat...125hp-dsg-20490
Daca vrei una de care sa fi sigur ca nu vine din USA, alegi una cu cutie manuala. Posted Image

Edited by Leo2006, 30 January 2023 - 19:43.


#6
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,116
  • Înscris: 26.06.2009
Stai flexat ca nu au vandul 1.4 TSI in SUA. Nu cumpara aia motoare de scuter :-) Acolo s-au vandut 2.0 TSI la greu.

Cauta motor pe benzina dupa 2013 si ala e ok (1.4 TSI 125cp cu distributie pe curea, nu lant). Am avut una de noua si era perfecta pentru 90% din drumuri.

La masini SH cumpara orice gasesti intretinuta si cu istoric service verificabil! Daca mergi cel putin 40% in oras nu te mai incurca cu diesel.

 jmek4you, on 30 ianuarie 2023 - 18:26, said:

Daca vrei Jetta pe diesel recomand motorul 2.0 TDI de 140cp cod motor CFFB
Ce sa faca cu el prin oras? O sa planga motorul ala si il omoara rapid (si o sa zica ca nu e fiabil). Orice motor este fiabil daca este utilizat si servisat asa cum trebuie.

#7
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 22.05.2011

 Xman_ghio, on 30 ianuarie 2023 - 20:10, said:


Ce sa faca cu el prin oras? O sa planga motorul ala si il omoara rapid (si o sa zica ca nu e fiabil). Orice motor este fiabil daca este utilizat si servisat asa cum trebuie.

Ai citit ce am scris si dupa "dar" ?

#8
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Intai hotaraste-te ce buget ai. Una e Jetta 2005, alta e jetta 2018. Dupa discutam de motoare.

#9
Kobra2602

Kobra2602

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,352
  • Înscris: 09.11.2006
Eu am Jetta 2009 cu motorul de 1.9 tdi de 105 CP si nu are probleme in oras. Am aprox 200k km cu el si nu a avut nevoie decat de schimburi facute la timp. In rest doar motorina si bataie. E bun ca nu are DPF. Poate nu e cel mai sprinten motor de pe piata dar isi face treaba cu brio si cu un consum mic.

#10
pateu_98

pateu_98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,871
  • Înscris: 12.11.2012

 chezandrei, on 30 ianuarie 2023 - 18:11, said:

Salutare,

Volkswagen Jetta (Sfat / Pareri)

Multumesc anticipat!

Parerea mea e ca Jetta e varianta mai ieftina cu motor mai mic, dimensiuni mai mici si nu prea confortabila la interior fata de Passat care este mai scump cu motor mai mare, dimensiuni mai mari si confortabila la interior

Ca achizitie second hand nu stiu ce sa iti spun ca ambele sunt bune desi Jetta e varianta low cost
Unii oameni vor confort, altii oameni vor mai ieftin
Depinde de tine ce cauti la o masina

Si vreau sa te mai informez ca motorul diesel e mai econom la drumuri lungi, daca mergi cu masina in oras creste consumul din cauza la statul la semafoare
Motorul pe benzina e mai econom la drumuri scurte in oras, dar la drumuri lungi consuma mai mult decat dieselul
Dieselul e mai scump de intretinut si de reparat dar tine mai mult daca ai grija de el
Iar ala pe benzina e mai ieftin de intretinut si de reparat

Cauta pe google benzina vs diesel fiabilitate si te lamuresti singur

#11
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,074
  • Înscris: 16.10.2018

 chezandrei, on 30 ianuarie 2023 - 18:11, said:

Salutare,

As dori sa cumpar un Volkswagen Jetta, fie un model din cele din 2005 - 2011, fie un model din cele din 2011 - 2018. M-ar interesa o motorizare cat mai ok si mai fiabil si sa nu stau cu el numai prin service-uri. Eventual daca mi-ati putea recomanda si o motorizare (benzina sau diesel) si care versiune ar fi mai in regula. De condus o sa fie mai mult prin oras si ocazional la drumuri lungi prin weekend-uri.

Multumesc anticipat!
Îți recomand 2.0 TDI, cod motor CFFB (Euro 5, 140 cai pus intre anii 2012-2014). Este cel mai bun motor de la VW. Dacă ți se pare prea slb ca putere, îi faci St1 și vei avea sub capotă 184 de cai frumoși.

#12
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,365
  • Înscris: 30.08.2006
La mine, motorul de 1.0 TSI ajunge fix la temperatura de regim pe cei 5 km facuti pana la job, vara. Consumul mediu e de 7L/100km. Acum iarna merg cat sa ma incalzesc in masina.
Am condus diesel-uri si am inghetat in masina. Nu sunt pentru mers 10 minute in oras. Daca timpul e mai lung si pierzi vremea prin aglomeratie, atunci merita un diesel. Consumul e clar mai redus.

#13
muraru_dan

muraru_dan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 807
  • Înscris: 23.06.2007
Pentru drumuri dese prin oras, pt modelul 2005-2011 cel mai fiabil motor este cel pe benzina 1,6 8valve 102cp. Statistic sunt motoarele cu cele mai putine probleme din intreaga gama de motoare disponibile pe acest model.
Detin o astfel de motorizare pe o Jetta din 2006, e un motor ce se preteaza perfect la drumurile noastre si aici ma refer la lipsa autostrazilor, consumul extraurban la un mers mai vioi este in jur de 6.5 l/100km cu viteza medie intre 70 si 75km/h, daca mergi linistit, adica fara prea multe depasiri, scoti si in jur de 5.5 chiar si cu masina incarcata, testat de mine pe traseul Bacau-Constanta si retur, viteza medie 65km/h, consum 5.3.
In oras, intr-un oras mic ca Bacaul am consum intre 8 si 10 l/100Km, in Bucuresti probabil ca trebuie sa mai adaugi vre-o 2 litrii in plus.
Daca vrei costuri minime per km, ii pui GPL si iesi mai ieftin ca orice diesel cu minime probleme de fiabilitate, nu ai probleme cu injectoarele, nu are turbina, nu exista filtru de particule, e f ieftin la intretinere, se incalzeste repede, pt oras e perfect, atat iti recomand, schimba uleiul la maxim 10.000Km, asta e sfatul meu indiferent de motorizare.
Da, nu e asa fasnet ca un disel, dar sfatul meu e sa conduci un 1.6 si o sa ramai surprins cat de bine te poate servi in ciuda celor doar 102 cp si a cuplului mai modest.
Important e sa alegi o masina intretinuta corect, asta e un lucru la care trebuie sa acorzi cea mai mare atentie la cumparare.
Consumul de ulei la aceasta motorizare nu exista daca masina a fost intretinuta, dar chiar de exista, cel mai probabil e datorat semeringurilor de la supape, ce se pot schimba relativ ieftin si fara prea multe dureri de cap.

In familie mai am un benzinar, pe un golf 4 un AZD, 1.6 16v 105cp, schimbat uleiul intre 7500 si 10.000 Km in fctie de exploatare, are 400.000Km, consum de ulei aproape inexistent, un tanc de masina ce merge ceas.
Un astfel de motor, intretinut corect, merge pana cade tabla de pe masina.
Drumuri bune si bafta in alegere.

#14
MadalinBujan

MadalinBujan

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.07.2023
Salut!
Am un VW Jetta 1.9 tdi din 2006.mi a apărut în bord spira de bujii si mi au rămas stopurile pe frana aprinse.
Am pus testerul si mi a dat eroarea switch brake.
Am vrut să l schimb si surpriză...pe pedala de frână nu am niciun switch.
Am inteles ca ar fi cel de pe pompa de frana. L am schimbat ,s au stins luminile, totul functiona normal însă peste 10 minute au rămas iar aprinse.
Care ar putea fi problema?
Mulțumesc!

#15
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023

View PostXman_ghio, on 30 ianuarie 2023 - 20:10, said:

Stai flexat ca nu au vandul 1.4 TSI in SUA. Nu cumpara aia motoare de scuter :-) Acolo s-au vandut 2.0 TSI la greu.

Cauta motor pe benzina dupa 2013 si ala e ok (1.4 TSI 125cp cu distributie pe curea, nu lant). Am avut una de noua si era perfecta pentru 90% din drumuri.

La masini SH cumpara orice gasesti intretinuta si cu istoric service verificabil! Daca mergi cel putin 40% in oras nu te mai incurca cu diesel.


Ce sa faca cu el prin oras? O sa planga motorul ala si il omoara rapid (si o sa zica ca nu e fiabil). Orice motor este fiabil daca este utilizat si servisat asa cum trebuie.
Si totusi, care sunt marcile/modele de masini intretinute si cu istoric service verificabil in 2023?

#16
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,116
  • Înscris: 26.06.2009
Nu exista "marci/modele de masini intretinute"!

Orice masina luata de la primul proprietar este, in acceptiunea mea, cel mai usor de verificat si inteles ce/cum s-a facut.

In grupul VAG ai posibilitatea de a vedea in istoricul lor ce s-a facut la masina. Dar daca dai peste o masina unde proprietarul a facut service "in regim propriu" atunci nu prea ai nici acolo ce sa verifici in sistem.

#17
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,886
  • Înscris: 09.12.2004
Cine dracu' face mentenanta la service de marca?!?!? Abia am asteptat sa scap de minimul necesar pt garantie....
Cind imi spuneau cit costa o revizie banala doar ulei+filtre intrebam instant pentru ce mama naibii e diferenta de bani....

#18
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,116
  • Înscris: 26.06.2009
Eu de exemplu am cumparat masina de 6 ani cu service-ul facut doar la VW. E dreptul tau sa faci ce vrei cu masina, dar e dreptul meu sa cumpar ce doresc. Daca eu vreau sa cumpar doar masini cu service la reprezentanta care e problema?

In plus, si nu i-au apararea reprezentantelor ca au o gramada de idioti, dar o reprezentanta nu va avea niciodata costurile unui service "Dorel la coltul strazii". Doar licenta si sculele pentru un mecanic costa zeci de mii de euro. Trainingul la fel, etc. De unde sa plateasca banii aia? Din banii clientilor ;-)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate