Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

Banda de accelerare foarte lunga si linie continua

- - - - -
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#19
dannvlas

dannvlas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 736
  • Înscris: 16.07.2022

View PostHollow7, on 27 ianuarie 2023 - 02:01, said:

Dar, ca sa fiu scurt, in scenariul dat, poate stie cineva daca il ajungi din urma si il si devansezi, el pe B1, tu pe accelerare, cu linie continua intre voi. E legal / nelegal ? efectiv ma roade curiozitatea asta. Inteleg ca se iese oarecum din sfera celei mai preventive abordari dar nu am gasit nicaieri un raspuns.
Nu e ilegal (ceea ce inseamna ca e legal). Dar decat sa "il ajungi din urma" mai bine te bagi in spatele lui.

Edited by dannvlas, 27 January 2023 - 09:04.


#20
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,779
  • Înscris: 17.12.2019

View Postgeos, on 27 ianuarie 2023 - 07:07, said:

sursa: https://lege5.ro/Gra...la-din-15111975

Text publicat în Buletinul Oficial nr. 27 din 25 mai 1985.
În vigoare de la 25 mai 1985
Softul de legislație pe care îl folosesc dă ca abrogat Decretul 149/1985 prin care a fost ratificat Acordul european asupra marilor drumuri de circulatie internationala, incheiat la Geneva la 15 noiembrie1975 deși Legea 455/2004 ratifică ceva amendamente la acord.

#21
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,218
  • Înscris: 13.03.2017
Incredibiul cate prostii am citit pe aici

Circulaţia pe autostrăzi | Regulament
Art. 169. -
(1) Conducătorii de autovehicule care intră pe autostrăzi folosind banda de intrare (de accelerare) trebuie să cedeze trecerea autovehiculelor care circulă pe prima bandă a autostrăzilor şi să nu stânjenească în niciun fel circulaţia acestora.


Daca aveti carnet intelegeti
Daca nu ...

#22
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,056
  • Înscris: 17.01.2012

View Postdannvlas, on 27 ianuarie 2023 - 09:04, said:

Dar decat sa "il ajungi din urma" mai bine te bagi in spatele lui.

„eji” nebun? Posted Image Posted Image
io?!!!
să mă bag în spatele lui?
unde-ai mai văzut așa ceva? Posted Image Posted Image

„n-ai citit ce-am scris?”
mai bine trec direct în B2, decât să trăiesc rușinea că am intrat în spatele unui tir!!! Posted Image
(dacă filmează cineva și vede f-un cunoscut?)

Edited by gushpi, 27 January 2023 - 10:27.


#23
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,223
  • Înscris: 19.03.2007

View PostHollow7, on 27 ianuarie 2023 - 02:01, said:


Dar, ca sa fiu scurt, in scenariul dat, poate stie cineva daca il ajungi din urma si il si devansezi, el pe B1, tu pe accelerare, cu linie continua intre voi. E legal / nelegal ? efectiv ma roade curiozitatea asta. Inteleg ca se iese oarecum din sfera celei mai preventive abordari dar nu am gasit nicaieri un raspuns.
Raspunsul e in cartea de legislatie si iti poti satisface curiozitatea daca o citesti.

#24
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,209
  • Înscris: 04.11.2016
@Hollow7,
Din punctul meu de vedere, chiar daca (in cazul tau) banda de accelerare este foarte lunga, nu are nicio noima sa accelerezi astfel incat sa-l devansezi pe cel de pe b1 pentru ca mai apoi sa-i intri in fata.
In functie de trafic pot exista cel putin doua variante.
Prima (si cea mai sigura) ar fi sa accelerezi asfel incat sa te mentii undeva in spatele celui de pe prima banda urmand ca imediat ce nu mai ai linie continua sa intri in spatele lui si apoi cu asigurarea si semnalizarea de rigoare sa-l depasesti.
A doua este aceea ca accelerezi si intri pe prima banda atunci cand iti vine cel mai bine si nu incomodezi pe nimeni cu manevra ta chiar daca treci peste acea linie continua. Incalci linia continua ce-i drept dar macar asa se asigura fluenta traficului.
Tot ca o parere strict personala, cea mai paguboasa manevra este aceea de a micsora viteza (pana la oprire) de frica masinilor mari care vin tot timpul pe prima banda. Te pui si pe tine in pericol si pe ceilalti. Nici macar o singura data nu am procedat astfel, intotdeauna mi-am sincronizat viteza cu a celorlalti astfel incat sa nu fie nimeni in pericol.
In alta ordine de idei, nu stiu cum sunt altii, dar eu cand merg pe prima banda a autostrazii si vad ca cineva este deja pe banda de accelerare fac tot ce-mi sta in putinta pentru a-i facilita acestuia manevra de intrare pe prima banda.

Edited by gabrieln2016, 27 January 2023 - 10:44.


#25
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,560
  • Înscris: 08.03.2017
Intri pe banda de accelerare si daca ai linie continua stai pana la discontinua unde daca nu este loc STAI si astepti pana traficul permite . Linia continua imaginar o iei ca pe un zid "cam" asa spune si legea , indiferent unde este plasata .
Tiristii te ingramadesc pentru ca faci ceva , ori fortezi si ei vad ca nu ai cu ce iar din spate vin in depasire alti si foarte posibil sa va intalniti exact si fix in fata tirului , ori mergi serpuit si isi da seama ca te "manaca" sa intri in fata lui facandu-l sa franeze s.a. Soferi profesionisti "te simt" ca vrei sa faci ceva , el trebuie sa anticipeze foarte bine miscarile pentru ca nju e chiar asa de usor de oprit o masina de 50 tone ... Pentru el o frana scurta din partea ta in fata lui il costa aproape oprirea tirului ca sa te fereasca pe tine - nu vreau sa-ti spun ce slujbe au loc in cabina in astfel de momente, toti cei 40 de sfinti sunt acolo, prezenti si te vad .
Nu uita un lucru , ei te vad, stiu ce vrei sa faci iar daca esti domn te ajuta , niciodata nu forta nota pentru ca nu ai absolut nici un avantaj.

Edited by ldpe, 27 January 2023 - 11:24.


#26
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,223
  • Înscris: 19.03.2007
In practica treaba e foarte simpla, iti adaptezi viteza functie de intensitatea traficului, e imposibil sa nu ai posibilitatea (pe lungimea liniei intrerupte) sa nu te poti integra pe b1, fara a fi nevoit sa te opresti. Si nu produci nicio ilegalitate daca accelerezi pe acea banda si mergi cu o viteza mai mare decat cei de pe b1, ideea e ca atunci cand treci pe b1 sa o faci in deplina siguranta, sa nu-i incomodezi pe ceilalti participanti la trafic. Ca din fata tastaturii se pot face multe scenarii e alta poveste.

#27
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,906
  • Înscris: 01.01.2010
Păi, îl depășești, apoi ii dai prioritate.

#28
Tonic Water

Tonic Water

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,338
  • Înscris: 09.07.2005

View Postldpe, on 27 ianuarie 2023 - 11:22, said:

Intri pe banda de accelerare si daca ai linie continua stai pana la discontinua unde daca nu este loc STAI si astepti pana traficul permite . Linia continua imaginar o iei ca pe un zid "cam" asa spune si legea , indiferent unde este plasata .
Tiristii te ingramadesc pentru ca faci ceva , ori fortezi si ei vad ca nu ai cu ce iar din spate vin in depasire alti si foarte posibil sa va intalniti exact si fix in fata tirului , ori mergi serpuit si isi da seama ca te "manaca" sa intri in fata lui facandu-l sa franeze s.a. Soferi profesionisti "te simt" ca vrei sa faci ceva , el trebuie sa anticipeze foarte bine miscarile pentru ca nju e chiar asa de usor de oprit o masina de 50 tone ... Pentru el o frana scurta din partea ta in fata lui il costa aproape oprirea tirului ca sa te fereasca pe tine - nu vreau sa-ti spun ce slujbe au loc in cabina in astfel de momente, toti cei 40 de sfinti sunt acolo, prezenti si te vad .
Nu uita un lucru , ei te vad, stiu ce vrei sa faci iar daca esti domn te ajuta , niciodata nu forta nota pentru ca nu ai absolut nici un avantaj.
in ce am vazut eu pe drumurie din Ro,  (noroc ca nu conduc prea mult) este exact pe invers dupa cum zici tu. TIR-isi romani sunt extrem de frustrati (normal cand vezi cum se conduce pe drumurile noastre) si daca au sansa sa te sicaneze o fac. Nu am vazut odata sa ma lase unu  sa intru intr-o intersectie unde nu aveam prioritate, sa te lase sa intri intr-un ''fermoar''. Asa-i mentalitatea nationala, tot timpul trebuie sa fortezi, sa risti pentru ca  nu-i politete.
Pentru initiator, daca esti pe banda de accelerare , ai in fata un nene cu basca  conducand un Opel din 2000 sau vre-un camion nenorocit ( stii matale ce zic) si ai banda 1 libera nu stai dupa el, te utii daca este Garcea (n-ar fi exclus) prezent si te bagi . Pe afara cand autostrada este libera cei de pe banda 1 trec pe banda 2 cand vad  ca sunt masini care vor sa intre de pe banda de accelerare sa ii lase sa intre fara sa-si reduce viteza sau sa-si arda cauciucurile pentru  ca sa-ti intre in fata .

#29
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,223
  • Înscris: 19.03.2007

View PostYOUR_GOD, on 27 ianuarie 2023 - 11:40, said:

Păi, îl depășești, apoi ii dai prioritate.
Daca circuli cu o viteza mai mare pe o banda alaturata nu e considerata depasire. Si daca pe b1 e un sir de camioane care se deplaseaza cu viteza mai redusa, nu vad unde e problema daca mergi cu o viteza mai mare ca a lor si cand apare linia intrerupta te inscri pe b1.

#30
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,056
  • Înscris: 17.01.2012

View PostNaijax, on 27 ianuarie 2023 - 09:54, said:

Circulaţia pe autostrăzi | Regulament
Art. 169. -
(1) Conducătorii de autovehicule care intră pe autostrăzi folosind banda de intrare (de accelerare) trebuie să cedeze trecerea autovehiculelor care circulă pe prima bandă a autostrăzilor şi să nu stânjenească în niciun fel circulaţia acestora.


View Posttitoo, on 27 ianuarie 2023 - 11:57, said:

...nu vad unde e problema daca mergi cu o viteza mai mare ca a lor si cand apare linia intrerupta te inscri pe b1.

nene @titoo, vezi că bietul @naijax a căutat, PT NOI, textul de lege care se aplică...

#31
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,223
  • Înscris: 19.03.2007
Asa si ce-i cu articolul ala nea gushpi, sau nu intelegi ce am scris ? Am afirmat pe undeva ca nu trebuie sa le acorzi prioritate, sau ti-e greu sa faci un exercitiu de imaginatie si sa transpui in realitate ce am scris ? Cu ce ii incurci daca cei de pe b1 raman la 100-200 m in spatele tau ? Si o fi cautat ptr tine si altii textul ala, ca eu il stiu.

#32
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,560
  • Înscris: 08.03.2017

View PostTonic Water, on 27 ianuarie 2023 - 11:44, said:

in ce am vazut eu pe drumurie din Ro,  (noroc ca nu conduc prea mult) este exact pe invers dupa cum zici tu.
Cei din garda veche ce nu urcau pe autobuz fara 10 ani de profesionisti, pe transporturi speciale 15-20 ani vechime asa facem , cei de acum la 20 ani gata, tirul in spate si covrigul in mana , normal la 20 si de ani sa te simti teribilist si sa faci tampenii la volan , nu, nu au ce cauta la aceasta varsta pe asemenea camioane , nu sunt responsabili si mai ales nu anticipeaza nimic, la ei e dupa soarta totul . Ii vad si eu ce fac, le spun prin statie dar nu ai cui ca te injura imediat . Inspre Sibiu nu odata am ajuns cu o roata pe acostamentul drumului ca dorel depasea din fata fara vizibilitate avand in vedere zona deluroasa la intrare in oras, nu era autostrada atunci , nu trageam... x morti clar , numai daca erau in tanc scapau - daca vrei poti , poti sa ajuti dar unde nu e cap ramane fudulia .

Edited by ldpe, 27 January 2023 - 12:26.


#33
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,346
  • Înscris: 22.10.2007

View PostHollow7, on 27 ianuarie 2023 - 01:00, said:


Pana la linia intrerupta tre’ sa stai pe banda de accelerare, partea buna e ca fiind asa lunga iti da ocazia sa te sincronizezi cu traficul si sa gasesti un spatiu, pe la altii sunt super scurte dar in general lumea iti face loc sa intri.

#34
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,325
  • Înscris: 28.10.2018
Eu accelerez pe banda de accelerare fara sa ma intereseze nimic la stanga mea. Calc masina, plec ca torpila (50 - 130 in maxim 7 secunde), daca e cineva in stanga il devansez fara nicio remuscare, cand ajung la linia continua intru pe banda 1, bine pa.

Edited by abac, 27 January 2023 - 13:42.


#35
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006

View Postgushpi, on 27 ianuarie 2023 - 12:09, said:


nene @titoo, vezi că bietul @naijax a căutat, PT NOI, textul de lege care se aplică...
"bietul" @naijix n-a inteles nimic din intrebarea initiala :)
@Hollow7 a intrebat daca e ok sa devanseze pe banda de accelerare; adica sa se deplaseze (fara a schimba banda) mai repede decat cei de pe banda 1 (din stanga lui).
definitia cedarii de prioritate spune ca nu trebie sa-l obligi pe celalalt sa-si modifice directia sau viteza; daca @Hollow7 circula in paralel cu cineva (mai ales ca sunt separati de linie continua), nu are cum sa-i cedeze (sau nu) prioritatea.

#36
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006

View Postabac, on 27 ianuarie 2023 - 13:41, said:

Eu accelerez pe banda de accelerare fara sa ma intereseze nimic la stanga mea. Calc masina, plec ca torpila (50 - 130 in maxim 7 secunde), daca e cineva in stanga il devansez fara nicio remuscare, cand ajung la linia continua intru pe banda 1, bine pa.
Și io la fel.
Și așa se și face, pentru asta e banda aia, să atingi viteza de autostradă fără să încurci pe ceilalți, apoi să intri în trafic.
Teoretic banda de accelerare se poate considera alt drum.
Iar la ieșire invers, ieși pe banda de decelerare, apoi începi să frînezi.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate