Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Banda de accelerare foarte lunga si linie continua
Last Updated: Jan 31 2023 08:57, Started by
Hollow7
, Jan 27 2023 01:00
·
0
#1
Posted 27 January 2023 - 01:00
Am o nedumerire care ma roade de ceva timp si nu reusesc sa gasesc un raspuns cam pe nicaieri. Poate ma puteti ajuta cu un sfat sau cu un punct de vedere legal.
La Sibiu pe 2 intrari de autostrada (dar una dintre ele in special) banda de accelerare este foarte lunga 600-800m estimez eu - motivul cel mai probabil fiind ca intrarea se face in rampa si sa aibe timp orice masina sa accelereze la o viteza decenta. Problema apare ca pe cei 600-800 de metri, poate chiar mai mult (nu i-am masurat) intre banda de accelerare si banda 1 este linie continua, si abia apoi incepe portiunea cu discontinua si sageti pe jos care iti indica sa treci pe banda 1. In aceasta situatie, ai voie sa devansezi alte vehicule care circula pe banda 1? De exemplu tirurile si camioanele merg destul de incet, iar pentru o masina decenta sa ajungi la 130km/h nu ai nevoie de 1km. Eu de exemplu nu stiu de vreo restrictie in acest sens, dar unii soferi, mai ales de tir, au mai incercat sa ma faca una cu parapetul intrand intentionat peste linia continua pe banda de accelerare in fata mea sau chiar in dreptul meu. Alternativa mi se pare destul de stupida, sa accelerezi pana la 80-90 si apoi sa stai acolo, sa astepti sa mai treaca un tir pe langa tine sau sa mergi usor in paralel cu un tir, putin in spatele lui, pana iti apare linie discontinua. Exemplu: https://www.google.c...!7i16384!8i8192 In toata experienta mea de 10+ ani de sofat in tara si in afara, la Sibiu (unde si locuiesc de altfel) este singurul loc unde am intalnit situatia asta. Nu mai zic de unele situatii si mai periculoase la care se ajunge acolo cand primul din coloana pe banda de accelerare merge ca melcul, ii ia mult timp sa ajunga pe la 90km/h, in spatele lui mai apar 5 masini, intre timp pe banda 1 ajung 2-3 tiruri in paralel cu cei 5-6 care se pregatesc sa intre. Cand se ajunge in locul unde B. accelerare sa intre in B1 e haos, frane nasoale, tot pachetul. Daca vad cel mai mic hint de asa ceva si am liber cat de cat in spate, o tai in diagonala pe B2 (neregulamentar recunosc) si imi vad de treaba mea. Si am inceput sa folosesc solutia asta by default pentru ca imi e frica efectiv de cei de pe B1. Edited by Hollow7, 27 January 2023 - 01:15. |
#2
Posted 27 January 2023 - 01:20
Singura explicatie pe care o gasesc este legata de drumul in curba (desi e larga) si in panta usoara. Daca vii tare in curba aceea e foarte posibil sa nu vezi masina de pe banda 1 care se chinuie sa accelereze. Spre exemplu, la 130 km/h, intr-o secunda parcurgi 36 m. Daca iti iese ceva in fata la 100 m esti sigur ca poti opri sau macar frina/ocoli o masina mai lenta ? Nu toti au masini puternice, nu toti se grabesc, nu toti incalca legea cu buna-stiinta (de pe banda de accelerare direct pe banda a doua ??), nu toti sunt experti in sofat, sunt oameni care nu conduc citeva saptamini si apoi au o problema si trebuie (!) sa faca un drum de citeva zeci de km pina intr-o localitate alaturata etc. Parerea mea e ca un pic de rabdare cu ceilalti, in toate situatiile, este benefica.
|
#3
Posted 27 January 2023 - 01:26
Ionut, deci parera ta este sa accelerezi pana la o anumita viteza, ai una specifica in minte? 80, 90, 95 km/h ? Dar daca cel de pe B1 merge cu 70 si il ajungi din urma? Incetinesti pe banda de accelerare ? Eu unul chiar nu stiu cum sa abordez situatia acolo. Desi iti multumesc pentru raspuns, sunt in continuare confuz. Call me stupid
Legat de vizibilitate, am trecut pe acolo de sute de ori pe oricare din benzi, nu am avut vreodata probleme cu vizibilitatea. Si poate am fost inteles gresit. Nu am zis ca e ok sau ca de ce nu ies ceilalti din banda de accelerare inainte de locul special amenajat. Ce ma baga in ceata este ce faci daca tu accelerezi pe banda de accelerare si ajungi din urma pe cei de pe B1. Edited by Hollow7, 27 January 2023 - 01:33. |
#4
Posted 27 January 2023 - 01:33
Sa fiu sincer, nu stiu nici eu ce as face, probabil ca as aplica deja clasica adaptare a vitezei la conditiile de trafic....Nu as face in niciun caz trecerea de pe banda de accelerare pe banda a doua incalcind linia continua. Linia aceea are rolul ei, vad ca autostrada trece peste o sosea, cred ca asta contribuie la lungimea benzii respective de accelerare. Eu merg mai incet, cum sa zic...mai prudent, nu incalc legea rutiera pentru citeva minute, am rabdare, merg pe unde am voie, ma bag daca am loc si nu deranjez pe altcineva, semnalizez chiar si cind sunt absolut singur pe un anumit sector de drum, e chestie de obisnuinta. Am carnet din 1995, peste 250 mii de km parcursi si niciun accident.
Probabil ca banda asta lunga de accelerare a fost gindita astfel incit sa poti adapta viteza masinii proprii la traficul de pe autostrada. Ca e cam lunga, nu stiu, nu imi dau seama, parcursa cu masina se poate termina repede. Teoretic, pe banda de accelerare intri cu max. 50 km/h, e un indicator care iti ridica restrictia asta. De la 50 km/h la 100-130 km/h poti avea nevoie de niste sute de metri pentru o masina mai lenta, chiar si pentru camioane cu remorca etc. Iar cei de pe autostrada trebuie sa fie SIGURI ca nu le tai calea/banda pina nu se termina linia continua, si nici dupa aceea, trebuie sa te vada si sa iti aprecieze traiectoria si viteza. Daca in banda de accelerare ajungi din urma pe cineva care merge pe banda 1, te bagi in urma lui, cu o viteza cel mult egala cu a lui, stai acolo pina ai loc sa treci pe banda a doua si sa il depasesti/devansezi. Cum am spus: adaptarea la conditiile de trafic. Edited by ionut76, 27 January 2023 - 01:48. |
#5
Posted 27 January 2023 - 02:01
Multumesc pentru sfaturi. De acord cu tine legat de condusul preventiv si solutia data de tine este probabil cea mai preventiva abordare.
Felicitari pentru clean record la accidente si probabil un RCA cu 50% mai ieftin. Dar, ca sa fiu scurt, in scenariul dat, poate stie cineva daca il ajungi din urma si il si devansezi, el pe B1, tu pe accelerare, cu linie continua intre voi. E legal / nelegal ? efectiv ma roade curiozitatea asta. Inteleg ca se iese oarecum din sfera celei mai preventive abordari dar nu am gasit nicaieri un raspuns. |
#6
Posted 27 January 2023 - 02:10
Nu ai voie sa calci linia continua, nu e ceva optional. Nu ai voie si gata Sigur, sunt cazuri in care o poti incalca dupa ce te asiguri temeinic: sa zicem ca ai pe banda de accelerare un bolovan cazut sau o masina oprita etc. Nu sunt sigur ca ai voie sa incalci linia continua chiar daca pe banda de accelerare se afla un tractor foarte lent. Carute, biciclete etc. ies din discutie pentru ca nu au voie pe autostrada. Cel mai bine e sa ai rabdare, sa mergi incet/adaptiv si sa astepti banda discontinua. Stiu ca se lua permisul pentru incalcarea benzii continue, vreo 30 de zile..
|
#7
Posted 27 January 2023 - 02:19
Este banda de accelerare.
NU pista de ars cauciucuri. Nu banda de curse (liniute) Nu pista de decolare Nu banda de demonstratie stapanire de sine la volan NU etc................ |
#8
Posted 27 January 2023 - 02:41
Domnule tioopedi consider ca sunteti pe langa subiect complet. Cine a zis ceva de ars cauciucuri sau alte minuni. Eu am vorbit pur si simplu de cazul in care se intra normal pe autostrada si pe accelereaza normal pe banda de accelerare dar cu specificatia ca este mult mai lunga decat in mod normal, am si pus imagini de acolo.
Iar acea lista de NU sunt doar niste pareri subiective, si nimic din punct de vedere legal al devansarii. |
#9
Posted 27 January 2023 - 04:35
Situatia ipotetica descrisa de tine ar fi cam asa:
- banda de accelerare goala in fata ta - circula vehicule mai lente pe banda 1 (tiruri) Daca pe portiunea cat ai separatie cu linie continua devansezi vehicolul de pe banda 1, poti intra pe banda 1 in zona unde ai linie intrerupta. Adica devansezi tirul care merge cu 90km/h si intri in fata lui cu 130 km/h - nu cred sa existe vreo incalcare a legii, de vreme ce te-ai asigurat/semnalizat/acordat prioritate celor care se afla deja, si daca nu ai indicator de restrictie de viteza. Doar nu e permis sa o faci cat ai separatie cu linie continua. Preventiv, insa, exista riscul ca un vitezoman sa se replieze de pe banda 2 pe 1 exact in zona aia dupa ce-a depasit tirurile devansate de tine. Edited by florinel, 27 January 2023 - 04:36. |
#10
Posted 27 January 2023 - 06:26
Probabil din cauza curbelor si a unui pod sau traversare peste o sosea ai dunga continua atat de lunga. Fiind pe banda de accelerare, nu ai decat sa privesti in oglinda retrovizoare, sa accelerezi si sa adaptezi viteza astfel incat la aparitia zonei discontinue sa te poti incadra in siguranta pe banda 1. Ai timp suficient sa te adaptezi traficului de pe banda 1.
|
|
#11
Posted 27 January 2023 - 06:39
ionut76, on 27 ianuarie 2023 - 02:10, said:
Nu sunt sigur ca ai voie sa incalci linia continua chiar daca pe banda de accelerare se afla un tractor foarte lent. Carute, biciclete etc. ies din discutie pentru ca nu au voie pe autostrada. Cel mai bine e sa ai rabdare, sa mergi incet/adaptiv si sa astepti banda discontinua. Stiu ca se lua permisul pentru incalcarea benzii continue, vreo 30 de zile.. 2. Se ia permisul pentru incalcarea liniei continue care separa sensurile de mers. Altfel... n-ai voie, dar nu se sanctioneaza. In opinia mea, banda de accelerare trebuie marcata cu o linie continua si una discontinua, ca sa interzica trecerea de pe B1 pe BA, dar sa permita BA->B1 oricand. Pe banda de accelerare se intra cu o viteza rezonabila, care se adapteaza dupa viteza si tipul celei mai apropiate masini care vine pe B1. Daca e camion, poti sa accelerezi la blana (treapta 3, pedala la fund) si sa-i intri in fata - fara sa slabesti accelerarea. Daca e o masina care poate accelera ca tine, e preferabil sa reduci si sa te bagi in spatele ei. Nu risti sa enervezi un prost. |
#12
Posted 27 January 2023 - 06:58
Hollow7, on 27 ianuarie 2023 - 02:01, said:
Dar, ca sa fiu scurt, in scenariul dat, poate stie cineva daca il ajungi din urma si il si devansezi, el pe B1, tu pe accelerare, cu linie continua intre voi. E legal / nelegal ? efectiv ma roade curiozitatea asta. Inteleg ca se iese oarecum din sfera celei mai preventive abordari dar nu am gasit nicaieri un raspuns. |
#14
Posted 27 January 2023 - 07:07
sursa: https://lege5.ro/Gra...la-din-15111975
Text publicat în Buletinul Oficial nr. 27 din 25 mai 1985. În vigoare de la 25 mai 1985 IV.3.3.3. Principiul C - Convergenta curentilor de circulatie Cind doua parti carosabile converg spre a forma o singura cale, integrarea celor doua curente de circulatie trebuie sa se faca in deplina siguranta si sa nu antreneze reducerea importanta a vitezei vehiculelor. In acest scop: a) utilizatorii curentului de circulatie cel mai putin important trebuie sa se inscrie prin dreapta in curentul cel mai important; b) utilizatorul care trebuie sa se inscrie trebuie sa aiba o vizibilitate buna pe cealalta parte carosabila, inainte si dupa punctul de convergenta. Manevra de inscriere, daca este cazul prin intermediul unei benzi de accelerare, nu trebuie sa antreneze o diminuare insemnata a vitezei curentului principal. Vizibilitatea este ameliorata si manevra de inscriere facilitata daca partea carosabila a curentului care trebuie sa se inscrie este in usoara coborire inspre cealalta parte carosabila; c) este de dorit sa se asigure de asemenea o buna vizibilitate a partii carosabile principale inspre cealalta parte carosabila; V.3.4.5. Lungimea benzilor de accelerare Este recomandabil sa se constituie partea carosabila de acces dintr-o banda de accelerare propriu-zisa, urmata de o banda cu latime variabila denumita pana. Cind partea carosabila a autostrazii sau a drumului expres si banda de accelerare sint in palier si in aliniament, lungimea totala a benzii de accelerare este de minimum 300 m, cea a benzii de accelerare propriu-zise fiind de minimum 200 m. Daca conditiile traseului si ale profilului in lung sint diferite, lungimea benzii de accelerare trebuie sa fie adaptata in consecinta. IV.3.4.6. Lungimea benzilor de decelerare Benzile de decelerare comporta o banda de latime variabila denumite pana, urmata de banda de deceleratie propriu-zisa, de latime constanta, care poate fi paralela si adiacenta la partea carosabila a autostrazii, fie independenta de aceasta. Pana trebuie sa permita utilizatorului sa se degajeze progresiv din curentul principal si aceasta fara a reduce in mod considerabil viteza: se determina lungimea sa considerind ca durata confortabila pentru executarea acestei manevre este de aproximativ 3,5 secunde. Se determina lungimea benzii de decelerare propriu-zisa considerind ca valoarea deceleratiei vehiculelor nu este mai mare de 1,5 m/sec.^2. |
#15
Posted 27 January 2023 - 08:10
Cel mai probabil la noi nu e definita legal ceea ce intrebi, tu dar iti zic cum e la nemti, ca astia se gandesc la toate.
Pe banda de acceleratie ai voie sa depasesti masinile de pe banda 1. Pe banda de decceleratie nu ai voie sa depasesti masinile de pe banda 1. Nu ai voie sa depasesti/devansezi masinile prin drepata sau cu alte cuvinte pe cei de pe banda din stanga ta. Eu le recomand tuturor romanilor sa respecte aceste reguli pentru un condus in siguranta. |
|
#16
Posted 27 January 2023 - 08:22
Hollow7, on 27 ianuarie 2023 - 01:00, said:
.....Poate ma puteti ajuta cu un sfat sau cu un punct de vedere legal...... In aceasta situatie, ai voie sa devansezi alte vehicule care circula pe banda 1? ..... @Bursul : codul rutier roman face o distinctie clara inte depasire si devansare. daca nu schimbi banda de circulatie, atunci este devansare si (din ce stiu eu) nu exista nici o limitare explicita pt manevra asta. |
#17
Posted 27 January 2023 - 08:50
@inițiator: cu cît mai lungă banda de accelerare, cu atît mai mult timp la dispoziție pentru a te adapta condițiilor de trafic de pe autostradă (B1, B2, B15, șamd). Deci, ce nu-i bine aici?
P.S. N-am pățit niciodată și nici n-am auzit vreodată de cineva să fi fost „împins la mantinelă” în mod intenționat, mai ales de mai multe ori (așa cum susții în primul mesaj)! Sigur n-ai făcut tu vreo „nefăcută” cu șoferii ăia? |
#18
Posted 27 January 2023 - 08:52
Hollow7, on 27 ianuarie 2023 - 01:00, said:
1. Eu de exemplu nu stiu de vreo restrictie in acest sens, dar unii soferi, mai ales de tir, au mai incercat sa ma faca una cu parapetul intrand intentionat peste linia continua pe banda de accelerare in fata mea sau chiar in dreptul meu. 2. Nu mai zic de unele situatii si mai periculoase la care se ajunge acolo cand primul din coloana pe banda de accelerare merge ca melcul, ii ia mult timp sa ajunga pe la 90km/h, in spatele lui mai apar 5 masini, intre timp pe banda 1 ajung 2-3 tiruri in paralel cu cei 5-6 care se pregatesc sa intre. Cand se ajunge in locul unde B. accelerare sa intre in B1 e haos, frane nasoale, tot pachetul. Daca vad cel mai mic hint de asa ceva si am liber cat de cat in spate, o tai in diagonala pe B2 (neregulamentar recunosc) si imi vad de treaba mea. Si am inceput sa folosesc solutia asta by default pentru ca imi e frica efectiv de cei de pe B1. 1. Nici nu am vazut si nici nu cred ca vreun tirist e atat de tampit sa faca asa ceva. E posibil sa fii putin mai anxios si sa ai doar senzatia ca celalalt se urca pe tine. Cand esti in paralel cu un TIR, percepi mult mai tare inclusiv zgomotul pe care il face. 2. Nu ar trebui sa te intereseze prea mult ce fac cei din fata ta, singurul lucru pe care trebuie sa-l faci e sa-ti gandesti actiunile in functie de trafic. Daca nu poti sa intri pe B1, opresti la capatul benzii de accelerare sau continui usor-usor pe banda de urgenta pana cand poti. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users