Masina de la dealer sau de la un oarecare?
Last Updated: Feb 08 2023 22:26, Started by
Alexandru_31
, Jan 25 2023 11:57
·
0
#1
Posted 25 January 2023 - 11:57
Din cate stiu, daca achiziționezi o masina de la un dealer, ar trebui, teoretic, sa o primesti intr-o stare mai mult decat buna, verificata, cu toate filtrele si uleiul schimbat, curata, plus garantie de 1 an.
Asadar, daca ne referim la o masina care, daca am cumpara-o de la un oarecare, ar costa 4000 euro, iar la dealer ar costa 5000, atunci merita, pentru avantajele enumerate mai sus, acea diferenta de 1000 de euro in plus? Din cate review-uri am citit, cu privire la unii dealeri auto, nu toti clientii erau multumiti. Sau, mai bine cumperi masina de la un oarecare, si sa mergi cu cineva care se pricepe/ mergi la un service pemtru a o verifica amănunțit? Care varianta credeti ca e cea mai buna, si ce experienta ați avut in acest sens, mai ales cu dealerii? |
#2
Posted 25 January 2023 - 12:54
La un SH nu poti decat sa-ti dai cu presupusul si sa te astepti la orice.
|
#3
Posted 25 January 2023 - 12:55
Daca ai unde sa repari ieftin masina, ia de la un orecare.
Daca nu ai pe nimeni si mai esti si atehnic, ia masina cu garantie. In ambele cazuri, mergi cu cineva care stie sa testeze o masina inainte de cumparare. |
#4
Posted 25 January 2023 - 12:56
Irevelant
La pretul ala ma gandesc ca masina e destul de rulata deci practic e o loterie. Ia-o pe cea cu 4000 si pastrezi 1000 pentru reparatiile ce vor veni. Posibil ca dealer-ul sa iti dea o garantie |
#5
Posted 25 January 2023 - 13:02
Dealerii nu prea vand masini la 4000-5000 euro... aia care vand genul ala de masini sunt samsari cu acte...
Dealerii vand masini de 2-3-4 ani vechime, masini care au fost cumparate din Romania si care au fost returnate la sfarsit de leasing operational... nu o sa vezi un dealer sa vanda o masina mai veche de 5 ani... Dealerii aia care aduc masini din Germania defapt sunt samsari. Asa ca hai sa clarificam defapt de unde vrei sa cumperi, de la un dealer sau de la un samsar? |
#6
Posted 25 January 2023 - 13:04
#7
Posted 25 January 2023 - 13:17
mirel3003, on 25 ianuarie 2023 - 13:02, said:
Dealerii nu prea vand masini la 4000-5000 euro... aia care vand genul ala de masini sunt samsari cu acte... Dealerii vand masini de 2-3-4 ani vechime, masini care au fost cumparate din Romania si care au fost returnate la sfarsit de leasing operational... nu o sa vezi un dealer sa vanda o masina mai veche de 5 ani... Dealerii aia care aduc masini din Germania defapt sunt samsari. Asa ca hai sa clarificam defapt de unde vrei sa cumperi, de la un dealer sau de la un samsar? |
#8
Posted 25 January 2023 - 13:27
nu sta nici un dealer sa iti faca tie schimbul de ulei si filtre doar ca sa o iei tu in stare perfecta.
mai bine o cumperi asa cum e si ii schimbi tu filtrele si uleiul ca sa stai linistit. un set complet de filtre (ulei, aer, polen, combustibil) si 4-5 litri de ulei nu costa mai mult de 500 lei |
#9
Posted 25 January 2023 - 13:34
verifica masina de la dealer sau de la un oarecare la un mecanic in care ai incredere si apoi o cumperi. Nu vrea cauta alta masina.
|
#10
Posted 25 January 2023 - 13:45
Alexandru_31, on 25 ianuarie 2023 - 13:17, said:
Desigur ca de la un dealer as vrea sa cumpar, nu de la un samsar. Totusi, daca, la acea suma de ~5000 de euro, iti da, sa zicem, garanție de 1 an, nu e destul de ok si safe? Adica, inainte sa o vanda, ar putea sa o masluiasca in asa fel incat, chiar dupa 1 an, sa cedeze ceva piese? Pune un link cu un asemenea dealer sa vedem defapt despre ce vorbesti.... eu tind sa cred ca tu defapt vorbesti de o firma care aduce masini din Europa si le vinde in Romania... aia nu sunt dealeri auto. |
|
#11
Posted 25 January 2023 - 13:52
#12
Posted 25 January 2023 - 13:58
Bursul, on 25 ianuarie 2023 - 13:52, said:
Nu are nimeni timp sa faca asta. Doar firmele mari baga bani in cercetare pentr lucrul asta. Nu baga nici o firma nici un ban in asa ceva... fiecare firma incearca sa isi reduca costurile de productie la minim, de asta se folosesc materiale mai slabe (proaste cum ar zice alti)... sunt proiectate si produse sa tina minim perioada de garantie... daca tin mai mult cu atat mai bine... Nici un producator nu va plati un pret mai mare pe o componenta care se strica dupa perioada garantiei ca nu are certitudinea ca vei cumpara acea piesa de la el si ca nu te indrepti catre ceva aftermarket... Ca cerceteaza ca sa se strice o piesa dupa un timp sunt povesti de adormit copii... lucrez in domeniul automotiv, deci stiu ce vorbesc. Edited by sgn30, 25 January 2023 - 13:59. |
#13
Posted 25 January 2023 - 14:02
In ambele cazuri este loterie. La dealer ar fi avantajul ca ei se intereseaza de istoricul masinii, daca are reviziile la zi, si multe alte informatii pe care un oarecare nu se chinuie sa le gaseasca ( asta in teorie ). Mai ai avantajul garantiei, vor nu vor, daca ceva este acoperit de garantie trebuie sa rezolve. Poate ca masina are noroc si de o diagnoza amanuntita inainte de vanzare. La partea de servisare, schimb ulei, filtre si alte consumabile nu cred ca se implica nici dealerul nici vanzatorul obisnuit, poate doar o cosmetizare, Un filtru de ulei sters bine cu carpa arata ca nou.
In general masinile sunt cosmetizate bine inainte de vanzare, pe asta se merge, aspectul. Doar pentru garantie as alege dealerul. Cu toate ca am dubii ca in caz de ceva major vor gasi o cauza de genul "utilizare necorespunzatoare" ca sa nu plateasca reparatia. |
#14
Posted 25 January 2023 - 14:07
Cumpara de la firma.. "dealaer" cum ii ziceti voi. Nu te lua dupa unii care se cearta cu mecanicii.
|
#15
Posted 25 January 2023 - 14:08
sgn30, on 25 ianuarie 2023 - 13:58, said:
Nu baga nici o firma nici un ban in asa ceva... fiecare firma incearca sa isi reduca costurile de productie la minim, de asta se folosesc materiale mai slabe (proaste cum ar zice alti)... sunt proiectate si produse sa tina minim perioada de garantie... daca tin mai mult cu atat mai bine... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/j5v8D-alAKE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#16
Posted 25 January 2023 - 14:22
Cel mai bine e de la un orarecare care inseamna PRIM PROPRIETAR sau al doilea. Si asta dupa ce te duci undeva sa verific temeinic masina. Sa stii ce ai de schimbat la ea si costul aferent ( daca e cazul, insa cel mai bine ar fi sa nu fie, altfel nu iei masina ).
Dealer poate fi reprezentanta care au masini de buy-back, leasing, firme ( in general toroape / accidentate ) si care chipurile iti ofera imagina de masina buna pt ca o iei de la ei. Si totodata un pret ridicat, cele mai noi la preturi de masini noi, iar cele mai vechi, la preturi mai scumpe bine decat la o persoana fizica. Sau mai pot fi cei cu parcuri auto despre care la fel, nu am o parere buna pentru ca din ce stiu din anii anteriori erau toate masinile masluite. Pentru ca este imposibil ca sa aduci o masina buna de afara si sa o vinzi la pret aici deoarece in strainatate masinile bune ( asa cum le prezinta ei ) sunt mai scumpe decat aici. Concluzia o tragi singur. Edited by Mihaitza07, 25 January 2023 - 14:24. |
#17
Posted 25 January 2023 - 14:47
Mihaitza07, on 25 ianuarie 2023 - 14:22, said:
Dealer poate fi reprezentanta care au masini de buy-back, leasing, firme ( in general toroape / accidentate ) si care chipurile iti ofera imagina de masina buna pt ca o iei de la ei. Si totodata un pret ridicat, cele mai noi la preturi de masini noi, iar cele mai vechi, la preturi mai scumpe bine decat la o persoana fizica. Si in reprezentanta poti sa iei masini bune la preturi bune, dar trebuie sa ai pe cineva in interior... Dupa ce se incheie un leasing operational autoturismul se intoarce la reprezentanta... reprezentanta stie fiecare dauna a masinii pentru ca a avut casco... Ca sa cumperi autoturismul trebuie sa platesti rata reziduala care e aprox 50-60% din valoarea de noua a masinii (asta daca o faci imediat)... Daca masina a apucat sa ajunga in reprezentanta automat ii creste pretul cu 10%.... Deci daca ai pe cineva in inrerior intr-o reprezentanta poti sa iei o masina cu 50-60% din pretul de achizitie dupa 3 ani... ceea ce e wow.. daca nu ai pe nimeni acea masina o iei la 60-70% din pretul de achizitie dupa 3 ani (mai faca si reprezentanta un ciubuc).. Exemplu... Masina de 40.000 euro, dupa 3 ani de utilizare firma avea 2 variante, pastreaza autoturismul si plateste 24.000 euro (60% din pretul de nou al masinii) sau o returneaza dealerului... Un angajat al dealerului are o cunostinta care vrea o masina si ii zice ca plateste el cel 24.000 euro si pastreaza masina... Daca angajatul nu are nici un prieten sa vrea autoturismul la pretul de 24.000 Euro, automat intra in oferta masinii si apare la vanzare la pretul de 28.000 Euro (70% din pretul de nou al masinii). |
#18
Posted 25 January 2023 - 14:53
a zis bine cineva: reprezentanțele nu vând mașini mai vechi de 5 ani...
ciurucul acela de 4...5000 de euro are, pesemne 14 ani... la vârsta aceea totul este o loterie! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users