Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Consum zero in miscare - de la ce masini a fost introdus?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#19
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
VW Jetta 1 cu motor pe benzină 1.6 și carburator avea electrovalvă pe jiclorul de ralanti pentru a opri alimentarea cu benzină la frâna de motor. A apărut deci dinainte să apară injecția de combustibil. La motoarele cu injecție deja calculatorul taie alimentarea la frână de motor..

#20
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 09.08.2006

View Postalin2pas, on 25 ianuarie 2023 - 00:49, said:

VW Jetta 1 cu motor pe benzină 1.6 și carburator avea electrovalvă pe jiclorul de ralanti pentru a opri alimentarea cu benzină la frâna de motor. A apărut deci dinainte să apară injecția de combustibil. La motoarele cu injecție deja calculatorul taie alimentarea la frână de motor..
Confirm. Am avut un Mitsubishi Colt, 1974, care facea chestia asta. Carburatie, evident. Din cate stiu pana si Lada avea asa ceva.

#21
tomcatsk8

tomcatsk8

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 05.07.2022

View Postborn2lose, on 24 ianuarie 2023 - 22:53, said:

motorul cu combustie interna? pe la inceputul sec. 20, cred. cel putin in productia de masa. la Opel in particular nu stiu, probabil de cand a aparut brandul Posted Image

Esti convins ca masinile pe carburatie aveau consum zero in frana de motor?

View Postalin2pas, on 25 ianuarie 2023 - 00:49, said:

VW Jetta 1 cu motor pe benzină 1.6 și carburator avea electrovalvă pe jiclorul de ralanti pentru a opri alimentarea cu benzină la frâna de motor. A apărut deci dinainte să apară injecția de combustibil. La motoarele cu injecție deja calculatorul taie alimentarea la frână de motor..
Cred ca electrovalva nu facea decat sa impiedice benzina sa se scurga din camera de nivel constant atunci cand motorul era oprit.

#22
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,555
  • Înscris: 11.06.2010

View Postmarkusschulz, on 24 ianuarie 2023 - 22:28, said:

Salutare tuturor, am rugamintea sa ma lamuriti in 2 chestiuni:
1. Astra H, in miscare, in treapta de viteza, daca pe afisaj arata consum instant zero, chiar zero este? si cum se explica treaba asta? cine intretine motorul in miscare?  
2. Din ce an a fost introdusa treaba asta? cu ce masini a inceput la Opel-uri, de exemplu?
Va multumesc!
1. Roata care transmite miscarea/energia/forta mai departe, in mod normal e motor-transmisie-roata, aici e exact pe dos, roata-transmisie-motor, gandeste-te ca esti in viteza a4a si la deal in jos (panta abrupta), cine accelereaza masina daca tu nu apesi pe acceleratie?

#23
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018

View Postmarkusschulz, on 24 ianuarie 2023 - 22:28, said:

cine intretine motorul in miscare?  

G-ul ăla?

#24
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,474
  • Înscris: 28.11.2017
In mare.
Urci la ranca, pe urcare consum 15%, cobori la ranca, consum cam 0%, media 7.5%.

pe carburatie nu se poate opri alimentarea.
Pe injectie trebuie sa fie electronica, sa poate opri injectorul, pompa merge in bypass cum s-ar zice, ce baga intoarce pe retur inapoi in rezervor!

Multi destepti fac greseala ca pe coasta in vale sa o scoata din viteza cu motorul pornit crezand ca recupereaza combustibil.
Cu motorul pornit si scoasa din viteza, fie ca coboara, fie ca sta consumul se aproximeaza in litri/ora, sa fie undeva la 1 litru si pe ora daca nu e AC pornit!

#25
alexanrusso

alexanrusso

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 02.12.2016
Mare e gradina ta Doamne!

#26
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,485
  • Înscris: 30.08.2006
O masina cu carburator cu senzori de abs si ecu, poate opri alimentarea dar fara senzori abs nu se poate. Nu cred ca mai e cineva care merge la vale scoasa din viteza si fara frana de motor. Motoarele cu 3 cilindri au zero frana de motor si e dificil de controlat si in treapta a doua, daramite sa o mai scoti din viteza. Daca vezi ca cel din fata ta sta mereu cu piciorul pe frana la coborare atunci stii ca merge asa pentru ca e scoasa din viteze. Din pacate am intalnit si din astia cu lampile de stop aprinse continuu.

Edited by Leo2006, 25 January 2023 - 11:37.


#27
tomcatsk8

tomcatsk8

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 05.07.2022

View PostLeo2006, on 25 ianuarie 2023 - 11:31, said:

Motoarele cu 3 cilindri au zero frana de motor si e dificil de controlat si in treapta a doua, daramite sa o mai scoti din viteza.
Inseamna ca Peugeotul 107 pe care l-am avut era defect sau doar Peugeoturile in 3 cilindrii au frana de motor, pentru ca masina avea cea mai normala frana de motor posibila.

#28
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,133
  • Înscris: 05.12.2002

View Postandreic, on 25 ianuarie 2023 - 00:44, said:

Ca sa-l mentina in parametri. Sistemul se activeaza atunci cand se ating niste parametri optimi. Cand e rece nu numai ca nu face treaba aia dar ii da si in plus la amestec (soc). Cand e motorul prea rece nici start&stop nu se activeaza.
Nu stiu ce sa zic, la Cielo non-euro, Mitsubishi colt 1.1 din 2008 si Cruze diesel din 2012 consumul in frana de motor este 0 indiferent de temperatura motorului. Poate la astea cu start-stop o fi altfel, desi nu prea cred.
In schimb la toate masinile, cand turatia scade sub o anumita limita (1200,1000, etc. - depinde de masina) injectia este repornita.

#29
WarpS

WarpS

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,449
  • Înscris: 30.07.2009

View PostLeo2006, on 25 ianuarie 2023 - 11:31, said:

O masina cu carburator cu senzori de abs si ecu, poate opri alimentarea dar fara senzori abs nu se poate. Nu cred ca mai e cineva care merge la vale scoasa din viteza si fara frana de motor. Motoarele cu 3 cilindri au zero frana de motor si e dificil de controlat si in treapta a doua, daramite sa o mai scoti din viteza. Daca vezi ca cel din fata ta sta mereu cu piciorul pe frana la coborare atunci stii ca merge asa pentru ca e scoasa din viteze. Din pacate am intalnit si din astia cu lampile de stop aprinse continuu.

Sau cutia de viteze e automata si nu stie de frana de motor? La mine, Mazda 3 2009, la vale se duce sanie, frana de motor nu face decat daca o trec in mod manual si controlez eu treptele.

#30
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,295
  • Înscris: 07.02.2003

View PostLeo2006, on 25 ianuarie 2023 - 11:31, said:

Motoarele cu 3 cilindri au zero frana de motor si e dificil de controlat si in treapta a doua
Fii serios. Merg si in a treia fain, zici ca ai retarder ca la masinile mai grele Posted Image Motoarele astea moderne si smechere in 3 au si geometria variabila la axe cum fac japonezele, se ajusteaza live iar daca opresti un motor dinasta el le trage de pe pozitie instant si se mai invarteste aproape 2 secunde, are ungere super si frecari reduse. I-am aratat unui amic mai "mos" de fel obisnuit cu cazanele vechi si ma aburea mama cum e posibil ca nu are compresie ca domne, cum de merge atata pana sa se opreasca din invartit... el nu stie chestii dinastea moderne ca si majoritatea mecanicilor care-si dau cu parerea pe youtube. S-a schimbat mult si bine tehnologia.

Pai acuma sunt motoare de sport in 3 cilindri facute de Koenigsegg care fac p..... pe alea mari in 6-8-12, au aceeasi putere, sute de cai desigur.

View PostAlice, on 25 ianuarie 2023 - 11:57, said:

in frana de motor este 0 indiferent de temperatura motorului
..//..
Poate la astea cu start-stop o fi altfel, desi nu prea cred.
E posibil, nu conosc toate marcile... dar iti dai seama ce inseamna sa rulezi motorul rece mult timp... ideea e sa se incalzeasca repede.

Edited by andreic, 25 January 2023 - 13:14.


#31
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008

View Posttomcatsk8, on 25 ianuarie 2023 - 08:06, said:



Esti convins ca masinile pe carburatie aveau consum zero in frana de motor?


Cred ca electrovalva nu facea decat sa impiedice benzina sa se scurga din camera de nivel constant atunci cand motorul era oprit.
Nu sunt specialist și mașinile vechi nu aveau calculator de bord, dar am ajutat un prieten odată să rezolve problema opririi motorului la ralanti din cauza contactelor oxidate la electrovalvă.

#32
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
Am motor 0.9TCe în 3 cilindri și are frână de motor, e drept că nu e așa eficientă ca la un motor 1.8 aspirat. Cutiile de viteze automate sunt setate să meargă cât mai ușor și de aceea nu au frână de motor. La unele există un buton special pentru frână de motor (Nissan Sentra), la altele se folosesc treptele intermediare sau modul manual.
La Captur 0.9tce am observat că uneori apare un consum și în regim de frână de motor, probabil depinde și de temperatura motorului și de consumul instalațiilor auxiliare.

#33
Don_Costica

Don_Costica

    Mos cam nebun

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,761
  • Înscris: 18.07.2022
Orice motor se comporta ca o frana cand nu e alimentat. Chiar si cel electric, care devine generator.

#34
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,976
  • Înscris: 09.05.2009

View Postalin2pas, on 25 ianuarie 2023 - 16:24, said:

La Captur 0.9tce am observat că uneori apare un consum și în regim de frână de motor, probabil depinde și de temperatura motorului și de consumul instalațiilor auxiliare.
Depinde de turatie. Daca turatia scade pana la ~1000rpm ECU porneste injectia pentru a preveni oprirea motorului. Accesoriile (AC, alternator) se pot alimenta foarte bine de la energia cinetica a rotilor atunci cand turatia este suficient de ridicata.

Edited by DannyMC, 25 January 2023 - 20:51.


#35
tomcatsk8

tomcatsk8

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 05.07.2022

View Postalin2pas, on 25 ianuarie 2023 - 16:01, said:

Nu sunt specialist și mașinile vechi nu aveau calculator de bord, dar am ajutat un prieten odată să rezolve problema opririi motorului la ralanti din cauza contactelor oxidate la electrovalvă.

Oltcit? :D

#36
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
VW

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate