Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Diesel-hybrid 4x4

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#19
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011

View PostTehCube, on 25 ianuarie 2023 - 09:59, said:

Pai am explicat. Strong nu inseamna ca-i mai slab decat full. La Suzuki strong = full. Sunt doar niste denumiri pe care le dau producatorii dupa ureche, nu poti sa faci un clasament strict dupa denumiri.

Am inteles ce spui. Duce un pic in eroare si denumirile folosite de Suzuki, ei au in gama acum strong hybrid si full hybrid pe Suzuki Swace, care e de fapt sistemul hybrid de la Toyota.

View Postdana_1, on 25 ianuarie 2023 - 11:23, said:

Mai studiem: Toyota, Honda, Kia, Hyundai, Audi Q, Peugeot 3008. Am inceput sa excludem Suzuki, desi era atractiva garantia si facusera dragutel S-Cross-ul nou. Pacat ca nu se mai fabrica modelele GT (Gran Turismo) de la BMW ca aveau si garda inalta la sol si 4x4.

Inca o intrebare:

4) Un inginer in cutii de viteze care a lucrat multi ani in Germania exact in domeniul asta, mi-a spus sa nu cumpar cutie cu convertizor (cum are Suzuki), ci doar cu dublu ambreiaj steptronic/tiptronic. Impartasiti ideea dublului ambreiaj?  Unde gasesc specificat care dintre masini au? De BMW (steptronic) si Audi (tiptronic) am gasit deja scris pe site-uri.

Initiator, mai ai varianta Mitsubishi Eclipse Cross plug-in-hybrid care e 4x4. Insa pretul tot pleaca de la aproape 40K EUR. Cand cautam eu acum un an aveau varianta hybrid si se apropia mai mult de bugetul tau.

Legat de cutiile de viteze, Honda nu are transmisie automata conventionala, motorul electric se cupleaza direct la roti care se invart o data cu motorul electirc. Masina este propulsata in modul asta pana pe la 80Km/h si doar la viteze de autostrada cupleaza motorul termic ca si cum ar fi in viteaza a 6. Practic, nu are viteze pe care sa le schimbe si macar in teorie, aceasta transmisie ar trebui sa fie mai fiabila din cauza uzurii mai scazute.

#20
dana_1

dana_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 434
  • Înscris: 31.01.2014

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 21:20, said:

Am inteles ce spui. Duce un pic in eroare si denumirile folosite de Suzuki, ei au in gama acum strong hybrid si full hybrid pe Suzuki Swace, care e de fapt sistemul hybrid de la Toyota.

Si nu este cam acelasi lucru? Nici eu n-am stiut. Care este un hybrid mai bun?

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 21:20, said:

Initiator, mai ai varianta Mitsubishi Eclipse Cross plug-in-hybrid care e 4x4. Insa pretul tot pleaca de la aproape 40K EUR. Cand cautam eu acum un an aveau varianta hybrid si se apropia mai mult de bugetul tau.

Ai cumparat plug-in -ul lor? Este ok?

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 21:20, said:

Legat de cutiile de viteze, Honda nu are transmisie automata conventionala, motorul electric se cupleaza direct la roti care se invart o data cu motorul electirc. Masina este propulsata in modul asta pana pe la 80Km/h si doar la viteze de autostrada cupleaza motorul termic ca si cum ar fi in viteaza a 6. Practic, nu are viteze pe care sa le schimbe si macar in teorie, aceasta transmisie ar trebui sa fie mai fiabila din cauza uzurii mai scazute.

Foarte interesant ceea ce spui, vom cauta.  Honda la care model al lor?  Te referi inclusiv la transmisia dublu-ambreiaj? Si inclusiv pe motorina?

#21
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011

View Postdana_1, on 25 ianuarie 2023 - 21:45, said:

Si nu este cam acelasi lucru? Nici eu n-am stiut. Care este un hybrid mai bun?

Eu aveam impresia ca nu e chiar acelasi lucru. Am nr de la dealerul Suzuki si intreb, chiar sunt curios.

View Postdana_1, on 25 ianuarie 2023 - 21:45, said:

Ai cumparat plug-in -ul lor? Este ok?

Nu si nici la TD n-am mai ajuns. M-am oprit din cautari si am ales Honda HR-V
E un crossover de oras hybrid, a avut termen de livrare rapid cam 2luni jumate ceea ce a contat foarte mult. Insa modelul nu se potriveste cu ce cauti tu - in Europa nu vine cu 4x4.

De la Honda, poti sa te uiti la CR-V, insa cu 4x4 pleaca de la 43K EUR.

View Postdana_1, on 25 ianuarie 2023 - 21:45, said:

Foarte interesant ceea ce spui, vom cauta.  Honda la care model al lor?  Te referi inclusiv la transmisia dublu-ambreiaj? Si inclusiv pe motorina?

Honda nu are motoare pe motorina ci doar hibride pe benzina sau electirce si nu ccred ca transmisiile sunt cu dublu ambreiaj. Transmisia se cheama e:CVT ceva de genul. Si nu are viteze, cel mai bine mergi la TD.

Mai recomand din ce am testat si Toyota Corolla Cross, mi s-a parut superioara Hondei mele la mers, directie, putere, silentiozitate si chiar si consum. Honda insa are un design mai frumos si materiale mai bune la interior.

Si daca iti permite bugetul: Toyota Rav4 sau Mazda CX-60.

Edited by un_dac, 25 January 2023 - 22:18.


#22
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007

View Postdana_1, on 25 ianuarie 2023 - 11:23, said:

Da, asa este, stiam de acest PHEV de la Suzuki dar uitasem, deoarece n-am luat in calcul niciodata Across, ca imediat as fi ales Rav4.
Este fix RAV4. Produsa de Toyota, vanduta de Suzuki. Avantajul era pretul (undeva pe la incepului lui 2022, cel putin, acum mi-e lene sa compar din nou). Era cu vreo 4-5k mai ieftin decat daca-l luai de la Toyota, cu configuratie similara. Au facut intentionat niste manevre pe la optiuni ca sa nu poti pune pe el TOT ce poti pune pe rav4. Dar versiunea de top Across era undeva intre versiunea de top RAV4 PHEV si cea de "mijloc".
Ma rog, intre timp a aparut MY23, si o sa apara si noul accross, dar am inteles ca au facut inca niste modificari la specs ca sa fie suzukiurile si mai slab configurate decat anul trecut.

Quote

4) Un inginer in cutii de viteze care a lucrat multi ani in Germania exact in domeniul asta, mi-a spus sa nu cumpar cutie cu convertizor (cum are Suzuki), ci doar cu dublu ambreiaj steptronic/tiptronic. Impartasiti ideea dublului ambreiaj?  Unde gasesc specificat care dintre masini au? De BMW (steptronic) si Audi (tiptronic) am gasit deja scris pe site-uri.
Crezi ca sunt multi oameni p-aici ingineri in cutii de viteze? Posted Image Adica de ce ai lua de buna parerea cuiva de p-aici decat a unui cunoscut pe care-l stii bine stabilit in domeniu. O fi avand motivele lui. Cutiile cu dublu ambreiaj sunt superioare tehnic, dar si mai complexe, mai multe lucruri care se pot strica daca nu-s ingrijite bine sau se stiu cu probleme (*cough* Kia DCT 2021 *cough*), etc. Si nu in ultimul rand, nu prea le gasesti pe acelasi palier de pret. De obicei gasesti dublu ambreiaj pe masini mai scumpe.

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 21:20, said:

ei au in gama acum strong hybrid si full hybrid pe Suzuki Swace, care e de fapt sistemul hybrid de la Toyota.
Asa e, probabil d-aia se numeste "Strong Hybrid" ce-au facut ei, pentru ca au introdus sistemul dupa ce au adoptat Corolla-ul in lineup, iar sistemele hibride nu sunt deloc la fel. Deci trebuiau diferentiate cumva.

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 21:20, said:

Legat de cutiile de viteze, Honda nu are transmisie automata conventionala, motorul electric se cupleaza direct la roti care se invart o data cu motorul electirc. Masina este propulsata in modul asta pana pe la 80Km/h si doar la viteze de autostrada cupleaza motorul termic ca si cum ar fi in viteaza a 6. Practic, nu are viteze pe care sa le schimbe si macar in teorie, aceasta transmisie ar trebui sa fie mai fiabila din cauza uzurii mai scazute.
Si nici Toyota. Posted Image Doar ca la ei functioneaza altfel, e un sistem planetar care regleaza turatiile motoarelor folosite (termic/electric/combinat) pentru ce e nevoie la roti. Dar nici ei n-au mai multe viteze, ambreiaj, etc. Motorul termic se chinuie acolo intre 0 -> 6000 de ture si aia e.

View Postdana_1, on 25 ianuarie 2023 - 21:45, said:

Si nu este cam acelasi lucru? Nici eu n-am stiut. Care este un hybrid mai bun?
Nu e la fel. Depinde ce vrei de la el. In principiu sistemul Toyota e mai bun, pe langa ca-i tried and trusted, ca ei au priusul de peste 20j de ani pe piata, si Vitara au bagat sistemul nou anul asta, e si ceva mai eficient, mai placut de condus prin oras (mai NEplacut pe autostrada). Dar e si mai scump.
Oricum e irelevant, trebuie sa compari masini, nu DOAR sistemul hibrid. Trebuie sa definesti ce vrei de la ea. Daca DOAR consumul e important, as face un calcul la consumul anual Mild Hybrid vs Strong Hybrid (de exemplu, ca tot vorbeam de Suzuki), pentru ca diferenta de pret de achizitie e de vreo 6000 de euro, deci incepi sa economisesti dupa ce-ai consumat diferenta de combustibil de vreo 5000 de litri. Daca diferenta e de vreo 2l la 100 km, atunci tre' sa faci doar 250.000 km ca sa incepi sa economisesti. Posted Image
Deci vezi cati bani dai in plus pentru cata economie faci, ca e cu du-te vino chestia asta.

Edited by TehCube, 25 January 2023 - 23:40.


#23
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postadrian_r5, on 25 ianuarie 2023 - 14:58, said:

si nu l-ai intrebat care e motivu' ?
zi-ne tu, mai bine.

#24
dana_1

dana_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 434
  • Înscris: 31.01.2014

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 21:20, said:

Legat de cutiile de viteze, Honda nu are transmisie automata conventionala, motorul electric se cupleaza direct la roti care se invart o data cu motorul electirc. Masina este propulsata in modul asta pana pe la 80Km/h si doar la viteze de autostrada cupleaza motorul termic ca si cum ar fi in viteaza a 6. Practic, nu are viteze pe care sa le schimbe si macar in teorie, aceasta transmisie ar trebui sa fie mai fiabila din cauza uzurii mai scazute.

Stand si judecand, se naste urmatoarea intrebare: cum nu are viteze pe care sa le schimbe pana la 80 km/h, ca daca bateria care alimenteaza motorul electric nu este incarcata, nu trebuie sa duca motorul termic masina pana la 80 km/h? Sau daca se apasa acceleratia la maxim?

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 22:16, said:

Eu aveam impresia ca nu e chiar acelasi lucru. Am nr de la dealerul Suzuki si intreb, chiar sunt curios.

Ai intrebat?


View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 22:16, said:

Mai recomand din ce am testat si Toyota Corolla Cross, mi s-a parut superioara Hondei mele la mers, directie, putere, silentiozitate si chiar si consum. Honda insa are un design mai frumos si materiale mai bune la interior.

Nu prea vedem de ce se pune accent pe materialele de la interior. Ca zgomote interioare... da, ar fi important sa nu scartaie. Citeam si imi vine greu sa cred ca un BMW X1 nou scartaie totul la interior. Cand stiam ca BMW-urile, inclusiv E90-ul nostru, este mult mai bine antifonat fata de orice masina frantuzeasca de exemplu.

View Postun_dac, on 25 ianuarie 2023 - 22:16, said:

Si daca iti permite bugetul: Toyota Rav4 sau Mazda CX-60.

La Mazda nu ne-am uitat pana acum, le stiam mari consumatoare de combustibil. Chiar interesanta CX-60. Pana acum le-am studiat pe aproape toate, dar parca vedeam in fata ochilor doar BMW si Rav4. Parca CX-60 ar semana foarte bine, in special din spate, cu un BMW. Plus tractiunea preponderent spate. Au ceva legatura marcile astea (BMW-Mazda)?

View PostTehCube, on 25 ianuarie 2023 - 23:39, said:

Crezi ca sunt multi oameni p-aici ingineri in cutii de viteze? Posted Image Adica de ce ai lua de buna parerea cuiva de p-aici decat a unui cunoscut pe care-l stii bine stabilit in domeniu. O fi avand motivele lui. Cutiile cu dublu ambreiaj sunt superioare tehnic, dar si mai complexe, mai multe lucruri care se pot strica daca nu-s ingrijite bine sau se stiu cu probleme (*cough* Kia DCT 2021 *cough*), etc. Si nu in ultimul rand, nu prea le gasesti pe acelasi palier de pret. De obicei gasesti dublu ambreiaj pe masini mai scumpe.

Spune ca acel tiptronic / steptronic ar fi de fapt creierul lor care nu permite nimanui sa le strice, ele solicitand singure practic tot ceea ce au nevoie si cand au nevoie, pentru a nu se strica.

Vizionand aici despre cutii de viteze: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VnmIUAodzSM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
tragem concluzia ca si una cu dublu ambreiaj poate fi foarte aiurea, schimband in Drive prea subturata si schimband in Sport prea supraturata. Inginerul care m-a indrumat catre dublu ambreiaj spune ca ori este Skoda aia facuta aiurea, ori i se pot resofta turatiile la care sa schimbe.

Ce am mai observat de aici: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/346_30aUSDU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
este faptul ca transmisia CVT nu este acelasi lucru cu cea cu convertizor de cuplu (hidramata). Le confundam pana acum, cred ca mai sunt multi care le confunda.
Din video reiese ca cele mai putin durabile sunt CVT, fiind cu o curea. Dar... Toyota, Honda, poate si alte japoneze.... au CVT.

Nu mai stim ce sa credem despre transmisii, dar cica este foarte important ca numarul treptelor sa fie 8 sau 7 (ca la BMW) si nu 6.  Iar numar variabil inseamna de fapt CVT. Ufff.

#25
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007

View Postdana_1, on 04 februarie 2023 - 11:10, said:

Stand si judecand, se naste urmatoarea intrebare: cum nu are viteze pe care sa le schimbe pana la 80 km/h, ca daca bateria care alimenteaza motorul electric nu este incarcata, nu trebuie sa duca motorul termic masina pana la 80 km/h? Sau daca se apasa acceleratia la maxim?
Nu are. Are motor electric de 180 cp, se descurca si daca apesi acceleratia la maxim. Motorul termic porneste ca sa alimenteze direct motorul electric sau sa incarce bateria, sau ambele, dupa caz.

Quote

Cand stiam ca BMW-urile, inclusiv E90-ul nostru, este mult mai bine antifonat fata de orice masina frantuzeasca de exemplu.
Stiai gresit. Trebuie sa alegi exact modelele cand vrei sa faci comparatii d-astea.

Quote

Dar... Toyota, Honda, poate si alte japoneze.... au CVT.
Mai trebuie sa sapi. Toyota nu are CVT (pe ce voiai tu, adica Rav4 Hybrid/PHEV) , ci un sistem de planetare, fara cutie de viteza, fara ambreiaj, etc., si nici Honda nu are CVT pe CR-V, dar cu alt principiu de functionare.

Aici e explicat in detaliu cum functioneaza sistemul de la RAV4 hybrid, si e foarte similar cu cel de la PHEV - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/O61WihMRdjM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Iar aici cum functioneaza cel de la Honda - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QLUIExAnNcE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
...dar ceva imi spune ca daca n-ai avut rabdare sa te uiti la clipul in care Vlad explica toate sitemele de la Suzuki, nu o sa te uiti nici la astea care-s considerabil mai complexe.

Edited by TehCube, 04 February 2023 - 12:06.


#26
dana_1

dana_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 434
  • Înscris: 31.01.2014

View PostTehCube, on 04 februarie 2023 - 12:05, said:

Nu are. Are motor electric de 180 cp, se descurca si daca apesi acceleratia la maxim. Motorul termic porneste ca sa alimenteze direct motorul electric sau sa incarce bateria, sau ambele, dupa caz.

Interesant.

View PostTehCube, on 04 februarie 2023 - 12:05, said:

Mai trebuie sa sapi. Toyota nu are CVT (pe ce voiai tu, adica Rav4 Hybrid/PHEV) , ci un sistem de planetare, fara cutie de viteza, fara ambreiaj, etc., si nici Honda nu are CVT pe CR-V, dar cu alt principiu de functionare.

La RAV4 Hybrid/PHEV intr-adevar nu apare CVT dar apare eCVT : https://www.auto-dat...d-i-e-cvt-41594
Ma gandesc ca poate acel "e" din fata CVT o fi acel sistem auxiliar de ajutor al transmisiei pentru demaraj si viteze pana la 40 km/h, despre care se vorbeste in video-ul postat de mine mai sus (al doilea video, despre CVT).

E clar ca transmisia CVT nu este pentru mine, pentru ca nu este sportiva si pentru ca nu este durabila, dupa cum spune tipul din video-ul amintit, postat de mine. Si in plus pentru ca mi-a fost laudata de inginerul din viata reala transmisia dublu ambreiaj (DSG).
Pe Vlad l-am urmarit cu acel video despre Suzuki, dar in aceste video-uri despre transmisiile Toyota si Honda.... ma pierd, odata ca nu stapanesc limba engleza tehnica, apoi sunt prea multe detalii tehnice care ma /ne depasesc. Daca tot este un limbaj atat de tehnic, era bun daca exista un video cu aceste explicatii in romana. Sau daca poti rezuma ideea principala in cateva cuvinte.

Edited by dana_1, 05 February 2023 - 14:41.


#27
M0su

M0su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 20.11.2022
Din ce am priceput eu eCVT este o cutie cumva electrica, adica nu mai ai bai de ulei, ambreiaje,etc, ai o infinitate combinatii de viteze in care poate functiona https://mag.lexus.co...cvt-and-hybrid/

https://what-when-ho...cvt-automobile/


#28
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007

View Postdana_1, on 05 februarie 2023 - 14:28, said:

La Rav4 Hybrid/PHEV intr-adevar nu apare CVT dar apare eCVT : https://www.auto-dat...d-i-e-cvt-41594
Ma gandesc ca poate acel "e" din fata CVT o fi acel sistem auxiliar de ajutor al transmisiei pentru demaraj si viteze pana la 40 km/h, despre care se vorbeste in video-ul postat de mine mai sus (al doilea video, despre CVT).
Nu.
Poti sa te uiti la linkuri ca d-alea le-am pus. Iti arata fix transmisia de RAV4 si iti explica in mare detaliu cum functioneaza. Nu are nicio legatura cu cutiile CTV clasice, i-au zis asa ca sa inteleaga "omul de rand". Este de fapt un "power-split" device construit dintr-un sistem de planetare. Si intr-adevar e continuu variabila deci intr-un fel poti sa-i zici CVT. Dar au pus e in fata ca sa se inteleaga ca nu e aceeasi cutie CVT pe care o foloseau inainte.
Sunt 7 moduri in care functioneaza (daca includem si "marche-arriere"). Sunt destule clipuri si articole despre cum functioneaza, daca nu-ti plac alea tehnice. Nu e foarte diferit de cel original de pe prius de acum peste 20j de ani cand a aparut pe piata.
NU are ambreiaj. NU are curele pentru distributie a puterii intre motor si "cutie" cum e la CVT-ul clasic. Decat sa presupui ca au pus "e" pentur un sistem auxiliar, mai bine verifici si vei afla ca nu e niciun sistem auxiliar. Nu e un ajutor pana la 40 km/h, poate functiona full electric si la 80 km/h daca conditiile sunt de asa natura. Poate pleca de pe loc doar cu termicul daca conditiile sunt de asa natura. Computerul de bord decide. Dar e un sistem 100% independent, care spre deosebire de mild hybrid si strong hybrid de la Suzuki (de exemplu), NU are si o cutie de viteze clasica. Explica asta si Vlad in primul link, explica si nenea de mai sus in cele 2 clipuri, si am explicat deja si eu pe scurt.

Quote

E clar ca transmisia CVT nu este pentru mine, pentru ca nu este sportiva si pentru ca nu este durabila.
Da, doar ca atat RAV4 hybrid cat si Honda CR-V eHEV nu au acea cutie, au ceva total diferit.
Intr-adevar nu sunt "sportive" cutiile, pentru ca nu ai feelingul de turatie/schimbat viteze cu care sunt obisnuiti multi. Dar RAV4 PHEV de ex are peste 300 de cai si e destul de dinamica (chiar daca-i ditai barca). Iti bati joc de majoritea masinilor de pe strazile patriei daca vrei, cu 5.7s in 0-100 km/h, inclusiv majoritatea BMW-urilor cu DSG, pentru ca degeaba e mai "sportiva" cutia daca ai 140-180 cp.
Iar de durabila... e probabil una din cele mai durabile transmisii de pe piata, pentru ca ai foarte putine elemente care pot ceda. As zice ca mult mai durabila decat un DSG "random". Nu degeaba e priusul cel mai popular taxi din lume. Colegul tau probabil compara DSG-ul cu restul cutiilor automate clasice, nu cu sistemele de transmisie hibrid/ev.

Quote

Pe Vlad l-am urmarit cu acel video despre Suzuki
Pai d-aia am dat intai linkul ala. Daca il urmareai pe tot, explica la sfarsit transmisia de pe swace, care e de fapt Toyota. Care e aceeasi si pe RAV4 (minus motorul de pe puntea spate pentru "4x4"). Asa ca intelegeai diferentele dintre sistemele Strong si ce face Toyota. Si a explicat de ce sistemul de pe toyota e foarte robust.
Are si clip pentru RAV4 PHEV de ex - [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/T9gNpOHvyWs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si altele despre sistemele HSD de la toyota, inclusiv Corolla parca. Dar si el intra in foarte multe detalii tehnice. Mult peste ce are nevoie cineva care vrea doar sa aleaga. Ce face el e pentru pasionati care pun intrebari tehnice des. :P

Oricum, incerci sa mergi pe prea multe drumuri de-odata. Vrei o cutie sportiva, dar sa fie trainca. Nu prea exista. Masinile "sport" nu sunt gandite pentru milionul de km, tocmai pentru ca au tolerante mai mici, conditii de functionare mai delicate, ingrijire mai scumpa, etc.
Apoi, SUV-urile nu sunt sport. Poate daca te uiti la RS-uri, Urus, etc. dar nu X3/X5/GLE/etc. Si nici RAV4/CX-60/CR-V/etc. Poti sa pui multi cai pe ele dar nu-s sportive. Daca te incanta pe tine ca se tureaza mult, e partea a doua, dar in aceeasi bani sigur cumperi o compacta/medie mult mai sportiva decat orice SUV.
SUV-ul il iei ca sa urci borduri (ma scuzi, "drumuri de tara") si sa vezi traficul de la inaltime in oras. Nu ca sa fie sportiv.
Iar in ultimul rand, zici ca-s prea complexe clipurile tehnice, dar pui tot felul de intrebari tehnice. Cum ar trebui sa raspundem la asta? Posted Image Zi direct ce te intereseaza la ea si iti poate spune cine a folosit-o daca are acel ceva sau nu.

Daca vrei sa rezumi totul intr-o singura idee - stabileste bine de tot bugetul, vezi ce incape in el, si apuca-te si fa test drive sa vezi ce masini iti plac (cum se simt inauntru, ce spatiu ai la dispozitie, cum se simt la condus, etc.). Nu te apuca sa pui limitari de gen "trebuie sa fie neaparat DSG" ca daca ai 7 ani garantie cum ai la Kia de exemplu, si se strica, o repari pe garantie si aia e. Poate fi orice cutie si sa ai ghinion sa se strice ceva dupa 1-2-3 ani. Doar ca la unii producatori ai garantie, la altii nu prea. Eu nu as lua masina noua cu 2-3 ani garantie decat daca m-ar da banii afara din casa si as schimba-o in perioada asta. Ceea ce nu e cazul. Dar in loc sa intrebi despre d-astea, intrebi despre cum functioneaza cutia, ceea ce ar avea sens daca ai lua-o SH, dar tu vrei noua.
Important e sa te multumeasca la condus. Degeaba iti iei RAV4 cu 300+ cai daca tu vrei sa auzi cum se tureaza si sa schimbi vitezele de la padele ca sa simti pilot, ca aia poti sa obtii si de la un Sportage cu 150 cp la aproape juma' de pret.

Edited by TehCube, 05 February 2023 - 16:53.


#29
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011

View Postdana_1, on 04 februarie 2023 - 11:10, said:

Stand si judecand, se naste urmatoarea intrebare: cum nu are viteze pe care sa le schimbe pana la 80 km/h, ca daca bateria care alimenteaza motorul electric nu este incarcata, nu trebuie sa duca motorul termic masina pana la 80 km/h? Sau daca se apasa acceleratia la maxim?

Nu lasa bateria sa se descarce complet. Cand scade sub 30% porneste generatorul chiar daca stai pe loc la semafor. Mai are si regenerarea care e foarte eficienta, practic nu ai cum sa descarci bateria complet.
De pe loc, daca calci acceleratia pana la fund pleaca ca din pusca. La a mea, motorul electric are vreo 130 cp si cuplu 250Nm. Cel termic putin peste 100 CP, insa puterile nu se cumuleaza.
Treaba sta invers pe autostrada, la viteze de peste 100-120 Kmh, daca accelerezi brusc, tureaza foarte mult insa cerste viteza intr-un ritm lent.

View Postdana_1, on 04 februarie 2023 - 11:10, said:

Ai intrebat?

Nope :(

View Postdana_1, on 04 februarie 2023 - 11:10, said:

Nu prea vedem de ce se pune accent pe materialele de la interior. Ca zgomote interioare... da, ar fi important sa nu scartaie. Citeam si imi vine greu sa cred ca un BMW X1 nou scartaie totul la interior. Cand stiam ca BMW-urile, inclusiv E90-ul nostru, este mult mai bine antifonat fata de orice masina frantuzeasca de exemplu.

Vezi ca si Suzuki scartaie la interior, nu la fel ca Renault dar nu se poate apropia de o marca premium. De X1 nu ma pot pronunta ca n-am avut bani de una asa ca nu m-am interesat.

View Postdana_1, on 04 februarie 2023 - 11:10, said:

La Mazda nu ne-am uitat pana acum, le stiam mari consumatoare de combustibil. Chiar interesanta CX-60. Pana acum le-am studiat pe aproape toate, dar parca vedeam in fata ochilor doar BMW si Rav4. Parca CX-60 ar semana foarte bine, in special din spate, cu un BMW. Plus tractiunea preponderent spate. Au ceva legatura marcile astea (BMW-Mazda)?

Mazda are tehnologie proprie Skyactive, ca sa-ti zic pe scurt ce am inteles eu din ea: arde benzina cam ca un diesel si rezulta un consum mai ok-ish. In materie de hibridizare au mild-hybrid. CX-60 e plug-in-hybrid, merge vreo 30km in mod electric.

Faza e ca te uiti si la marci consumer si la marci premium si nu prea e corect sa le comparam. Spune care sunt propritatile, nu poti avea SUV antifonat, materiale premium, consum mic, intretinere ieftina la 30K EUR. Undeva trebuie sa facem un compromis.

Hai sa le luam pe rand:
1. iti trebuie 4x4? pe unde vrei sa mergi cu masina?
2. cat de mult conteaza consumul si costul de intretinere?
3. cat de mult conteaza fiabilitatea in decizie?

Daca le vrei pe toate si nu ai limitare de buget, uita-te la Lexus NX

View Postdana_1, on 05 februarie 2023 - 14:28, said:

Pe Vlad l-am urmarit cu acel video despre Suzuki, dar in aceste video-uri despre transmisiile Toyota si Honda.... ma pierd, odata ca nu stapanesc limba engleza tehnica, apoi sunt prea multe detalii tehnice care ma /ne depasesc.

Daca te intereseaza atat de tare subiectul transmisiilor, cea de la Honda e explicata de un nea-caisa care a si desfacut-o si o monteaza la loc: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QLUIExAnNcE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#30
dana_1

dana_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 434
  • Înscris: 31.01.2014

View PostM0su, on 05 februarie 2023 - 16:34, said:

Din ce am priceput eu eCVT este o cutie cumva electrica, adica nu mai ai bai de ulei, ambreiaje,etc, ai o infinitate combinatii de viteze in care poate functiona https://mag.lexus.co...cvt-and-hybrid/

https://what-when-ho...cvt-automobile/

Incep sa inteleg. Cel mai important este daca au curea (fie ea metalica) - varianta proasta, sau fara curea - varianta mai buna. In primul link, fiind vorba de Lexus-Toyota, CVT-ul este fara curea. In al doilea link, are curea, la Subaru, desi apare acel "e" in eCVT, ceea ce inseamna ca nu acel "e" face diferenta, deoarece apare si la Lexus-Toyota.

View PostTehCube, on 05 februarie 2023 - 16:40, said:

Poti sa te uiti la linkuri ca d-alea le-am pus. Iti arata fix transmisia de Rav4 si iti explica in mare detaliu cum functioneaza. Nu are nicio legatura cu cutiile CTV clasice, i-au zis asa ca sa inteleaga "omul de rand"...........NU are curele pentru distributie a puterii intre motor si "cutie" cum e la CVT-ul clasic. Decat sa presupui ca au pus "e" pentur un sistem auxiliar, mai bine verifici si vei afla ca nu e niciun sistem auxiliar. Nu e un ajutor pana la 40 km/h...
Da, doar ca atat RAV4 hybrid cat si Honda CR-V eHEV nu au acea cutie, au ceva total diferit.

Am apucat sa vad cu atentie tot video-ul tau despre transmisiile Toyota si intr-adevar au alt principiu, nu au curea. Deci greseam cu afirmatia asta de mai sus: "Din video reiese ca cele mai putin durabile sunt CVT, fiind cu o curea. Dar... Toyota, Honda, poate si alte japoneze.... au CVT."

Sper sa va uitati si voi la urmatorul link de comparatie DSG vs CVT, contine doua youtube-uri foarte interesante despre fiecare dintre transmisii. Puteti igbora ca se refera la CVT clasic, cu belt, dar si angrenaj planetar : https://www.spinny.c...red-dct-vs-cvt/

La Honda si alte japoneze nu am apucat sa vad daca CVT-ul are curea.
La RAV4 gasim si CVT si eCVT : https://www.auto-dat...generation-6606
Plus ca se pare, spuneam mai sus, nu acel "e" face diferenta, deoarece colegul @M0su a pus mai sus un link cu eCVT care are curea.
Tipul din video-ul meu spune la minutul 7:23 ca "Honda, din cate stiu, nu are CVT-uri foarte stralucite", dar spunand acest "din cate stiu", imi dau seama ca poate voi ati aprofundat mai mult decat el. Acele CVT-uri care au in plus treapta aceea mecanica si convertizor, vad in video ca nu sunt eCVT ci dCVT, care sunt altceva decat eCVT, consultand google.
Plus ca tipul in video studia CVT de Corola, aia are modele cu CVT (ba chiar si CVTi ???), Prius avea candva tot CVT.

View PostTehCube, on 05 februarie 2023 - 16:40, said:

Intr-adevar nu sunt "sportive" cutiile, pentru ca nu ai feelingul de turatie/schimbat viteze cu care sunt obisnuiti multi. Dar RAV4 PHEV de ex are peste 300 de cai si e destul de dinamica (chiar daca-i ditai barca). Iti bati joc de majoritea masinilor de pe strazile patriei daca vrei, cu 5.7s in 0-100 km/h, inclusiv majoritatea BMW-urilor cu DSG, pentru ca degeaba e mai "sportiva" cutia daca ai 140-180 cp.
Iar de durabila... e probabil una din cele mai durabile transmisii de pe piata, pentru ca ai foarte putine elemente care pot ceda. As zice ca mult mai durabila decat un DSG "random". Nu degeaba e priusul cel mai popular taxi din lume. Colegul tau probabil compara DSG-ul cu restul cutiilor automate clasice, nu cu sistemele de transmisie hibrid/ev.........

Oricum, incerci sa mergi pe prea multe drumuri de-odata. Vrei o cutie sportiva, dar sa fie trainca. Nu prea exista. Masinile "sport" nu sunt gandite pentru milionul de km, tocmai pentru ca au tolerante mai mici, conditii de functionare mai delicate, ingrijire mai scumpa, etc.
Apoi, SUV-urile nu sunt sport. Poate daca te uiti la RS-uri, Urus, etc. dar nu X3/X5/GLE/etc. Si nici RAV4/CX-60/CR-V/etc. Poti sa pui multi cai pe ele dar nu-s sportive. Daca te incanta pe tine ca se tureaza mult, e partea a doua, dar in aceeasi bani sigur cumperi o compacta/medie mult mai sportiva decat orice SUV.
SUV-ul il iei ca sa urci borduri (ma scuzi, "drumuri de tara") si sa vezi traficul de la inaltime in oras. Nu ca sa fie sportiv................

Daca vrei sa rezumi totul intr-o singura idee - stabileste bine de tot bugetul, vezi ce incape in el, si apuca-te si fa test drive sa vezi ce masini iti plac (cum se simt inauntru, ce spatiu ai la dispozitie, cum se simt la condus, etc.). Nu te apuca sa pui limitari de gen "trebuie sa fie neaparat DSG" ca daca ai 7 ani garantie cum ai la Kia de exemplu, si se strica, o repari pe garantie si aia e. Poate fi orice cutie si sa ai ghinion sa se strice ceva dupa 1-2-3 ani. Doar ca la unii producatori ai garantie, la altii nu prea. Eu nu as lua masina noua cu 2-3 ani garantie decat daca m-ar da banii afara din casa si as schimba-o in perioada asta. Ceea ce nu e cazul. Dar in loc sa intrebi despre d-astea, intrebi despre cum functioneaza cutia, ceea ce ar avea sens daca ai lua-o SH, dar tu vrei noua.
Important e sa te multumeasca la condus. Degeaba iti iei RAV4 cu 300+ cai daca tu vrei sa auzi cum se tureaza si sa schimbi vitezele de la padele ca sa simti pilot, ca aia poti sa obtii si de la un Sportage cu 150 cp la aproape juma' de pret.

Cu sportivitatea ei ne-a cucerit actuala masina, in sensul ca a facut fata cu brio unor solicitari mai mari, fara sa se strice. Sportivitate poate ca inseamna un timp bun 0-100km/h. Sau poate nu doar atat, ca actuala masina nu are un timp extraordinar, ci doar 8,3 sec. Important ca daca vreau sa tasnesc dintr-o aglomerare de masini, masina sa poata tasni brusc, sa sara ca o lacusta in locul unde intentionez sa ma aflu in secunda urmatoare. Probabil pentru asta cel mai bine de cumparat ar fi twin-turbo si diesel, cel putin asa am inteles. Sau ca daca vreau sa depasesc un tir si vad ca vine masina din sens opus, pe drum cu o banda pe sens, sa pot face depasirea fara emotii, sa ramana si timp pana vine din sens opus.
Daca demarajul nu ar mai fi asa cum sunt obisnuita, ar putea fi o problema. Practic mai important decat acceleratia 0-100km/h cred ca ar fi acceleratia 100-200 km/h. Rar am depasit 200 km/h, desi masina putea. Nu stiu daca as putea sa ma obisnuiesc cu timpii mari de raspuns, m-ar putea pune in pericol trecerea de la 163 cai la mai putini cai, sau la peste 300 cai dar cu raspuns lent si o astfel de transmisie. Degeaba multi cai daca nu exista promptitudine. De fapt, nici nu pot intelege o astfel de putere mare dar fara efect. Ar trebui sa mergem la drive test, dar avem (de fapt eu am mai mult) o problema cu timpul disponibil, doua joburi, etc. Nu exista un buget maxim, insa nu stiu in ce masura merita o suma prea mare. Oricum la peste 80k nici nu s-ar pune problema sa merite, acelea sunt masini pentru fitosi, ceea ce nu este cazul. Dar nici nu pornim de la buget ci de la a intelege bine variantele, ce oferta si cat costa fiecare facilitate. La inceput gandeam la un S-Cross de 30k, dar am inteles cu timpul de ce costa doar atat si care ar fi problemele. As putea sa le enumar.

View Postun_dac, on 05 februarie 2023 - 19:05, said:

....Treaba sta invers pe autostrada, la viteze de peste 100-120 Kmh, daca accelerezi brusc, tureaza foarte mult insa cerste viteza intr-un ritm lent.

Exact ce spuneam mai sus. Multumesc pentru informatie. Nu sunt sigura dar cred ca puterea mare se simte mai mult la demarajul de peste 100km/h, ca la viteze mici toate au oarece demaraj. Si depinde la ce turatii sunt aceste cupluri mai bune. Si aici conteaza daca e diesel sau benzina.

View Postun_dac, on 05 februarie 2023 - 19:05, said:

Faza e ca te uiti si la marci consumer si la marci premium si nu prea e corect sa le comparam. Spune care sunt propritatile, nu poti avea SUV antifonat, materiale premium, consum mic, intretinere ieftina la 30K EUR. Undeva trebuie sa facem un compromis.

Hai sa le luam pe rand:
1. iti trebuie 4x4? pe unde vrei sa mergi cu masina?
2. cat de mult conteaza consumul si costul de intretinere?
3. cat de mult conteaza fiabilitatea in decizie?

Daca le vrei pe toate si nu ai limitare de buget, uita-te la Lexus NX

Da, asa este, ne uitam si la premium, stiind ca nu se plateste doar emblema firmei, cum cred unii, dar si la o eventuala economie in buget, fireste. Nu poate probabil oferi o masina de 30k-40k ce ofera una de 50k-60k. Dupa cum spui, de exemplu SUV antifonat, etc. Si asa este, poate ca va trebui un compromis.

Pentru punctele 1, 2 si 3, raspunsul este : Da, mult.
Si desigur, nu se poate alege o masina doar dupa felul transmisiei, dar este bine de inteles principiile de functionare. Mai sunt si alte aspecte pe care le voi aduce in discutie.

Edited by dana_1, 08 February 2023 - 20:33.


#31
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007

View Postdana_1, on 08 februarie 2023 - 20:30, said:

Daca demarajul nu ar mai fi asa cum sunt obisnuita, ar putea fi o problema.

Tocmai d-asta am zis ca mai important decat tehnologia folosita e sa faci test-drive si sa lasi preconceptiile de-oparte. Vezi tu dupa ce testezi 3-4-5 masini daca erau fundamentate fricile sau nu.
Exista si masini cu DCT care-s greoaie, si masini cu CVT care-s sprintene. etc.
O masina cu 300 de cai n-o sa fie mai inceata decat una cu 160 de la 100 la 150 km/h. Poate doar limitatorul sa faca diferenta dar si ala daca e, e peste 180 km/h. Oricum, daca vorbim de performantele unei masini la peste 150 km/h ma retrag, ca nu am experienta in masini de circuit.
Iar ce vorbesti acolo cu "burst" de putere se traduce de fapt in "vreau cuplu mult la turatii mici", pentru ca esti obisnuita cu diesel. Nu zic ca-i bine sau rau, zic sa testezi cateva masini si abia DUPA, cand stii care ti-au placut si care nu, sa studiezi partea tehnica la fiecare si sa alegi in consecinta. Nu vad de ce ai compara acum CVT cu eCVT cu alt eCVT de la Subaru, cu eHEV, cu DCT si etc. cand s-ar putea ca trei sferturi dintre ele sa nu-ti placa oricum.

La hibride, mai ales PHEV, ai si cuplu electric, instant.
De exemplu:
RAV4 PHEV AWD (306 cai) : 0 - 180 km/h in 18.6 s || 80 - 120 km/h in 3.8 s
BMW 320d xDrive F31 (187 cai): 0 - 180 km/h in 29.6 s || 80 - 120 km/h in 6 s
Deci namila aia o sa tasneasca mult, mult mai repede decat cu ce esti tu obisnuita, chiar daca-i "doar hibrid" pentru ca are TREI SUTE DE CAI. Cand oamenii iti zic ca eCVT e elastica se refera in principal la astea pamantesti de oras, de 120-180 de cai, nu la orice cutie indiferent de putere. Da, o sa se tureze la 6000 de ture si o sa stea acolo cat accelerezi de la 0 la 180, fara sa se miste acul de la 6000. Dar tot o face cu peste 10 secunde mai repede decat un diesel de genul celui cu care esti obisnuita si ti se pare super vioi. Si e logic, ca are aproape dublu putere.
De-asta zic, compari in continuu mere cu pere. Vezi ce intra in buget si apuca-te sa faci test drive cu ce-ti place, ca pierzi timp documentand toate tehnologiile degeaba.

P.S.: intervalul ala de 80-120 km/h iti arata ce inseamna motor electric puternic. Ca motorul ala de 2.0 turbo diesel de pe BMW are 400 NM la 1750 rpm. Deci MULT. Motorul electric de tractiune de pe Rav4 are sub 300 NM, iar ala termic si mai putin, vreo 220 NM. Dar faptul ca-i instant face ca un SUV obez sa fie mult mai rapid decat estate-ul care-i cu minim 300 kg mai usor.
Si ghici ce, chiar si RAV4 2.5 hybrid, cu 215 cai, are timpi mai buni decat dieselul de la BMW.

Dar e greu sa realizezi chestii de genul cand te iei doar dupa pareri random in loc sa compari chestii specifice, sau si mai bine, sa testezi pe pielea ta.

O sa ma opresc din insistat pe subiect ca o sa creada lumea ca vreau sa-ti iei RAV4 si nu e cazul. Incerc doar sa-ti arat ca dai la o parte masini/tehnlogii bazat pe chestii foarte aleatorii si mai nimic concret. Ai zis intai ca nu vrei Toyota ca nu-i fiabila, si apoi ca nu-i destul de sprintena, cand de fapt e si mai fiabila si mai sprintena decat cea cu care compari tu. Nu ti se pare ridicol?

#32
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011

View Postdana_1, on 08 februarie 2023 - 20:30, said:

Da, asa este, ne uitam si la premium, stiind ca nu se plateste doar emblema firmei, cum cred unii, dar si la o eventuala economie in buget, fireste. Nu poate probabil oferi o masina de 30k-40k ce ofera una de 50k-60k. Dupa cum spui, de exemplu SUV antifonat, etc. Si asa este, poate ca va trebui un compromis.

Pentru punctele 1, 2 si 3, raspunsul este : Da, mult.
Si desigur, nu se poate alege o masina doar dupa felul transmisiei, dar este bine de inteles principiile de functionare. Mai sunt si alte aspecte pe care le voi aduce in discutie.

Uita-te la Lexus atunci, in €60K-€65K gasesti un NX cu tractiune integrala.
Le are pe toate: e luxoasa, antifonata, confort, tehnologie hibrida Toyota, e fiabila.
O revizie la reprezentanta nu cred ca sare de 2-2500 lei pe an.

Alternativa: Volvo XC40 / XC60

Nu mi-e clar de ce te mai uiti la consum cand esti dispusa sa dai atatia bani pe o masina. Dupa cum a zis si Cube mai sus, diferenta dintre o masina cu consum 6 si alta cu 10l/100km sunt cam €5000 economie dupa ce faci 100,000 km rulaj.

#33
dana_1

dana_1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 434
  • Înscris: 31.01.2014

View PostTehCube, on 08 februarie 2023 - 21:14, said:

Exista si masini cu DCT care-s greoaie, si masini cu CVT care-s sprintene. etc.
O masina cu 300 de cai n-o sa fie mai inceata decat una cu 160 de la 100 la 150 km/h.
.....
La hibride, mai ales PHEV, ai si cuplu electric, instant.
De exemplu:
RAV4 PHEV AWD (306 cai) : 0 - 180 km/h in 18.6 s || 80 - 120 km/h in 3.8 s
BMW 320d xDrive F31 (187 cai): 0 - 180 km/h in 29.6 s || 80 - 120 km/h in 6 s
Deci namila aia o sa tasneasca mult, mult mai repede decat cu ce esti tu obisnuita, chiar daca-i "doar hibrid" pentru ca are TREI SUTE DE CAI. Cand oamenii iti zic ca eCVT e elastica se refera in principal la astea pamantesti de oras, de 120-180 de cai, nu la orice cutie indiferent de putere. Da, o sa se tureze la 6000 de ture si o sa stea acolo cat accelerezi de la 0 la 180, fara sa se miste acul de la 6000. Dar tot o face cu peste 10 secunde mai repede decat un diesel de genul celui cu care esti obisnuita si ti se pare super vioi. Si e logic, ca are aproape dublu putere.

P.S.: intervalul ala de 80-120 km/h iti arata ce inseamna motor electric puternic. Ca motorul ala de 2.0 turbo diesel de pe BMW are 400 NM la 1750 rpm. Deci MULT. Motorul electric de tractiune de pe Rav4 are sub 300 NM, iar ala termic si mai putin, vreo 220 NM. Dar faptul ca-i instant face ca un SUV obez sa fie mult mai rapid decat estate-ul care-i cu minim 300 kg mai usor.
Si ghici ce, chiar si RAV4 2.5 hybrid, cu 215 cai, are timpi mai buni decat dieselul de la BMW.

Pe ce site se gasesc timpii de acceleratie intre 80-120 km/h, sau intre 0-180 km/h. Sa vad exemple de “masini cu DCT care-s greoaie, si masini cu CVT care-s sprintene”. Chiar ma intereseaza aceste intervale de viteze.

Mi-as dori sa mai inteleg despre definirea acestui cuplu instant la motoarele electrice.

Pe mine exact aceasta rapiditate (acceleratie) ma intereseaza, mult mai mult decat valorile mari ale puterilor si cuplurilor.
In cazul asta, daca Toyota (sau alta masina) demareaza mai repede, nu cred ca mi-ar mai trebui sa simt trepte de viteza, padele pe volan, as adopta CVT-ul fara belt din video, daca este mai fiabil decat DSG. Nu am apucat sa aflu cat de fiabil este ce au inventat ei acolo, original si diferit de CVT-urile cu belt.
Imi trebuie ceva mai mult timp sa studiez specificatiile fiecarei masini, plus review-uri, youtube-uri, inainte de a hotari ce testez.

View PostTehCube, on 08 februarie 2023 - 21:14, said:

Iar ce vorbesti acolo cu "burst" de putere se traduce de fapt in "vreau cuplu mult la turatii mici", pentru ca esti obisnuita cu diesel. Nu zic ca-i bine sau rau, zic sa testezi cateva masini si abia DUPA, cand stii care ti-au placut si care nu, sa studiezi partea tehnica la fiecare si sa alegi in consecinta. Nu vad de ce ai compara acum CVT cu eCVT cu alt eCVT de la Subaru, cu eHEV, cu DCT si etc. cand s-ar putea ca trei sferturi dintre ele sa nu-ti placa oricum.

Problema este ce testez? Ca nu am timp sa merg la multe, imi vine mai usor sa culeg mai intai informatii aici. Si da, va trebui sa reusesc sa ajung sa testez.

View PostTehCube, on 08 februarie 2023 - 21:14, said:

...Incerc doar sa-ti arat ca dai la o parte masini/tehnlogii bazat pe chestii foarte aleatorii si mai nimic concret. Ai zis intai ca nu vrei toyota ca nu-i fiabila, si apoi ca nu-i destul de sprintena, cand de fapt e si mai fiabila si mai sprintena decat cea cu care compari tu. Nu ti se pare ridicol?

Ba da, este posibil sa ajunga sa mi se para ridicol si sa constat ca eram intr-o eroare, cu atat mai mult ca ai adus informatii noi pentru mine.

View Postun_dac, on 08 februarie 2023 - 22:42, said:

Uita-te la Lexus atunci, in €60K-€65K gasesti un NX cu tractiune integrala.
Le are pe toate: e luxoasa, antifonata, confort, tehnologie hibrida Toyota, e fiabila.
O revizie la reprezentanta nu cred ca sare de 2-2500 lei pe an.

Alternativa: Volvo XC40 / XC60

Nu mi-e clar de ce te mai uiti la consum cand esti dispusa sa dai atatia bani pe o masina. Dupa cum a zis si Cube mai sus, diferenta dintre o masina cu consum 6 si alta cu 10l/100km sunt cam €5000 economie dupa ce faci 100,000 km rulaj.

Voi pune intr-un tabel si specificatiile acelui Lexus. Este din categoria premium?

Nici mie nu mi-e clar de ce ne mai uitam la consum, dar banii investiti initial nu se regasesc doar in economia de combustibil ulterioara, ci si in alte lucruri care pot oferi satisfactie ulterior. Eu asa cred. Consumul mic poate vine la pachet cu mai multe avantaje, pe o masina mai scumpa. Si poate este si putin frustrant sa stim ca exista de multi ani masini cu consum 3+%, iar noi luam in anul 2023 cu consum 10%. Poate acum avem bani de dat pe o masina mai scumpa, iar mai apoi vine o criza mondiala si abia mai avem bani de combustibil, cine stie?

Edited by dana_1, 09 February 2023 - 22:37.


#34
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,799
  • Înscris: 09.01.2007
Lexus e divizia lux de la Toyota. Vrea sa concureze cu Mercedes, audi, etc. Si din multe puncte de vedere e p-acolo. Adica daca te uiti la acelasi buget primesti tot p-acolo, poate chiar mai mult decat la mercedes. Dar daca compari aceeasi clasa, probabil mercedes e ceva mai sus.

Anyway, am luat datele de pe fastestlaps.com, masinile mai noi au de obicei mai multe intervale masurate decat cele mai vechi, da' te descurci tu.
Either way, in locul tau as incerca sa fac macar un test drive pe saptamana. Intr-o dimineata, in weekend, etc. Si testezi tot ce-ti trece prin cap in buget. CR-V, Rav4, X3, CX5, CX60, ce vrei. Cu cat testezi mai multe cu atat o sa intelegi mai bine ce cauti de fapt. Se aplica in general la achizitii mai serioase, daca ma intrebi pe mine. Dupa ce faci 3-4-5 test drive-uri o sa intelegi mult mai clar ce conteaza pentru tine.

#35
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,697
  • Înscris: 29.10.2017

View Postdana_1, on 09 februarie 2023 - 22:35, said:

Pe ce site se gasesc timpii de acceleratie intre 80-120 km/h, sau intre 0-180 km/h. Sa vad exemple de “masini cu DCT care-s greoaie, si masini cu CVT care-s sprintene”. Chiar ma intereseaza aceste intervale de viteze.

Problema este ce testez? Ca nu am timp sa merg la multe, imi vine mai usor sa culeg mai intai informatii aici. Si da, va trebui sa reusesc sa ajung sa testez.

Pe site-ul Zeperfs poti sa faci simulari intre bmw-ul tau 320d cu 163cai vs modelul nou de care esti interesata ca sa ai un punct de referinta

Poti sa incepi cu Kia Sportage 1.6 230 hybrid 4x4 AT6 cu convertizor de cuplu si Toyota Rav4 2.5 222 hybrid 4x4 CVT spre exemplu

#36
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012

View Postdana_1, on 04 februarie 2023 - 11:10, said:


tragem concluzia ca si una cu dublu ambreiaj poate fi foarte aiurea, schimband in Drive prea subturata si schimband in Sport prea supraturata. Inginerul care m-a indrumat catre dublu ambreiaj spune ca ori este Skoda aia facuta aiurea, ori i se pot resofta turatiile la care sa schimbe.

hai să-ți mai dau un subiect de cercetat :)
producătorii de cutii și softuri fac produsele pe bandă rulantă
astfel se echipează mașini cu motor diesel sau benzinare cu aceleași tipuri de cutii/softuri

dacă pe o benzinară ceva e normal, pe una diesel este subturată sau invers :P
adaptarea softului la tipul de combustibil ar fi ceva de la sine înțeles, dar se pare că nu... :(

mai e un aspect - pe ei îi doare să respecte noxele la ieșire din fabrică, dacă apoi ție-ți moare EGR-ul sau turbina din cauza depunerilor de calamină/cenușă și alte chestii nearse, pe ei îi doare-n cur...

PS: niciodată-n modul S motorul nu e PREA supraturat :P :P :P

View PostTehCube, on 05 februarie 2023 - 16:40, said:

SUV-ul il iei ca sa urci borduri (ma scuzi, "drumuri de tara") si sa vezi traficul de la inaltime in oras. Nu ca sa fie sportiv.

hehe, a picat și argumentul cu înălțimea... 50% dintre autoturismele din orașe au ajuns să fie SUV, miniSUV, crossovere
așa că adio privitul de la înălțime peste 5 mașini la semafor! :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate