Temperatura mica apa Peugeot
Last Updated: Oct 11 2023 18:40, Started by
nico99900
, Jan 23 2023 17:30
·
7
#19
Posted 24 January 2023 - 01:12
eu as prefera sa oscileze daca aia e realitatea. la benzinar francez nu oscileaza..
|
#20
Posted 24 January 2023 - 07:11
andrei_221, on 24 ianuarie 2023 - 00:20, said:
VW are functie software,, intre 80 -105 grade, acul sta fix la 90, exact pentru a nu speria soferul. Daca ceasul ar indica in timp real, ar oscila mereu , in functie de cum inchide si deschdie termostatul. Francezii nu au genul asta de rafinament am avut vreo 6 masini frantuzesti, la niciuna nu oscila temperatura cum elucubrezi matale. Ai avut suficiente masini sa poti emana treaba asta? Edited by kopac, 24 January 2023 - 07:13. |
#21
Posted 24 January 2023 - 16:44
kopac, on 24 ianuarie 2023 - 07:11, said:
am avut vreo 6 masini frantuzesti, la niciuna nu oscila temperatura. Ai avut suficiente masini sa poti emana treaba asta? Este un forumist care face contracost cabluri ptr masa din Cj,ptr toata masina, din cablu de sudura si papuci cositoriti, pusi in tub varnish. |
#24
Posted 24 January 2023 - 18:08
kopac, on 24 ianuarie 2023 - 07:11, said:
de unde stii? am avut vreo 6 masini frantuzesti, la niciuna nu oscila temperatura cum elucubrezi matale. Ai avut suficiente masini sa poti emana treaba asta? Cand apa se ridica la valoarea de deschidere a termostatului si aici e o discutie complicata...ca sunt si termostate care deschid destul de jos , se uniformizeaza temperatura dintre circuitul mic...cu temperatura mare cu circuitul mare cu temperatura mica . Raspuns DA , temperatura in sistem oscileaza in permanenta , mai ales iarna . Ca sa nu ma intrebi de suficiente masini , iti raspund...prea multe . Si am schimbat eu o gramada de termostate , nu vorbesc din auzite . ON TOPIC Cred ca toti mecanicii si vanzatorii de piese se bucura cand vad astfel de topicuri , schimba termostatul...schimba...senzorul...termocupla...ventilatorul...radiatorul...motorul...masina !!! Pe scurt , in cazul termostatului blocat pe INCHIS creste temperatura peste limita si vezi in vasul de expansiune . Iarna , in cazul blocarii termostatului pe DESCHIS , mai ales la Diesel , cu putin noroc urca pe la 60 de grade cand se merge turat . La Diesel , iarna , la mers in turatii scazute , cu caldura in masina , cu un termostat cu deschidere joasa , poate functiona corect motorul la 80 de grade SAU termostatul nu mai inchide perfect . Proba e simpla , se asteapta pana acul urca pe la 50 grade si se pune manuta pe furtunul care intra in radiator , daca e caldut sau cald , termostatul nu inchide deloc sau partial . Succes ! |
#25
Posted 24 January 2023 - 19:33
Alltrack, on 23 ianuarie 2023 - 23:26, said: E normal , in functie de stilul de condus , de temperatura externa si de turatie ! Daca era termostatul defect , urca peste 90 . Fratele....se uita si la drum sau la ceasurile de bord in permanenta ? Nu că ar conta, dar fratele e șofer de meserie. Și știi cum îs șoferii, dacă l-aș întreba unde se uită cînd conduce, risc lucruri. Revenind, sînt de acord cu tine, probabil așa au conceput cei de la VW acest 1.6 Tdi și e normal să oscileze acul. Probabil la vară va sta mai mult spre/la 90°. Pînă acum, am condus japoneze, iar la ele acul urcă pînă undeva la o treime din cursă și stă acolo (nu sînt trecute gradele). Ce am observat, oscilatul ăsta mă ajută să văd cînd își face regenerarea, căci VW nu a pus nici un martor să se aprindă. Pur și simplu observ că acul nu mai coboară de la 90° și stă turată. Iar atunci, nu opresc motorul și merg cu motorul cît mai turat timp de cîteva minute, după care observ iar cum acul se duce sub 90. Dacă termostatul ar fi fost defect (adică blocat pe deschis), mă gîndesc că acum, la temperaturi sub 0, ar fi trebuit să scadă și sub 75°, dar nu o face. Cu mașina merg în general pe distanțe scurte în oraș. De cîte ori am tîmp, mai dau și cîte p tură pe centură sau pînă la țară. P.S. Pe diverse forumuri mai mulți posesori spuneau că au schimbat termostatul și că au pus chiar și OEM, dar "problema" nu a dispărut. |
#26
Posted 11 October 2023 - 15:02
Mda, am si eu un Peugeot 407 2.0HDI si am observat ca temperatura lichidului de racire oscileaza.
Prima data am ramas uimit cat de greu se incalzeste motorul (stiu ca e diferenta fata de benzinare ca mai am doua) pana arata 85 de grade. Azi, la a treia cursa cu masina, am observat un comportament de termostat defect: dupa cca o ora de la pornirea motorului, timp in care a avut timp sa ajunga la temperatura de regim (oricare ar fi ea), am observat ca la coborarea unei pante, temperatura scade cu o gradatie, aproximativ 5 grade, afara fiin 3 grade (rece). Dupa citeva minute, la urcarea unei rampe, acul trece cu putin de gradatia de 85 de grade dar nu atinge 90 de grade. Am avut acest comportament cu un benzinar si era termostatul defect, acum dupa ce se incalzeste acolo intepeneste acul orice as face (masina tot frantuzeasca). La diselake asta o fi termostatul defect sau "asa face toate pejeurile"? Masina are 18 ani si 61000 de km, tocmai am schimbat antigelul. Sa schimb termostatul sau nu? La 407 trebuie schimbat tot ansamblul sau doar termostatul? Am vazut ca sunt repere si complete si separat. La urcare: IMG_20231011_090155.jpg 308.24K 2 downloads La coborare: IMG_20231011_090435.jpg 289.42K 3 downloads Edited by danghetau, 11 October 2023 - 15:10. |
#27
Posted 11 October 2023 - 15:40
Porneste caldura la maxim data viitoare. Daca fura destula caldura interiorul cat sa miste acul mai mult e pentru ca termostatul n-a inchis radiatorul din bot.
|
#28
Posted 11 October 2023 - 16:23
Pe acelasi traseu, la benzinar acul e "sudat" pe pozitie orice as face.
La diselake... daca turez urca, daca las in frana de motor coboara, la 5 minute distanta, motorul incalzit. La cca 5 grade cat erau afara, e normal sa faca asa daca termostatul e in toate mintile? In interior setat 24 de grade. O sa verific in mers la 90-100 ce se intampla daca pornesc caldura pe HI. Din experienta mea pare sa fie termostatul dar mai vad ca posesori de Peugeot reclama acelasi comportament, asta ma nelinisteste. O sa fac ce am facut si la Evoque: spalat instalatia cu un Radiator cleaner apoi pus antigel nou, desi am pus acum vreo luna. Ideea e ca este Total rosu: https://www.autokarm...urer_filter=940 sau OE Peugeot albastru https://www.autokarm...r_filter=786... Sa fie mai bune fluidele OE? Edited by danghetau, 11 October 2023 - 16:27. |
|
#29
Posted 11 October 2023 - 16:46
Nu scadea prea tare temperatura de la radiator sau antigel murdar, dimpotriva, trebuia sa fie crescuta.
|
#30
Posted 11 October 2023 - 16:48
Daca nu ai avut probleme cand era cald, stai relax ca nu s-a stricat chiar azi cand a dat frigul. Pur si simplu motorul nu reuseste sa se incalzeasca suficient la turatii mici. Daca pui carton in fata la radiator o sa vezi ca sta iar acul lipit.
|
#31
Posted 11 October 2023 - 17:02
Daca termostatul este defect (generic vorbind), vara nu prea iti dai seama ca sunt 30 de grade sau peste.
Iarna am sesizat si la benzinar cand cobora acul in absolut aceeasi situatie (acelasi traseu-naveta si temperaturi apropiate de zero grade), am schimbat termostatul si s-a rezolvat. Masina e la mine de vreo luna, a fost a socrului meu si a folosit-o extrem de putin, nu am nici un feedback de la el in ce priveste masina. Nu cred ca asta e comportament normal, chiar si la diesel. Odata ce e cald, asa sa ramana, de ce sa scada temperatura asa de rapid in frana de motor? |
#32
Posted 11 October 2023 - 17:06
slai, on 11 octombrie 2023 - 16:48, said:
Daca nu ai avut probleme cand era cald, stai relax ca nu s-a stricat chiar azi cand a dat frigul. Pur si simplu motorul nu reuseste sa se incalzeasca suficient la turatii mici. Daca pui carton in fata la radiator o sa vezi ca sta iar acul lipit. Iar termostatul face exact ce face si cartonul, scoate radiatorul din schema. Doar ca il si poate recupla la nevoie, mai deloc sau mai de tot. |
#33
Posted 11 October 2023 - 18:02
danghetau, on 11 octombrie 2023 - 15:02, said:
Mda, am si eu un Peugeot 407 2.0HDI si am observat ca temperatura lichidului de racire oscileaza. Prima data am ramas uimit cat de greu se incalzeste motorul (stiu ca e diferenta fata de benzinare ca mai am doua) pana arata 85 de grade. Azi, la a treia cursa cu masina, am observat un comportament de termostat defect: dupa cca o ora de la pornirea motorului, timp in care a avut timp sa ajunga la temperatura de regim (oricare ar fi ea), am observat ca la coborarea unei pante, temperatura scade cu o gradatie, aproximativ 5 grade, afara fiin 3 grade (rece). Dupa citeva minute, la urcarea unei rampe, acul trece cu putin de gradatia de 85 de grade dar nu atinge 90 de grade. Am avut acest comportament cu un benzinar si era termostatul defect, acum dupa ce se incalzeste acolo intepeneste acul orice as face (masina tot frantuzeasca). La diselake asta o fi termostatul defect sau "asa face toate pejeurile"? Masina are 18 ani si 61000 de km, tocmai am schimbat antigelul. Sa schimb termostatul sau nu? La 407 trebuie schimbat tot ansamblul sau doar termostatul? Am vazut ca sunt repere si complete si separat. La urcare: IMG_20231011_090155.jpg La coborare: IMG_20231011_090435.jpg E tot normal, nu-ti fa griji. De exemplu a mea trage cel mai bine cand e pe la 83-85 grade. Termostatul il schimbi cand nu mai urca temperatura peste 70 de grade. Daca variaza 80-90 e absolut normal. |
|
#34
Posted 11 October 2023 - 18:21
danghetau, on 11 octombrie 2023 - 15:02, said:
Mda, am si eu un Peugeot 407 2.0HDI si am observat ca temperatura lichidului de racire oscileaza. Prima data am ramas uimit cat de greu se incalzeste motorul (stiu ca e diferenta fata de benzinare ca mai am doua) pana arata 85 de grade. Azi, la a treia cursa cu masina, am observat un comportament de termostat defect: dupa cca o ora de la pornirea motorului, timp in care a avut timp sa ajunga la temperatura de regim (oricare ar fi ea), am observat ca la coborarea unei pante, temperatura scade cu o gradatie, aproximativ 5 grade, afara fiin 3 grade (rece). Dupa citeva minute, la urcarea unei rampe, acul trece cu putin de gradatia de 85 de grade dar nu atinge 90 de grade. Am avut acest comportament cu un benzinar si era termostatul defect, acum dupa ce se incalzeste acolo intepeneste acul orice as face (masina tot frantuzeasca). La diselake asta o fi termostatul defect sau "asa face toate pejeurile"? Masina are 18 ani si 61000 de km, tocmai am schimbat antigelul. Sa schimb termostatul sau nu? La 407 trebuie schimbat tot ansamblul sau doar termostatul? Am vazut ca sunt repere si complete si separat. La urcare: IMG_20231011_090155.jpg La coborare: IMG_20231011_090435.jpg E tot normal, nu-ti fa griji. De exemplu a mea trage cel mai bine cand e pe la 83-85 grade. Termostatul il schimbi cand nu mai urca temperatura peste 70 de grade. Daca variaza 80-90 e absolut normal. |
#35
Posted 11 October 2023 - 18:23
Totusi, 18 ani si 61000 de km, o fi obosit si el de atata nefunctionare.
|
#36
Posted 11 October 2023 - 18:29
Si totuși inca funcționează...
In aceeasi ordine de idei tre sa schimbi toata masina. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users