Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Legile Deca, legea invatamantului
Last Updated: Feb 05 2023 00:43, Started by
Ahasverus
, Jan 20 2023 08:40
·
0
#19
Posted 04 February 2023 - 12:49
Sigur, între Pleșu și @djl lesne de apreciat cui i se cuvine meritul unei opinii în cunoștință de cauză.
Norocul nostru! |
#20
Posted 04 February 2023 - 12:52
Numai că eu nu am uitat cum e să fii elev, spre deosebire de alţii, care când trec de o anumită vârstă, uită asta. Şi eu critic generaţia tânără, dar o critic şi pe cea bătrână.
Profesorul trebuie să aibă ceva autoritate, că altfel s-ar strica lucrurile. Însă asta nu înseamnă că trebuie să fie tiran şi că e fără de greşeală (nici eu nu sunt fără de greşeală). La fel cum uneori nu înveţi din plăcere, dar asta nu înseamnă că trebuie ca la şcoală, de fiecare dată să înveţi în silă. Extremele nu sunt bune. |
#21
Posted 04 February 2023 - 12:58
Dacă ai citit întreg articolul lui Pleșu (din care am citat doar un fragment) și ai tras concluzia asta, atunci nu mai am prea multe de spus.
Ești consecvent. Presupun că te ajută și inventarul de lecturi în limba germană cu care ne iei fața. |
#22
Posted 04 February 2023 - 13:13
Eu am înţeles ce vrea să zică articolul, că anumite schimbări doar de dragul noului, însă adoptate stil corectitudine politică, nu fac bine. Însă am ţinut să pun în evidenţă anumite lacune ale anumitor idei.
O anumită educaţie faţă de trecut le-ar deschide alt fel mintea tinerilor. Sau poate competiţie nu la note, dar la idei, concepţie (cum sunt concursrile alea de roboţi). Că notele nu-s cel mai bun lucru neapărat. Dar asta face parte din mai marele subiect al învăţământului de la noi iar aici este vorba doar de nişte "reformele" propuse de o anumită persoană. Edited by djl, 04 February 2023 - 13:14. |
#23
Posted 04 February 2023 - 15:55
djl, on 04 februarie 2023 - 12:52, said:
Numai că eu nu am uitat cum e să fii elev, spre deosebire de alţii, care când trec de o anumită vârstă, uită asta. Şi eu critic generaţia tânără, dar o critic şi pe cea bătrână. Profesorul trebuie să aibă ceva autoritate, că altfel s-ar strica lucrurile. Însă asta nu înseamnă că trebuie să fie tiran şi că e fără de greşeală (nici eu nu sunt fără de greşeală). La fel cum uneori nu înveţi din plăcere, dar asta nu înseamnă că trebuie ca la şcoală, de fiecare dată să înveţi în silă. Extremele nu sunt bune. Eu înțeleg că vrei să te scuturi de eticheta de ‘paseist’ pe care unii (mai îndârjiți) ți-o lipesc cam des. Cel puțin așa interpretez poziția ta apropo de citatul din ”bătrânul”Pleșu pe care mi-am permis să-l postez. Îmi poți arăta însă UNDE anume face el apologia unui sistem în care profesorul să fie un tiran, discreționar, iar elevul o biată victimă, forțat ”să învețe din silă”? Adică unde afirmă asta el, extremistul Pleșu, căruia tu simți nevoia să-i corijezi un text lacunar? Departe de mine să doresc un sistem educațional în care elevul să fie terorizat de profesori imbecili și abuzivi, ba încă și proști. Ori să fie îndopat precum gâsca înainte de tăiere. Dar mi se pare mie că nu asta era punctul critic în abordarea lui Pleșu. Ci, o pledoarie pentru plenitudine în formarea unui om, prin refuzul abandonării unor valori de dragul unui ”prizonierat al noutăților”. Opiniile unuia dintre ”boierii minții”, cei puțini care ne-au mai rămas. Or să dispară și ei, curând, nu? |
#24
Posted 04 February 2023 - 19:13
Naoto, on 04 februarie 2023 - 12:39, said:
Elevii nu mai trebuie provocați competitiv, notele nu trebuie să-i „hărțuiască“ în nici un fel, profesorul trebuie să se abțină de la orice manifestare a autorității sale, în general trebuie să se instaleze o relație de egalitate, de „colegialitate“ s-ar zice, între profesor și elev. În general, ideea e că trebuie să mergi la școală destins, ca la joacă. Naoto, on 04 februarie 2023 - 15:55, said:
Opiniile unuia dintre ”boierii minții”, cei puțini care ne-au mai rămas. Or să dispară și ei, curând, nu? |
#25
Posted 04 February 2023 - 19:40
Ahasverus, on 20 ianuarie 2023 - 08:40, said:
Niste stiri: 1. Cum au ajuns legile Educației să fie ținute la secret de Ligia Deca, deși promisese transparență. Comisia din umbră care va analiza legile Acest text a fost copiat de pe Ziare.com Cum au ajuns legile Educației să fie ținute la secret de Ligia Deca, deși promisese transparență. Comisia din umbră care va analiza legile 2. Examenul de Bacalaureat în legile Educaţiei, varianta Ligia Deca 3. Elevii care NU au intrat la liceele dorite, prin examen, participa la repartizarea computerizata - legile Educatiei, varianta Deca Ca multe componente ale Romaniei, invatamantul este pe moarte, se taraste, dar nu se preda. Intre timp, planurile sunt sa se mai aplice lipitori si sa se mai "lase sange". Fiecare schimbare din ultimii 20 de ani, a fost pentru a corecta punctual diverse probleme, dar a creat altele, care se incearca a fi reparate. Problema este ca tot sistemul este depasit si in colaps. La nivel social este un adevarat Sindromul Stockholm, adica societatea nu vrea sa recunaosca sau sa auda ca sistmeul romanesc de invatamant este un agresor, o porcarie. Daca oamenii ar recunoaste asta, ar insemna sa accepta ca e sunt produsul unui sistem prost, ceea ce oamenii nu pot sa accepte. Problema este ca sistemul de invatalant romanesc are la baza nevoia profesorului, nu a elevului! Toata programa este creata in functie de numarul de ore necesar unui profesor pentru a avea un salariu intreg cf legii. Lipsa bazei materiale (de la sali de clase, pana la laboratoare de orice fel) si supra-aglomerarea (nr elevilor din clasa) + o programa foarte incarcata a dus automat catre un invatamant intens teoretic (partea practica nu mai exista), care nu se preteaza tuturor elevilor, dimpotriva. Pur si simplu invatamantul romanesc actual este DEPARTE si s-a tot indepartat de sistemele consacrate de invatamant, din tarile dezvoltate. Acum s-a ajuns la doua extreme: 1. La evaluarea nationala, pentru liceele bune, nota de intrare e peste 9.50-9.80! Asta implica nu doar munca si inteligenta, ci si foarte multe meditatie. Dar lumea nu vede decat aceste note, nu vede ca grosul notelor abia trec de nota 5, iar subiectele au devenit (subiectiv) mult mai usoare, adica sa iei nota 5 ar trebui sa fie ceva foarte accesibil. Paradoxul este ca sunt asa de multi cu note mari, inca unele licee au cerut sa isi creeze propriile examene de admitere! 2. La Bacalaureat sitatia este la fel de tampita. Ai multe materii deja si se doresc si mai multe. In plus, la unele facultati e nevoie de alte materii pentru examen, ceea ce crea oricum probleme. Desigur, acum se urmareste sa se mai dea niste examene, care sincer... nu au nicio finalitate! Nu stiu sa existe o diferenta intre nota 10 la Bacalaureat si nota 8 dpdv al parcursului viitor. In plus, bacalaureatul romanesc este "neacceptat" la urniversitatile bune, cu concurenta din UE, pentru ca nu e standardizat si nu are specializare reala, dar asta e o 1st world problem. Pe scurt, ar trebui luata o programa internationala, dar nu o poti aplica pe structura profesorala existenta, deci scapa cine poate. Pe bune? Deschizi topic despre invatamant? Hai, lasa-ma! "Mecu'" ce face? Mollu' e in regula? Am lasat textul bordat de tn, nu m-am atins de el, am mai bordat si eu cate unele, esti super-mega-cool! N-o sa stau sa-ti fac analiza competa pe text, s-ar putea sa te cam depaseaca, fara suparare! Edited by un_el, 04 February 2023 - 19:54. |
#26
Posted 05 February 2023 - 00:43
Quote
grosul notelor abia trec de nota 5 Paradoxul este ca sunt asa de multi cu note mari Paradoxul este că notele nu mai au legatura cu realitatea/capacitatea elevului ... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users