Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...
 Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?
 Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok
 Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 

Saudi Aramco achizitioneaza 20% din Dacia

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#19
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 734
  • Înscris: 28.05.2008
Oameni buni, e vorba de un parteneriat cu o miza mult mai mare pe termen mediu si lung ...
Pe de o parte, Renault doreste sa se concentreze pe automobile full electrice, intr-o forma modificata a aliantei cu Nissan (desi exista reticente din partea japonezilor in a investi masiv in modelele electrice sustinute de Renault); pe de alta parte, acest joint-venture cu Geely (40%-40% la care Saudi Aramco urmeaza sa adere in calitate de investitor financiar cu 20%) vizeaza productia de motoare termice mai eficiente + hibride, cu o tinta de 5 mil. de vehicule anual, un obiectiv foarte ambitios (asta ne duce cu gandul la piete non-europene, asiatice si posibil africane si sud-americane).
Deocamdata, acest joint-venture este codificat "Horse" de catre francezi, respectiv "Rubik" de catre chinezi.
Ceea ce pentru francezi e o incercare de concentrare investitionala in zona electrica, pentru chinezi e o largire de parteneriate pentru a capata o si mai mare anvergura globala (pe langa cooperarea deja inceputa cu Daimler); acordul are in vedere crearea unei entitati de 19.000 de salariati in 17 uzine (inclusiv Mioveni) + 3 centre de cercetare.
La randul lor, arabii investesc in tehnologii de decarbonare; evident, stiu foarte bine ca motoarele termice vor avea o "viata" de cel putin inca 2 decenii, mai ales daca vor fi utilizate in diferite combinatii mixte.
Pentru inginerii romani e un moment bun de a avea acces la tehnologii noi + posibile participari la proiecte de volume mari; e o evolutie fireasca si pentru Dacia, o marca care a capatat anvergura din ce in ce mai mare si are o buna pozitie ca brand independent in "ecosistemul" Renault.

Edited by sdrc, 17 January 2023 - 12:03.


#20
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,427
  • Înscris: 30.10.2003

View Posteiffel, on 17 ianuarie 2023 - 11:54, said:

Da, dar cu alt combustibil. Posibil hidrogen.
Cele electrice nu sunt viitorul - vor apare probleme greu de surmontat in doar cativa ani, cand nr lor va creste iar reteaua electrica e aia care e.
Retelele electrice se vor dezvolta si ele in functie de cerinte. Tehnologic nu cred ca exista impedimente.

#21
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,397
  • Înscris: 30.08.2017
Acolo unde se poate...la noi eu nu am asteptari prea mari cu privire la dezvoltarea infrastructurii energetice care sa tina pasul cu cerintele masinilor electrice.

#22
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007
Partea proasta poate fi ca ar putea sa influenteze electrificarea Dacia in viitor si sa se trezeasca cei de la Dacia ca restul au trecut masiv la electrice si ei au ramas de caruta ... si ca multe orase vor interzice circulatia termicelor, iar posesorii de Dacii vor fi nevoiti sa circule doar extra-urban.

#23
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007

View Postsdrc, on 17 ianuarie 2023 - 12:00, said:

Oameni buni, e vorba de un parteneriat cu o miza mult mai mare pe termen mediu si lung ...
Pe de o parte, Renault doreste sa se concentreze pe automobile full electrice, intr-o forma modificata a aliantei cu Nissan (desi exista reticente din partea japonezilor in a investi masiv in modelele electrice sustinute de Renault); pe de alta parte, acest joint-venture cu Geely (40%-40% la care Saudi Aramco urmeaza sa adere in calitate de investitor financiar cu 20%) vizeaza productia de motoare termice mai eficiente + hibride, cu o tinta de 5 mil. de vehicule anual, un obiectiv foarte ambitios (asta ne duce cu gandul la piete non-europene, asiatice si posibil africane si sud-americane).
Deocamdata, acest joint-venture este codificat "Horse" de catre francezi, respectiv "Rubik" de catre chinezi.
Ceea ce pentru francezi e o incercare de concentrare investitionala in zona electrica, pentru chinezi e o largire de parteneriate pentru a capata o si mai mare anvergura globala (pe langa cooperarea deja inceputa cu Daimler); acordul are in vedere crearea unei entitati de 19.000 de salariati in 17 uzine (inclusiv Mioveni) + 3 centre de cercetare.
La randul lor, arabii investesc in tehnologii de decarbonare; evident, stiu foarte bine ca motoarele termice vor avea o "viata" de cel putin inca 2 decenii, mai ales daca vor fi utilizate in diferite combinatii mixte.
Pentru inginerii romani e un moment bun de a avea acces la tehnologii noi + posibile participari la proiecte de volume mari; e o evolutie fireasca si pentru Dacia, o marca care a capatat anvergura din ce in ce mai mare si are o buna pozitie ca brand independent in "ecosistemul" Renault.
Arabii vor in continuare sa-si vanda petrolul.

Restul sunt texte frumoase pt mase unde apare si numele Dacia

#24
george_alexandru

george_alexandru

    Mwe Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,397
  • Înscris: 30.08.2017

View Postutopium, on 17 ianuarie 2023 - 12:27, said:

Partea proasta poate fi ca ar putea sa influenteze electrificarea Dacia in viitor si sa se trezeasca cei de la Dacia ca restul au trecut masiv la electrice si ei au ramas de caruta ... si ca multe orase vor interzice circulatia termicelor, iar posesorii de Dacii vor fi nevoiti sa circule doar extra-urban.

Nu vad posibila o trecere masiva a parcului auto catre electrice in urmatorii 20 de ani. Nu ar face fata infrastructura. Si fara o pondere majoritara a electricelor, nu va risca nici un politician sa interzica termicele.

Edited by george_alexandru, 17 January 2023 - 12:30.


#25
sdrc

sdrc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 734
  • Înscris: 28.05.2008

View PostOctavian___, on 17 ianuarie 2023 - 12:29, said:

Arabii vor in continuare sa-si vanda petrolul.

Restul sunt texte frumoase pt mase unde apare si numele Dacia

Nici nu am sustinut altceva; petrolul e core-business pentru ei si evident ca nu vor dori sa renunte la gaina cu oua de aur. Au insa nevoie de un nou "ambalaj", a.i. intra in diferite parteneriate si promoveaza tot motoare termice, insa mai "eficiente" (nu conteaza cat de mult se reduce consumul, este pur si simplu ceea ce comerciantii prezinta in general ca "noua formula").
Louis Schweitzer a avut o viziune care a propulsat Dacia in liga jucatorilor importanti din Europa; de mult timp nu mai este o simpla uzina undeva in estul Europei, ci parte a unui angrenaj care include proiectare / testare / productie multibrand (aici e diferenta majora fata de Tanger si Casablanca).
Iar faptul ca Spring s-a impus pe pietele europene mature arata ca si acest test a fost trecut; nu are importanta unde e fabricata acum masina, francezii au dorit in primul rand sa-si rezolve problemele legate de media emisiilor + sa vada daca pot vinde acel model. E clar ca va urma si o versiune europeana, mai devreme sau mai tarziu.

Edited by sdrc, 17 January 2023 - 12:43.


#26
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,086
  • Înscris: 30.04.2007

View PostBursul, on 17 ianuarie 2023 - 10:32, said:

Asta ne zice ca motoarele termice vor mai avea un cuvant de spus multi ani incolo.

sunt uimit si perplex .. arabii astia sunt prosti dea binelea. pai ei nu au citit topicul fluviu de pe softpedia, inceput acum citiva ani in urma unde se dezbate faptul ca motoarele diesel nu mai au mult de trait?
niste ciumparlezi ...

;) :D :D

#27
cumparator

cumparator

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,486
  • Înscris: 11.03.2006

View Postbusiness11, on 17 ianuarie 2023 - 11:14, said:


Diversifici investitiile in Dacia? Dacia este si va ramane poate ultima compania auto care va miza pe motoare termice.

Aia stau pe trilioane de dolari si s-au gasit sa vina sa isi diversifice investitiile cu 20% din Dacia. Nu se orientau catre o companie ultra profitabila cu cercetare si dezvoltare pe technologii de viitor cum este Toyota sau Mazda spre exemplu.

Exact. Cred ca au pierdut un pariu, sau ceva.

#28
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,276
  • Înscris: 16.08.2016

View Postutopium, on 17 ianuarie 2023 - 12:27, said:

Partea proasta poate fi ca ar putea sa influenteze electrificarea Dacia in viitor si sa se trezeasca cei de la Dacia ca restul au trecut masiv la electrice si ei au ramas de caruta ... si ca multe orase vor interzice circulatia termicelor, iar posesorii de Dacii vor fi nevoiti sa circule doar extra-urban.
Sau sa meargă pe masini electrice cu baterie mica alături de un range extender pe benzina ce merge doar într-o gama limitata de turații astfel încât sa fie eficienta maxima. Motorul termic nu acționează rotile, doar motorul electric.
Daca făceau mai mulți asa, se schimbau datele problemei.

#29
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007
Range extender,  avioane.

Din partea lor sa consume cat mai multa benzina nu conteaza cine ce invarte, doar de ochii lumii, totul alimentat de mass media pro petrol
Nu dau ei doi bani pe eco&shit

#30
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,555
  • Înscris: 31.01.2010
Eco la se face greu nu doar cu OUG...
Mai trebuie pregatiri pina sa ajungem acolo.
Altfel facem un pas inainte si 2 inapoi, de risu-plinsu.
https://www.hotnews....r-electrice.htm

La nemti se pling ca incarca reteaua consumatorii, la noi se pling ca o destabilizeaza aia ce produc cu fotovoltaice!
:D

Edited by Ion_Bumbu, 17 January 2023 - 14:04.


#31
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Posteiffel, on 17 ianuarie 2023 - 11:54, said:

Da, dar cu alt combustibil. Posibil hidrogen.
Cele electrice nu sunt viitorul - vor apare probleme greu de surmontat in doar cativa ani, cand nr lor va creste iar reteaua electrica e aia care e.
Problema 1: O retea de productie / transport / distributie de hidrogen este infinit mai greu de construit decat o retea electrica. Pentru aia electrica avem deja toate tehnologiile si experienta necesara. Pentru reteaua de hidrogen ar trebui sa incepem de la zero.

Problema 2: Hidrogenul acela se poate obtine din curent electric sau din gaz metan. Daca e din curent electric, este "verde", dar sunt 2 probleme:
  • Problema 2.1: Tot trebuie construite surse de energie electrica ne-poluante, altfel n-am castigat nimic
  • Problema 2.2: Rezultatul final curent -> hidrogen -> motor -> roata are eficienta foarte slaba. Daca tot ai produs curentul, este mult mai eficient sa-l bagi in baterii, te deplasezi pe o distanta de 2 - 3 ori mai mare cu aceeasi cantitate de curent initiala.

Edited by kolfleading, 17 January 2023 - 14:45.


#32
kato1

kato1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,857
  • Înscris: 05.07.2007
sunt curios cum ai calculat infinitul ...
"Daca tot ai produs curentul, este mult mai eficient sa-l bagi in baterii, te deplasezi pe o distanta de 2 - 3 ori mai mare cu aceeasi cantitate de curent initiala"
zici tu? banuiesc ca atunci cand ai facut afirmatia, te-ai documentat si ai un studiu in spate... parca asa te laudai. trebuie sa intelegi ca nu totul se reduce la eficienta.
de ce sa mai avem case? mancare la cantina, dormit la cuseta, la locul de munca. (musk parca amenajeaza dormitoare pentru angajatii sai, sa fie mult mai eficienti). de ce sa fie asa multe feluri de mancare? nu ar fi mai eficient un singur fel de mancare, un terci care sa suplineasca toate nevoile organismului? sa interzicem si toate formele de arta, risipa de timp, energie si materiale ... o singura frizura, o uniforma de iarna si una de vara, ca sa nu mai cheltuim asa multi bani pe haine, ca nu e eficient.......
p.s. stiu, am dus totul la extrem

#33
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006
1 litru de motorina este 0.94 lei in arabia saudita.

Thing again (ca sa inchei "a la" National Geographic).

Edited by cattavencu, 17 January 2023 - 16:16.


#34
rim80

rim80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,171
  • Înscris: 06.04.2020

View Postutopium, on 17 ianuarie 2023 - 12:27, said:

Partea proasta poate fi ca ar putea sa influenteze electrificarea Dacia in viitor si sa se trezeasca cei de la Dacia ca restul au trecut masiv la electrice si ei au ramas de caruta ... si ca multe orase vor interzice circulatia termicelor, iar posesorii de Dacii vor fi nevoiti sa circule doar extra-urban.
Se vor plia pe modelul UE, ce decid mogulii de la Bruxelles asa se va intampla. In Romania cel putin la guvernare se adopta pozitia „ghiocel”!

#35
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007
Si mogulii de la Bruxelles dupa cine se pliaza?
Vorbim discutii, vedem ce va aduce implicarea arabilor in productia de ICE-uri, cat de tari vor fi mogulii aia in fata dolarilor

#36
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postkato1, on 17 ianuarie 2023 - 15:07, said:

trebuie sa intelegi ca nu totul se reduce la eficienta.
Si in opinia ta, cum transformi hidrogenul inapoi in energie?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate