Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai

UPGRADE interfon de bloc Electra?

Care-i diferenta intre Geberit De...
 

Pilot de avion (Wizzair)

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,406
  • Înscris: 13.09.2022
Vad ca cei de la WIZZ au de gand sa se extinda mult in urmatorii ani si au nevoie de piloti, tot fac sesiuni de recrutari .
M-am uitat un pic pe conditiile lor: scoala costa vreo 60.000 de euro.
Dai la inceput 15.000 de euro si apoi restul se plateste dupa ce te angajeaza , din salariu, timp de vreo 4 ani, esalonat lunar.
Durata scolii e cam de 2 ani, au doua baze de pregatire, una in Ungaria, alta in Grecia, evident cursantul trebuie sa isi plateasca si cheltuielile de cazare si intretinere acolo timp de astia 2 ani.

Exista pe aici piloti de la Wizzair? Sau de la alte companii(low cost sau nu)?
Merita aceasta profesie in momentul de fata? Asa din exterior, pare misto, te plimbi prin lume etc, dar aparentele uneori pot insela.
Desigur, astia de la Wizz nu te obliga sa te angajezi dupa aia la ei (Desi iti garanteaza cumva ca te angajeaza si iti dau o redure de vreo 5000 de euri din suma finala de plata daca stai 5 ani la ei).
M-am interesat si despre salarii, si aici e partea mai putin impresionanta, la WIZZ pilotii au  cam 2500-2700 euro lunar, din care daca scazi aia 1000 pe care tu ii ai de plata ceva ani buni, ramai cu vreo 1500 in primii ani, care in functie de baza unde te repartizeaza, poate sa nu fie ceva atat de wow( daca esti la baza din Bucuresti ar fi ok, dar daca te repartizeaza pe la Viena de exemplu, nu prea mai e asa ok).

Cochetam cu ideea de ceva timp dar ma gandesc daca merita efortul initial financiar.

Sau stiti vreo varianta mai buna la alte companii? Eu am intrat din intamplare intr-un webinar de-al lor pe subiectul asta, de acolo afland aceste informatii.

As ma vrea sa stiu cum e viata de pilot, cam care sunt orele de lucru/concediile etc.

#2
carturarulobosit

carturarulobosit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,382
  • Înscris: 07.05.2018
Slabe sanse sa gasesti pe softpedia.

Daca te intereseaza subiectul, este pe reddit o postare de la un pilot din RO de vara asta in care raspunde intrebarilor.

Cele cu fus orar, sunt pentru cei care zboara wide-body-uri peste atlantic. Pe mine nu ma afecteaza asa tare ca zbor Buc-Londra :)) . Exista o oarecare depresie care te loveste mai ales daca esti tanar, cand vii seara rupt din cursa, si deschizi inainte sa te urci in masina IG, FB si vezi ca toti prietenii tai sunt in club, cu iubitele in vacante etc, pe moment te loveste asa un feeling de "i'm missing out on life" dar , majoritatea suntem atat de pasionati si ne iubim asa de tare meseria, ca o facem cu extrem de multa placere.
Apar boli mai tarziu in viata precum diabet, tensiune arteriala, cataracta, in general probleme de ochii si de inima, datorita vietii sedentare.

Asta e unul dintre raspunsuri. Nu stiu daca ma lasa softpedia sa pun linkuri, dar pot sa-ti trimit pe privat daca vrei si te intereseaza sa vezi ce s-a discutat

#3
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,444
  • Înscris: 19.04.2009
La lowcost nu te plimbi prin lume, nu prea te plimbi deloc. Ca ai zborurile inghesuite back to back si seara inapoi acasa (ca sa nu plateasca hoteluri si altele).

Cam foarte mult 60k. Si din cate am auzit, salariile sunt vai de capu' lor (chiar si avand certificatul individual, deci fara retineri). Bine, salariile sunt mici in domeniu cam peste tot. Imagineaza'ti ca tu o sa petreci timp de debriefing, timp pana la aeroport, alt timp. Pana nu s-a inchis usa aeronavei si te misti nu esti platit. Esti platit exclusiv pentru timpul in care aeronava e in miscare. Daca e intarziere, lula.

Zborurile la lowcost sunt de genul A-B-C-D-A in timpul zilei, mereu te intorci la baza.

Daca il faci individual, la altii, (de ex la LOT, Tarom, cursuri separate) te ajunge cam la 35k EUR.

#4
Userul_80

Userul_80

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 544
  • Înscris: 26.06.2022
"ramai cu vreo 1500 in primii ani,"
mai bine sofer de tir

#5
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,406
  • Înscris: 13.09.2022

View Postcarturarulobosit, on 14 ianuarie 2023 - 20:35, said:

Slabe sanse sa gasesti pe softpedia.

Daca te intereseaza subiectul, este pe reddit o postare de la un pilot din RO de vara asta in care raspunde intrebarilor.


Multumesc, am gasit postarea

#6
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,714
  • Înscris: 12.01.2018
am două nepoate care amândouă au fost stewardese una s-a lăsat cealaltă a inceput acum după pandemie.cea  care s-a lăsat este măritată cu un fost st.care a făcut școala de pilotaj exact înainte de pandemie de-a lucrat și șofer iar acum după pandemie imediat a intrat copilot.nu-i la wiz niciunu dar acasă cu aceste meserii nu prea ajungi.financiar nu-i waw dar nu ajungi să cheltui nimic fiindcă sari din hotel în hotel și din zbor în zbor.azi ești pe un continent mâine pe altul iar echipajele tot timpul -la fiecare zbor se schimbă.băiatul are un frate tot pilot

merită să faci dacă-ți place zborul  și mai ales dacă ești tânăr

acasă vii de sărbători când îți botezi copilul etc

deci nu-i ușor

#7
baribalu

baribalu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,644
  • Înscris: 23.10.2006
Prima data ia in calcul daca sanatatea ta este perfecta. Ai de dat niste teste foarte riguroase si daca nu poti sa le treci de pomana te gandesti ce si cat castigi ca si pilot. Vad ca pe primul plan pui banii pe care i-ai putea castiga, de obicei in jobul asta ar trebui sa fie pasiunea pentru a pilota.

#8
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,366
  • Înscris: 09.08.2006

View Postdanigoleman, on 14 ianuarie 2023 - 20:23, said:

Vad ca cei de la WIZZ au de gand sa se extinda mult in urmatorii ani si au nevoie de piloti, tot fac sesiuni de recrutari .
M-am uitat un pic pe conditiile lor: scoala costa vreo 60.000 de euro.
Dai la inceput 15.000 de euro si apoi restul se plateste dupa ce te angajeaza , din salariu, timp de vreo 4 ani, esalonat lunar.
Durata scolii e cam de 2 ani, au doua baze de pregatire, una in Ungaria, alta in Grecia, evident cursantul trebuie sa isi plateasca si cheltuielile de cazare si intretinere acolo timp de astia 2 ani.

Exista pe aici piloti de la Wizzair? Sau de la alte companii(low cost sau nu)?
Merita aceasta profesie in momentul de fata? Asa din exterior, pare misto, te plimbi prin lume etc, dar aparentele uneori pot insela.
Desigur, astia de la Wizz nu te obliga sa te angajezi dupa aia la ei (Desi iti garanteaza cumva ca te angajeaza si iti dau o redure de vreo 5000 de euri din suma finala de plata daca stai 5 ani la ei).
M-am interesat si despre salarii, si aici e partea mai putin impresionanta, la WIZZ pilotii au  cam 2500-2700 euro lunar, din care daca scazi aia 1000 pe care tu ii ai de plata ceva ani buni, ramai cu vreo 1500 in primii ani, care in functie de baza unde te repartizeaza, poate sa nu fie ceva atat de wow( daca esti la baza din Bucuresti ar fi ok, dar daca te repartizeaza pe la Viena de exemplu, nu prea mai e asa ok).

Cochetam cu ideea de ceva timp dar ma gandesc daca merita efortul initial financiar.

Sau stiti vreo varianta mai buna la alte companii? Eu am intrat din intamplare intr-un webinar de-al lor pe subiectul asta, de acolo afland aceste informatii.

As ma vrea sa stiu cum e viata de pilot, cam care sunt orele de lucru/concediile etc.
Aviatia e simpla: ai bani o faci, n-ai bani: ramai cu visele din copilarie.

#9
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,406
  • Înscris: 13.09.2022

View Postbaribalu, on 14 ianuarie 2023 - 21:17, said:

Vad ca pe primul plan pui banii pe care i-ai putea castiga,

Fals,  puneam in calcul banii vs efortul financiar initial, ca nu ajungi pilot pe gratis, iti trebuie cam de un apartament :)

#10
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,366
  • Înscris: 09.08.2006

View Postdanigoleman, on 14 ianuarie 2023 - 21:55, said:


Fals,  puneam in calcul banii vs efortul financiar initial, ca nu ajungi pilot pe gratis, iti trebuie cam de un apartament Posted Image
Joaca la pacanele si poate iei rosia sau neagra, si te faci pilot, asta daca nu cumva esti de bani gata

#11
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,785
  • Înscris: 25.06.2007
Stiu un medic aici in Fi, care  initial a fost steward la Finnair. A facut facultatea ceva mai tarziu.
Mi-a mai povestit cate ceva.
A lucrat in principal pe long haul (Asia, America de Nord, Australia) unde se castiga mai bine.
E foarte, foarte greu. Colegii lui mai vechi, dar si pilotii erau zombificati. Schimbarea continua de fus orar, statul atatea ore pe scaun, distruge. Cand ajungeau la destinatie erau rupti complet, zaceau in camerele de hotel fara puterea de mai face nimic, nici in oras nu mai puteau iesi. O sticla de alcool ca sa poata dormi si in rest zacut in pat. Nu mai stii cand e zi si cand e noapte. Pilotii cam toti divortati, stewardesele cam la fel, fara familie. Singuratate, insomnii, depresii, o pleiada intreaga de afectiuni...

#12
danutzu22

danutzu22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,532
  • Înscris: 31.05.2006
Exista si alta cale pentru a deveni pilot de avioane.
Cu costuri initiale mai mici.
Primul pas obtinerea brevetului de pilot dar a nu se confunda cu cel obtinut de "amatori" pentru avioane usoare.
In lume, in Romania sunt scoli "superioare" de aviatie pentru pregatire piloti de aviatie comerciala.
Primul pas de trecut, teste necesare pentru a fi apt din punct de vedere medical si psihologic.
Dupa se trece la pregatirea necesara, cursuri teoretice si multe exeminari.Daca treci de examinari va urma partea de pregatie in simulator.
Daca treci si de exemenele de simulator ajungi la partea de zbor real, pregatirea se va face pe un avion comercial usor, gen bimotor cu elice cu 5 locuri sau monomotor tot cu 5 locuri pentru pasageri.
Daca treci si de ultimul exemen real cu brio atunci atunci vei obtine brevetul de pilot comercial.
Cost mediu pana aici in jur de 20000(mii) euro.
Va urma pasul sa-ti cauti de lucru, adica sa gasesti un angajator.
Daca gasesti vor urma niste pasi similari ca mai sus, angajatorul te ve pregati pentru unul sau doua modele de avion din flota lui, curs teoretic, curs simulator, curs practic.
Costurile pot fi suportate de angator, partial de angajator..................
Cea mai mare problema va fi alta.......................... experienta,  total ore de zbor, cerinta regasita la toti angajatorii.Adica asa cum toti "angajatorii", experienta multa si cerinte salariale mici.
Fostii piloti militari intotdeauna au un avantaj, nu neaparat prin prisma ca au ore de zbor la activ cand trec in rezerva, cerintele minime pentru a obtine un brevet de zbor pentru o aeronava militara sunt mult mai stricte comparativ cu una civila si costurile de pregatire teoretice si simulator pentru o aeronava civila sunt mult mai mici pentru angajator.
Cantitatea de notiuni minim necesare pentru a fi pilot este foarte mare, partea de zbor este destul de complicata si in simulator, ,unde in  simulator poti sa te "prabusesti" cu avionul pana isi pierde instructorul rabdarea.
Cunosc o persoana care la 45 de ani a decis sa devina "pilot".A facut scoala pe banii proprii si a obtinut brevetul de zbor.Si atat.
A trimis multe CV-uri la mai toate companiille si nimic.
Din fericire pentru ea profesia de baza este la fel de bine renumerata, are job, efortul financiar pentru "visul" de a deveni pilot nu a fost foarte mare.

Edited by danutzu22, 15 January 2023 - 04:51.


#13
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,366
  • Înscris: 09.08.2006
Banu ai banu faci n ai banu te uiti la darele avioanelor

#14
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View Postdanigoleman, on 14 ianuarie 2023 - 21:55, said:

ca nu ajungi pilot pe gratis
Atuci cand mai scoate SSAvC locuri bugetate vei face scoala gratis. Dar asta se intampla mai rar.

#15
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,366
  • Înscris: 09.08.2006

View Postneagu_laurentiu, on 15 ianuarie 2023 - 12:21, said:

Atuci cand mai scoate SSAvC locuri bugetate vei face scoala gratis. Dar asta se intampla mai rar.
si trebuie sa aiba pana in 23 de ani

#16
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004

View Postdanigoleman, on 14 ianuarie 2023 - 20:23, said:

M-am interesat si despre salarii, si aici e partea mai putin impresionanta, la WIZZ pilotii au  cam 2500-2700 euro lunar [...]

Ce??? Nu imi vine sa cred ca salariile unor piloti poti fi asa de mici. Esti sigur? Poate ca la pilotii incepatori in primii ani, desi chiar si asa tot foarte mici mi se par salariile. Eu credeam ca pilotii au salarii de la cel putin 5000 de euro iar la capitani peste 10000. Dar ma rog asta poate la companiile ce nu sunt low cost. E o responsabilitatea imensa acolo. Nu ii poti da unui pilot doar 2500 de euro pe luna. Poate ca asta o fi salariul de baza la care se mai adauga si diurna si in final raman cu salarii decente pentru o astfel de munca.

Edited by e2k, 15 January 2023 - 16:11.


#17
danigoleman

danigoleman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,406
  • Înscris: 13.09.2022

View PostKarhu, on 14 ianuarie 2023 - 22:58, said:

Stiu un medic aici in Fi, care  initial a fost steward la Finnair. A facut facultatea ceva mai tarziu.
E foarte, foarte greu. Colegii lui mai vechi, dar si pilotii erau zombificati.


Stewarzii stiu si eu ca nu rezista mult pe long-haul, ii schimba mereu, dar pilotii...nu cred, ca ar da faliment companiile daca ar fi asa. Asta suna mai mult ca aia cu vulpea si strugurii acri.
Pe long haul la zboruri de 10+ ore, ai un zbor o data la 3 zile, deci nu poate fi chiar asa nasol.

Quote

Ce??? Nu imi vine sa cred ca salariile unor piloti poti fi asa de mici. Esti sigur?

Da, la wizz asa sunt, am urmarit un webinar in care era prezent chiar un pilot. E adevarat, vara au putin mai mult dar in rest cam asa.
Si ce, nu e bine ptr Romania zici? Nu e deloc rau, daca te pasioneaza asta.

Quote

Cunosc o persoana care la 45 de ani a decis sa devina "pilot".A facut scoala pe banii proprii si a obtinut brevetul de zbor.Si atat.
A trimis multe CV-uri la mai toate companiille si nimic.
De asta si luam in calcul scoala de piloti de la Wizzair, ei iti garanteaza ca te angajeaza daca faci scoala la ei.
Depinde cand a trimis, in pandemie nu a fost cerere de pilot, acum revine puternic. Astia de  la wizz au nevoie de cateva sute de piloti in plus ptr urmatorii ani, vor sa se extinda de la flota de 150 avioane la 500 avioane


Quote

Banu ai banu faci n ai banu te uiti la darele avioanelor

Pai la wizz pilot academy iti trebuie doar 15.000 de euro la inceput, bani pe care ii am

#18
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,785
  • Înscris: 25.06.2007

View Postdanigoleman, on 15 ianuarie 2023 - 16:28, said:

Pe long haul la zboruri de 10+ ore, ai un zbor o data la 3 zile, deci nu poate fi chiar asa nasol.
E chestie de schimbatul fusului orar,  nu că muncești peste 10 ore.
Ai zburat vreodată pe coasta de vest a SUA, sau in Japonia, Thailanda, Australia etc?
Dacă ai rezistat bine, e pt tine.
Eu n-as rezista, am fost zombi zile întregi, și când am ajuns acolo, și după ce m-am întors…

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate