Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Viitorul suna bine... sau nu...?
#1
Posted 08 January 2023 - 19:27
www.playtech.ro/2023/masinile-noi-sunt-facute-sa-tina-intre-7-si-12-ani-explicatiile-unui-inginer-roman-care-lucreaza-pentru-mercedes/
|
#2
Posted 08 January 2023 - 19:33
Asa o sa fie incet incet cu mai multe chestii, nu doar cu masinile.
O sa ajungem sa platim abonament ca sa ne folosim de lucruri pe care azi le cumparam. |
#3
Posted 08 January 2023 - 19:41
Phobos, on 08 ianuarie 2023 - 19:33, said:
O sa ajungem sa platim abonament ca sa ne folosim de lucruri pe care azi le cumparam. Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc. Edited by pasilla, 08 January 2023 - 19:42. |
#4
Posted 08 January 2023 - 19:50
pasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:
Eu am inteles ca deja functioneaza treaba cu abonamentul, cel putin la anumite autoturisme. Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc. Revenind la articolul linkat: plin de bullshit. Numai "poate", "probabil" si alte presupuneri neasumate. E vorba de servicii cloud de upgrade si diagnoza, nu de franare sau directie. Pentru seriozitatea articolului e elocventa povestea de la inceputul lui: "În cazul unui accident rutier în timp ce sistemul (n.m.: Drive Pilot) este activ, atunci producătorul auto este cel vinovat." Intra la parnaie daca-s victime? Asta in timp ce soferul sta cu nasul in telefon. Unde, in Wakanda? Edited by __Dan__, 08 January 2023 - 20:01. |
#5
Posted 08 January 2023 - 19:52
Cum ziceau barosanii aia: Nu veti avea nimic si veti fi fericiti. E interesant asta, venind de la aia care au enorm de mult si vor sa aiba mereu si mai mult. Vor sa aiba TOT, practic, asta e traducerea. Nu trebuie sa aveti voi nimic, masini, strazi, calculatoare, software, totul e al nostru, iar daca pupati mana, va deblocam pe ziua respectiva. Cu conditia sa fim in dispozitie buna.
__Dan__, on 08 ianuarie 2023 - 19:50, said:
Pe bune? Si in ce tara primeste o astfel de masina autorizare sa circule pe drumuri publice? Exemplu de marca/model? Era un fel de-a zice, la figurat, nu iti opreste nimeni directia sau frana din mers ca n-ai platit luna aia, doar nu iti mai fac update si te trezesti ca nu mai porneste, asta caz extrem ce va veni curand. Momentan nu e asa, ci masina are anumite facilitati, incalzire in volan, camere de nu stiu de care, dar nu ti le activeaza decat daca bagi banu. Edited by Cyanid3, 08 January 2023 - 19:52. |
#6
Posted 08 January 2023 - 19:54
pasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:
Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc. Nu cred ca asa departe... Dar daca nu platesti,nu mai ai scaune,volan incalzit,oglinzi pliabile sau nu mai ai harti actualizate navigatie(asta este mai veche). Oricum,ceva care sa nu atenteze la siguranta. Cica Tesla a pornit valul,si ceilalti aplica ce a mers acolo.... Probabil ca multi vor accepta,mai ales ca nu vor mai fi variante "la liber"....Adica poti plati scaunele si volanul incalzit 2 luni pe an(in Romania) ca iti da mana.In restul anului nu prea ai nevoie... Navigatia telefonului este foarte buna si inca free,si te poti lipsi de navigatia masinii ,etc. Cam asta este trendul. |
#7
Posted 08 January 2023 - 20:07
#8
Posted 08 January 2023 - 20:10
Cyanid3, on 08 ianuarie 2023 - 19:52, said:
Era un fel de-a zice, la figurat, nu iti opreste nimeni directia sau frana din mers ca n-ai platit luna aia, doar nu iti mai fac update si te trezesti ca nu mai porneste, asta caz extrem ce va veni curand. Cum fac - de ani buni - cei care activeaza functiile ascunse din meniul Dacia sau updateaza harti pe multe navigatii straine. Edited by __Dan__, 08 January 2023 - 20:14. |
#9
Posted 08 January 2023 - 20:16
Bebeluka, on 08 ianuarie 2023 - 19:54, said:
Nu cred ca asa departe... Dar daca nu platesti,nu mai ai scaune,volan incalzit,oglinzi pliabile sau nu mai ai harti actualizate navigatie(asta este mai veche). Oricum,ceva care sa nu atenteze la siguranta. Cica Tesla a pornit valul,si ceilalti aplica ce a mers acolo.... cauta dupa scandalul johd deere (si monopolul instituit de aceasta firma) si o sa vezi ca se poate merge destul de departe. Tocmai ce s-a semnat un memorandum prin care li se da voie fermierilor sa isi repare propriile echipamente, dar nu cred ca va tine mult. Edited by strongsss, 08 January 2023 - 20:18. |
#10
Posted 08 January 2023 - 20:18
sunteti safe, beamveurile de la batranicile din germania nu sunt afectate.
|
|
#12
Posted 08 January 2023 - 20:29
pasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:
Eu am inteles ca deja functioneaza treaba cu abonamentul, cel putin la anumite autoturisme. Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc. |
#14
Posted 08 January 2023 - 20:42
Viitorul suna bine... sau nu...? - depinde cine asculta. Materiale reciclabile, securitate sporita, software samd... e bine zic eu.
pasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:
Eu am inteles ca deja functioneaza treaba cu abonamentul, cel putin la anumite autoturisme. Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc. Pe scurt industria auto e o afacere, masinile ieftine nu mai asigura veniturile dorite asa ca se incepe pe ideea din IT de la imprimante, incepi sa monetizezi servicii extra. In functie de cum va reactiona lumea vor introduce diferite tampenii. Dezaburire luneta -> extra cost Edited by andreic, 08 January 2023 - 20:49. |
#15
Posted 08 January 2023 - 20:54
andreic, on 08 ianuarie 2023 - 20:42, said:
Mie imi place aia cu scaunele incalzite, e monumentala Edited by __Dan__, 08 January 2023 - 20:55. |
|
#16
Posted 08 January 2023 - 20:56
Omul e de 3 ani in automotive si-si da cu parerea din pozitia lui de hartogarar A-SPICE si ISO 26262. Jobul ala e moartea pasiunii si alaturi de pozitia de moderator DFMEA e unul din cele mai triste din industria automotive, chiar daca pe hartie suna bine.
Omul pleaca de la niste premise partial adevarate si trage niste concluzii false: - materiale reciclabile: da, dar nu la componentele critice, care ar putea pune in pericol integritatea pasagerilor - producatorul auto este vinovat: buna asta, tocmai ca asta e acum marea dilema ce mai trebuie rezolvata - cum scoti pe strada o masina autonoma fara sa fii tras la raspundere in caz ca se intampla ceva. Absolut niciun OEM nu vrea sa-si ia raspunderea asta, niciunul. - normele de poluare devin tot mai stricte dintr-un motiv f simplu: toata lumea impinge spre masinile electrice. - După ce durata de viață oficială se va termina, probabil nu se mai găsesc piese de schimb. Asta e cea mai amuzanta si dovedeste cat de rupt e omul de ceea ce se intampla in realitate. De fapt atunci cand le dai un proiect furnizorilor ii obligi prin contract sa-ti asigure piese de schimb timp de 10 ani dupa EOP (end of production), iar pt componente care tin de safety (gen centuri de siguranta) acest termen e de 15 ani. Nu dai proiecte unui furnizor aparut acum din senin, le dai unuia care e deja pe piata, are experienta si mai ales certificari ISO si in special ISO TS 16949 (care intre timp a devenit IATF 16949:2016). Omul vrea doar atentie, are impresia ca asa va deveni vreun "influencer" si va fi invitat pe la conferinte, interviuri sau va fi contactat ca Gutachter (evaluator), bineinteles pe bani. E un trend acum in Germania, toti papagalii devin experti pe internet sperand sa faca un ban pe langa ca Gutachter |
#17
Posted 08 January 2023 - 21:17
#18
Posted 08 January 2023 - 22:03
Am mai observat o faza funny: in articol se vorbeste despre unul care lucreaza pt Daimler, dar poza e de pe linia de productie a celor de la Vinfast
Jurnalism de calitate... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users