Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Viitorul suna bine... sau nu...?

* * - - - 5 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1
serginho

serginho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 09.09.2005
www.playtech.ro/2023/masinile-noi-sunt-facute-sa-tina-intre-7-si-12-ani-explicatiile-unui-inginer-roman-care-lucreaza-pentru-mercedes/

#2
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,045
  • Înscris: 23.09.2005
Asa o sa fie incet incet cu mai multe chestii, nu doar cu masinile.

O sa ajungem sa platim abonament ca sa ne folosim de lucruri pe care azi le cumparam.

#3
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostPhobos, on 08 ianuarie 2023 - 19:33, said:

O sa ajungem sa platim abonament ca sa ne folosim de lucruri pe care azi le cumparam.
Eu am inteles ca deja functioneaza treaba cu abonamentul, cel putin la anumite autoturisme.
Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc.

Edited by pasilla, 08 January 2023 - 19:42.


#4
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,948
  • Înscris: 15.04.2019

View Postpasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:

Eu am inteles ca deja functioneaza treaba cu abonamentul, cel putin la anumite autoturisme.
Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc.
In ce tara primeste o astfel de masina autorizare sa circule pe drumuri publice? Exemplu de marca/model?
Revenind la articolul linkat: plin de bullshit. Numai "poate", "probabil" si alte presupuneri neasumate. E vorba de servicii cloud de upgrade si diagnoza, nu de franare sau directie.
Pentru seriozitatea articolului e elocventa povestea de la inceputul lui: "În cazul unui accident rutier în timp ce sistemul (n.m.: Drive Pilot) este activ, atunci producătorul auto este cel vinovat." Intra la parnaie daca-s victime? Asta in timp ce soferul sta cu nasul in telefon. Unde, in Wakanda?

Edited by __Dan__, 08 January 2023 - 20:01.


#5
Cyanid3

Cyanid3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 818
  • Înscris: 03.05.2022
Cum ziceau barosanii aia: Nu veti avea nimic si veti fi fericiti. Posted Image E interesant asta, venind de la aia care au enorm de mult si vor sa aiba mereu si mai mult. Vor sa aiba TOT, practic, asta e traducerea. Nu trebuie sa aveti voi nimic, masini, strazi, calculatoare, software, totul e al nostru, iar daca pupati mana, va deblocam pe ziua respectiva. Cu conditia sa fim in dispozitie buna.

View Post__Dan__, on 08 ianuarie 2023 - 19:50, said:

Pe bune? Si in ce tara primeste o astfel de masina autorizare sa circule pe drumuri publice? Exemplu de marca/model?

Era un fel de-a zice, la figurat, nu iti opreste nimeni directia sau frana din mers ca n-ai platit luna aia, doar nu iti mai fac update si te trezesti ca nu mai porneste, asta caz extrem ce va veni curand. Momentan nu e asa, ci masina are anumite facilitati, incalzire in volan, camere de nu stiu de care, dar nu ti le activeaza decat daca bagi banu.

Edited by Cyanid3, 08 January 2023 - 19:52.


#6
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 983
  • Înscris: 28.07.2015

View Postpasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:

Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc.

Nu cred ca asa departe...
Dar daca nu platesti,nu mai ai scaune,volan incalzit,oglinzi pliabile sau nu mai ai harti actualizate navigatie(asta este mai veche). Oricum,ceva care sa nu atenteze la siguranta.
Cica Tesla a pornit valul,si ceilalti aplica ce a mers acolo....
Probabil ca multi vor accepta,mai ales ca nu vor mai fi variante "la liber"....Adica poti plati scaunele si volanul incalzit 2 luni pe an(in Romania) ca iti da mana.In restul anului nu prea ai nevoie...
Navigatia telefonului este foarte buna si inca free,si te poti lipsi de navigatia masinii ,etc.
Cam asta este trendul.

#7
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostBebeluka, on 08 ianuarie 2023 - 19:54, said:

Nu cred ca asa departe...
Oricum ai inteles ideea.
Nici eu nu credeam multe, pana cand ....le-am simtit.

Ma simt deja ca in Demolition Man.

Edited by pasilla, 08 January 2023 - 20:16.


#8
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,948
  • Înscris: 15.04.2019

View PostCyanid3, on 08 ianuarie 2023 - 19:52, said:

Era un fel de-a zice, la figurat, nu iti opreste nimeni directia sau frana din mers ca n-ai platit luna aia, doar nu iti mai fac update si te trezesti ca nu mai porneste, asta caz extrem ce va veni curand.
Marci banul. Sau iti cumperi Dacia ori Lada. Mestericii care vor crăckui/sunta sistemele astea se vor umple de bani.
Cum fac - de ani buni - cei care activeaza functiile ascunse din meniul Dacia sau updateaza harti pe multe navigatii straine.

Edited by __Dan__, 08 January 2023 - 20:14.


#9
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,264
  • Înscris: 27.10.2007

View PostBebeluka, on 08 ianuarie 2023 - 19:54, said:

Nu cred ca asa departe...
Dar daca nu platesti,nu mai ai scaune,volan incalzit,oglinzi pliabile sau nu mai ai harti actualizate navigatie(asta este mai veche). Oricum,ceva care sa nu atenteze la siguranta.
Cica Tesla a pornit valul,si ceilalti aplica ce a mers acolo....

cauta dupa scandalul johd deere (si monopolul instituit de aceasta firma) si o sa vezi ca se poate merge destul de departe.
Tocmai ce s-a semnat un memorandum prin care li se da voie fermierilor sa isi repare propriile echipamente, dar nu cred ca va tine mult.

Edited by strongsss, 08 January 2023 - 20:18.


#10
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,529
  • Înscris: 16.03.2007
sunteti safe, beamveurile de la batranicile din germania nu sunt afectate.

#11
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Eu as prefera o Dacia 1100, fabricata cu tehnologia noua, fara ABS, ESP, CB, ECU si alte minunatii.

#12
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,509
  • Înscris: 02.09.2006

View Postpasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:

Eu am inteles ca deja functioneaza treaba cu abonamentul, cel putin la anumite autoturisme.
Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc.
Eu am inteles ca nu este adevarat! nu am inteles inca daca scrieti aiurea la misto, din necunoastere, sau cu rea intentie!

#13
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nu ai inteles nimic. Alti colegi au inteles perfect.

#14
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,614
  • Înscris: 07.02.2003
Viitorul suna bine... sau nu...? - depinde cine asculta. Materiale reciclabile, securitate sporita, software samd... e bine zic eu.

View Postpasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:

Eu am inteles ca deja functioneaza treaba cu abonamentul, cel putin la anumite autoturisme.
Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc.
Mie imi place aia cu scaunele incalzite, e monumentala Posted Image

Pe scurt industria auto e o afacere, masinile ieftine nu mai asigura veniturile dorite asa ca se incepe pe ideea din IT de la imprimante, incepi sa monetizezi servicii extra. In functie de cum va reactiona lumea vor introduce diferite tampenii. Dezaburire luneta -> extra cost :P

Edited by andreic, 08 January 2023 - 20:49.


#15
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,948
  • Înscris: 15.04.2019

View Postandreic, on 08 ianuarie 2023 - 20:42, said:

Mie imi place aia cu scaunele incalzite, e monumentala Posted Image
Intr-adevar nasol era daca in lipsa platii ramanea incalzirea pornita (chiar si cu motorul oprit + alarma pusa). Si te obligau sa-i scoti mufa/siguranta/tai firul. Asa, pui o pereche de polari/izmene pe tine, desfaci o Smirnoff si asculti manele-n parcarea blocului pana dimineata (ca pan-acum).

Edited by __Dan__, 08 January 2023 - 20:55.


#16
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Omul e de 3 ani in automotive si-si da cu parerea din pozitia lui de hartogarar A-SPICE si ISO 26262. Jobul ala e moartea pasiunii si alaturi de pozitia de moderator DFMEA e unul din cele mai triste din industria automotive, chiar daca pe hartie suna bine.

Omul pleaca de la niste premise partial adevarate si trage niste concluzii false:
- materiale reciclabile: da, dar nu la componentele critice, care ar putea pune in pericol integritatea pasagerilor
- producatorul auto este vinovat: buna asta, tocmai ca asta e acum marea dilema ce mai trebuie rezolvata - cum scoti pe strada o masina autonoma fara sa fii tras la raspundere in caz ca se intampla ceva. Absolut niciun OEM nu vrea sa-si ia raspunderea asta, niciunul.
- normele de poluare devin tot mai stricte dintr-un motiv f simplu: toata lumea impinge spre masinile electrice.
- După ce durata de viață oficială se va termina, probabil nu se mai găsesc piese de schimb. Asta e cea mai amuzanta si dovedeste cat de rupt e omul de ceea ce se intampla in realitate. De fapt atunci cand le dai un proiect furnizorilor ii obligi prin contract sa-ti asigure piese de schimb timp de 10 ani dupa EOP (end of production), iar pt componente care tin de safety (gen centuri de siguranta) acest termen e de 15 ani. Nu dai proiecte unui furnizor aparut acum din senin, le dai unuia care e deja pe piata, are experienta si mai ales certificari ISO si in special ISO TS 16949 (care intre timp a devenit IATF 16949:2016).

Omul vrea doar atentie, are impresia ca asa va deveni vreun "influencer" si va fi invitat pe la conferinte, interviuri sau va fi contactat ca Gutachter (evaluator), bineinteles pe bani. E un trend acum in Germania, toti papagalii devin experti pe internet sperand sa faca un ban pe langa ca Gutachter :lol:

#17
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
E o mozerie de articol - s-a mai discutat pe tema asta dar, nah, sa nu faca omul niste postari ?

View Postpasilla, on 08 ianuarie 2023 - 19:41, said:

Nu platesti, nu mai ai frana. Nu platesti, nu mai ai servodirectie, etc.
Radio-șanț !

#18
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Am mai observat o faza funny: in articol se vorbeste despre unul care lucreaza pt Daimler, dar poza e de pe linia de productie a celor de la Vinfast :lol:
Jurnalism de calitate...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate