Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Sfat achizitie masina break
#1
Posted 27 December 2022 - 00:11
Salut,
Momentan avem o Skoda Octavia 3 combi, 2014, 165.000 km, 1.6 TDI DSG, care in afara de schimburi de ulei si distributie nu a necesitat vreo reparatie, dar masina va face 9 ani si cred ca vor urma sa apara tot felul de problemele specifice vechimii. Asadar, suntem in cautarea unei masini cu urmatoarele specificatii, pe care sa o tinem 3-4 ani: 1. Buget de achizitie: 18.000 euro 2. Noua sau SH: SH (maxim 5 ani vechime), rulaj maxim: 100.000 km 3. Nevoi (familie, spatiu necesar, nr km lunar / anual): Am nevoie de spatiu, cea mai buna varianta este break-ul. Nu doresc recomandari pentru sedan, SUV sau hatch. KM anual: ~20.000, din care 60-70% sunt extra urban. 4. Preferinte pentru Diesel / Benzina / hibride / electrice: vezi mai jos 5. Cutie Manuala / Automata: Automata (exclud din cautare masinile cu dublu ambreiaj uscat sau cutie robotizata) 6. Modele si dotari preferate: Nu am vreun model preferat, iau in calcul toate marcile (cu exceptia Ford). Conditiile sunt: sa fie break, motor mai mare de 1.4, scaune incalzite fata, camera (sau sa permita adaugarea unei camere AM). Initial am pornit in cautarea unei masini cu motor pe benzina, insa combinatia sub 100.000 km + cutie automata (exclus dublu ambreiaj / cutie robotizata) + motor mai mare de 1.4 limiteaza foarte mult rezultatele. Aveti vreo recomandare de modele pe benzina care sa respecte conditiile de mai sus? Prima varianta ramane un motor pe benzina, insa recent s-a ivit posibilitatea de a achizitiona o masina Skoda Octavia Scout 2.0 TDI (150 CP), 2018 (inmatriculata in 2019), 75.000km, destul de bine dotata la pretul de 18.000 euro. Masina a facut parte din flota unei companii, dar a fost condusa de un cunoscut, care a avut grija de ea. Singurele interventii in service au fost pentru revizii si schimburi de placute. Avantajele acestei masini sunt: istoricul, a fost bine intretinuta si ca mai are aproape un an garantie. Dezavantajul ar fi pretul (deoarece la cei 18.000 ar trebui sa mai adaug aprox 1000 pentru schimb ulei motor, cutie, haldex) si ca este diesel si nu se stie ce legi/restrictii se vor mai introduce pentru motoarele disesel. Ce parere aveti de Skoda Octavia Scout? Avand in vedere ca este 4x4, aveti idee de probleme specifice acestui model? Ati plati 18.000 pe aceasta masina? Multumesc pentru ajutor! Edited by jwayne, 27 December 2022 - 00:19. |
#2
Posted 27 December 2022 - 00:29
Daca-ti place, ia-o, insa as zice ca daca nu-ti face probleme mașină actuală s-o mai tii un an, doi.
|
#3
Posted 27 December 2022 - 00:47
As lua acel Scout , fara sa ma mai gandesc 1 secunda !
|
#4
Posted 27 December 2022 - 01:00
18.000 + 1.000 euro ca sa castigi 4 ani si 90.000 km? Merita? Oricum, este bun pretul pentru acea Skoda Octavia Scout, este si mai bun daca ii cunosti istoricul.
|
#5
Posted 27 December 2022 - 03:08
jwayne, on 27 decembrie 2022 - 00:11, said:
Avantajele acestei masini sunt: istoricul, a fost bine intretinuta si ca mai are aproape un an garantie. Dezavantajul ar fi pretul (deoarece la cei 18.000 ar trebui sa mai adaug aprox 1000 pentru schimb ulei motor, cutie, haldex) si ca este diesel si nu se stie ce legi/restrictii se vor mai introduce pentru motoarele disesel. Ca fapt divers: ce au cutiile DSG uscate (de la modelele din anii mentionati de tine)? Daca nu le batjocoresti tin si ele mult si bine... icename, on 27 decembrie 2022 - 01:00, said:
18.000 + 1.000 euro ca sa castigi 4 ani si 90.000 km? Merita? Oricum, este bun pretul pentru acea Skoda Octavia Scout, este si mai bun daca ii cunosti istoricul. Oricum el isi vinde masina lui cu 13-14k euro asa ca adauga vreo 5k euro si are o masina care il mai duce linistit 5-6 ani! |
#6
Posted 27 December 2022 - 09:05
jwayne, on 27 decembrie 2022 - 00:11, said:
Salut, Momentan avem o Skoda Octavia 3 combi, 2014, 165.000 km, 1.6 TDI DSG, care in afara de schimburi de ulei si distributie nu a necesitat vreo reparatie, dar masina va face 9 ani si cred ca vor urma sa apara tot felul de problemele specifice vechimii. Xman_ghio, on 27 decembrie 2022 - 03:08, said:
Oricum el isi vinde masina lui cu 13-14k euro asa ca adauga vreo 5k euro si are o masina care il mai duce linistit 5-6 ani! initiatorului i se pare ca 165k e mult sau ca masina face 9 ani? |
#7
Posted 27 December 2022 - 09:30
Xman_ghio, on 27 decembrie 2022 - 03:08, said:
Oricum el isi vinde masina lui cu 13-14k euro asa ca adauga vreo 5k euro si are o masina care il mai duce linistit 5-6 ani! Cam 9 mii sunt majoritatea anunturilor ca a lui, ala e pretul realist la care o poate pune la vanzare 2.0 tdi 2018 pana in 100k din ce vad e un style la 18k, mai sunt doua anunturi cu un 4x4 si un vrs la 26k ..deci un Scout ar merita 18k |
#8
Posted 27 December 2022 - 09:38
Skoda Octavia 2.0 tdi dsg7 -> dublu ambreiaj uscat.
In principiu trebuie sa cauti masina cu peste 150 de cai in grupul VAG ca sa ai ambreiaj multi-disc umed (DSG6). Edited by abac, 27 December 2022 - 09:39. |
#9
Posted 27 December 2022 - 10:02
Octavia 2.0 TDI 150CP are DSG6 (ambreiaje umede). Problema nu e de PMax ci de cuplu. Cele echipate cu DQ200 (7 trepte ambreiaje uscate) au motoare cu un cuplu maxim 250Nm. Pe Octavia 3 1.8 TSI FWD (180CP) s-a montat tot DQ200, cuplul maxim dezvoltat fiind 250Nm, in timp ce pe varianta 4x4 (tot 180CP PMax) s-a montat DSG6 (ambreiaje umede), cuplul maxim dezvoltat fiind 280Nm.
|
#10
Posted 27 December 2022 - 10:06
|
#11
Posted 27 December 2022 - 10:09
Exista si DSG 7 trepte, cu ambreiaje umede (DQ380/381/500). Vezi ca te uiti la O4 (2021) in timp ce colegul vorbeste despre O3 (2018).
Edited by paultt, 27 December 2022 - 10:10. |
#12
Posted 27 December 2022 - 12:15
Salut,
Va multumesc pentru feedback! Xman_ghio, on 27 decembrie 2022 - 03:08, said:
Ce tot aveti bah frate cu restrictiile? :-D Daca asta e singura limitare atunci ia-o! Ca fapt divers: ce au cutiile DSG uscate (de la modelele din anii mentionati de tine)? Daca nu le batjocoresti tin si ele mult si bine... La masini NICIODATA nu castigi - doar pierzi mai putin sau mai mult! Oricum el isi vinde masina lui cu 13-14k euro asa ca adauga vreo 5k euro si are o masina care il mai duce linistit 5-6 ani! Conform informatiilor de pe net, o cutie cu ambreiaje uscate nu este la fel de fiabila ca una cu ambreiaje umede. In cazul meu, eu ma declar multumit, deoarece nu am avut vreo problema cu ea, dar sunt constient ca vor urma sa apara tot felul de probleme in viitor. Din experienta avuta cu masinile cu ambreiaje uscate (DSG7 DQ200 si DCT) vs umede (DSG6 si EDC), concluzia mea (care nu am prea multa experienta cu masinile, sunt atehnic) este ca masinile cu ambreiaje umede schimba vitezele mai lin, fara smucituri dese si lipsesc tot felul de zgomote ciudate. Avand in vedere ca este vorba de achizitionarea unei masini SH, nu m-as incumeta sa cumpar o masina cu ambreiaje uscate, desi detin o astfel de masina, deoarece o cutie cu ambreiaje uscate scoate tot felul de zgomote dubioase si nu pot identifica daca zgomotele sunt normale sau este o problema tehnica. De exemplu la masina actuala nu am avut vreo problema la cutie, insa de la inceput au fost prezente tot felul de zgomote. Raspunsul reprezentantei a fost: "asa face toate". De asemenea, am cunoscuti care au avut probleme cu astfel de ambreiaje si costul reparatiei a fost mare: Kia Sportage si Ford Focus. Inainte de cumparare, masinile fusesera verificate tehnic in reprezentanta. Nu cred ca pot vinde masina actuala cu 13-14.000. Cred ca pretul realist este ~9000 euro. STARTREK1, on 27 decembrie 2022 - 09:05, said:
si asta care o are il mai duce linistit 5~6 ani initiatorului i se pare ca 165k e mult sau ca masina face 9 ani? Sunt sigur ca va duce inca 5-6 ani, dar cred ca vor urma sa apara tot felul de reparatii si prefer ca o eventuala suma investita in repararea masinii actuale sa o folosesc pentru achizitionarea uneia noi. De aceea, consider ca dpdv economic, ar fi mai bine sa o vand acum, inainte de incepe sa apara defectiunile. abac, on 27 decembrie 2022 - 09:38, said:
Skoda Octavia 2.0 tdi dsg7 -> dublu ambreiaj uscat. In principiu trebuie sa cauti masina cu peste 150 de cai in grupul VAG ca sa ai ambreiaj multi-disc umed (DSG6). Ambreiaje uscate sunt doar pe cutia DQ200, folosita pe masinile cu putere pana in 250nm. Restul masinilor din grupul VAG au ambreiaje umede (DSG6 sau DSG7). Scout-ul aceasta are DQ381. Edited by jwayne, 27 December 2022 - 12:20. |
#13
Posted 27 December 2022 - 13:59
Dacă mașina ta ai avut-o de noua și ai exploatat-o cum zici (preponderent extraurban) nici eu nu-s convins ca daca iei una cu 4 ani mai tânără o sa ai mai puține probleme. Chiar dacă are mai putini km dacă sunt făcuți preponderent în oraș, și conduse de unii cărora nu le pasa de ea ca nu-i a lor s-ar putea să-ți dea mai multe bătăi de cap.
Dacă vrei siguranță ia una noua chiar dacă cu mai puține pretenții. Gen Jogger. |
#14
Posted 27 December 2022 - 14:04
jwayne, on 27 decembrie 2022 - 12:15, said:
Nu cred ca pot vinde masina actuala cu 13-14.000. Cred ca pretul realist este ~9000 euro. Iar sa dai 9k euro doar sa ai ambreiaje umede si 4*4 mi se pare cam mult. jwayne, on 27 decembrie 2022 - 00:11, said:
Avantajele acestei masini sunt: istoricul, a fost bine intretinuta si ca mai are aproape un an garantie. Plus ca asta e cu Adblue? A ta sigur era fara... |
#15
Posted 27 December 2022 - 14:12
Nu face nicio figura cu uleiul schimbat la 30k.
Masina mea s-a vandut (Octavia 3 - 1.6 tdi - dsg7) cu 175k in bord, mergea ceas elvetian. Ulei schimbat doar la 30k. Cumparata de noua. Masina de firma. |
|
#16
Posted 27 December 2022 - 15:07
jwayne, on 27 decembrie 2022 - 00:11, said:
... Asadar, suntem in cautarea unei masini cu urmatoarele specificatii, pe care sa o tinem 3-4 ani: ... 2.. Cât speri să iei pe a ta în caz că vei face, totuși, pasul? jwayne, on 27 decembrie 2022 - 00:11, said:
...s-a ivit posibilitatea de a achizitiona o masina Skoda Octavia Scout 2.0 TDI (150 CP), 2018 (inmatriculata in 2019)... BAFTĂ! |
#17
Posted 29 December 2022 - 01:04
jwayne, on 27 decembrie 2022 - 00:11, said:
Salut, Momentan avem o Skoda Octavia 3 combi, 2014, 165.000 km, 1.6 TDI DSG, care in afara de schimburi de ulei si distributie nu a necesitat vreo reparatie, dar masina va face 9 ani si cred ca vor urma sa apara tot felul de problemele specifice vechimii. Distributie facuta la achizitie, apoi ceas elvetian pana la 275 k km, absolut nici o problema, Abia atunci au aparut probleme la cutie, care au necesitat un kit de reparatie de 600 euro. Am vandut-o de teama ca vor urma si alte probleme. Dupa mai bine de 3 ani merge bine merci, s-a schimbat doar ambreiajul. Nu ai nici o garantie ca masina actuala se va strica mai repede decat cea pe care ai pus ochii. Eu as merge pe principiul ca echipa castigatoare nu se schimba. Cat timp o servisezi corespunzator, as spune ca sunt sanse mari sa fie cuminte inca 5-6 ani. |
#18
Posted 29 December 2022 - 11:25
Xman_ghio, on 27 decembrie 2022 - 03:08, said:
La masini NICIODATA nu castigi - doar pierzi mai putin sau mai mult! Oricum el isi vinde masina lui cu 13-14k euro asa ca adauga vreo 5k euro si are o masina care il mai duce linistit 5-6 ani! Ia vezi tu realitatea din ziua de azi. Spring luat cu 8 mii de euro de le cumpara unii cu 12 mii dupa un an. Sau la Logan de 1 an vechime la fel. Castiga VREAODATA la masini ? La specula din ziua de azi si cati fraieri gasesti la tot drumul, nu mai sta in picioare vechea vorba. Cine a cumaparat si sh acum 3-4 ani ( nu zic 1-2 ), scoate si combustibilul inapoi. Insa 13-14 mii euro Octavia de aproape 10 ani e prea fantasmagoric, insa nimic nu e imposibil. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users