Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Intrebari si raspunsuri despre masinile electrice care nu necesita un topic separat.
Last Updated: Jan 10 2024 16:29, Started by
Yhzx23
, Dec 22 2022 14:14
·
7
#1
Posted 22 December 2022 - 14:14
Citesc si ma informez.
Din ce citesc sunt lucruri pe care nu le inteleg si cred ca mai sunt si altii ca mine. Ca sa nu poluam toate topicurile cu intrebari si raspunsuri zic sa deschid acest topic. Ideea mea a pornit de la acest pasaj din jurnalul de bord al domnului CRG, on 14 aprilie 2020 - 16:34, said: - recuperarea e foarte buna. In bord imi arata uneori si 70kwh recuperare, da presupun ca nu intra toti in baterie pentru ca pentru CCS e limitat la 50; ro explorer si ciracii aveti cuvantul! adrian_r5 pune mana pe galeata cu agheasma si pe pamatuful de busoioc si da in ei daca e cazul! |
#2
Posted 22 December 2022 - 14:27
Stii frana de motor de la ICE?
Exact asa lucreaza regenerarea la motorul electric. Daca iei un motoras electric si ii invarti axul cu mana, vei descoperi ca la bornele + si - apare un curent electric. Asadar, cand iei piciorul de pe acceleratie, automat motorul devine generator. La unele masini gradul de franare (recuperare) este custom. La Tesla nu poate fi setat, dar am descoperit ca e oarecum adaptiv, adica aplica singur un grad de regenerare mai mare daca e in fata o masina oprita la semnafor si incearca sa opreasca aproape de ea (daca nu ai viteza f mare). La fel, cand cobori muntele, o sa vezi ca procentajul bateriei ramane neschimbat sau apar niste procente in plus dupa niste km parcursi. Faptul ca portul colegului CCS2 e limitat la 50 kW, nu insemna ca pe magistrala interna nu poate incarca din recuperare cu peste 50 kw. |
#3
Posted 22 December 2022 - 16:08
Recuperarea e limitata din 3 motive pricipale:
1. Sa nu fie extrem de deranjanta franarea ( cand decelerezi fara frana), oricum este foarte deranjant, dar sa fie cat de cat tolerabil - ideal ar fi sa poata fi decuplata complet cand nu o vrei. 1a. Sa nu te opreasca complet la coborare in panta - asta e un caz particular de la 1. 2. Sa nu piarda aderenta la franare, aici intervine inclusiv sistemul ABS. 3. La franare puternica, daca ABSul nu detecteaza pierderea aderentei, atunci se impune franare mai puternica decat ar putea maxim orice franare prin recuperare, si se folosesc frane normale cu disc. |
#4
Posted 23 December 2022 - 17:00
Dupa cum se vede din postarea domnului M0su oamenii isi pun intrebari la care nu au un raspuns.
M0su, on 21 decembrie 2022 - 20:42, said:
Totusi a reusit careva sa ramana efectiv in pana se curent ? Si daca da, cum a rezolvat-o ? Evident ca daca pui intrebari de gradinita oamenii se vor uita la tine cu un ochi si nu cu doi. Asa ca pun eu intrebarea cu subiect si predicat. Ce fac daca raman pe camp cu bateria fara curent? Stiu ca in carticica sfanta scrie ca sa nu tractez masina ca pierd garantia. Si totusi daca un tataie care e pe camp cu tractorul ma trage remorcat pana in primul sat se strica masina sau nu? Si daca tot ma trage stie masina ca e tractata si nu incarca bateriile ca are vreun senzor minune? Va rog sa nu dati cu pietre ca eu doar intreb! |
#5
Posted 23 December 2022 - 17:23
Cel putin la a mea, regulile de tractare sunt identice cu cele ale versiunii ICE cu cutie automata. Mai exact, n-ai voie s-o tractezi cu rotile motoare pe pamant.
Daca un tataie ajunge cu bateria spre 0, la un moment dat masina o sa urle ca nu mai are baterie (echivalentul martorului de la ICE). Daca tataie continua, treptat masina are din ce in ce mai putina putere disponibila, totul finalizandu-se cu putere cat sa tragi pe dreapta. Felul in care masinile electrice se comporta dupa ce-ai supt ultimele resurse de energie din baterie poate fi diferit de la marca la marca. Odata ajuns in acea stare, cat timp bateria de 12V e ok o poti reincarca la orice priza casnica o ora, iar apoi la cea mai apropiata statie de incarcare. Daca esti extrem de panicat si vrei sa ai back-up, cumperi un power station de 2-3kWh care sa te scoata din incurcatura, daca reusesti sa faci pana prostului electric. |
#6
Posted 23 December 2022 - 19:31
Yhzx , asa m-am priceput eu sa intreb, este o intrebare legitima.
Daca ramai la cuca macaii fara semnal si fara curent in baterie ce faci ? Dai de un car cu boi, te tractezi sau te sui in car si lasi masina in plata ei pana ajungi cu platforma la ea ? Cari dupa tine un grup de 3,5 kW care cantareste 10kg sau e inutil ? Sunt niste intrebari legitime zic eu, de gradinita poate dar care nu pot fi ignorate ! |
#7
Posted 23 December 2022 - 20:01
In general, acelasi lucru care se intampla si la ICE. Solutii:
- o tractezi - ceri un prelungilor si o incarci de la vreo priza domestica - faci rost de un generator de curent sau il cari cu tine daca tii neaparat sa faci pana si vrei sa fii pregatit |
#8
Posted 24 December 2022 - 12:48
De tractat nu ai cum ca nu ai platforma , prize nu se gasesc in salbaticie deci singura solutie este sa cari dupa tine generatorul !
In state macar au forduri conect pentru servisare/alimentare de tesle in strada ! |
#9
Posted 24 December 2022 - 13:07
M0su, on 24 decembrie 2022 - 12:48, said:
De tractat nu ai cum ca nu ai platforma , prize nu se gasesc in salbaticie deci singura solutie este sa cari dupa tine generatorul ! Intrebari de clasa a II-a.... |
#10
Posted 24 December 2022 - 17:04
Si totusi daca masina este tractata stie Ea masina ca nu coboara o panta lunga si ca este tractata?
Adica la caruciorul meu de butelii daca iau piciorul de pe acceleratie in mers franeaza evident si in bord afiseaza ca incarca bateriile cu 70-80kw. La ccs pot incarca maxim 50kw dar tractata inarca mai mult sau ma rog cel putin asa afiseaza. Deci macar in teorie daca o tractez jumatate de ora incarca sau nu incarca bateriile si se strica ceva la masina sau nu? |
|
#11
Posted 24 December 2022 - 17:17
#12
Posted 24 December 2022 - 19:18
Yhzx23, on 24 decembrie 2022 - 17:04, said:
Si totusi daca masina este tractata stie Ea masina ca nu coboara o panta lunga si ca este tractata? |
#13
Posted 24 December 2022 - 21:26
In numele stintei a fost demonstrat ca daca e electrica si e tractata incarca bateria.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nILM_DEdBqM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] QED! |
#14
Posted 25 December 2022 - 09:58
raven75, on 24 decembrie 2022 - 13:07, said: Uite ce chestie, cu EV e mai simplu "in salbaticie" daca ai generator... in aceleasi conditii cu ICE nu poti cara sonda dupa tine. Intrebari de clasa a II-a.... Iar daca raman in pana lu prostu o pot tracta cu orice nu am nevoie de platforma precum s-a vehiculat la EV ! Alte raspunsuri de grupa mica mai ai !?? Discutam o situatie ipotetica ! |
#15
Posted 25 December 2022 - 10:41
M0su, on 25 decembrie 2022 - 09:58, said:
Discutam o situatie ipotetica ! In 2 ani jumate am mers 83k km cu electrica...încă nu am ajuns la situația ta ipotetica. Mașina face peste 400 km în Ro...dacă vreau sa ma duc în "salbaticie" iau în calcul când plec de la priza sa am jumătate din autonomie disponibil pentru intoarcere...nu avem o tara întinsă ca Russia asa ca nu prea am unde sa merg 200km+ în pustiu ca să nu mai am energie de intoarcere. Ca să ramai fără energie trebuie sa fii prost tare... Ipoteza e ta e de dragul discutiei...ramai la mașină ta cu 800+ autonomie. Bafta! Edited by raven75, 25 December 2022 - 10:46. |
|
#16
Posted 25 December 2022 - 12:57
M0su, on 25 decembrie 2022 - 09:58, said:
Ice-ul meu imi confera o autonomie de 800-1000 km cu un plin de benzina Noua aici pe onor Softpedia Forum nu trebuie sa ne fie frica de moderatori sau de colegi. Dar ar trebui sa tinem cont de niste chestii ca sa nu deranjam sau mai rau sa suparam! Ei bine eu dupa ce am batut apa in piua de vreo cateva ori si asta nu a fost doar de vreo doua sau trei ori onor domnul ''Masutatsu-Oyama'' mi-a spus in cel mai soft mod posibil:''deja stim ca ai mini de cate ori ne mai spui?'. Asa ca daca omul a batut seaua sa priceapa iapa m-am conformat si evit sa mai bat apa in piua. Si ca sa nu zici ca am ceva cu tine uite ca mai sunt si altii: raven75, on 25 decembrie 2022 - 10:41, said:
ramai la mașină ta cu 800+ autonomie. Bafta! raven75, on 25 decembrie 2022 - 10:41, said:
Și mașina mea Ioniq Plugin îmi arata 1200 km autonomie când ii fac plinul (o data la câteva luni)... raven75, on 25 decembrie 2022 - 10:41, said:
și totuși cel mai des ma sui în electrica. (e mult mai fun de condus) raven75, on 25 decembrie 2022 - 10:41, said:
Mașina face peste 400 km în Ro... nu avem o tara întinsă ca Russia asa ca nu prea am unde sa merg 200km+ în pustiu ca să nu mai am energie de intoarcere. QED raven75, on 25 decembrie 2022 - 10:41, said: nu avem o tara întinsă ca Russia Ca să ramai fără energie trebuie sa fii prost tare... Apropo de Rusia si de ramas fara energie! A murit soacra lui Lomonosov. Nevasta lui devastata de tragedia ei a ramas fara energie si a inceput sa planga. Lomonosov i-a spus: Nu plange nevasta Plansul te diforma Ma-ta nu e moarta Ma-ta se transforma! Ma scuzati dar din cauza de alcool cred ca am facut o confuzie si nu mai stiu daca asta cu nevasta era Lomonosov sau Antoine Lavoisier. Oricum nu mai conteaza! |
#17
Posted 25 December 2022 - 13:11
#18
Posted 25 December 2022 - 15:09
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users