Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

De ce nu SUV si altceva?

- - - - -
  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#19
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006
In 2017 o Corolla era (de la) 13.700.

Preturile de azi sunt ABERANTE.

#20
M0su

M0su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 20.11.2022
Pai si azi corola aia tot atat este , ca de fapt orice masina cumparata acum 4-5 ani, este ireal asa ceva , sa se aprecieze masinile in loc sa se devalorizeze !
Legat de subiect, noi romanii suntem singura natie care isi scumpara mai bine isi suv-uri decat sa isi asfalteze strazile !

Edited by M0su, 20 December 2022 - 07:49.


#21
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,951
  • Înscris: 17.01.2012
„De ce nu SUV si altceva?”

-pt că în sedan cobori, pe când în suv urci (cei care au probleme cu spatele/picioarele știu la ce mă refer)
-pt că-n caz de necaz, cel din suv are mai puține oase rupte decât cel din sedan (comparând 2 mașini cu aceleași dotări de siguranță)
-pt că-n majoritatea cazurilor garda la sol e mai mare și pot ajunge la casa de vacanță din pădure (și mai am și 4x4 Posted Image )

restul cu consumul și cheltuielile SUNT CAN-CAN: dacă ești prost și dai 30K pe o mașină pe care n-o poți întreține, îți meriți soarta!
iar despre parcări, numai de bine șoferilor care sunt încurcați de cei 20 cm în plus ai unui suv!
(că dacă mă gândesc A6 sau 530gti sunt mai lungi decât ai crede...)

Edited by gushpi, 20 December 2022 - 10:35.


#22
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,731
  • Înscris: 09.01.2007
Eu n-am nicio treaba, e alegerea fiecaruia, dar din ce-am vazut (inclusiv de pe threadurile de aici), motivul principal e ca sa poti urca borduri fara griji, ceea ce spune multe despre noi ca natie.
Pe drum de munte cu zapada am urcat fara griji cu un A5 quattro, cu a mea nu m-as baga in veci. La capitolul siguranta, prefer sa fie ceva mai stabila pe sosea. De urcat in ea mai usor - asa e, n-am ce comenta, e fain aspectul asta chiar daca n-ai probleme cu spatele/picioarele.
Pentru mine au fost mai multe dezavantaje decat avantaje, ca nu imi place sa parchez pe trotuare, si erau si mai multi bani, si consum mai mare, si intretinere mai mare, si portbagaj mai mic (ca am luat estate, nici obsesia cu sedanurile nu o inteleg deloc, mi se pare worst of both worlds, mai bine iau hatch).

Un dezavantaj pe care il observ e ca pe masura ce devin mai populare, in masinile "mici" vezi ceva mai greoi in jurul tau in traficul aglomerat de oras, decat in SUV. Nu e mare deranj dar ca idee.

Oricum, destul de ridicol OP sa puna intrebari de genul la 2 luni dupa achizitie. Please validate my choice people!

#23
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,401
  • Înscris: 26.05.2022

View Postgushpi, on 20 decembrie 2022 - 10:35, said:

-pt că-n caz de necaz, cel din suv are mai puține oase rupte decât cel din sedan (comparând 2 mașini cu aceleași dotări de siguranță)
Cum sa nu... Din pacate la accidentele serioase la noi care in mare parte sunt frontale cu tir/cap de pod, etc, nu e vreo mare diferență. Apoi daca te lovești tot de un suv, cum sta treaba, oasele rupte le are doar suv-ul mic?!

Edited by NikoroB, 20 December 2022 - 13:06.


#24
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,648
  • Înscris: 23.04.2007

View Postgushpi, on 20 decembrie 2022 - 10:35, said:

iar despre parcări, numai de bine șoferilor care sunt încurcați de cei 20 cm în plus ai unui suv!
20 cm la inaltime  Posted Image

S  k o d a  ->   O c t a v i a  ... K o d i a q  ... S u p e r b  ... comparatie

Edited by adrian_r5, 20 December 2022 - 13:26.


#25
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,885
  • Înscris: 04.10.2007

View PostTehCube, on 20 decembrie 2022 - 11:59, said:

Eu n-am nicio treaba, e alegerea fiecaruia, dar din ce-am vazut (inclusiv de pe threadurile de aici), motivul principal e ca sa poti urca borduri fara griji, ceea ce spune multe despre noi ca natie.

Foarte bine punctat! Spune multe despre noi ca natie, si despre autoritati ca li se rupe de ce se intampla pe drumurile patriei...
In vest oare oamenii nu cauta SUV-uri pentru ca NU AU VOIE SA URCE BORDURILE?

#26
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,951
  • Înscris: 17.01.2012

View PostNikoroB, on 20 decembrie 2022 - 13:05, said:

Cum sa nu... Din pacate la accidentele serioase la noi care in mare parte sunt frontale cu tir/cap de pod, etc, nu e vreo mare diferență. Apoi daca te lovești tot de un suv, cum sta treaba, oasele rupte le are doar suv-ul mic?!

suv mic există doar în mintea unora...

#27
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,401
  • Înscris: 26.05.2022
Da, de parcă toti cand ne referim la suv avem in minte doar x5, toareg sau gle.

#28
f1gio

f1gio

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 28.02.2011

View Postmirel3003, on 19 decembrie 2022 - 12:32, said:

Din punctul meu de vedere  (al unui nespecialist in domeniu auto), in afara de siguranta, SUV-ul are toate dezavantajele posibile... dar toate.

1) Gabarit mare, greu de parcat si de strecurat prin oras...
2) Centru de greutate sus, deci slab/foarte slab pe viraje... Vezi testul elan unde SUV-urile rar reusesc sa il treaca la peste 75Km/h
3) Consum mai mare de combustibil datorita greutatii mai mari si aerodinamicii mai proaste.
4) Intretinere mai scumpa... cat e o anvelopa pe 16/17 si cat e una pe 20/21.
5) Acceleratia indiferent ca vorbim de 0-100 sau 60-120, sau mai stiu eu ce interval, mult mai slaba ca la o masina normala... chestie la fel datorata gabaritului, aerodinamicii si greutatii.

Aceeas masina, cu acelas motor, un sedan si un SUV, diferentele de consum sunt de cel putin 1.5-2L/100km si 0-100 de cel putin 1-1.5 sec. (comparat spre exemplu Audi A4/A5 40 TFSI cu Audi Q5 40 TFSI).
DPMDV (atentie inca o data, al unui nespecialist in ale auto) SUV-urile sunt cele mai ineficiente autoturisme.


100% de acord cu domnul inexpert. Subscriu orice virgula.
Mai adaug 1 singur lucru.Cei ce achiziționează un tip de vehicul de genul SUV,au falsa impresie că mașina este mai sigura și poziția la volan oarecum un pic mai sus ii avantajează deși bineînțeles cel din fata lui la fel este într-un SUV ( de asta e moda acum, dulap/uri pe roti,) așadar compromisurile făcute de inexperti că mine și colegul, la care înălțime înseamnă un zbor din A până B cu mult mai mult confort. Dar cum spuneam " asta e moda".
Salutare. O zi buna in continuare.

#29
Mohombi

Mohombi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 589
  • Înscris: 11.09.2015
Daca n-ai familie sau nu iei o gramada tovarasi in masina atunci n-are rost. Cel mai de kkt e sa mergi mai tot timpul singur intr-un suv.

Daca iti place si ti-l permiti fara sa te indatorezi sau sa nu mai pleci in nici un concediu, atunci da , ia-l.

La confort e misto, rotile mari fac sa nu simti denivelarile. Consum mare, intretinere costistitoare.
Cel mai nasol , franare greoaie si cand stai in panta si dai sa pleci , se duce in spate juma de metru cel putin.

#30
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,401
  • Înscris: 26.05.2022
In pantă probabil ca s-ar duce in față si nu in spate, dar oricum,.ma indoiesc ca mai există vreo mașină fără vreo implementarea de autohold.

#31
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
Dacă e să comparăm SUV (crossover) vs sedan, avantaj SUV:
- portbagaj mai practic - în portbagaj la Captur (crossover clasa mică) intră 4 roți 205/60R16, în Vectra C sedan (clasa medie) intră doar două 205/55R16.
- garda la sol mai mare - foarte util la parcările oblice sau perpendicular pe bordură, la modul „supraînălțat” în care sunt puse bordurile la noi; util la ieșiri pe drumuri de țară sau la iarbă verde
- lungime mai mică decât a unui sedan.
Dezavantaje SUV / crossover:
- înălțime mai mare
- consum mai mare
- de regulă, stabilitate mai mică în curbe (dar asta depinde mult de cum e calibrată suspensia).
Cine folosește mașina aproape în totalitate pe asfalt e mai ok un sedan (sau break / hatchback?), pentru drumuri mai rele e mai bun SUV / crossover.
Ca alternativă la CX5, un sedan ar fi fost Mazda 6 (e în aceeași gamă de prețuri), cu un consum mediu cu 1-2 litri/100km mai mic, mai confortabil la drumuri lungi pe autostradă, dar care nu ar fi practic pe drumuri rele. Cât despre parcare, la lățime sunt cam la fel, iar înălțimea mai mare a lui CX5 nu deranjează la parcări (deja mașinile din această gamă au senzori de parcare, camere etc), însă lungimea mai mare a Mazdei 6 clar deranjează în multe locuri

#32
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,401
  • Înscris: 26.05.2022
Ia fa acum comparatie intre un break si un suv si vezi care mai sunt avantajele...

#33
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 29.01.2008
Eu prefer o gardă la sol mai mare, pentru că merg destul de mult pe drumuri de țară, chiar și pe drumuri forestiere. Fii mei preferă hatchback / break, pentru comportamentul mai sportiv pe asfalt.

#34
Co5min

Co5min

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,145
  • Înscris: 02.12.2007
Fiecare alege după nevoie, buget și nu în ultimul rând aspectul mașinii.

Am trecut de la Civic 10 Sedan 1.5T 182cp la Tucson HEV 230cp.

Singurul lucru de care îmi este dor la Civic este ținută de drum, mai ales pe viraje.

In rest doar avantaje Tucson:
- portbagaj mai mare și mai accesibil, am 2 copii după mine mai mereu
- mai silențioasă
- interior mai atent lucrat cu materiale mai bune
- garda la sol care mă ajută în weekendurile la munte/ski
- mersul prin oraș 70% electric
- cuplu, 350nM

Foarte mulțumit de alegere.


#35
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,731
  • Înscris: 09.01.2007
Cool, doar ca aproape toate avantajele listate nu tin de SUV, ci doar de o masina mai scumpa. :)
Un estate (de exemplu) in aceeasi bani are cam toate avantajele respective, dar tinuta de drum mai buna. Am fost cu Corolla la munte/ski de multe ori, garda la sol foarte mica. Daca nu te bagi prin balarii nu e problema. Si cu Civic, si cu Octavia, si cu Passat, etc.
Desi nu neg ca garda la sol poate fi un avantaj in unele cazuri (mai ales parcat pe trotuare cum ziceam mai sus), nu mi se pare destul cat sa acopere celelalte dezavantaje. Subiectiv vorbind. Pentru mine conteaza mai mult ca te urci mai usor la volan (desi n-am nicio problema cu genunchi/spate inca) si ca e posibil sa fii mai safe in caz de accident, in functie de tipul accidentului. Dar nici astea nu au fost destul pentru a inclina balanta destul de mult.

#36
M0su

M0su

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 419
  • Înscris: 20.11.2022
2-3000 de euro este diferenta numai la consum in 100k km fata de un nonSUV.
Ma mai lovesc si eu de 2-3 ori pe an de nevoia unui suv dar nu e primordiala asa ca nu are sens sa cheltui 10-15 mii de euro pentru treaba asta pe toata durata de detinere.
Dupa 50 de ani mai vedem, ca e mai usor sa te cobori decat sa te ridici din masina 😁

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate