Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Curent AC produs de alternator
Last Updated: Dec 06 2022 01:33, Started by
Mike1alike
, Dec 03 2022 17:30
·
0
#1
Posted 03 December 2022 - 17:30
M-am pomenit cu această problemă. Alternatorul produce 30.2 V curent AC.
Chestia e că recent am înlocuit și ECM-ul pt. că a fost prăjit și descoperind acest curent, tind să cred că asta l-a prăjit pe ECU. Mașina e Punto 1.2 8V benzină. După cum încarcă, n-aș spune că alternatorul are probleme. 14.1 V la relanti, scădea până la 13.8 V cu consumatori porniți. Din una în alta, am dat de un video în care un tip a măsurat curentul AC la alternatorul său nou, Denso. Spunea că știe el de undeva că trebuie să fie max 50 mili Volți AC, dacă e mai mult, sunt probabil diode arse. La el, pe cel nou avea 80 mV. Am măsurat și eu, alternatorul e tot Denso și... 30.3 V AC (volți, nu milivolți). Am zis că or fi, cum spune omul, diodele arse. Mai ales că știu că am făcut odată scurt, la alternatorul acesta. Buuun... Am luat un platou de diode nou și l-am înlocuit. Însă... tot pe acolo e voltajul AC și după înlocuire, 30.2 V. Ce s-a schimbat e tensiunea DC cu consumatorii porniți, acum a scăzut numai până la 13.96 V și un alt lucru bun, înainte când porneam un consumator (lumina în habitaclu, deschiderea geamului, etc) motorul avea un recul 1 sec. sau oricum foarte puțin timp, acum nu se mai întâmplă asta. Dar... de unde atâta curent AC? Și cum rezolv? Să fie din cauza releului din alternator? Pe el nu l-am înlocuit. Dacă pun nou, se rezolvă? |
#2
Posted 03 December 2022 - 17:44
e punte de diode cu tot cu regulator sau ai schimbat doar puntea in sine? in mod normal regulatorul se ocupa de ce si cat "scoate" alternatorul.
le: sau cand zici releu te referi la regulator? e vorba de piesa ce vine in completarea C-ului puntii. Edited by _-livio-_, 03 December 2022 - 17:47. |
#3
Posted 03 December 2022 - 17:46
Am schimbat doar puntea. Regulatorul e separat, tot acolo, lucrează în tandem cu puntea. Dar pe el încă nu l-am schimbat.
La regulator, ce e puțin mai ciudat e că unul din colectori (mă rog, pe aceștia poate unii îi numesc parte separată de regulator, dar cărbunii sunt prinși în ansamblul regulatorului) este mai uzat decât celălalt. Unul este aproape ca nou, celălalt uzura 1mm. Pun și poze. Mai are cupru. Am curățat cu un șmirglu fin colectorii și deocamdată i-am pus așa la loc. Attached FilesEdited by Mike1alike, 03 December 2022 - 17:54. |
#4
Posted 03 December 2022 - 17:50
Alternator=Generator de curent alternativ.
Suficient? Attached FilesEdited by Mircel, 03 December 2022 - 17:52. |
#5
Posted 03 December 2022 - 17:52
Mike1alike, on 03 decembrie 2022 - 17:30, said:
Alternatorul produce 30.2 V curent AC. După cum încarcă, n-aş spune că alternatorul are probleme. 14.1 V la relanti, scădea până la 13.8 V cu consumatori porniți. - intre ce puncte ai masurat cei 30.2 V curent AC ? - intre ce puncte ai masurat cei 14.1 V la relanti (13.8 V cu consumatori porniți) ? |
#6
Posted 03 December 2022 - 17:59
adrian_r5, on 03 decembrie 2022 - 17:52, said: Sa clarificam niste lucruri: - intre ce puncte ai masurat cei 30.2 V curent AC ? - intre ce puncte ai masurat cei 14.1 V la relanti (13.8 V cu consumatori porniți) ? 30.2 V curent AC. 14.1 V curent DC. Măsurătorile le-am făcut cu motorul pornit. Mircel, on 03 decembrie 2022 - 17:50, said:
Alternator=Generator de curent alternativ. Suficient? |
#7
Posted 03 December 2022 - 18:10
La dumneavoastra sint 2 probleme.
1 schimbati colectorul de la rotor, se gasesc de schimb, ala nu mai rezista mult. 2 schimbati aparatul de masura, orice ati face daca puneti un transformator care debiteaza AC pe o baterie cineva ia foc, ori bateria ori trafo, eu pariez pe trafo, in cazul dumneavoastra pariez pe aparatul de masura cu probleme. Am mai multe aparate de masura insa cind am o probblema dubioasa il iau pe ala in care am incredere ca nu ma minte. |
#8
Posted 03 December 2022 - 18:17
La aparatul de măsură m-am gândit și eu că este posibil să dea o citire eronată. Am să caut să măsor și cu un aparat de încredere. Acesta e aparatul cu care am măsurat
Attached Files |
#9
Posted 03 December 2022 - 18:17
nu e neaparat aparat de masura cu probleme, ci o jucarie mai "simplista" ce nu se descurca la masurat AC intr-un circuit DC.
in mod normal orice alternator are niste ripple, dar sub 1V, 30 AC si 14 DC nu cred ca e posibil in acelasi timp, pt prima ar trebui sa lipseasca niste diode si atunci nu mai ajunge la 14V. le: totusi eu as fi schimbat si regulatorul si carbunii daca tot m-am chinuit sa dau alternatorul jos. Edited by _-livio-_, 03 December 2022 - 18:26. |
#10
Posted 03 December 2022 - 18:33
Întradevăr, se pare că aparatul e problema. Am măsurat acum cu el un acumulator de 1.5 V, aparatul setat pe curent alternativ și îmi indică 2.3 V.
Zic că e de reținut însă această idee, de a măsura curentul alternativ produs de alternator, pentru a determina dacă sunt diode arse. Până acum am găsit dată, așa cum am spus, valoarea de 50 mili V, însă măsurarea făcută de acel om, pe un alternator nou, îi indica 80 mV. Evident, trebuie măsurat cu aparat care se pricepe, iar acest lucru am să-l fac și eu. Cred că știu ce-mi va aduce Moș Nicolae. |
|
#11
Posted 03 December 2022 - 18:33
Adauga un condensator, cativa microfarazi, ceva, si vezi ce mai zice multimetrul. Dar slabe sanse sa fie altceva decat lipsa redresare.
|
#12
Posted 03 December 2022 - 18:35
Mike1alike, on 03 decembrie 2022 - 18:33, said:
Întradevăr, se pare că aparatul e problema. Am măsurat acum cu el un acumulator de 1.5 V, aparatul setat pe curent alternativ şi îmi indică 2.3 V. Zic că e de reținut însă această idee, de a măsura curentul alternativ produs de alternator, pentru a determina dacă sunt diode arse. Până acum am găsit dată, aşa cum am spus, valoarea de 50 mili V, însă măsurarea făcută de acel om, pe un alternator nou, îi indica 80 mV. Evident, trebuie măsurat cu aparat care se pricepe, iar acest lucru am să-l fac şi eu. Cred că ştiu ce-mi va aduce Moş Nicolae. |
#13
Posted 03 December 2022 - 18:37
Mai probabil decat arse e ca sunt strapunse. Si atunci functioneaza ca o simpla sarma si ai toata tensiunea neredresata in borne.
|
#14
Posted 03 December 2022 - 18:39
Salutari.
Nu te mai juca si du alternatorul la un centru sa il repare. Personal am avut un alternator la un un tilaj agricol , montat de o luna pe un motor Mercedes ( in mod normal trebuia sa scoata 28 V) si dimineata pana in ora 13 incepea si scotea usor usor 60 de volti , masurati cu aparat si diagnoza. Dupa amiaza dupa ceteva porniri si reporniri si asa mai departe alternatorul isi revenea la normal si functiona in parametri toata ziua. Bateriile nu au patiti absolut nimic erau varta inlocuite cu 3 luni in urma , dar tot ce inseamna ecu motor o lua razna , aveam erori ciudate, motorului ii scadea turatia singura . Mentionez ca nu am avut nici un ECU defect din aceasta cauza. Eu personal am inlocuit alternatorul cu unul original si acum functioneaza fara nici un fel de problema. Sper sa te ajute cu ceva! Scucces |
#15
Posted 03 December 2022 - 18:50
_-livio-_, on 03 decembrie 2022 - 18:17, said:
le: totusi eu as fi schimbat si regulatorul si carbunii daca tot m-am chinuit sa dau alternatorul jos. sebulbus, on 03 decembrie 2022 - 18:37, said:
Mai probabil decat arse e ca sunt strapunse. Si atunci functioneaza ca o simpla sarma si ai toata tensiunea neredresata in borne. Attached FilesEdited by Mike1alike, 03 December 2022 - 18:52. |
|
#16
Posted 03 December 2022 - 19:18
#17
Posted 03 December 2022 - 19:23
Primo,daca aveai 30v pe acumulator ar fi explodat
Secundo,nu stii sa folosesti un multimetru Data viitoare sa cumperi un multimetru din ala smart care este la pachet cu un electronist Sa vad daca iti dai seama unde ai gresit. Sa nu mai pierdem timpul,ai setat incorect domeniul respectiv pe intensitate Daca vrei sa masori intensitatea curentului muta sonda plus in "gaura"dedicata. MARE ATENTIE, DACA NU STII CE AI DE FACUT IL "BULESTI" Edited by florinellll, 03 December 2022 - 19:32. |
#18
Posted 03 December 2022 - 19:33
Nu sta nimeni sa dea in carti daca e bun multimetrul sau nu pentru ca nimanui nu ii pasa mai mult decat tie. Ia-l intr-o mana si refa aceleasi masuratori pe o alta masina stiuta functionala si vezi daca multimetrul trebuie sa vada interiorul unui tomberon sau ai o problema electrica de elucidat.
Pe partea cealalta o piesa noua nu e sigur buna. Sigur e doar ca nu a mai fost montata pana atunci. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users