Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Probleme multiple sau problema unica neidentificata
Last Updated: Dec 04 2022 13:22, Started by
lldsllds
, Nov 30 2022 19:22
·
0
#1
Posted 30 November 2022 - 19:22
Salutare,
in ultima vreme m-am confruntat cu o serie de probleme la calculator, la care imi e din ce in ce mai greu sa gasesc explicatii. Sistem Desktop: Dell Vostro 3671 Motherboard: Dell 01W26N VErsion A00 Procesor: Intel i7-9700 CPU @ 3.00 GHz, 8 Cores RAM: 8G DDR 2666 MHz, CL 22, Micron Graphics: Intel UHD Graphics 630 (onboard), respectiv NVIDIVA GeForce GTX 1650, 4G Am sistemul de aproape doi ani, inca de la inceput a mers ok, fara probleme. Am doua monitoare, pe care le-am conectat la iesirile HDMI, respectiv VGA de pe placa de baza (calculatorul e folosit pentru lucru, doar ocazional un joc-doua, astfel incat nu m-a interesat atunci daca pun monitoarele pe placa onboard sau dedicata). De la o vreme, am simtit cateva sughituri: 1. De ceva vreme se misca mai incet; am observat ca RAM-ul se ducea frecvent la 90-100%, astfel incat am hotarat sa ii fac cadou in Decembrie un 16G Corsair de 3200 MHz, CL 12 sau 15 (nu mai retin). inca nu a venit RAM-ul, ajunge in week-end. Cand pornesc calculatorul, inainte sa ma apuc de lucru, RAM-ul este deja ocupat in proportie de 65-66% (insa asta am observat-o doar in ultima vreme, de cand am remarcat ca se misca incet, nu stiu la cat era inainte); E drept ca am niste clouduri pornite atunci cand porneste calculatorul, dar tot mi se pare mult, de unde si decizia sa iau un 16 G pe viitor. 2. Acum vreo 2 saptamani, monitorul conectat prin HDMI, nu mai arata nimic (doar cel prin VGA). L-am desfacut m-am uitat pe ici pe colo, toate pareau in regula, insa monitorul nu mai arata nimic. Pana la urma, l-am conectat la HDMI de pe placa grafica si vede ok, ca inainte. Doar ca ... Atunci cand am facut asta, am observat ca nu mai am nici sunet, iar la Setari>Sound>Output la "Choose your output device", singura optiune era ... chiar monitorul conectat prin HDMI (care intamplator, are si o iesire audio). Astfel incat am castile acum conectate la monitor, iar daca le conectez la mufa de pe calculator (fie fata, fie spate), nu se aude. 3. Ca lucrurile sa fie complete, astazi am incercat iun joc pe care l-am jucat acum un an pe acelasi calculator si mergea struna. Si cand colo ... pe langa faptul ca se incarca greu, nu reuseste sa intre propriu zis in joc (decat in Menu) si imi da o eroare de placa grafica. Acum, nu stiu daca e doar din cauza RAM-ului, si un 16 G o sa rezolve problema. Ma indoiesc, cred ca e ceva mai mult la mijloc. Ma tem sa nu fie placa de baza, ceea ce ar complica nespus lucrurile. In fine, aici chiar as avea nevoie de ajutor, fiindca nu stiu de ce sa ma acpuc mai intai, ca sa ii dau de cap calculatorului. Multumesc. |
#2
Posted 30 November 2022 - 19:40
1. Opreste acele procese care consuma din memoria ram. Chiar si cu 16 GB ram, e posibil sa ai in continuare probleme daca nu faci o diagnosticare corecta.
2. De multe ori pot fi probleme cu portul hdmi, mai exact probleme cu conectorul. Edited by Leo2006, 30 November 2022 - 19:41. |
#3
Posted 01 December 2022 - 06:08
Dell are niste facilitati de diagnosticare.
Incearca sa intri pe site, urmeaza pasii. https://www.dell.com...ort/home/ro-ro/ |
#4
Posted 01 December 2022 - 09:28
Nu cred ca poti folosi acei ramii luati de tine deoarece pe site-ul lor arata ca suporta 16 GB 2666 MHz cl22
|
#5
Posted 01 December 2022 - 10:56
Foarte buna observație, sigur nu poate folosi RAM cu frecvența mai mare de 2666 Mhz mai bine refuza coletul, ca să nu se mai chinuie cu retur
https://www.dell.com...0fe7&lang=en-us |
#6
Posted 01 December 2022 - 11:34
Leo2006, on 30 noiembrie 2022 - 19:40, said:
1. Opreste acele procese care consuma din memoria ram. Chiar si cu 16 GB ram, e posibil sa ai in continuare probleme daca nu faci o diagnosticare corecta. 2. De multe ori pot fi probleme cu portul hdmi, mai exact probleme cu conectorul. Am oprit, economisesc 10% din RAM, dar cand incep sa lucrez, tot trebuie sa le pornesc. altuser09, on 01 decembrie 2022 - 06:08, said:
Dell are niste facilitati de diagnosticare. Incearca sa intri pe site, urmeaza pasii. https://www.dell.com...ort/home/ro-ro/ Am intrat, am instalat si Support Assist, rulez si revin cu detalii. NAlexQ, on 01 decembrie 2022 - 09:28, said:
Nu cred ca poti folosi acei ramii luati de tine deoarece pe site-ul lor arata ca suporta 16 GB 2666 MHz cl22 Auch, eu gasisem pe un site ca suporta 3200, se pare ca m-am uitat gresit. Multumesc pentru observatie. nei-k, on 01 decembrie 2022 - 10:56, said:
Foarte buna observație, sigur nu poate folosi RAM cu frecvența mai mare de 2666 Mhz mai bine refuza coletul, ca să nu se mai chinuie cu retur https://www.dell.com...0fe7&lang=en-us Daca dau retur, pot sa comand un 16 G 2666 Mhz, dar cu un CL mai mic de 22? As vrea, totusi, ceva mai bun. |
#7
Posted 02 December 2022 - 08:57
Sincer, eu aș amâna achiziția RAM până la identificarea și rezolvarea problemelor cu placa video.
Întâi vezi ce procese rulează în fundal și oprește-le. Eventual dezinstalează programele care nu sunt absolut necesare, le poți reinstala ulterior. Poate o reinstalare de Windows ar ajuta, dacă știi că ai instalat și dezinstalat multe programe. Din specificațiile Dell văd că GTX 1650 are mufe HDMI + DVI-D, iar placa de bază are HDMI. Monitoarele tale ce mufe au, fiecare dintre ele? Corect ar fi sa le legi pe ambele doar în placa video dedicată. Dispozitivul de redare a sunetului poate fi ales din Windows atunci când sunt mai multe disponibile. Dai click pe pictograma cu difuzorul din taskbar, în dreapta sliderului de volum ai pictogramă de unde poți alege dispozitivul de redare: monitor, căști, Bluetooth etc. Poate tu nu ai setat corect pe unde să redea sunetul Tot în specificațiile Dell e menționat că se pot combina module RAM de capacități diferite, în cele 2 sloturi disponibile, până la un maxim de 2 x 16 GB. Ce nu e specificat, este că acestea trebuie să aibă aceleași frecvente și latente. Dacă tu ai deja un modul de 8 GB, poți cumpăra încă unul de 16 GB, dar cel din urmă trebuie să aibă exact aceleași frecvențe și latente cu cel existent. Asta verifici cu CPU-Z, în meniul Memory. Dacă ai 2 module de 4 GB, atunci cumperi 2 module de 8 GB sau 2 de 16 GB la 2666 MHZ, cu ce latențe vrei. Indiferent de latențe, calculatorul va funcționa mai bine (mai rapid) cu 2 module RAM decât cu unul singur. Edited by nei-k, 02 December 2022 - 08:57. |
#8
Posted 02 December 2022 - 10:08
nei-k, on 02 decembrie 2022 - 08:57, said:
Sincer, eu aș amâna achiziția RAM până la identificarea și rezolvarea problemelor cu placa video. Întâi vezi ce procese rulează în fundal și oprește-le. Eventual dezinstalează programele care nu sunt absolut necesare, le poți reinstala ulterior. Poate o reinstalare de Windows ar ajuta, dacă știi că ai instalat și dezinstalat multe programe. nei-k, on 02 decembrie 2022 - 08:57, said:
Din specificațiile Dell văd că GTX 1650 are mufe HDMI + DVI-D, iar placa de bază are HDMI. Monitoarele tale ce mufe au, fiecare dintre ele? Corect ar fi sa le legi pe ambele doar în placa video dedicată. nei-k, on 02 decembrie 2022 - 08:57, said:
Dispozitivul de redare a sunetului poate fi ales din Windows atunci când sunt mai multe disponibile. Dai click pe pictograma cu difuzorul din taskbar, în dreapta sliderului de volum ai pictogramă de unde poți alege dispozitivul de redare: monitor, căști, Bluetooth etc. Poate tu nu ai setat corect pe unde să redea sunetul Am incercat aici cam tot. Inclusiv am apelat la Asistenta Microsoft si au incercat ei sa rezolve problema prin conectare remote, ieri. Dupa ce au incercat de toate, au zis ca cel mai probabil problema cu sunetul vine de la hardware. pe placa de baza am doua iesiri sunet, una in fata, una in spate, se pare ca nici una nu mai merge. nei-k, on 02 decembrie 2022 - 08:57, said:
Tot în specificațiile Dell e menționat că se pot combina module RAM de capacități diferite, în cele 2 sloturi disponibile, până la un maxim de 2 x 16 GB. Ce nu e specificat, este că acestea trebuie să aibă aceleași frecvente și latente. Dacă tu ai deja un modul de 8 GB, poți cumpăra încă unul de 16 GB, dar cel din urmă trebuie să aibă exact aceleași frecvențe și latente cu cel existent. Asta verifici cu CPU-Z, în meniul Memory. Dacă ai 2 module de 4 GB, atunci cumperi 2 module de 8 GB sau 2 de 16 GB la 2666 MHZ, cu ce latențe vrei. Indiferent de latențe, calculatorul va funcționa mai bine (mai rapid) cu 2 module RAM decât cu unul singur. Nu stiu daca e bine sa combin un 8 si un 16, doua marci diferite, cu doua CL diferite. Din cate stiu, nu e recomandat. Daca e sa schimb RAM-ul, as pune o piesa noua de 16G si renunt la asta. Edited by lldsllds, 02 December 2022 - 10:11. |
#9
Posted 02 December 2022 - 13:42
Așa am spus și eu, poți combina 8+16 GB @2666 MHz, dar să aibă aceleași latențe, chiar dacă sunt de la producători diferiți
|
#10
Posted 02 December 2022 - 16:46
@lldsllds
"...fiindca nu stiu de ce sa ma acpuc mai intai, ca sa ii dau de cap calculatorului." Daca duci unitatea la un service specializat ai sa vezi ca nu sta nimeni sa instaleze aplicatii pt diagnostic ori sa caute raspunsuri pe forumuri ori sa citeasca in stele, cafea, horoscop,... Primul pas pe care il poti face e sa sa reinstalezi w10. Daca problema persista incepi mai intai sa inlocuiesti pe rand cabluri (sata), componente. Daca nu ai nici o componenta disponibila pt inlocuire nu iti ramane decat sa il duci la un service pc. Chiar daca iti spune userul x ca e placa video, memoria ram, sursa,... si tu nu ai altele functionale pt teste nu te ajuta cu nimic un raspuns de genul asta. Daca nu vrei sa reinstalezi w10 atunci incepe prin a inlocui componente. Altfel si daca o sa ghiceasca cineva componenta defecta nu poti fi atat de naiv incat sa o comanzi fara sa testezi daca intr-adevara componenta resp era defecta. |
|
#11
Posted 04 December 2022 - 13:22
nei-k, on 02 decembrie 2022 - 13:42, said:
Așa am spus și eu, poți combina 8+16 GB @2666 MHz, dar să aibă aceleași latențe, chiar dacă sunt de la producători diferiți Cred ca am sa icnerc asta. mariusixy, on 02 decembrie 2022 - 16:46, said:
@lldsllds "...fiindca nu stiu de ce sa ma acpuc mai intai, ca sa ii dau de cap calculatorului." Daca duci unitatea la un service specializat ai sa vezi ca nu sta nimeni sa instaleze aplicatii pt diagnostic ori sa caute raspunsuri pe forumuri ori sa citeasca in stele, cafea, horoscop,... Primul pas pe care il poti face e sa sa reinstalezi w10. Daca problema persista incepi mai intai sa inlocuiesti pe rand cabluri (sata), componente. Daca nu ai nici o componenta disponibila pt inlocuire nu iti ramane decat sa il duci la un service pc. Chiar daca iti spune userul x ca e placa video, memoria ram, sursa,... si tu nu ai altele functionale pt teste nu te ajuta cu nimic un raspuns de genul asta. Daca nu vrei sa reinstalezi w10 atunci incepe prin a inlocui componente. Altfel si daca o sa ghiceasca cineva componenta defecta nu poti fi atat de naiv incat sa o comanzi fara sa testezi daca intr-adevara componenta resp era defecta. Si eu mi-as dori sa il duc la un service, insa fiind calculatorul de pe care lucrez, trebuie sa mai astepte, fiindca nu pot sa ma lipsesc de el nici macar o zi in aceasta perioada. Voi incerca reinstalarea Windowsului si daca persista problema cu placa video (la audio sunt aprope sigur ca e vorba despre o problema hardware acum), il duc intr-un service la inceputul anului viitor. Voi reveni cu un update. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users