Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
imprimante Altex

Cazier judiciar online

Banane

Robot pornire auto
 vanzare auto PF catre PJ - la dis...

Tensiune instabila generator Panzer

Identificare tip conector auto

Cronica carcotașilor vindea ...
 eroare declaratie 100

Dilema spalare masina iarna

Rovinieta - pot plati pana la ora...

Rack gantere
 Tester ștergere eroare Renau...

Cine trebuie sa faca sapaturile p...

Curs initiere QA tester

Tomorrowland, w2 (28-30 July 2023)
 

Ajutor incepator

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#1
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,234
  • Înscris: 29.04.2008
PLA intotdeauna e asa de friabil/slabut sau doar firul de demo care a venit cu printerul? Ajuta sa fac peretii mai grosi?
Despre ce e vorba? Imi trebuie sa fac un suport/adaptor de 3 inch pentru role de material la plotter. O rola de plotter are cateva kile bune, poate chiar si 10.  Am facut un mic test sa vad daca pusca dimensiunile si deja ghearele care trebuie sa fixeze se rup.

Attached File  IMG_20221128_103954.jpg   111.76K   116 downloads

Sau mai bine sa nu pierd timpul cu PLA si sa incerc cu ABS? Din cate inteleg e mult mai pretentios la print ca PLA si eu sunt doar la al doilea print.

Edited by iladi, 28 November 2022 - 10:51.


#2
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,921
  • Înscris: 01.11.2005
1. Asa e PLA-ul.
2. ABS_ul n-am incercat dar din ce am inteles e mai rezistent, dar nu cu mult la aplicatile care le vrei tu.
3. Daca vrei rezistenta cauta alte marci, se gasesc acum. Cauta review-uri ca sunt cativa care fac fel si fel de teste.
4. Problema este ca acolo straturile sunt circulare, sau layer-pe-layer, are rezistenta transversala dar rezistenta axiala (de-a lungul straturilor) e mult mai mica.
5. Da, ar ajuta grosimea dar nu material umplut ci de tip fagure - hexagonal. Astfel salvezi din material si ai rezistenta destul de ridicata.

6. Imi place cum ti-a iesit, chiar si din al doilea print. Eu nu prea mi-am batut capul cu printarea 3D si mereu imi ieseau repubuturi doar pentru ca faceam eu fel si fel de teste :D.
7. ABS_ul are nevoie de temperatura ceva mai ridicata dar nu e de speriat.

Edited by tehnics, 28 November 2022 - 11:20.


#3
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,234
  • Înscris: 29.04.2008
practic, in final, va fi mult mai mare. Are 130 mm lungime si 77 in diametru.

Attached File  Screenshot 2022-11-28 113617.png   374.31K   37 downloads

Am mai marit grosimea peretilor (am sa vad cum setez sa faca umplutura cum zici tu) si am mai bagat nervuri pe piesele care sunt sensibile. Voi mai face un test, tot cu o portiune, sa vad daca e mai bine. daca nu, am sa incerc cu ABS.

Attached File  Screenshot 2022-11-28 120339.png   172.31K   47 downloads

Poate va merge mai bine asa, sper. Desi mi se pare destul de anemic PLA-ul

Edited by iladi, 28 November 2022 - 12:04.


#4
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,228
  • Înscris: 15.12.2009
PLA-ul nu e stralucit, dar la tine problema pare sa fie in primul rand dimensionala. Cum sta fixata rola, raportat la suport?

As ingrosa peretii (cam 2x) insa nu i-as face plini, ci la fel cum zice colegul technics, cu structura fagure.

Edited by Ann0nyym0us, 28 November 2022 - 12:20.


#5
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,921
  • Înscris: 01.11.2005

Vizualizare mesajiladi, pe 28 noiembrie 2022 - 11:40, a scris:

Ai o problema acolo. O observi ?

#6
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,262
  • Înscris: 21.02.2006
Foloseste PETG si neaparat calibration flow.

#7
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,234
  • Înscris: 29.04.2008
Nu Posted Image

View Posttehnics, on 28 noiembrie 2022 - 13:11, said:

Ai o problema acolo. O observi ?

View PostAnn0nyym0us, on 28 noiembrie 2022 - 12:20, said:

PLA-ul nu e stralucit, dar la tine problema pare sa fie in primul rand dimensionala. Cum sta fixata rola, raportat la suport?


Cam asa arata toata chestia in sectiune

Attached File  Screenshot 2022-11-28 133105.png   24.51K   23 downloads

Cu mici amanunte, seamana destul de bine cu originalul. Originalului i s-au rupt in repetate randuri aripile alea care intra in bara. Le-am lipit, iar s-au rupt. Plasticul original nu are mai mult de 1,5 mm.

Edited by iladi, 28 November 2022 - 13:34.


#8
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,921
  • Înscris: 01.11.2005

Vizualizare mesajiladi, pe 28 noiembrie 2022 - 13:34, a scris:

Nu Posted image

Niciodata nu pui intarituri pe elementele flexibile.

Attached Files



#9
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,841
  • Înscris: 05.12.2002

View Posttehnics, on 28 noiembrie 2022 - 11:18, said:

4. Problema este ca acolo straturile sunt circulare, sau layer-pe-layer, are rezistenta transversala dar rezistenta axiala (de-a lungul straturilor) e mult mai mica.
Oare daca ar printa piesa invers (cu diametrul cercului perpendicular pe planul de printare) nu ar fi mai bine?

#10
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,234
  • Înscris: 29.04.2008

View Posttehnics, on 28 noiembrie 2022 - 13:36, said:

Niciodata nu pui intarituri pe elementele flexibile.

Asa m-am gandit si eu la inceput si am rotit aripile alea. Decat ca a cedat cand am strans mai tare.  O sa fac un print de proba sa vad cum se comporta, PLA pare destul de elastic.

View Postpufarin, on 28 noiembrie 2022 - 13:22, said:

Foloseste PETG si neaparat calibration flow.

Nu stiu ce e aia.

#11
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,262
  • Înscris: 21.02.2006
PETG-ul sau calibration flow?

#12
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,921
  • Înscris: 01.11.2005

Vizualizare mesajiladi, pe 28 noiembrie 2022 - 13:59, a scris:

Asa m-am gandit si eu la inceput si am rotit aripile alea. Decat ca a cedat cand am strans mai tare.  O sa fac un print de proba sa vad cum se comporta, PLA pare destul de elastic.
Eu iti recomand altceva.
Intariturile alea sunt cat de cat ok asa, DAR nu asa cum le ai tu, corp comun cu piesa.
Intariturile alea eu zic sa le faci ca piesa separata si sub alta forma si lipite doar pentru clemele alea elastice
Am atasat o idee

Attached Files


Edited by tehnics, 28 November 2022 - 14:14.


#13
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,234
  • Înscris: 29.04.2008
Multumesc pentru sugestii tuturor. Am mai gasit si aceasta soluti, pentru PLA:

https://www.3dsource...s-for-strength/

#14
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,262
  • Înscris: 21.02.2006
Termina cu prostiile si foloseste PETG si evident calibreaza imprimanta pentru materialul folosit.

#15
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,921
  • Înscris: 01.11.2005

Vizualizare mesajiladi, pe 28 noiembrie 2022 - 14:24, a scris:

Multumesc pentru sugestii tuturor. Am mai gasit si aceasta soluti, pentru PLA:

https://www.3dsource...s-for-strength/
Il vei face mai durabil dar mai casant. Tu acolo cauti flexibilitate. La tine se rupe nu pentru ca nu este destul de dur, ci ca nu are flexibilitate destula. iar printarea strat-pe-strat nu-ti ofera flexibilitate pentru ca "fibrele" nu au continuitate.

Cum a zis si colegul @pufarin, se pare ca PETG-ul e next level cand vine vorba de printare 3D.

Edited by tehnics, 28 November 2022 - 14:32.


#16
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,234
  • Înscris: 29.04.2008

View Postpufarin, on 28 noiembrie 2022 - 14:31, said:

Termina cu prostiile si foloseste PETG si evident calibreaza imprimanta pentru materialul folosit.

Am comandat acum o rola, sper sa ajunga maine sa pot experimenta.

#17
Leo2006

Leo2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,218
  • Înscris: 30.08.2006
Clemele acelea au rol doar de prindere dar nu si de sustinere a momentului de rotatie a rolei ploter.  Ca sa reziste trebuie ca piesa sa intre fortat pe ax si sa nu aibe nici un joc in cleme. Ploterul smuceste rola in pasi mici si piesa trebuie sa stea intepenita in ax si nu in cleme.

#18
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 29,234
  • Înscris: 29.04.2008

View PostLeo2006, on 28 noiembrie 2022 - 15:58, said:

Clemele acelea au rol doar de prindere dar nu si de sustinere a momentului de rotatie a rolei ploter.  

Din pacate asa a gandit HP sistemul. Si-au dat si ei seama si la modelul urmator au schimbat. Era bun la role mici, pe apa, dar la latex sunt rolele mult mai mari si mai grele.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate