![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Incetare contract telefonie-deces titular- obligatie preaviz?
Last Updated: Nov 23 2022 23:33, Started by
Meg-M
, Nov 22 2022 18:02
·
4

#1
Posted 22 November 2022 - 18:02

Incetare contract telefonie-deces titular- obligatie preaviz?
Tatal meu a detinut un contract de telefonie fixa Telekom, preluat ulterior in 2021 de Orange, in urma fuziunii celor doua firme. Deci vorbim de un contract "istoric" (>40ani), fara obligatii de perioada contractuala sau echipamente de predat. In data de 31.10.2022 am trimis catre Orange, actualul furnizor al serviciului, copie dupa certificatul de deces al tatalui, pe email, si notificare de incetare imediata de contract. Am primit nr de inregistare, tot pe email. Intre timp, ei continua sa emita factura la adresa respectiva (casa nu mai este locuita, un vecin ia corespondenta) si pretind plata pentru inca 30 zile/abonament, ca perioada preaviz din momentul inregistrarii cererii. Din cate stiu, exista o diferenta intre notificarea de incetare contract pe motiv de deces si cererea de reziliere clasica, la care intervine acea perioada de 30 zile/preaviz. O angajata de la call centerul lor mi-a confirmat ca pana acum ceva ani, erau tratate diferit, cum stiam si eu, dar recent, si pt decedati se mai factureaza o luna de servicii in plus, ca perioada preaviz! Stie cineva daca legislatia actuala este de partea mea si daca au intervenit modificari in ultimii ani in legislatia comerciala in favoarea operatorului de telefonie? Este legal sa poti factura un serviu inutil prin natura contextului unei persoane decedate? Am cautat pe net, dar legislatia e stufoasa. Mentionez ca succesiunea a fost deja finalizata. Exista vreun risc pentru mostenitori de urmarire pentru recupararea sumei abuziv facturate (aprox 50 lei) daca succesiunea este deja incheiata? Mai ales in conditiile in care, urmare a preluarii recente intre 2 operatori, de telefonie, nu avem un contract scris cu actualul Orange in care sa apara asta stipulat clar clauza preavizului. Multumesc |
#2
Posted 22 November 2022 - 18:19

Cred ca trebuie vazut ce scrie in contract.
Acel contract ramane valabil, chiar daca Telekom si-a schimbat actionariatul. Nu trebuie confundat Orange Romania Communications (CUI 427320), cu Orange Romania SA (CUI - 9010105). |
#3
Posted 22 November 2022 - 18:22

Am trimis copie certificat de deces și s-a încheiat rapid contractul. A venit o factura cu minus chiar. Vreo 3 leuți. Nici nu mi-am bătut caput cu ei.
Însă a fost acum vreo 3 ani. |
#4
Posted 22 November 2022 - 18:23

Intre timp, ei continua sa emita factura la adresa respectiva (casa nu mai este locuita, un vecin ia corespondenta) si pretind plata pentru inca 30 zile/abonament, ca perioada preaviz din momentul inregistrarii cererii. Din cate stiu, exista o diferenta intre notificarea de incetare contract pe motiv de deces si cererea de reziliere clasica, la care intervine acea perioada de 30 zile/preaviz. O angajata de la call centerul lor mi-a confirmat ca pana acum ceva ani, erau tratate diferit, cum stiam si eu, dar recent, si pt decedati se mai factureaza o luna de servicii in plus, ca perioada preaviz! pai spune-le sa trimita titularului factura: aleea 3, cavoul 4 !!! pe bune, daca ati finalizat succesiunea da-i naibii cu factura lor, ca nu au ce iti face. nu lei da nici un nr de mobil la care sa te contacteze ca sa nu te deranjeze ulterior o sa iti trimita firmele de recuperari creante niste hartii cum ca fac si dreg, ca e grav ca naiba, apoi dupa cateva luni o sa renunte sa te mai contacteze. daca totusi afla nr tau si te suna, le spui ca titularul a decedat |
#5
Posted 22 November 2022 - 18:24

#6
Posted 22 November 2022 - 18:32

#7
Posted 22 November 2022 - 18:35

E o aberație pe care ANPC ar sancționa-o, în opinia mea.
Anunță-i că o să-i reclami. Ce le-ai trimis tu e, practic, o cerere de închidere a abonamentului unui decedat, nu cerere de reziliere. |
#8
Posted 22 November 2022 - 18:36

#9
Posted 22 November 2022 - 18:37

Nu o dați în succesiuni, vă rog... Nu e vorba despre o datorie a unui decedat, ci de o plată cerută în avans.
|
#10
Posted 22 November 2022 - 18:53

In contract spune ca trebuie minim 30 de zile de notificare pentru incetarea contractului, timp in care ei mai emit inca o factura.
Aia e, suck it up. |
|
#11
Posted 22 November 2022 - 18:57

Nu ați citit mesajul #3?
Tot cu Telekom am avut și eu aceași situație. A venit factura cu minus. De atunci nimeni nu s-ar mai ostenit sa taie și cablul CATV oferit gratis pe atunci de Telekom. E și acum semnal pe cablu cu toate că nu mai locuiește nimeni acolo. |
#12
Posted 22 November 2022 - 19:00

Cand una din parti dispare contractul inceteaza automat. Datoriile decedatului da, se mostenesc si trebuie platite de mostenitori, dar acele datorii sunt aboanmentele si consumul pana la data decesului si nimic ulterior, nimic ‘perioada de preaviz’.
|
#13
Posted 22 November 2022 - 19:03

pai spune-le sa trimita titularului factura: aleea 3, cavoul 4 !!! pe bune, daca ati finalizat succesiunea da-i naibii cu factura lor, ca nu au ce iti face. nu lei da nici un nr de mobil la care sa te contacteze ca sa nu te deranjeze ulterior o sa iti trimita firmele de recuperari creante niste hartii cum ca fac si dreg, ca e grav ca naiba, apoi dupa cateva luni o sa renunte sa te mai contacteze. daca totusi afla nr tau si te suna, le spui ca titularul a decedat Asa m-am gandit si eu, la nerv, numai cand am vazut ca mai facturaza o luna in plus. Am trimis notificarea de pe o adresa de email "de rezerva" , nu o folosesc oficial la alte contracte, iar la call center mi s-a confirmat ca nu exista alt numar de contact secundar inregistrat. Edited by Meg-M, 22 November 2022 - 19:04. |
#14
Posted 22 November 2022 - 19:05

Aia de la Telekom sunt imbecili.
Bunicamea avea telefon fix. Ma duc cu certificatul de deces, primesc coala alba sa scriu cererea de rigoare, fac și asta, plec. Dupa vreo doua luni trec pe la tara, găsesc facturi noi, telefonul funcționa. Ma duc iar la Telekom, o fatuca îmi explica senina ca nu s-a procesat cererea ca trebuia făcută de titular, nu de mine. I-am lăsat în plata domnului, or închis ei pana la urma linia. Edited by slai, 22 November 2022 - 19:05. |
#15
Posted 22 November 2022 - 19:09

E o aberație pe care ANPC ar sancționa-o, în opinia mea. Anunță-i că o să-i reclami. Ce le-ai trimis tu e, practic, o cerere de închidere a abonamentului unui decedat, nu cerere de reziliere. |
|
#16
Posted 22 November 2022 - 19:21

contractul era intre doua parti. una nu mai e. mai poate produce contractul efecte? NU!
|
#17
Posted 22 November 2022 - 19:22

Mi s a spus ca in ultimii ani le trateaza similar, doar cu ani in urma nu exista preaviz 30 zile in caz de deces. https://reclamatii.a...reclamatie.aspx |
#18
Posted 22 November 2022 - 19:28

Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users