Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Pentru cei care au...cat de utile vi se par padelele la cutii automate?

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#19
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 Fane, on 16 noiembrie 2022 - 09:34, said:

vezi ca trebuia sa scoti cutia de viteze din modul coasting ca sa ai frana de motor. e prea destepta cutia aia de viteze si nu sti s-o folosesti.

Am luat cutie automata ca sunt prost, normal, ma astept sa schimbe ea vitezele si nu sa o ajut eu sa invete ca e deal, vale, serpentina sau drum drept. din fericire, doar la Tiguan am vazut asta

#20
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

 DCC08, on 15 noiembrie 2022 - 20:51, said:

Salut.

Eu unul nu am avut vreo masina cu padele pana acum dar aștept sa vina una cu padele. Cat de utile vi se par și cât de des le folosiți (întrebare pentru cei care au/au avut)?
In cazul masinilor sport sunt foarte utile la condus sportiv, dar cel mai important este ca acea cutie de viteze sa fie rapida, de preferabil cu dublu-ambreiaj.
Daca e vorba de o masina simpla, normala, de confort, chiar daca are cativa caluti in plus, nu cred ca le vei folosi prea mult.
Am padele pe masina sport cu convertizor, le folosesc des, dar ma dezamageste timpul de raspuns. Daca ar fi macar cu 30-40% mai rapida cutia, le-as folosi foarte des.
Pe masina sport cu dublu-ambreiaj in oras, in 80% din cazuri doar din padele schimb treptele.
Repet, asta e doar in cazul unul condus mai sportiv. Daca mergi relax, nu te ajuta.

Edited by AndyM, 16 November 2022 - 12:28.


#21
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012
la DSG6-passat nu am padele, dar trecută pe mod manual pot folosi joysticul pt schimbat viteze - NICI MĂCAR o singură dată nu am utilizat!
(pt frână de motor o dau pe modul sport)
la AT6-tucson plug-in am padele ABSOLUT inutile; am încercat să cobor un deal și să utilizez frâna de motor, astfel că am scăzut treapta de viteză din padelă - DEGEABA - la motorul electric n-ai frână de motor :P (că crește regenerarea e fix pix la 2 tone la vale...)

dar, cum ziceau colegii - nu a fost alegerea mea, ci au făcut parte din pachetul livrat de producător la acel nivel de echipare!

#22
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,242
  • Înscris: 05.06.2002

 aeon, on 16 noiembrie 2022 - 10:55, said:



Am luat cutie automata ca sunt prost, normal, ma astept sa schimbe ea vitezele si nu sa o ajut eu sa invete ca e deal, vale, serpentina sau drum drept. din fericire, doar la Tiguan am vazut asta
Exista si la alte masini. E o functie care ajuta la economia de combustibil. Acu cred ca mai ai de asteptat pana scot astia masina care sa-ti citeasca gandurile si sa dezactiveze functia de coasting. It-istii inca n-au reusit sa imagineze algoritm care sa ti-o cupleze/decupleze automat cand ai tu nevoie de ea sau nu.

#23
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
Totate masinile VAG moderne au senzor care masoara inclinatia masinii. Masina stie cand e deal si cand e vale si schimba vitezele in consecinta, turand motorul la urcare sau frana de motor la coborare. Vazut asta inca de la Skoda Octavia 3 - DSG7.  

La hibridele plug-in, de care am acum, la vale opreste motorul ICE complet si tine viteza constanta din regenerare cu motorul electric in modul generator. Deci cobori fara sa soliciti franele si incarci si bateria in acelasi timp. Iar daca cruise control e setat pe 50, masina coboara cu 50, nu prinde viteza la vale.

Si daca cobori si o tii din pedala de frana, ea tot cu motorul electric franeaza, nu atinge placutele pe disc. Frana mecanica pe disc nu intra niciodata cu exceptia franarii de urgenta sau in ultimii 2-3 metri la oprirea completa. Practic eu am franele noi noute si rugina pe discuri la masina de 25.000 km (cumparata de 1 an cu zero km in bord) folosita zilnic.

Edited by abac, 16 November 2022 - 17:51.


#24
beria81

beria81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 23.12.2008
si eu am padele…nu le am folosit niciodata de cand am masina ( 1 an jumate ). nu am simtit niciodata nevoia sa trec pe manual…
cum de altfel nu cred ca am scos-o niciodata din Comfort Mode…poate doar in prima zi, sa vad cum se simte pe Sport sau Sport +.

deci, dpmdv, sunt inutile…

#25
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012

 abac, on 16 noiembrie 2022 - 17:50, said:

Si daca cobori si o tii din pedala de frana, ea tot cu motorul electric franeaza, nu atinge placutele pe disc.

eu am indicator de regenerare... cât timp acul stă-ntre minim și maxim, da, frâna este „de motor”, dar dacă acul atinge maximum de regenerare - atunci plăcuțele-ncep să-și facă datoria!
(deh, detalii... :) )

#26
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016
Daca nu avea modul sport DSG-ul pe 2.0 TDI, pentru mine ar fi fost imposibil de folosit fara padele la cat de tare subtureaza in Drive, zici ca esti taximetrist, se taraie pur si simplu intre relanti si 1500 rpm in oras, il vindeam si luam manuala decat sa ne chinuim reciproc asa sau cautam pe cineva sa resofteze cutia. Dar din fericire exista sport, o tin doar pe el ,iar padelele le folosesc mai mult in extraurban cand vreau sa imi aleg eu treapta din care vreau sa incep o depasire si in alte cateva situatii.
Spre exemplu stau in spatele unui tir pe DN, cutia sta intr-a 6-a sau a 7-a sau cat vrea ea, eu bag din padele a 4-a sau a 5-a in functie de viteza de deplasare si de ce-mi vine din contrasens inainte sa am fereastra de depasire, ca sa nu ma surprinda cutia cu ce vrea ea sau sa adaug si timpul de retrogradare in ectuatie cand am plecat sa depasesc. Mai dau o padela si atunci cand ma enerveaza cutia ca baga a 7-a la deal pe la 120 la ora si eu vreau sa stiu ca am un pic de cuplu pe care sa ma bazez si retrogradez o treapta. Pe serpentine la munte, gen transrarau, conduc doar cu padele, pt ca altfel ar schimba masina intr-una si s-ar simti aiurea pt pasageri, asa stiu eu exact cat vreau sa tin de-o treapta de viteza pana la curba urmatoare. Per total, prefer sa le am. Daca nu era cutia setata asa eco-bio sa caute intr-una numai treapta superioara, se putea trai si fara.

Edited by Mihai_mb, 17 November 2022 - 08:59.


#27
VladDcn

VladDcn

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 117
  • Înscris: 13.05.2020
Folosesc padelele doar la depasiri pentru a mai taia din lag-ul cutiei (cu convertizor de cuplu). Cum a spus un coleg mai sus, retrogradez 1-2 trepte si intru direct in depasire fara sa mai astept sa isi dea seama cutia ca eu am facut kick-down.

#28
zadada

zadada

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 292
  • Înscris: 23.03.2015
La DSG le-am folosit doar de curiozitate de cateva ori. Iar pentru kick-down dau doua sprituri scurte la acceleratie inainte de depasire si cutia schimba in jos imediat, numai bine pentru a lansa pe orbita musculosul 1.0 TSI :)

#29
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,570
  • Înscris: 23.09.2016

 zadada, on 18 noiembrie 2022 - 10:17, said:

La DSG le-am folosit doar de curiozitate de cateva ori. Iar pentru kick-down dau doua sprituri scurte la acceleratie inainte de depasire si cutia schimba in jos imediat, numai bine pentru a lansa pe orbita musculosul 1.0 TSI Posted Image
La motoarele mai puternice ( nu zic ca 1.0 TSI e rau, si eu am 1.0 TSI pe Golf si e super ok ) gen 2.0 tdi 190 sau 240 cai, daca dai cu sprit sa schimbe, chiar si fara kickdown, te bruscheaza un pic , te impinge in scaun din cauza cuplului mare si ajungi sa accelerezi mai puternic decat intentionai doar ca sa schimbi viteza, de aia prefer sa retrogradez cu padele in anumite situatii, dar eu is si sensibil si imi place sa conduc foarte "smooth" indiferent de viteze, mie mi se pare si ACC-ul cam brusc in reactii chiar si pe setari domoale. Bine, eu aud si cand regenereaza masina in mers, fara sa ma iau dupa alt factor, pur si simplu aud motorul ca e ceva diferit la el, deci probabil am simturile prea ascutite..

Edited by Mihai_mb, 18 November 2022 - 11:19.


#30
cipi_v

cipi_v

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 474
  • Înscris: 20.02.2007
Am pus la modul individual sa pot schimba manual viteza. L-am activat de 2 ori. Just for fun

#31
Stentor_ro

Stentor_ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 13.04.2006
Mi-am dorit și eu și refuzam sa cred ca nu le-oi folosi. Sunt degeaba. Odată obișnuit cu automata nu mai stai sa intervii.

#32
Kurinkita

Kurinkita

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 209
  • Înscris: 28.01.2012
Ultimele 2 masini au avut padele la volan. Cred ca le-am folosit la fiecare de 1-2 ori, doar sa vad cum se comporta si atat. In rest sunt doar acolo de fancy si au venit la pachet cu o optiune care doream sa o am.

#33
Floricelu71

Floricelu71

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 07.01.2004
Eu le fososesc ocazional ptr retrogradari sau cand sunt in sport si sta prea sus in ture ptr ce am nevoie la momente specifice.
Deasemenea cand am chef sa controlez eu vitezele si o pun pe manual.
Eu le gasesc si utile si fun to have.


#34
xwildmanx

xwildmanx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 341
  • Înscris: 12.05.2009
Le-am descoperit tarziu , la inceput nu le vedeam eficienta . Acum daca mi-as lua o alta masina fara padele ....as cam stramba din nas . Sunt utile la depasiri si la frana de motor . Nu folosesc modul manual deloc . L-am folosit o data sau de doua ori si nu ma incanta . Peugeot 508 .

#35
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
1.5 TSI DSG la vale nu are frana de motor, ia viteza, daca nu as avea padele sa pun pe  - - - - as omora franele. Sau nu fac eu ceva corect ? Are legatura cu modul ECO in care ai coasting ? Sa o pun data viitoare in Sport unde nu exista ECO ?

#36
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,032
  • Înscris: 24.02.2006
manualul ce zice despre asta?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate