Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Fum masina

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
krtyna

krtyna

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 07.04.2021
As dori sa inteleg ce inseamna termenul de "pompa debitata" si ce presupune acest lucru, consum mai mare? putere mai mare/mica etc.
Sunt in cautare de o masina off-road si cativa dintre vanzatori mi-au spus ca masina scoate mult fum pentru ca e pompa debitata.

#2
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,924
  • Înscris: 02.02.2007
daca vrei masina off road, ai nevoie mai intai de cunostinte serioase de mecanica si indemanare, ca sa mesteresti la masina.
ne dam seama ca nu le ai, deci o sa platesti mult!

varianta 2- ai multi bani si nu te intereseaza sa sti, ptr ca platesti.
in ambele variante, raspunsul la intrebare e irelevant, tu asigurate ca ai bani, un buget sde cateva mi de euro, ptr aceasta placere!

Edited by richi_e, 13 November 2022 - 19:24.


#3
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Inseamna ca a fost marit debitul pompei peste limita de fum, ma refer strict la explicatia cuvintului nu la ce poate fi in realitate.

#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
S-a crescut debitul pompei, rezulta o marire a consumului si poate a cuplului.

#5
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Aia cu marirea cuplului este o prostie romaneasca. Daca era fezabila o facea producatorul... Nu a facut-o! Dar noi mereu suntem mai destepti... de aia suntem si mandria Europei!
Din pacate, este singura explicatie la intrebarea Initiatorului...

#6
krtyna

krtyna

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 07.04.2021
Eu cred ca are logica, pentru ca daca ar fi facut-o producatorul ar fi marit consumul.
Unul din vanzatori mi-a zis ca se misca ca o caruta inainte sa aiba pompa debitata.

View Postrichi_e, on 13 noiembrie 2022 - 19:23, said:

daca vrei masina off road, ai nevoie mai intai de cunostinte serioase de mecanica si indemanare, ca sa mesteresti la masina.
ne dam seama ca nu le ai, deci o sa platesti mult!

varianta 2- ai multi bani si nu te intereseaza sa sti, ptr ca platesti.
in ambele variante, raspunsul la intrebare e irelevant, tu asigurate ca ai bani, un buget sde cateva mi de euro, ptr aceasta placere!

Asa este, nu le am deloc, dar pot sa invat. Evident ca la inceput platesc mai mult decat e necesar, asta este

#7
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Nu-i nici o prostie, mareste puterea motorului insa depaseste limita de fum, inclusiv dieselele vechi aveau o astfel de limita, opacimetru daca spune cuiva ceva.
La fel de bine apare fum negru, negru sa fie! la marirea debitului si daca turbina nu mai da presiunea necesara, indirect apare ca marire de debit, aer putin, motorina multa.
N-are treaba limitarea de consum cu asta, toti doresc putere cit mai mare la cilindree cit mai mica dar cu respectarea normelor.
Dieselele pina la Euro 3 scot fum, alea Euro 1 fumega serios cind ceri putere de la ele.

Ca idee de pompe cu debit marit facute nu de romani...
https://dieselpumpuk...=43264186646755

Edited by Ion_Bumbu, 13 November 2022 - 20:06.


#8
britneysbitch

britneysbitch

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 06.01.2012

Quote

mi-a zis ca se misca ca o caruta inainte sa aiba pompa debitata

Hmm, mă întreb de ce proiectantul și producătorul au decis ca o mașină făcută să circule încet pe coclauri au luat o astfel de decizie ...

#9
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,778
  • Înscris: 12.01.2018
științific îi zice așa dar în realitate-i zice motor dus

#10
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,458
  • Înscris: 04.05.2006

View Postadip1962, on 13 noiembrie 2022 - 19:41, said:

Aia cu marirea cuplului este o prostie romaneasca. Daca era fezabila o facea producatorul... Nu a facut-o! Dar noi mereu suntem mai destepti... de aia suntem si mandria Europei!
Din pacate, este singura explicatie la intrebarea Initiatorului...
Nu-i așa, o explozie mai puternica înseamnă cuplu mai mare. Cuplul este egal cu forța, înmulțită cu brațul forței. Dacă brațul (pistolul) este de lungime fixa, mărind forța, mărești cuplul.
Fizica elementara.

Dar producatorul atunci când proiectează o mașina, este obligat de reguli și norme sa ia in calcul mult mai multe lucruri decât strict puterea. Mai sunt normele de poluare, durata de viața a motorului șamd.

#11
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Pentru toti cei care cred ca-s mai ingineri decat proiectatii producatorului, repet ce-am scris si ingros ce este important:

View Postadip1962, on 13 noiembrie 2022 - 19:41, said:

Aia cu marirea cuplului este o prostie romaneasca. Daca era fezabila o facea producatorul... Nu a facut-o! Dar noi mereu suntem mai destepti... de aia suntem si mandria Europei!
Din pacate, este singura explicatie la intrebarea Initiatorului...


#12
yekun

yekun

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 13.10.2022
Faptul că repeți o prostie nu o transformă în vreun adevăr.

Proiectanții trebuie să țină seama de multe lucruri și ajung la un compromis.

Dacă eu sunt dispus să renunț la o parte din rezerva de km pe care poate să i facă acel motor pentru performanțe sporite am această posibilitate.

Ai n firme de tuning la nivel internațional, ai standuri dinamometrice unde se observă o creștere reală a cuplului, la ce bună repetarea unei prostii ?

#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010

View Postadip1962, on 15 noiembrie 2022 - 12:02, said:

Pentru toti cei care cred ca-s mai ingineri decat proiectatii producatorului, repet ce-am scris si ingros ce este important:

Dati putin timpul inapoi si vedeti 1,9TDI, 90,100,110, 150Cp...

#14
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Dl Bumbu, aceste modificari au implicat si alte aspecte si nu doar rescrieri de soft.
Va dau un exemplu. Motorul 1,6 tdci de la Ford, cel de 90 cp si cel similar de 109. Arata la fel, dar nu sunt la fel. La cel cu putere mica, daca-i rescri softul ajungi pe la 106cp. Si dupa un an schimbi turbina!
Din acest motiv, cresterile de putere efectuate de producator includ adaugari/schimbari de componente, materiale etc.
In plus, producatorii trebuie sa se supuna aceleiasi legislatii care este si la noi. Faptul in Romania sunt tolerate modificari neautorizare in motorizare, precum cazul de fata sau eliminari de dpf s.a.m.d... nu inseamna ca la fel este peste tot.

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postadip1962, on 15 noiembrie 2022 - 13:07, said:

Dl Bumbu, aceste modificari au implicat si alte aspecte si nu doar rescrieri de soft.
Va dau un exemplu. Motorul 1,6 tdci de la Ford, cel de 90 cp si cel similar de 109. Arata la fel, dar nu sunt la fel. La cel cu putere mica, daca-i rescri softul ajungi pe la 106cp. Si dupa un an schimbi turbina!
Din acest motiv, cresterile de putere efectuate de producator includ adaugari/schimbari de componente, materiale etc.
In plus, producatorii trebuie sa se supuna aceleiasi legislatii care este si la noi. Faptul in Romania sunt tolerate modificari neautorizare in motorizare, precum cazul de fata sau eliminari de dpf s.a.m.d... nu inseamna ca la fel este peste tot.
Dl Adi, asa e si la 1,5dci de Renault.
De ex ia prima motorizare pusa de ei pe Dacia de 65cp, fara intercooler ;)
Difera si turbinele

#16
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Difera si presiunea de injectie, invertoare si multe altele facute ca sa intre in parametrii de fum, in rest, partea mecanica este identica, nu mai sint 3 blocuri motor diferite, biele diferite, pistoane la majoritatea la fel, motivul e simplu, pretul de cost mai mic daca ai constructie unitara si totu se rezolva din soft si accesorii.
Chiar vreti sa va dau site care fac chiptuning pentru marirea puterii? credeti ca doar la noi se fac?
Ei acu ati aflat ca la alea vechi chipsetul este un surub in pompa de injectie! vorba vine si limitarea de turatie un arc.
:D

#17
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,458
  • Înscris: 04.05.2006

View Postadip1962, on 15 noiembrie 2022 - 12:02, said:

Pentru toti cei care cred ca-s mai ingineri decat proiectatii producatorului, repet ce-am scris si ingros ce este important:
De ce insisti? 🤦🏻

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate