Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Austria - confiscarea masinii pen...

Licenta Windows 10

TRUMP: Un vis american -2017
 Ozempic

Sectii ale politiei chineze in Ro...

Viteza net Wifi de 5 ori mai mica...

Alegere cablu tv
 2l combustibil plafonat in Ungaria?

Recomandare TV Oled-Led

Rabla pentru electrocasnice si pr...

The SKA Project(Square Kilometre ...
 Sfat achiziție bicicleta

Samsung Galaxy Tab S6 - Chrome nu...

Intrebare despre pizza, marime si...

Recomandare televizor
 

Este carosabilul mai mult al masinilor decat al celorlalti ?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
112 replies to this topic

#1
Mohombi

Mohombi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 400
  • Înscris: 11.09.2015
Intamplarea prin care am trecut azi este petrecuta in Spania dar e valabila ca si context si generalitate oriunde privind circulatia in traficul urban in conditii civilizate.

Un trotinetist circula pe un drum ingust pe mijlocul benzii intentionat in spatele lui formandu-se o coada de vreo 4 masini si un scuter(eu fiind pe scuter). Un tanar pe o trotineta electrica ce la un moment a inceput sa fie apostrafat si claxonat de cel din spatele lui. S-a dat la o parte , cel cu masina l-a depasit si a facut dreapta(evident, soferul putea sa astepte din moment ce facea dreapta).  Trotinetistul a inceput si el sa injure, a facut si el dreapta dupa masina urmarind sa-l bata pe sofer. Cum s-a terminat, nu stiu, am trecut mai departe.  

Acest comportament arogant este specific celor cu B. O sa va convingeti de asta doar dupa ce treceti pe moto/scuter. Pur si simplu ei considera ca drumul le apartine mai mult decat celor cu moto, scuter, bicicleta si trotineta doar pt ca ei considera ca au platit mai mult decat au dat ceilalti pe vehiculele lor. Eu conduc un scuter electric , micut dar sprinten ce poate 100/h si uneori cand sunt pe un drum ingust si cu multe curbe si eu incetinesc si cateodata mai formez o coada de cateva masini in spatele meu. Pe scuter tre sa fii mult mai precaut in curbe pt ca daca iti scapa de sub control si ajungi in parapet asta inseamna o internare in spital. In conserva daca ajungi in decor o sa ai niste pagube materiale care se repara.

Revenind la gestul trotinetistului, este in regula sa circuli cu o trotineta electrica fix pe mijloc si nu cat mai in dreapta f aproape de trotuar ?

Din pacate nu toate orasele din Europa sunt precum Amsterdam si Berlin unde e peste tot pista de bicicleta. Tehnologia evolueaza mult mai rapid decat poate administratorul de drum sa proiecteleze piste si sa largeasca drumul. Apar noi mijloace de transport, scutere electrice, biciclete electrice  si trotinete electrice ce pot ajunge la un 30 pana la 40/h ceea ce e ok pt traficul urban.

Edited by Mohombi, 13 November 2022 - 01:10.


#2
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 01.08.2020
Tu si trotinetistul ce taxe platiti ? Impozit , taxa de drum&pod , vigneta , parcare , RCA , CASCO , ITP&etc. , euro X ?
Cine are bun simt , nu se cearta cu nimeni ! Daca trotinetistul cauta bataie , sper ca in cel mai scurt timp i se va implini dorinta ! Sper sa intalneasca un sofer decis !!! Daca nu mi-ar displace puscaria...mai ca m-as oferi !!!

Edited by Alltrack, 13 November 2022 - 01:47.


#3
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,832
  • Înscris: 08.10.2004
de bun simt e sa nu incurci pe altii, indiferent cu ce mergi.. pe jos cu bicicleta  sau cu tractorul. daca o faci si esti aware ca o faci si nu faci nimic, macar sa iti ceri scuze... iti meriti tot ce ti se intampla...

#4
ALEG

ALEG

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 18.02.2014

Vizualizare mesajMohombi, pe 13 noiembrie 2022 - 01:09, a scris:

Intamplarea prin care am trecut azi este petrecuta in Spania dar e valabila ca si context si generalitate oriunde privind circulatia in traficul urban in conditii civilizate.

Un trotinetist circula pe un drum ingust pe mijlocul benzii intentionat in spatele lui formandu-se o coada de vreo 4 masini si un scuter(eu fiind pe scuter). Un tanar pe o trotineta electrica ce la un moment a inceput sa fie apostrafat si claxonat de cel din spatele lui. S-a dat la o parte , cel cu masina l-a depasit si a facut dreapta(evident, soferul putea sa astepte din moment ce facea dreapta).  Trotinetistul a inceput si el sa injure, a facut si el dreapta dupa masina urmarind sa-l bata pe sofer. Cum s-a terminat, nu stiu, am trecut mai departe.  

Acest comportament arogant este specific celor cu B. O sa va convingeti de asta doar dupa ce treceti pe moto/scuter. Pur si simplu ei considera ca drumul le apartine mai mult decat celor cu moto, scuter, bicicleta si trotineta doar pt ca ei considera ca au platit mai mult decat au dat ceilalti pe vehiculele lor. Eu conduc un scuter electric , micut dar sprinten ce poate 100/h si uneori cand sunt pe un drum ingust si cu multe curbe si eu incetinesc si cateodata mai formez o coada de cateva masini in spatele meu. Pe scuter tre sa fii mult mai precaut in curbe pt ca daca iti scapa de sub control si ajungi in parapet asta inseamna o internare in spital. In conserva daca ajungi in decor o sa ai niste pagube materiale care se repara.

Revenind la gestul trotinetistului, este in regula sa circuli cu o trotineta electrica fix pe mijloc si nu cat mai in dreapta f aproape de trotuar ?

Din pacate nu toate orasele din Europa sunt precum Amsterdam si Berlin unde e peste tot pista de bicicleta. Tehnologia evolueaza mult mai rapid decat poate administratorul de drum sa proiecteleze piste si sa largeasca drumul. Apar noi mijloace de transport, scutere electrice, biciclete electrice  si trotinete electrice ce pot ajunge la un 30 pana la 40/h ceea ce e ok pt traficul urban.


care este diferenta intre primul trotinetist si celalalt de pe o trotineta electrica?

#5
Punter

Punter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 567
  • Înscris: 24.07.2022
daca nu e curba etc fara vizibilitate trebuie sa stea cat mai pe margine. altfel claxoane...culmea sunt multi aiuriti care nu-s in stare sa-i depaseasca nici asa.

#6
P-I-G

P-I-G

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 04.01.2022
Mai mult ca niciodata consider ca pe CAROSABIL nu au loc decat CEI CARE AU DAT UN EXAMEN, care au urmat un curs de legislatie rutiera si care poseda un permis valbil alaturi de o asigurare obligatorie. Sunt satul pana peste cap de trotinetisti, biciclisti, motoristi ( astia cica au carnet dar conduc ca si cum nu ar fi facut in viata lor o scoala de condus). Zilnic vad in trafic motociclisti care merg la linie, depasesc pe linia continua, depasesc coloanele de masini, merg cu viteza excesiva, nu semnalizeaza, soseaua e a lor. Nu mai spun ca au aparut partzurile alea de motociclete/scutere cu trei roti si toti *** merg pe sosele dupa cum ii duce capul. Sa nu uit de aia care merg cu niste utilaje mici de la Ruris ..ceva ce imita un tractoras mic cu remorca. PS: nu mai stiu cum e cu legislatia dar: Motociclistii nu trebuie sa mearga pe partea dreapta a benzii, cumva asemanator cu biciclistii?

#7
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,178
  • Înscris: 09.09.2006

View PostMohombi, on 13 noiembrie 2022 - 01:09, said:

[...] Acest comportament arogant este specific celor cu B. O sa va convingeti de asta doar dupa ce treceti pe moto/scuter. Pur si simplu ei considera ca drumul le apartine mai mult decat celor cu moto, scuter, bicicleta si trotineta doar pt ca ei considera ca au platit mai mult decat au dat ceilalti pe vehiculele lor. [...]

Maimuțe sunt în toate categoriile de participanți la trafic. Din păcate, procentul pare să fie mult mai mare în categoria pe două roți fără permis de conducere. Ce este și mai trist, este că cei mai mulți dintre ei par să uite toate regulile și obligațiile și bunul simț de îndată ce nu mai sunt la volan. Aparent și colegul @P-I-G mai sus are cam aceeași parere.
Pentru partea a doua, te înșeli. Așa numita aroganță este dată nu de valoarea vehicolului, ci de diferențele majore între cele două categorii în ceea ce privește contribuțiile la întreținerea respectivelor drumuri (după cum ți-a spus și colegul @Alltrack mai sus). Conducătorii auto plătesc taxe de drum atât în combustibili cât și pentru folosirea șoselelor, plătesc taxe pentru deținerea vehicolului pe care îl conduc, plătesc asigurare pentru riscurile la care îi expun pe ceilalți participanți la trafic. Scuteriștii și trotineții nu plătesc nimic, dar au pretenții. Deci mai încet cu pianul pe scări...Atâta timp cât vehicolul respectiv nu necesită permis de conducere și RCA pentru a fi folosit pe drumurile publice, ar trebui considerate tolerate pe drum, și în nici un  caz participanți la trafic cu drepturi depline.
Deci da, carosabilul este mai mult al mașinilor (camioanelor și motocicletelor) decât al ălora menționați.

Edited by buntzi, 13 November 2022 - 05:48.


#8
Victor5

Victor5

    Verba volant, scripta manent

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,775
  • Înscris: 05.04.2011
E vorba ca în Australia sa se pretinda taxe de drum si pentru vehiculele electrice, care nu "leviteaza" ci ruleaza pe asfalt ca si celelalte vehicule; cât despre trotinete, probabil ca mai bine ar rula pe trotuar (eu asa ma dadeam cu trotineta pe vremuri)

#9
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,207
  • Înscris: 11.08.2003
Daca pe drumul ingust mai erau si masini parcate sau zone unde s-ar fi pus in pericol daca mergea sau, pur si simplu, daca mergea cat mai pe dreapta masina trecea razant pe langa el, sunt de acord cu ocuparea benzii. Am avut situatii cand, daca mergeam cat mai pe dreapta, ala din spate m-ar fi sters cu oglinda pentru ca, pana lui, e soseaua lu' ma-sa. Daca e s-o luam dupa taxe, atunci toate camioanele ar trebui sa aiba prioritate (la cat platesc) iar treceri de pietoni sa nu existe (ca idiotii astia nu platesc nimic dar au si pretentie de prioritate la semafor si zebra).
Apoi, s-ar putea ca legislatia unei tari sa permita acestor categorii sa ocupe toata banda fara obligatia de a merge cat mai de dreapta (nu stiu daca si Spania, asta trebuie s-o afli tu daca esti acolo).

Iar soferul din poveste merita niste palme cu pumnul strans.

#10
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,586
  • Înscris: 23.09.2005
Placa asta veche cu taxele o tot aud, de parca soferii scandalagii la asta se gandesc atunci cand sicaneaza biciclisti, la taxele platite de ei.

Punem pariu ca si daca toti ar plati taxele la fel, nu dispar problemele din trafic?

Cat despre taxe, ok, sa plateasca si biciclistii si aia pe trotineta rovigneta, dar proportional cu efectul lor daunator asupra asfaltului, comparativ cu masinile mici sau camioanele.

Sa vedem atunci daca brusc si ca prin minune o sa apara armonie intre biciclisti si soferi.

#11
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,693
  • Înscris: 16.03.2007

View PostAlltrack, on 13 noiembrie 2022 - 01:41, said:

Tu si trotinetistul ce taxe platiti ? Impozit , taxa de drum&pod , vigneta , parcare , RCA , CASCO , ITP&etc. , euro X ?

lasa pârâietoarea si ia-ti vehicul electric daca vrei si tu scutiri de taxe.

Edited by laffin, 13 November 2022 - 08:47.


#12
Don_Costica

Don_Costica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 794
  • Înscris: 18.07.2022
Nu stiu cum e la Espagna, dar in Romania s-a schimbat legea privind depasirea biciclistilor/trotinetistilor. Masina trebuie sa calce cu doua roti pe contrasens. Normal ca cimpanzeul roman nu face asta, el il sterge pe biciclist chiar cand ii vine o masina din fata. Pai mi se pare normal ca biciclistul sa se protejeze prin ocuparea totala a benzii. Nu stii sa depasesti? No problem, te invat.

Edited by Don_Costica, 13 November 2022 - 08:50.


#13
Tsunnnami

Tsunnnami

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,578
  • Înscris: 20.10.2015

View PostAlltrack, on 13 noiembrie 2022 - 01:41, said:

Sper sa intalneasca un sofer decis !!! Daca nu mi-ar displace puscaria...mai ca m-as oferi !!!

Am salvat un filmulet in care un trotinetist care mergea cu bun simt a fost inghesuit de un sofer "decis", cu intentie si fara motiv.
Pt mine mersul cu bicicleta sau trotineta in Bucuresti e sinucidere curata.
Cu motoul e altceva, ai resursa, te poti mentine la viteza din trafic.
Tot de la soferii manelisti porneste si atitudinea asta.
Daca vreti va zic si ce urmeaza. Ca sunt clarvazator.
Reducerea vitezei maxile la 30km/h, si amenzi usturatoare pentru cei care o depasesc, camere fixe.
Atunci vor disparea problemele astea

#14
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,145
  • Înscris: 15.12.2009
Oh, uite, inca un topic despre masinisti vs biciclisti vs trotinetisti.

Evident, fiecare considera ca celelalte doua categorii sunt de vina, iar categoria lor e usa de biserica. Traficul are babuini si bombardieri in toate categoriile. Poate un sfert din aia care invart rotile pe asfalt nu au de fapt ce cauta acolo, dpdv al comportamentului si al atentiei.

Dar, pana nu dispar babuinii ca prin magie, ramane sa ne contram pe Softpedia si sa deschidem ochii mari cand suntem pe drum.

#15
abac

abac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,104
  • Înscris: 28.10.2018
In vest sunt strazi pentru biciclisti. Exact asa se numesc iar masinile nu au voie sa depaseasca biciclisti pe acele strazi, indiferent cat de aproape de margine drumului sau cat de incet se deplaseaza biciclistul.

Acele strazi sunt ale biciclistilor iar masinile sunt tolerate acolo.

Edited by abac, 13 November 2022 - 09:44.


#16
icename

icename

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 449
  • Înscris: 12.02.2005
Atat timp cat astea sunt strazile si toate tipurile de vehicule au dreptul sa circule acolo, putem sa plangem noi si in stanga si in dreapta. Trebuie sa invatam sa ne descurcam unii cu ceilalti. Si, pe cat posibil, sa nu ne incurcam unii pe ceilalti sau, mai bine spus, sa tragem toti catre un trafic cat mai fluid! Restul... nu conteaza!

#17
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,420
  • Înscris: 19.09.2006
Prostia e ca sunt puse (obligate) sa imparta strada doua vehicule cu viteze clar diferite ==> de aici vine toata frustrarea aluia cu viteza (sau capabilitati de accelerare) mai mare.

E de inteles.

Carosabilul e al vehiculelor care pot obtine (si mentine) o anumita viteza, ca de-aia ai plecat de acasa, nu sa te plimbi agale. Trebuie un anumit nivel de fluenta; cine nu o mentine ==> pe trotuar.

Bine ca n-au aparut unii cu pretentia ca ei vor sa doarma pe mijlocu carosabilului si sa fie ocoliti de masini

Biciclistii nu stau la semafor, nu au veste reflectorizante, ii doare pe ei in cwr de reguli.

La fel si trotinetistii, alti misecuvinisti.

Afara n-am vazut atata misecuvinism afisat din partea astora pe 2 roti cum vad zilnic in mizeria asta. Lumea intelege sa poarte macar o nenorocita de vesta reflectorizanta de 1,5 euro; la noi, nu, ca ii strica aspectu.

Edited by cattavencu, 13 November 2022 - 10:43.


#18
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,983
  • Înscris: 06.04.2007

View PostMohombi, on 13 noiembrie 2022 - 01:09, said:

....................
.................................................
Revenind la gestul trotinetistului, este in regula sa circuli cu o trotineta electrica fix pe mijloc si nu cat mai in dreapta f aproape de trotuar ?

Din pacate nu toate orasele din Europa sunt precum Amsterdam si Berlin unde e peste tot pista de bicicleta. Tehnologia evolueaza mult mai rapid decat poate administratorul de drum sa proiecteleze piste si sa largeasca drumul. Apar noi mijloace de transport, scutere electrice, biciclete electrice  si trotinete electrice ce pot ajunge la un 30 pana la 40/h ceea ce e ok pt traficul urban.
Nu e in regula sa circuli cu trotineta pe mijlocu drumului.
Ti partea dreapta aproape de acostament, asa cum circuli si cu bicicleta in trafic.

Patanie de genu am avut si eu cu trotineta, dar in cazul meu n-am incurcat pe nimeni, mergeam cu 20/h pe pista dedicata (in functiune far, stop, vesta, echipat corespunzator), a trecut un bembeu pe prima banda si instant a cotit la dreapta, peste mine pur si simplu. L-am/m-a agatat cu aripa dreapta spate, nici macar un gest sa opreasca etc. La fel am facut, m-am dus dupa el, l-am ajuns la cateva sute de m, intrase intr-o unitate si s-a baricadat acolo cu paznicu la intrare. Evident ca a facut pe prostu, un jeg de sofer tipic de RO, N-am rezolvat nimic inafara de cateva injuraturi la final si ca ma duc la politie ca am toata filmarea la ce a facut (n-am avut nicio filmare si nu m-am dus niciunde)

A fost una din pataniile care m-au determinat sa renunt la trotineta (am mai avut una in cartier, faza similara, eu mers inainte prioritar, iese de pe strada laturalnica fara sa ma bage in seama, cat pe ce sa ma omoare)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate