Stecherul Tesla devine Open Source
Last Updated: Nov 25 2022 15:25, Started by
Adm
, Nov 12 2022 09:06
·
0
#1
Posted 12 November 2022 - 09:06
Quote
With more than a decade of use and 20 billion EV charging miles to its name, the Tesla charging connector is the most proven in North America, offering AC charging and up to 1 MW DC charging in one slim package. It has no moving parts, is half the size, and twice as powerful as Combined Charging System (CCS) connectors. In pursuit of our mission to accelerate the world’s transition to sustainable energy, today we are opening our EV connector design to the world. We invite charging network operators and vehicle manufacturers to put the Tesla charging connector and charge port, now called the North American Charging Standard (NACS), on their equipment and vehicles. NACS is the most common charging standard in North America: NACS vehicles outnumber CCS two-to-one, and Tesla's Supercharging network has 60% more NACS posts than all the CCS-equipped networks combined. Tesla Acum in lume exista in principal 3 tipuri de conectori pentru Fast Charge: 1. Chademo - standard japonez, butucanos si pe cale de disparitie 2. CCS2 - standard european, care combina mufa AC de 400V cu cea DC, dar rezultatul e tot ceva butucanos. 2.1 CCS1 - mufa de US, pentru 2 faze AC + DC, tot butucanos. 3. Tesla - standard propriu US - optimizat, delicat dpdv al dimensiunilor. Daca in UE CCS2 a devenit mufa standard, in US situatia este problematica. Conectorul Tesla era proprietar, CHADEMO mai e folosit foarte putin si CCS2 e folosit de restul producatorilor, dar dpdv al numarului statiilor de incarcare, Tesla pare sa detina 60% din piata. Problema este ca in US NU au 3 faze (400V), ci au maxim doua faze (2x 110V), deci lupta pentru suprematie este in acest caz doar in US. Acum, Tesla a facut conectorul sau un standard OPEN. [ https://535485.smushcdn.com/2232832/wp-content/uploads/2018/11/ac-dc-charging.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://teslatap.com/wp-content/uploads/2020/06/connector_comparison.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://tesla-cdn.thron.com/delivery/public/image/tesla/37548617-561d-4e94-a393-8e96cf96a77d/bvlatuR/std/2880x1620/NACS-Blog-Image - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2
Posted 12 November 2022 - 09:48
In fapt 2x110 este o alimentare monofazata cu priza mediana, intre capete gasesti 220Vac dar intre oricare capat si "pamint" 110Vac spre deosebire de standardul european unde gasesti 230Vac intre capete L si N dar doar intre L si "pamint", PE gasesti tensiune, pe nul este 0.
Din acest punct de vedere se poate alimenta fara nici o problema de ma reteaua monofazica. |
#3
Posted 12 November 2022 - 10:17
Tesla are și cuplorul european type2 in implementare proprietara (care a fost pus pe model s și x pana sa adopte ccs combo). Este o mufa clasica type2 (trifazat) dar care permite și încărcare DC fără a mai necesita cei 2 culori ccs.
Edited by ro_explorer, 12 November 2022 - 10:18. |
#4
Posted 12 November 2022 - 10:43
ro_explorer, on 12 noiembrie 2022 - 10:17, said:
Tesla are și cuplorul european type2 in implementare proprietara (care a fost pus pe model s și x pana sa adopte ccs combo). Este o mufa clasica type2 (trifazat) dar care permite și încărcare DC fără a mai necesita cei 2 culori ccs. Era ca un Type 2, cu o "lacrima" in mijloc. Attached Files |
#5
Posted 12 November 2022 - 11:09
Adm, on 12 noiembrie 2022 - 09:06, said: Acum in lume exista in principal 3 tipuri de conectori pentru Fast Charge: 1. Chademo - standard japonez, butucanos si pe cale de disparitie 2. CCS2 - standard european, care combina mufa AC de 400V cu cea DC, dar rezultatul e tot ceva butucanos. 2.1 CCS1 - mufa de US, pentru 2 faze AC + DC, tot butucanos. 3. Tesla - standard propriu US - optimizat, delicat dpdv al dimensiunilor. Daca nu te uiti la cea mai mare piata de EV din lume astea sunt. Altfel, mai ai GB/T si noul ChaoJi. |
#6
Posted 12 November 2022 - 13:04
Adm, on 12 noiembrie 2022 - 09:06, said: Dumneata ai o Tesla si nu stii cum sa spui asta aici ? Adica de ce acele chargere sunt butucanoase ,nu inteleg. Daca nu este Tesla (si nu vorbesc despre omul de stiinta Nikolai Tesla) nu este frumos sau delicat sau optimizat ? Cablul / conectorul il pui la masina o data si apoi conduci masina. Cablurile,conectivitatea si puterea sunt dictate de alte forte economice si politice,zic eu ! Chademo a fost mare si inca va fi inca ceva ani,pana cand vor dispare masinile iara chargerele vor fi plien de licheni. CCS a castigat teren iara Tesla,daca guvernele in EU opresc acel taxe gratis catre companii,nu va fi top 1. Bafta Edited by EmeraldCountryHouse, 12 November 2022 - 13:05. |
#7
Posted 12 November 2022 - 13:15
Mda, e oarecum trist, cu o mașină pe benzină puteai pleca din România până la Beijing și găseai carburant, în timp ce la EV-uri într-un fel sau altul riști să ajungi într-o regiune făra chargere compatibile.
EmeraldCountryHouse, on 12 noiembrie 2022 - 13:04, said: Chademo a fost mare si inca va fi inca ceva ani,pana cand vor dispare masinile iara chargerele vor fi plien de licheni. Cu Chademo ai implementat V2Grid/v2Home, o idee foarte bună și necesară care însă s-a răsuflat for some reason.. EmeraldCountryHouse, on 12 noiembrie 2022 - 13:04, said: CCS a castigat teren iara Tesla,daca guvernele in EU opresc acel taxe gratis catre companii,nu va fi top 1. |
#8
Posted 12 November 2022 - 13:29
EmeraldCountryHouse, on 12 noiembrie 2022 - 13:04, said:
Adica de ce acele chargere sunt butucanoase ,nu inteleg. connector_comparison.jpg 47.48K 24 downloads Screenshot 2022-11-12 122930.jpg 137.97K 27 downloads |
#9
Posted 12 November 2022 - 13:34
E doar o manevra de PR. Piata de EV-uri non-Tesla creste si in US, la fel ca si retelele de incarcare rapida. Au 60% din "piata" acum, insa tot scade, iar guvernul american doar ce-a aprobat investitii masive in retele de incarcare rapida.
Tesla doar incearca sa isi mentina cvasi-monopolul din US, ii doare fix undeva de a face chestii "open" sau de cat de "butucanos" e un conector, hai sa nu fim naivi. Conectorul Tesla e mai misto, mai usor de manevrat. In acelasi timp, insa, nu-i pasa nimanui de el, e ca si cand ti-ai alege masina in functie de cum are busonul de benzina - e o chestie simpatica, da' cu 0 impact in viata de zi cu zi. |
#10
Posted 12 November 2022 - 14:34
Totuși, Apple cere și acum bani pentru conectorul lor penal.
|
|
#11
Posted 14 November 2022 - 11:20
e bine să fim la curent (figurativ, v-ați prins ) cu noutăți, dar sper ca perioada de tranziție să fie mai scurtă decât la mufele telefonice și standardizarea să apară mai repede
că altfel ajungem cum zice colegu: ajung în pakistan, cu mașina EV , și n-am conectorul adecvat |
#12
Posted 14 November 2022 - 12:57
#13
Posted 15 November 2022 - 12:19
costini, on 12 noiembrie 2022 - 13:34, said:
E doar o manevra de PR. Piata de EV-uri non-Tesla creste si in US, la fel ca si retelele de incarcare rapida. Au 60% din "piata" acum, insa tot scade, iar guvernul american doar ce-a aprobat investitii masive in retele de incarcare rapida. Tesla doar incearca sa isi mentina cvasi-monopolul din US, ii doare fix undeva de a face chestii "open" sau de cat de "butucanos" e un conector, hai sa nu fim naivi. Conectorul Tesla e mai misto, mai usor de manevrat. In acelasi timp, insa, nu-i pasa nimanui de el, e ca si cand ti-ai alege masina in functie de cum are busonul de benzina - e o chestie simpatica, da' cu 0 impact in viata de zi cu zi. Plug-and-charge se chinuie sa-l implementeze EA si alte retele, conectorul CCS e mai butucanos si culmea, nu e mai future-proof decat Tesla https://tesla-cdn.th...TS-0023666.pdf" The North American Charging Standard exists in both a 500V rated configuration and a 1,000V rated configuration. The 1,000V version is mechanically backwards compatible (i.e. 500V inlets can mate with 1,000V connectors and 500V connectors can mate with 1,000V inlets). Tesla has successfully operated the North American Charging Standard above 900A continuously with a non-liquid cooled vehicle inlet. De acord ca deschiderea standardului e o manevra Tesla pentru accesul la subsidiile de acolo (unde se cere sa fie cel putin un producator care are acel conector). Al doilea producator ar putea fi Aptera https://electrek.co/...tandard-evs-us/ In plus la motociclete va conta dimensiunea cablului. Alte resurse relativ la standard https://www.tesla.co...#NACS-resources Edited by Hansolo, 15 November 2022 - 12:20. |
#14
Posted 15 November 2022 - 12:52
Personal nu am o problema cu stecherul, am o problema cu cablul, care e gros, foarte gros si adesea scurt.
Daca esti mai slabuta, e o adevarata lupta cu acest "sarpe" |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users