Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40
 Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren
 Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 

Stecherul Tesla devine Open Source

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,131
  • Înscris: 22.05.2003

Quote

With more than a decade of use and 20 billion EV charging miles to its name, the Tesla charging connector is the most proven in North America, offering AC charging and up to 1 MW DC charging in one slim package.
It has no moving parts, is half the size, and twice as powerful as Combined Charging System (CCS) connectors.
In pursuit of our mission to accelerate the world’s transition to sustainable energy, today we are opening our EV connector design to the world. We invite charging network operators and vehicle manufacturers to put the Tesla charging connector and charge port, now called the North American Charging Standard (NACS), on their equipment and vehicles.
NACS is the most common charging standard in North America: NACS vehicles outnumber CCS two-to-one, and Tesla's Supercharging network has 60% more NACS posts than all the CCS-equipped networks combined.

Tesla

Acum in lume exista in principal 3 tipuri de conectori pentru Fast Charge:

1. Chademo - standard japonez, butucanos si pe cale de disparitie
2. CCS2 - standard european, care combina mufa AC de 400V cu cea DC, dar rezultatul e tot ceva butucanos.
2.1 CCS1 - mufa de US, pentru 2 faze AC + DC, tot butucanos.
3. Tesla - standard propriu US - optimizat, delicat dpdv al dimensiunilor.

Daca in UE CCS2 a devenit mufa standard, in US situatia este problematica.

Conectorul Tesla era proprietar, CHADEMO mai e folosit foarte putin si CCS2 e folosit de restul producatorilor, dar dpdv al numarului statiilor de incarcare, Tesla pare sa detina 60% din piata.

Problema este ca in US NU au 3 faze (400V), ci au maxim doua faze (2x 110V), deci lupta pentru suprematie este in acest caz doar in US.

Acum, Tesla a facut conectorul sau un standard OPEN.

[ https://535485.smushcdn.com/2232832/wp-content/uploads/2018/11/ac-dc-charging.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://teslatap.com/wp-content/uploads/2020/06/connector_comparison.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://tesla-cdn.thron.com/delivery/public/image/tesla/37548617-561d-4e94-a393-8e96cf96a77d/bvlatuR/std/2880x1620/NACS-Blog-Image - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,584
  • Înscris: 31.01.2010
In fapt 2x110 este o alimentare monofazata cu priza mediana, intre capete gasesti 220Vac dar intre oricare capat si "pamint" 110Vac spre deosebire de standardul european unde gasesti 230Vac intre capete L si N dar doar intre L si "pamint", PE gasesti tensiune, pe nul este 0.
Din acest punct de vedere se poate alimenta fara nici o problema de ma reteaua monofazica.

#3
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
Tesla are și cuplorul european type2 in implementare proprietara (care a fost pus pe model s și x pana sa adopte ccs combo). Este o mufa clasica type2 (trifazat) dar care permite și încărcare DC fără a mai necesita cei 2 culori ccs.

Edited by ro_explorer, 12 November 2022 - 10:18.


#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,131
  • Înscris: 22.05.2003

 ro_explorer, on 12 noiembrie 2022 - 10:17, said:

Tesla are și cuplorul european type2 in implementare proprietara (care a fost pus pe model s și x pana sa adopte ccs combo). Este o mufa clasica type2 (trifazat) dar care permite și încărcare DC fără a mai necesita cei 2 culori ccs.
Corect, doar ca deja in UE lupta e pierduta.

Era ca un Type 2, cu o "lacrima" in mijloc.

Attached Files



#5
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 800
  • Înscris: 12.02.2008

 Adm, on 12 noiembrie 2022 - 09:06, said:



Acum in lume exista in principal 3 tipuri de conectori pentru Fast Charge:

1. Chademo - standard japonez, butucanos si pe cale de disparitie
2. CCS2 - standard european, care combina mufa AC de 400V cu cea DC, dar rezultatul e tot ceva butucanos.
2.1 CCS1 - mufa de US, pentru 2 faze AC + DC, tot butucanos.
3. Tesla - standard propriu US - optimizat, delicat dpdv al dimensiunilor.


Daca nu te uiti la cea mai mare piata de EV din lume astea sunt. Altfel, mai ai GB/T si noul ChaoJi.

#6
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018

 Adm, on 12 noiembrie 2022 - 09:06, said:

Tesla

Acum in lume exista in principal 3 tipuri de conectori pentru Fast Charge:

1. Chademo - butucanos si pe cale de disparitie
2. CCS2 - e tot ceva butucanos.
2.1 CCS1 - tot butucanos.
3. Tesla -optimizat, delicat dpdv al dimensiunilor.



Dumneata  ai o Tesla si nu stii cum sa spui asta aici ?
Adica de ce acele chargere sunt butucanoase ,nu inteleg.
Daca nu este Tesla (si nu vorbesc despre omul de stiinta Nikolai Tesla) nu este frumos sau delicat sau optimizat ?
Cablul / conectorul  il pui la masina o data si apoi conduci masina.

Cablurile,conectivitatea si puterea sunt dictate de alte forte economice si politice,zic eu !
Chademo a fost mare si inca va fi inca ceva ani,pana cand vor dispare masinile iara chargerele vor fi plien de licheni.
CCS a castigat teren iara Tesla,daca guvernele in EU opresc acel taxe gratis catre companii,nu va fi top 1.

Bafta

Edited by EmeraldCountryHouse, 12 November 2022 - 13:05.


#7
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,119
  • Înscris: 04.02.2011
Mda, e oarecum trist, cu o mașină pe benzină puteai pleca din România până la Beijing și găseai carburant, în timp ce la EV-uri într-un fel sau altul riști să ajungi într-o regiune făra chargere compatibile.

 EmeraldCountryHouse, on 12 noiembrie 2022 - 13:04, said:


Chademo a fost mare si inca va fi inca ceva ani,pana cand vor dispare masinile iara chargerele vor fi plien de licheni.


Cu Chademo ai implementat V2Grid/v2Home, o idee foarte bună și necesară care însă s-a răsuflat for some reason..

 EmeraldCountryHouse, on 12 noiembrie 2022 - 13:04, said:


CCS a castigat teren iara Tesla,daca guvernele in EU opresc acel taxe gratis catre companii,nu va fi top 1.


Conectorul nu ține de "taxe gratis". Toate companiile sunt în aceeași măsură ajutate de stimulente fiscale.

#8
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 EmeraldCountryHouse, on 12 noiembrie 2022 - 13:04, said:

Adica de ce acele chargere sunt butucanoase ,nu inteleg.
Ai pus mana pe un cuplor nord-american Tesla? L-ai comparat cu unul Type2 sau CCS-combo ?

Attached File  connector_comparison.jpg   47.48K   24 downloads

Attached File  Screenshot 2022-11-12 122930.jpg   137.97K   27 downloads

#9
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
E doar o manevra de PR. Piata de EV-uri non-Tesla creste si in US, la fel ca si retelele de incarcare rapida. Au 60% din "piata" acum, insa tot scade, iar guvernul american doar ce-a aprobat investitii masive in retele de incarcare rapida.
Tesla doar incearca sa isi mentina cvasi-monopolul din US, ii doare fix undeva de a face chestii "open" sau de cat de "butucanos" e un conector, hai sa nu fim naivi.

Conectorul Tesla e mai misto, mai usor de manevrat. In acelasi timp, insa, nu-i pasa nimanui de el, e ca si cand ti-ai alege masina in functie de cum are busonul de benzina - e o chestie simpatica, da' cu 0 impact in viata de zi cu zi.

#10
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,119
  • Înscris: 04.02.2011
Totuși, Apple cere și acum bani pentru conectorul lor penal.

#11
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,089
  • Înscris: 17.01.2012
e bine să fim la curent (figurativ, v-ați prins :) ) cu noutăți, dar sper ca perioada de tranziție să fie mai scurtă decât la mufele telefonice și standardizarea să apară mai repede
că altfel ajungem  cum zice colegu: ajung în pakistan, cu mașina EV :P, și n-am conectorul adecvat :) :o

#12
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009

 gushpi, on 14 noiembrie 2022 - 11:20, said:

, și n-am conectorul adecvat Posted Image Posted Image
Cumperi un adaptor de la prima statie - asa cum azi cumperi din aeroport adaptoare pentru priza :)

#13
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

 costini, on 12 noiembrie 2022 - 13:34, said:

E doar o manevra de PR. Piata de EV-uri non-Tesla creste si in US, la fel ca si retelele de incarcare rapida. Au 60% din "piata" acum, insa tot scade, iar guvernul american doar ce-a aprobat investitii masive in retele de incarcare rapida.
Tesla doar incearca sa isi mentina cvasi-monopolul din US, ii doare fix undeva de a face chestii "open" sau de cat de "butucanos" e un conector, hai sa nu fim naivi.

Conectorul Tesla e mai misto, mai usor de manevrat. In acelasi timp, insa, nu-i pasa nimanui de el, e ca si cand ti-ai alege masina in functie de cum are busonul de benzina - e o chestie simpatica, da' cu 0 impact in viata de zi cu zi.
Deocamdata reteaua de superchargere e net superioara altor retele cel putin in SUA din punct de vedere al fiabilitatii, usurintei in utilizare si informatiilor la zi in aplicatie despre starea incarcatorului.
Plug-and-charge se chinuie sa-l implementeze EA si alte retele, conectorul CCS e mai butucanos si culmea, nu e mai future-proof decat Tesla https://tesla-cdn.th...TS-0023666.pdf"

The North American Charging Standard exists in both a 500V rated configuration and a 1,000V rated configuration. The 1,000V version is mechanically backwards compatible (i.e. 500V inlets can mate with 1,000V connectors and 500V connectors can mate with 1,000V inlets).
Tesla has successfully operated the North American Charging Standard above 900A continuously with a non-liquid cooled vehicle inlet.

De acord ca deschiderea standardului e o manevra Tesla pentru accesul la subsidiile de acolo (unde se cere sa fie cel putin un producator care are acel conector). Al doilea producator ar putea fi Aptera https://electrek.co/...tandard-evs-us/

In plus la motociclete va conta dimensiunea cablului.
Alte resurse relativ la standard
https://www.tesla.co...#NACS-resources

Edited by Hansolo, 15 November 2022 - 12:20.


#14
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,131
  • Înscris: 22.05.2003
Personal nu am o problema cu stecherul, am o problema cu cablul, care e gros, foarte gros si adesea scurt.
Daca esti mai slabuta, e o adevarata lupta cu acest "sarpe" :D

#15
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,131
  • Înscris: 22.05.2003
O imagine graitoare :)

Attached Files



Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate