Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Care mai conduceti / aveti Dacia berlina in prezent (2022)?

* * - - - 6 votes
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
routerboard71

routerboard71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 31.12.2021
Buna seara!
Daca mai exista printre noi / voi, conducatori ce inca mai folosesc zi de zi sau ocazional, Dacia 1300 - 1310 - 1410, "zambetul lui  Iliescu", rog sa posteze aici!
Cum va descurcati cu ele, de unde mai luati piese, cum mai treceti cu aceste tigai/cotete, ITP-ul? Va mai plac sa le conduceti? Cate dintre ele le-ati inregistrat ca Vehicul Istoric?
Chiar ca as mai conduce o astfel de Dacie, fara servo, cat mai spartana, cu carburator! Parca mi-e dor sa mai suflu in jiglere, sa mai reglez niste platine, si altele din astea cunoscute de toti posesorii de astfel de masini.
Daca aveti timp si disponibilitate, hai sa dezbatem aici impresii si povestiri despre Dacia in 2022, repet Dacia veche!Posted Image

#2
gogosaru100

gogosaru100

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 06.08.2015
am o ruda, si in prezent conduce o 1310 .este la a2a masina de acest gen :) prima zace in garaj.zilnic o foloseste minim 15-20 km
desi are si un Duster nou , nu se atinge de el.

#3
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006
Din pacate nu cunosc pe nimeni, dar este cert ca pe drumuri (cel putin aici in oras) apar tot mai des Daciile.

Edited by adisz, 06 November 2022 - 17:32.


#4
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,843
  • Înscris: 06.10.2008
Mai sunt destule la vanzare, unele par in stare acceptabila. Inca poti gasi o dacie din 2003 cu maxim 100k km reali.
Spor la cumparat daca asta iti doresti. O tii un an apoi o vinzi, n-ai cum sa pierzi foarte mult.

Asa la nimereala, nu zic ca eu le-as cumpara:

https://www.publi24....69428d45dg.html

https://www.publi24....d5f6ig01gh.html

https://www.publi24....15d05def1d.html

https://www.publi24....75e298832e.html

Edited by sandu222, 06 November 2022 - 17:49.


#5
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,868
  • Înscris: 15.04.2019
Am condus pentru scurt timp una veche de 25 de ani (si prost intretinuta; fara frane, cu probleme la pompa de benzina si lumini...). N-as mai conduce fara servodirectie, servofrana si AC NICIODATA.

#6
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,843
  • Înscris: 06.10.2008

View Post__Dan__, on 06 noiembrie 2022 - 18:38, said:

N-as mai conduce fara servodirectie, servofrana si AC NICIODATA.

Ai uitat sa zici de cei 50-60CP, carburator,  lipsa bara torsiune, anvelope de 165.

#7
ciprianpop

ciprianpop

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 03.11.2022
Eu mai am Dacia Berlina. O conduc des. In trecut erau multe, dar de cativa ani abea mai vezi 2/3.

#8
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 09.08.2006
Bara de torsiune avea, inclusiv Dacia 1100. Unele modele de Sandero n-aveau.

#9
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
AM vazut una pe strada .. arata ca noua!!

#10
skystars

skystars

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 263
  • Înscris: 13.03.2008

View Postrouterboard71, on 06 noiembrie 2022 - 17:09, said:

Buna seara!
Daca mai exista printre noi / voi, conducatori ce inca mai folosesc zi de zi sau ocazional, Dacia 1300 - 1310 - 1410, "zambetul lui  Iliescu", rog sa posteze aici!
Cum va descurcati cu ele, de unde mai luati piese, cum mai treceti cu aceste tigai/cotete, ITP-ul? Va mai plac sa le conduceti? Cate dintre ele le-ati inregistrat ca Vehicul Istoric?
Chiar ca as mai conduce o astfel de Dacie, fara servo, cat mai spartana, cu carburator! Parca mi-e dor sa mai suflu in jiglere, sa mai reglez niste platine, si altele din astea cunoscute de toti posesorii de astfel de masini.
Daca aveti timp si disponibilitate, hai sa dezbatem aici impresii si povestiri despre Dacia in 2022, repet Dacia veche!Posted Image

Te-ai nascut in S-Classe sau Q7 ? Cine a facut scoala de soferi cu batrana Dacie a invatat ceva conducere .
Daca ai bani si vrei sa te plimbi cu una care nu e ''cotet'' sau ''tigaie'' cum le numesti tu , uite doua bijuterii ( prea ieftine la cum arata ) cu care cei de la ITP vor dori sa-si faca o poza cand vei merge la inspectie . Ce defect ti-ar gasi la asemenea masini ?

https://www.olx.ro/d...ca-IDgzlEl.html

https://www.olx.ro/d...al-IDgEirI.html

#11
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,383
  • Înscris: 14.10.2008
Vedea-le-as pe toate la topit! Cu exceptia Dacia 1300 care sa fie doar la muzeu.

"Masina" asta, Dacia, mi-a distrus copilaria si adolescenta, ca pasager si mai putin ca sofer.

Sa mergi anual in miez de vara Slatina-Constanta-Mamaia cu Dacia 1410 MLS, crima si mai mult decat pedeapsa. Adaugam sosele mai nasoale decat astazi si benzinarii/toalete lipsa si avem tabloul Iadului pe pamant.

Nu-mi plac calatoriile. Chiar daca abia in 2005 m-am acomodat in calatorii, in sensul sa pot manca, bea, merge la toaleta, sa ma simt bine in timp ce calatoresc. Dar poate ca si Dacia are o contributie la repulsia mea fata de calatorii. Nu plec decat la mare sau la stranduri termale, mai rar in alte locuri sau cu alte scopuri decat scaldatul.

Asa ca daca mai vad Dacie pe strada, ma enervez.

Am avut Dacia din 1985 pana in 2005 toamna. Peugeot 407 a fost prima masina adevarata la noi. Inca conduc un Golf 5 din 2008. Daca ar crapa compresorul de AC, as lasa-o in secunda 2 si mi-as lua alta. Deocamdata merge. Posted Image

Edited by Neaceasca85, 06 November 2022 - 20:59.


#12
routerboard71

routerboard71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 31.12.2021
Buna seara tutror!
Ma bucur fiindca ati raspuns invitatiei de a dezbate acest subiect.
Sa incep cu un raspuns mai "general", da... la vanzare pe OLX si Publi24... sunt inca destule. Multe restaurate cu piese originale. Un utilizator chiar a raspuns aici ca a condus una veche de 25 de ani dar neingrijita.
Am sa-i raspund si lui @skystars:
De nascut in S-Classe sau Q7 nu m-am nascut. De copil, tata a avut Dacia 1100, o stiam ca pe propriul apartament, o manca rugina in draci, mereu pe la tinichigii cu ea, era abonat la Deruginol si feruginol. Motorul a prins 100.000Km reali, eram in masina cand contorul de 5 cifre care nu avea cum sa afiseze mai mult de 99.999 s-a dat peste cap apropape de Otopeni, mergeam de la Ploiesti la Bucuresti, maica-mea la volan, tata in dreapta, eu in spate. A trecut de la 99.999 la 00.000. Ambii parinti, (tata nu mai traieste), aveau permis de conducere. Apoi, in 1983 tata a vandut masina asta bunicului din partea mamei. Om in varsta dar inca cu microbul volanului. Din 1983 pana in 1987 am asteptat in "Iepoca de haur" o amarata de Dacia 1310 care a venit in 1987 dupa... ani de asteptare. O tigaie nenorocita, cu un motor infect la propriu, facut 100% cu piese proaste romanesti, nimic din fostul Renault 12 nu mai era frantuzesc pe ea! O tigaie/cotet cu motor, dupa 5000Km, motorul era efectiv soios de ulei, te lasa in drum cand ti-era lumea mai draga. Gata ruginita de noua, avea numere rosii iar pe aripa stanga 2 puncte de rugina! Avea si altele descoperite de mine la coltul usii dreapta fata si dreapta spate. Mult mai slaba la motor fata de vechea 1100, net superioara la acest capitol.
Mi-a mancat nervii si ficatii in perioada 1987 - 2004 cand a cumparat-o un var de-al meu, a mai tras el de ea pana prin 2008 cand a ajuns la Rabla.
Din 2004 pana acum, am condus un Peugeot 206 luat de nou iar din 26 octombrie 2022, am si un Renault Megane Sedan model 2022 nou, (vezi in sectiunea Sfaturi cumparare auto, Masina noua, Renault Megane). Da, am ramas fidel francezilor si nu regret nicio clipa. Ambele masini le detin, Peugeot-ul, desi are 18 ani, nu are gram de rugina si merge foarte bine. De Megane sunt foarte multumit. Asa ca... nu m-am nascut in Q7 dar conduc numai masini luate de noi, toate masinile din familie au fost luate de noi. Eu NU agreez second-hand-urile la nimic!
Revenind la Dacia, "masina romanului"... pana la aparitia Logan-ului... de fapt "cosmarul romanului", cand nu le-au mai asamblat cu piese frantuzesti, au devenit niste cotete/tigai cu motor.
Este o adevarata ambitie astazi sa tii in functiune o Dacie 1310 de pe vremea lu' impuscatu'. Nu stiu cum trec junghiurile astea ITP-ul, mai ales la noxe! Eu cu Peugeot-ul cauia ii fac ITP anual ca este veche, am emotii ca nu se incadreaza dar s-a incadrat saracul de fiecare data, desi are catalizatorul obosit de ani, mereu au iesit noxele (motor Euro 4), dar Daciile vechi non-euro... cred ca trec cu noxele la limita celor non-euro! Mai un reglaj la carburator la "aer", ca sa fie amestecul in limite, mai o benzina buna... trec tigaile clasa...
Eu am avut si zile mai bune si mai putin bune cu a mea, stiam sa fiu "minitehnicus", aveam la mine mereu un set de bujii Sinterom (prietenii stiu ce zic), ulei d-ala prostu' facut la Teleajen, actual LUKOIL, un capac delco, o curea "de ventilator" si chiar cablu de ambreiaj. Pe langa astea, trusa cu chei de 10, 13, 14... patent, sarmaPosted Image, cheie de bujii, cheie torx pentru reglajul prinderilor de la usi care mereu se dereglau. Te lasa tigaia-n drum, lucru firesc... te apucai de mesterit! Pornea cotoarba pana la urma, mai dadeai "la coada" (pompa de benzinaPosted Image ), mai un spritz... plecai din nou la drum cu smucituri, pe urma se mai "aseza" motorul...Posted Image
Daca cineva dintre cei ce vor mai scrie, conduce efectiv o astfel de Dacie, poate ne spune mai multe, cum este sa conduci astazi, in era masinilor Euro 6, o Dacie... din cele ce au constituit "masina romanului", eu as spune "cosmarul" acestuia. Romanul o facea si caruta si masina, lucru recunoscut de insasi Directorul Dacia Pitesti in acele vremuri!Posted Image
Odata cu Loganul, lucrurile au evoluat spre bine! Noul Logan, este super OK, l-am condus, stiu ce spun, alte Loganuri au un milion de Km, motorul 1,4 MPI a facut istorie. Motoarele Renault echipeaza Mercedes si Nissan in zilele noastre.
Hai cu "Daciuta"...Posted Image... aia veche...

Edited by routerboard71, 06 November 2022 - 21:42.


#13
routerboard71

routerboard71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 31.12.2021
"Daca ar crapa compresorul de AC, as lasa-o in secunda 2 si mi-as lua alta. Deocamdata merge". Posted Image
@neaceasca, compresoare de AC pentru Golf, gasesti la dezmembrari, daca Doamne fereste, te-ar lasa cel actual. O umplere a instalatiei cu freon si ulei, costa 300 - maxim 400 lei.
Pe mine la Peugeot, m-a costat anul asta in vara, 300 lei cu 7l de freon/ulei. Nu-l mai umplusem din 2010 si inca mai baga saracul aer rece dar timid. Dupa umplere, inghetam in masina!
Si... este masina frantuzeasca, nu i-a crapat instalatia nici dupa 18 ani de utilizare. Masinile frantuzesti "nu e bune"... d-aia se vinde cate un Duster/ Logan/Sandero, in Europa la 15 minute... ca "nu e bune" frantuzismele! Nemtii si spaniolii (vezi la Dacii in Spania pe TAXI mai multe ca la noi) dar si alte tari... de ce or cumpara Dacii? De prosti? Poate ca de prosti! Asta ca paranteza!

Edited by routerboard71, 06 November 2022 - 22:06.


#14
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 09.08.2006
Socrul meu are una, de vreo 15 and sta nemiscata in garaj. Nu are 100.000 km (inca). Trebuie set motor, poate ma apuc de ea daca mai gasesc piese. La tabla, cat se poate vedea, arata destul de bine. Masina e din 1978.

#15
routerboard71

routerboard71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 31.12.2021
Daca a bagat ulei in praguri, nu a fost tinuta la Constanta unde sunt curenti sarati de aer - briza marii, atacul ruginei este mult incetinit. Daca are si garaj, este super OK.
Cu munca nu putina, se poate pune la punct. Mai gasesti set motor, pistoane,segmenti, garnituri chioulasa, mai sunt pasionati de Dacia berlina. Poti lua legatura cu vreun club care organizeaza si intalniri. Pasionatii mai au piese.

Si... daca vreti sa vedeti ulei de gatit vs. Dacia "zambetul lui Iliescu", urmariti pentru divertisment, acest clip de pe Youtube! Motor pe injectie monopunct.Posted Image Vechile instalatii Bosch montate pe astfel de Dacii... primitive dar totusi injectie.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pug8foC4xGc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by routerboard71, 06 November 2022 - 22:29.


#16
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Eu am observat că apar tot mai multe, restaurate, ca noi, le conduc tinerii.
Adică, nu este la volan un bătrîn care o are el din tinerețe.

#17
routerboard71

routerboard71

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 465
  • Înscris: 31.12.2021
Le conduc tinerii mai mult din curiozitate, hipsterism, poate si pentru faptul ca este ceva inedit fata de tigaile & cotetele aduse din Germania de pe santuri, la pret de 500 Euro, coapte de rugina si carora le atarna jartapalele!
Daca este s-o spunem p'aia dreapta, o Dacie restaurata cum am vazut una pe OLX, este link in reply-urile anterioare, impune si este privita cu mai mult respect fata de o tigaie de Opel cu rugina in praguri de pot salaslui lejer acolo vreo 4 - 5 sobolani mari cat o pisica! O astfel de Dacie, cu piese frantuzesti originale, este mult mai valoroasa ca masina de colectie, fata de orice mizerie cu varsta de 20+ ani, adusa dupa cum spuneam, de pe toate santurile nemtilor!
Adevarul este ca Dacia 1300, AKA Renault 12, a inceput sa decada DPDV tehnic, atunci cand a expirat licenta de constructie, parca prin 1976 si romanii au fost nevoiti sa fabrice componentele la noi in tara, pentru a continua productia pana in 2004, cand a fost fabricata ultima berlina "zambetul lui Iliescu".
Cand am avut noi in familie livrarea Daciei 1310 in 1987, eu aveam 17 ani pe atunci, cand am vazut-o gata ruginita asa cum erau si altele, mi-am dat seama ca parintii mei au bagat banii intr-o masina gata compromisa. Dar nu aveai de ales! Nu luai masina care ti se dadea la rand, pa ... ura si la gara! O lua altul si tu mai asteptai cine stie cat, poate si cateva luni pana IDMS-ul poate iti dadea alta masina! In "Iepoca de haur", nu prea era loc de mofturi, nu aveai cui te plange, luai ce-ti pica la rand fiindca se gaseau greu masinile, iar livrarea era cu asteptarea de ani la rand! Noi am asteptat din 1983 pana in 1987 pentru ruginitura ce-am primit-o. Alea erau vremurile!

#18
beria81

beria81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 23.12.2008
am si eu un amic care cumpara si restaureaza Dacii ptr revanzare, si chiar face un profit frumos, deci cerere exista.
nu vad nimic rau in pasiunea asta, si mie imi place sa le privesc cand trece una pe langa mine pe strada, dar atat.
as conduce una doar de fun, cateva minute, dar nu as putea sa imi las masina actuala ca sa conduc o Dacie din perioada comunista.
nu as putea sa renunt la comfortul masinii mele pentru a conduce o Dacie, doar ca da bine pe strada… cum sa renunt, la AC, servo, SIGURANTA, comfort…lista este kilometrica, doar pentru a conduce o tigaie restaurata?!

daca as avea pasiunea asta, probabil as cumpara una doar ca s-o tin in garaj si sa dau o tura in jurul casei, mai mult nu as indrazni sa fac cu ea.

acum nu condamn pe nimeni, fiecare cu pasiunea lui…

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate