Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Citroen C4 2021-2022

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
gabryiel21

gabryiel21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 514
  • Înscris: 25.08.2012
Hmmm,cred ca am găsit procedura pentru actualizare instanta.
Când plec cu mașina și după ce o pornesc deschid si aplicația și fac un refresh în aplicatie. Când opresc mașina primesc imediat notificare cu traseul care l-am făcut și datele sunt actualizate.

#20
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Bună seara posesori ai noului C4!
   După o cercetare amănunțită a pieței pentru achiziție a doua mașină pentru distanțe lungi la un nivel de confort mediu+  am ajuns la concluzia că noul C4 este mai mult decât demn de luat in seama...
  Ce puteți să-mi spuneți referitor la mașină din experiența voastră proprie, de posesori cu oarece vechime, chestii pro și contra sau dacă ați recomanda-o... Sau dacă e să  dați timpul înapoi, dacă ați mai cumpăr-o... Dacă da sau nu, de ce?!

   Menționez că până recent am condus Skoda Octavia break model 3, 2015, benzina, cumpărată de nouă de care am fost foarte mulțumit.
   3 lucruri care mă dau înapoi, motor în 3 cilindri, zgomotos la viteze mari, varianta de 155 cai nu mai există în configurator/dealer ca și opțiune fiindcă nu se mai încadrează în normele de poluare UE... Culoarea Brown caramel pe care o doresc și care există în toate reclamele, prezentările și broșurile producătorului lipsește din configurator. Încă nu am vorbit cu un dealer, dar aștept în zilele următoare...
Mulțumesc anticipat și aștept răspunsurile și opiniile dumneavoastră.
BognanPosted Image

#21
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Salut.
Eu as luat-o din nou, pentru că e compromisul perfect pentru situația mea (EV, anumite dotări musai, preț).

Pro:
* Confort la superlativ, pentru dimensiunea asta și zona asta de preț
* Raport dotari-pret foarte bun
* Intervale rezonabile de service (cred că 25k km și la benzină dar nu sunt sigur)
* Interior practic din punctul meu de vedere, opțiuni relativ ieftine (hello, parbriz incalzit)


Contra:
* E mai mica decât Octavia, mergi sa vezi cum stai in ea
* La versiunile mai înalte de echipare, anvelopele au o dimensiune ciudata și sunt mai scumpe
* Nu are ștergător pe luneta
* E mult mai confortabila decât alte mașini de aceeași dimensiune. Dar are și un tangaj ceva mai pronunțat
* Nu are Android Auto wireless (ci doar pe fir), nu ii poți pune faruri matriciale

Cam astea îmi vin in minte repede.

#22
Ordener

Ordener

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 22.11.2007
Hello, Icelemon!

Sunt proaspat posesor de C4, luat in primire acum vreo 2 saptamani. Masina a costat ~29.300 de euro cu tot cu TVA (24.600 fara TVA).
Pentru ca ma grabeam sa o cumpar nu am stat sa o configurez (dura patru luni minim sa o primesc) ci am luat una gata fabricata. Cand am dat comanda (in jur de 15 februarie) masina era deja produsa (pe 31 ianuarie) si era la Nadlac. Am primit-o foarte repede, mai mult a durat procedura de leasing pe firma. Revenind la masina propriu-zisa nu am facut decat sa aleg de la dealer din lista de disponibilitati ce mi s-a parut ok. Am luat un Shine Pack cu ceva optionale:
- incarcator wireless - 185 euro
- scaune + parbriz + volan incalzite aka pachet de iarna - 464 euro
- pachet siguranta 4 plus - 217 euro
- pachet camera spate+fata 360* - 696 euro
- vopsea gri platinum.
In total optionalele au fost 1995 euro (cu tot cu tva).
Ce as fi putut sa mai aleg (dar nu am facut-o):
- scaune integral din piele cu reglaje electrice. Varianta pe care o am este cu extremitatile dintr-un fel de textil ca o stofa f. groasa si restul (cca 80%) piele.
- trapa
- sistem audio Focal
Motorul este cel de 1,2 litri cu 130 de cai, cutie automata EAT8.
Nu prea am condus-o pentru ca nu am avut timp, am facut doar vreo 200 de km pana acum. Ce mi-a placut:
- masina e foarte extrem de comfortabila (scaune moi + suspensia).
- aproape ca nu sesizezi gropile, gurile de canal, denivelarile.
- directia e foarte usoara la viteze de oras si masina se poate conduce cu un deget daca vrei. La viteze mai mari, gen 70+ km/h, se intareste vizibil volanul
- apropo de volan are o forma interesanta si desi e neobisnuit in prima faza imi dau seama ca e foarte ergonomic. La fel si butoanele de pe volan - super ok
- climatizarea isi face treaba foarte bine si are posibilitatea de actionare cu butoane sau din touchscreen.
Ce nu m-a dat pe spate:
- in modul "normal" masina are o intarziere de cam 1/2 sec la accelerare. Apesi pedala si mai sta putin pe ganduri pana sa se tureze.
- ecranul din fata soferului. E minimalist si seamana cu cele de pe electrice, in sensul ca e mititel rau dar afiseaza exact ce trebuie pe el (viteza, turatia, consumul etc)
- ecranul principal - are 10" dar de fapt navigatia si toate celelalte se afiseaza doar pe mijloc. Lateralele stanga+dreapta sunt super late si sunt rezervate pentru climatizare, fiind si afisate tot timpul. Aici e de mentionat ca C4-urile noi se vor livra de anul asta cu noul sistem de navigatie care arata altfel si foloseste tot ecranul.
- cauciucurile - exact cum zicea @emacs - au 195/65/18 - adica sunt o dimensiune atipica rau de tot. Nu prea gasesti decat Conti sau Michelin (indiferent ca vara/iarna). Cele de vara sunt vreo 700 de lei (minim), cele de iarna vreo 900.
Ce nu mi-a placut:
- are un ornament cromat pe usi, la partea inferioara a geamurilor, care bineinteles ca nu e continuu intre usa fata si spate (2-3 mm decalaj)
- era usor atinsa portiera fata stanga dar nu am vazut la dealer asa ca am ramas cu asta pe cap.
Alte chestii:
- consumul - vreo 7 - 7,2 pana acum (nu stiu cat de relevant este dat fiind kilometrajul mic)
- ruliul de care se tot vorbeste eu l-am sesizat doar in giratoriile foarte mici, intrand un pic mai repede decat era cazul. In rest masina e perfect normala, un hatchback obisnuit
- piano black pe consola centrala - doar te uiti un pic la el si se murdareste
- nu se mai livreaza cu roata de rezerva (doar cu kit de pana).
- in portbagaj, in buzunarele laterale, nu ai loc de un extinctor. Eu am luat doua modele de la auchan si kaufland, nici unul nu incape. Masina nu vine nici cu plasa de prins bagaje.
Ca idee, inainte de a o alege am avut pe lista si am facut TD cu: Puma, Captur, Qashqai, 2008, CX-30, Renegade, Compass, Tonale, Korando, Taigo, Octavia, Karoq si probabil inca vreo cateva de care nu imi aduc aminte. BTW - au am 1,95 m si problema numarul unu in majoritatea masinilor era ca in spatele meu nu mai era loc pentru nimeni. C4-ul a fost ok la capitolul asta, si ar mai fi fost Octavia, Korando, Qashqai, Karoq (dar care au fost eliminate din alte motive).
Daca ai intrebari - go ahead Posted Image

Si scuze lui @gabryiel21 ca i-am deturnat topicul!!

Edited by Ordener, 28 March 2023 - 21:29.


#23
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Ohoo, păi aveți timp dumneavoastră...
Eu nu am testat nimic. Dar dădusem comandă de Dacia spring (iulie.2022),care urma să ajungă la sfârșitul lunii martie (2023)... Și la care am renunțat, avans deja returnat, dar evident pierdut banii de pe tichetul rabla, fiindcă nu se poate altfel, înțeleg și îmi asum.
Între timp, ieri am discutat cu o doamnă de la un dealer din București... discuție faină, dar neconcludentă... în schimb, detaliu hilar... în Franța se poate comercializa varianta de 155 cai, în România NU, iar ultima oară când am verificat, Franța era încă în UE, dar se pare că lor nu li se aplică normele de poluare...no comments.
Referitor la culoare, caramel Brown nu se poate comanda... pfffff, altă aiureală, mașina fiind existentă în toate clipurile și broșurile oficiale ale producătorului pe această culoare... No comments din nou. Doamna a spus că se interesează și revine cu telefon. Deși am niște îndoieli...
Referitor la dimensiune roti, nu se pot monta ce dorește fiecare???!
Sau voi vă referiți la impunerile din cartea tehnică a mașinii, unde sunt scrise dimensiunile omologate, pe care dacă nu le respecți mașina iese din garanție sau are de suferit la rulare??!
P.S. Este vreun posesor de variantă Diesel?!

#24
Ordener

Ordener

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 22.11.2007
@Icelemon

Mi se pare ca nu se mai produce deloc varianta de 155 de cai, parca asa am citit prin ianuarie in L'Argus (un site auto din Franta).
Despre roti pot sa iti spun doar ca in manual sunt mentionate si alte dimensiuni: 215/65/16 si 215/60/17. Dar atata timp cat nu sunt trecute in talonul masinii ai probleme la ITP si (posibil) la controale in trafic. Solutia este cred sa le omologhezi pe banii tai la RAR, desi nu cred sa merite efortul financiar.
Dieselul e foarte rar, cred ca e un tip din Cluj care are un mic review pe tema asta: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TYrOg4t_y-A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#25
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Da. Am văzut clipul și vreau să spun că băiatul acela mi-a plăcut foarte mult cum a prezentat mașina, foarte fresh, fără termeni tehnici, cu o dicție foarte curată.
  Întreb de diesel doar datorită fiabilității motorului în 4 cilindri (+avantajele arhicunoscute ale unui motor diesel) versus cel în 3, prezent la variantele pe benzină. 40k+ pentru varianta electrică, nu mă încadrez. Iar autonomia este incomparabilă la diesel. Practic eu asta caut, o mașină cu un confort peste medie, cu un range mare...iar acest c4 este și good looking...
A spus cineva mai sus de faruri matriciale, nu mă pricep. E prima oară când aud de așa ceva...
Ștergător de lunetă am avut la Skoda, nu cred că l-am folosit de 10 ori în 6 ani de folosință a mașinii.
@Ordener, sunt curios cum te-ai simțit în puma la 1.95cm. eu având  1.89 cm și am avut un sentiment mai pronunțat de claustrofobie decât în Dacia spring.
Apropos de sistemul audio... Am văzut într-un clip pe YouTube că există opțiunea de subwoofer in locul roții de rezervă...dar doamna dealer a spus că nu există pe configuratorul de Romania...
Eu fiind audiofil amator, pe Skoda sistemul canton avea un total de 9 difuzoare+ subwoofer in portbagaj pe o laterală, parcă stânga.
Țin minte că atunci a durat vreo 3 luni comanda, în 2015, având o combinație ciudată pentru ei de opționale peste ultima variantă de echipare. Acum 3 luni *cette une bagatelle*

#26
Ordener

Ordener

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 22.11.2007
@Icelemon

Referitor la motor pot sa iti spun doar ca din ce m-am documentat se pare ca problema #1 la motorul pe benzina era distributia pe curea imersata in ulei. Acea curea se uza, iar materialul rezultat circula in ulei si ajungea pe unde nu trebuie. Din septembrie 2022 se pare ca au modificat putin cureaua, in sensul ca are o ranforsare suplimentara cu kevlar. Oricum, dealerul mi-a recomandat sa o schimb pe la 60.000 de km. Costurile ar fi 450 de lei cureaua si vreo 500 manopera. Din punctul meu de vedere merita banii. Bineinteles distributia pe lant era mai ok, dar abia spre finalul anului se lanseaza noul model de motor PSA cu lant+microhibridizare. C'est la vie.
Doar ce am facut azi un drum de 500 de km - oras, DN + autostrada. Consum 6,6-7 l/100 km. Dupa ce am facut plinul imi arata autonomie 900 km. Am mers si bara la bara, si 150+ pe autostrada.
Fiind noapte am observat ca farurile sunt absolut ok. Exista si functia de cornering (aprinde farurile de ceata in curbe) dar e destul de putin vizibil efectul. Mult mai utila mi s-a parut auto high beam sau cum se cheama, cand comuta singura faza lunga - faza scurta. E destul de desteapta.
Sistemul audio nu e nici groaznic dar nici cel mai bun. As zice ca e acceptabil. Exista si o varianta optionala mai buna se pare, dar nu cred ca are subwoofer, ci doua difuzoare in plus in habitaclu.
In Puma nu prea m-am simtit ok - suspensia e destul de tare (desi am testat modelul Titanium, nu pe cele ST-line care au suspensie sport), iar scaunul efectiv ma incomoda pe laterale desi nu sunt deloc gras...In plus in spatele scaunului meu ramaneau maxim 15 cm pana la bancheta, adica un spatiu pentru picioare inutilizabil. Masina in schimb se misca binisor, desi era doar varianta de 125 de cai. Pentru mine lipsa de spatiu, discomfortul de la volan si poate si bordul so-so m-au facut sa o tai de pe lista.

#27
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Daca vrei range mare, într-adevăr nu-i potrivit pentru tine EV-ul (însă e vreo 30-32k daca mai prinzi rabla, nu 40).

Subscriu celor spuse de @ordener mai sus - sistemul audio e OK (pentru ceva default), nu senzațional. In schimb, e partea cea mai ușor de upgradat pe viitor, dacă ești chiar pasionat e mai ok asa oricum.

Asistenta la faza lunga + farurile LED normale sunt excelente. Eu am un pitic cu matriciale, dar e doar piticul meu :); algoritmul de detectie al mașinilor din jur / iluminatului public e f bun, comuta faza lunga la timp.

Îmi place și sistemul de conducere semiautomata, pe autostrada sau in trafic aglomerat este incredibil de util.



#28
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Toate sistemele ăstea sunt valabile exclusiv pe elctrice?! Sau pe orice motorizare?

#29
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019
Nu sunt exclusive pe electrice. Singura limitare este la cruise controlul adaptiv (sistemul care menține distanta fata de mașina din față, variind viteza automat), in sensul că e musai o cutie de viteze automata pentru a putea funcționa de la 0kmph. Cu o automata (inclusiv benzina / diesel), mașina oprește / pornește singura, pe lângă faptul că ține banda automat.

Cu excepția chestiilor specifice EV (mufa de "alimentare", ceva prin interfața legat de baterie, etc), nu cred că sunt diferente. Posibil scaunele din fata sa fie mai sus la EV din cauza bateriei :).

#30
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Bună seara și Cristos a înviat!����
   După câteva vizite la dageco și câteva vizionări pe YouTube, înclin și pentru varianta electrică.

#31
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Bună ziua!
Revin cu o întrebare referitor la condusul manual cu padele.
A folosit cineva in modul manual, plecarea de pe loc cu padele?
Este vreo diferență notabilă ca și feedback față de modul clasic cu cutie manuală?
Întreb pentru oricare dintre variante, diesel sau benzina cu cutie automata.
Adică o automată o poți folosi ca și manuală ca pe o mașină cu cutie clasică manuală?
Și dacă da, se simt diferențe notabile la plecarea de pe loc, la semafor cu padele versus automată?
Sper că m-am făcut înțeles ce vreau să întreb.
Cu stimă,
Bogdan

#32
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View PostIcelemon, on 22 aprilie 2023 - 13:22, said:

Este vreo diferență notabilă ca și feedback față de modul clasic cu cutie manuală?
Întreb pentru oricare dintre variante, diesel sau benzina cu cutie automata.
Adică o automată o poți folosi ca și manuală ca pe o mașină cu cutie clasică manuală?
Pe scurt, nu. Singura asemanare intre a schimba cu mana ta la o cutie manuala vs. a schimba din padele este ca treci dintr-o treapta in alta Posted Image.
Orice cutie automata moderna schimba mai repede si mai bine (fara rateuri, mereu la fel, etc) decat ar putea schimba vreodata un sofer. Insa nu ai nimic de facut si pare mai lent, pentru unii.


View PostIcelemon, on 22 aprilie 2023 - 13:22, said:

Și dacă da, se simt diferențe notabile la plecarea de pe loc, la semafor cu padele versus automată?
Sigur, o sa fie un pic diferit, in functie de cum alegi sa schimbi. Cutia schimba vitezele automat in functie de mod (Eco, Drive sau Sport) si de cat de tare apesi pedala. Acceleratia optima o vei avea cu pedala la podea, in Sport, in mod automat.

Padelele nu le folosesti la plecari de pe loc, n-ai de ce. Scenariile in care sunt utile cel mai des sunt fie la coborari mai lungi, cand vrei sa folosesti frana de motor, fie la depasiri, daca vrei sa treci intr-o treapta inferioara temporar, inainte sa incepi manevra.

PS:
C4 e o masina axata pe confort, sa tii cutia altfel decat in mod automat e o blasfemie Posted Image.

PPS:
Inainte sa iei varianta electrica asigura-te ca:

* ai unde s-o incarci (in special acasa sau la ceva statii publice din apropiere, dar in numar mare, nu una in tot orasul)
* drumurile tale nu te poarta adesea in afara range-ului maxim
* intelegi toate particularitatile electricelor

#33
Ordener

Ordener

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 22.11.2007
Salut!
Eu nu am folosit padelele si nici nu intentionez.
De altfel cred ar fi si complicat, fiind 8 viteze probabil ca 1 2 3 sunt foarte scurte deci e greu de navigat prin oras, iar pe autostrada mergi cu a 7 sau 8-a.
Pe partea de electrica doar @emacs te poate lamuri, eu nu am avut curajul nici macar sa iau in calcul asa ceva Posted Image   poate data viitoare.
In rest, pentru orice fel de nelamuriri lasa-mi un mesaj si incerc sa te ajut.

#34
Icelemon

Icelemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 27.06.2006
Salut Ordener!

Ti-am lasat un mesaj in privat.
Probabil nu primesti alerte.
Te rog raspunde-mi acolo.

Edited by Icelemon, 27 April 2023 - 08:01.


#35
andrei5910

andrei5910

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 30.05.2023
Salut! Si eu sunt foarte interesat de un C4 (1.2 PureTech benzina) si as avea o intrebare pentru posesori.

Motorul va da mari batai de cap ? Ma refer la cureaua de distributie in ulei. Am citit mai sus in topic ca modelele mai noi ar avea ceva cu kevlar. (?)

Multumesc.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate