Megane 4 1.5 dci vs 1.6 dci
#1
Posted 31 October 2022 - 12:25
Salut. Vreau sa achizitionez un Megane 4 Estate in urmatoarele saptamani si initial ma uitam la 1.5 dci-uri pentru ca legenda spune ca sunt nemuritoare. Insa am vazut si niste modele GT Line foarte frumoase cu motorul de 1.6 dci. As prefera sa am cel mai fiabil si neproblematic motor posibil.
Ce stiti despre 1.6, are probleme mari si arhicunoscute (cum e consumul de ulei la 1.2 TCE?)? Care dintre ele este mai economic si mai ieftin la intretinere? Voi ce ati alege dintre cele doua motoare? |
#2
Posted 31 October 2022 - 12:40
Cel mai economic dintre ele este cel de 1.5 dci.Si dintre acestea cele ce au peste 100 de cp,deoarece cele sub 100 de cp au injectoare Delphi care au viata putin mai scurta decat cele Continental.Si motorul de 1.6 dci este reusit dar distributia pe lant la el trebuie schimbata ceva mai repede decat in mod normal.Detalii referitor la aceasta problema gasesti pe youtube.Consum de ulei nu este raportat la nici unul dintre cele doua tipuri de motoare.Intradevar motorul de 1.2 are aceasta problema ,ba s-au raportat si garnituri de chiuloasa arse,antigel in ulei si multe alte chestii nasoale.
Edited by PiticVerde, 31 October 2022 - 12:41. |
#4
Posted 31 October 2022 - 13:12
adisz, on 31 octombrie 2022 - 12:52, said:
1,6 dci nu este cel care este instalat si pe Mercedes C Klasse? Doar am intrebat, nu dati cu bolovanu'. Ba da,a fost si pe E classe chiar.Am vazut pe youtube un patron ce a cumparat o flota de E Classe pentru angajati tocmai din perspectiva ca avea siguranta ca acea masina nu va sta prin service cu eventuale probleme de motorizare,el stiind ca este un motor foarte reusit cu intretinerea corespunzatoare.Conform spuselor lui ,cei de la Mercedes au facut acest motor sa se comporte mai bine cu o cutie de viteze mai inteligent gandita.Am vazut si alti posesori de Mercedez pe youtube ca lauda acest motor si sunt multumiti de achizitia facuta.Pana la urma trebuie sa trecem peste ideologia ca imi cumpar o masina dar totul sa fie produs de acel Brand,nu mai exista de multi ani asa ceva,uneori este bine alteori nu...Am vazut de exemplu multe persoane pe Softpedia ce critica foarte tare Fiat,dar ei nu stiu ca sub capota masinii lor s-ar putea sa fie un motor Fiat deghizat in altceva . Si Toyota a luat aceasi decizie de a nu mai baga bani in cercetarea unor noi motoare diesel pentru divizia lor pe Europa ,asa ca a imprumutat motoare de la BMW(slabute si criticate de posesorii de toyota/bmw),atat ca decizia lor nu s-a dovedit la fel de buna ca a celor de la Mercedes ce au imprumutat motoare diesel de la Renault care s-au dovedit mai fiabile si mai reusite. Edited by PiticVerde, 31 October 2022 - 13:13. |
#5
Posted 31 October 2022 - 18:56
Myorlawr, on 31 octombrie 2022 - 12:25, said:
Salut. Vreau sa achizitionez un Megane 4 Estate in urmatoarele saptamani si initial ma uitam la 1.5 dci-uri pentru ca legenda spune ca sunt nemuritoare. Insa am vazut si niste modele GT Line foarte frumoase cu motorul de 1.6 dci. As prefera sa am cel mai fiabil si neproblematic motor posibil. Ce stiti despre 1.6, are probleme mari si arhicunoscute (cum e consumul de ulei la 1.2 TCE?)? Care dintre ele este mai economic si mai ieftin la intretinere? Voi ce ati alege dintre cele doua motoare? Vreau si eu sa le citesc fiindca am unul de 5 ani care anul asta a bagat un trip scurt asa de vreo 8000 de km si n-a avut nici un micron de ulei scazut pe joja. De altfel nu exista niciun megane 4 cu motorul asta cu probleme de consum ulei raportat pe forumul marcii, eu personal am cautat 6 luni pe toate forumurile din Europa probleme cu motorul asta si n-am gasit. L-am ales in detrimentul celor 2 diesel-uri si al noulii 1.33 si nu regret nimic. Altfel….oricare, diferenta e la consum ! Ca fapt divers nu stiti despre ce motor vorbiti ! Ce cod are motorul despre care spuneti ca e praf si mananca ulei ? PiticVerde, on 31 octombrie 2022 - 12:40, said:
Cel mai economic dintre ele este cel de 1.5 dci.Si dintre acestea cele ce au peste 100 de cp,deoarece cele sub 100 de cp au injectoare Delphi care au viata putin mai scurta decat cele Continental.Si motorul de 1.6 dci este reusit dar distributia pe lant la el trebuie schimbata ceva mai repede decat in mod normal.Detalii referitor la aceasta problema gasesti pe youtube.Consum de ulei nu este raportat la nici unul dintre cele doua tipuri de motoare.Intradevar motorul de 1.2 are aceasta problema ,ba s-au raportat si garnituri de chiuloasa arse,antigel in ulei si multe alte chestii nasoale. |
#6
Posted 31 October 2022 - 20:03
icssizero, on 31 octombrie 2022 - 18:56, said:
Unde ai citit de problemele cu 1.2-ul de pe Megane 4 ? Vreau si eu sa le citesc fiindca am unul de 5 ani care anul asta a bagat un trip scurt asa de vreo 8000 de km si n-a avut nici un micron de ulei scazut pe joja. De altfel nu exista niciun megane 4 cu motorul asta cu probleme de consum ulei raportat pe forumul marcii, eu personal am cautat 6 luni pe toate forumurile din Europa probleme cu motorul asta si n-am gasit. L-am ales in detrimentul celor 2 diesel-uri si al noulii 1.33 si nu regret nimic. Altfel….oricare, diferenta e la consum ! Ca fapt divers nu stiti despre ce motor vorbiti ! Ce cod are motorul despre care spuneti ca e praf si mananca ulei ? Da-mi sibmie rapoartele alea sa ma minunez ! https://www.economic...iei_552852.html Faptul ca posesorii au actionat Renault in instanta datorita acestui motor este un fapt facut din divertisment? ""Problemele Renault cu motorul 1.2 TCe ar putea aduce compania în fața justiției O anchetă a publicației franceze l`Argus arăta, încă din vara lui 2017, că motorul Renault 1.2 TCe are un consum excesiv de ulei, iar asta poate duce la probleme majore pentru utilizatori. La vremea respectivă posesorilor de Renault Clio IV, Renault Captur sau Dacia Duster cu acest motor li se recomanda să verifice des nivelul uleiului. Apoi, în primăvara lui 2019, publicația franceză Auto Plus a revenit asupra subiectului în cadrul unui articol despre fiabilitatea motoarelor turbo cu cilindree mică. Jurnaliști au menționat din nou consumul exagerat de ulei al motoarelor 1.2 TCe în special în cazul mașinilor utilizate cu preponderență în mediul urban. Acum, săptămânalul „Le Journal du Dimanche” scrie că în Franța ar putea fi declanșată o acțiune colectivă în justiție împotriva constructorului auto Renault, din cauza acelorași problemel de fiabilitate ale motorului 1.2 TCe alimentat cu benzină. Este important de menționat că motorul Renault 1.2 TCe nu se află doar în dotarea unor modele ale producătorului francez sau ale mărcii Dacia, ci și , sub denumirea 1.2 DIG-T, în componența unor modele Nissan. Potrivit „Le Journal du Dimanche”, mai mulţi clienţi francezi se plâng de un supraconsum de ulei și, în aceste condiţii, avocatul Christophe Leguevaques a decis să acţioneze Renault în justiţie, convins că producătorul auto era conştient de defectele motoarelor 1.2 TCe. „Avem în vedere două lucruri: pe de o parte că Renault cunoştea problemele acestor motoare încă din 2015 şi a continuat să vândă automobile cu motoare viciate… şi că a făcut ceea ce se cheamă «o înşelătorie»”, afirmă avocatul Christophe Leguevaques." https://lifenews.ro/...in-actualitate/ . Attached Files |
#7
Posted 31 October 2022 - 20:36
Exact cum banuiam, vechea ciorba cu prima generatie a motorului care a dat chix pe cateva nissanuri si dustere.
Cand am zis ca habar n-aveti ce vorbiti am avut dreptate. Motorul care echipeaza Megane are codul H5FT Gen2 si dezvolta 132cp. Alea de le citati voi sunt de 120 respectiv 125cp si NU AU ECHIPAT NICIODATA megane 4. Asa ca , mai trageti o fisa, poate poate ! Edited by icssizero, 31 October 2022 - 20:37. |
#8
Posted 01 November 2022 - 11:00
Am 1,6 dci pe un Scenic 3 si pot sa-ti spun ca e un motor fiabil cu un cuplu excelent pentru capacitatea lui.
La 120-130 km/h, daca apesi pedala la maxim, poti face depasiri rapide si sigure deoarece ajunge foarte repede la 160 km. Distributia pe lant e un alt avantaj. Am doi prieteni care au Renault Talisman cu acelasi motor si sunt foarte multumiti. Legat de schimbatul lantului, in conditii normale se recomanda sa se schimbe la 250 000 km. |
#10
Posted 02 November 2022 - 09:18
PiticVerde, on 31 octombrie 2022 - 12:40, said:
Cel mai economic dintre ele este cel de 1.5 dci.Si dintre acestea cele ce au peste 100 de cp,deoarece cele sub 100 de cp au injectoare Delphi care au viata putin mai scurta |
|
#11
Posted 02 November 2022 - 15:47
adisz, on 31 octombrie 2022 - 12:52, said:
1,6 dci nu este cel care este instalat si pe Mercedes C Klasse? Doar am intrebat, nu dati cu bolovanu'. MembruAnonim, on 01 noiembrie 2022 - 20:55, said:
ba dam 1,5dci pe Mercedes A Klasse Ma prietene, tu esti sau te faci. Io vorbesc de C Klasse si tu imi dai exemplu A Klasse. Ce are de-a face C-ul cu A-UL? |
#12
Posted 02 November 2022 - 22:52
vinciun, on 02 noiembrie 2022 - 09:18, said: Esti sigur? Am un Mercedes citan cu motor 1.5 dci de 90 de cai. Credeam ca are injectie bosch, o sa ma uit de curiozitate. Stiam ca din 2012, de cand au inceput colabotarea cu mercedes, au schimbat injectia, nu e ca la alea mai vechi. 1.5dci cu delphi parca a fost pana prin 2007, in general modelele fiind cu norma euro3. Edited by NikoroB, 02 November 2022 - 22:53. |
#13
Posted 03 November 2022 - 08:33
Mai exact, pana in 2009, versiunile cu mai putin de 100 de cai aveau delfi iar cele mai puternice siemens. Dupa 2009 s-a renuntat la delfi si s-a pus Bosch pe versiunile sub 100 de cai. In acelasi timp siemens a devenit continental, deci dupa 2009 versiunile mai puternice ar trebui sa fie echipate cu continental. Asta la afirmatia colegului cum ca versiunile mai mici sunt cu delfi si sunt mai putin fiabile, e valabil la motoarele vechi inainte de 2009.
adisz, on 31 octombrie 2022 - 12:52, said:
1,6 dci nu este cel care este instalat si pe Mercedes C Klasse? Doar am intrebat, nu dati cu bolovanu'. Si pe Vito chiar. |
#14
Posted 28 February 2024 - 21:23
vinciun, on 03 noiembrie 2022 - 08:33, said:
Mai exact, pana in 2009, versiunile cu mai putin de 100 de cai aveau delfi iar cele mai puternice siemens. Dupa 2009 s-a renuntat la delfi si s-a pus Bosch pe versiunile sub 100 de cai. In acelasi timp siemens a devenit continental, deci dupa 2009 versiunile mai puternice ar trebui sa fie echipate cu continental. Asta la afirmatia colegului cum ca versiunile mai mici sunt cu delfi si sunt mai putin fiabile, e valabil la motoarele vechi inainte de 2009. Si pe Vito chiar. vinciun,multumesc pentru corectare. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users