Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Despre consum combustibil in oras

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#55
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,559
  • Înscris: 12.10.2005

 sebulbus, on 06 noiembrie 2022 - 09:13, said:

Amesteci rate cu mere.


Nu amestec nimic, citesti tu pe fuga. Dupa cum scria si @andreic in postul pe care l-am citat, consumul e dat de un calcul estimativ facut pe distanta parcursa versus cata benzina a tras din rezervor, ceea ce e fals, daca stau pe loc cu motorul pornit imi arata consum instantaneu infinit, ce spuneam eu e ca e enervant ca afiseaza genul asta de cifre, e evident ca nu au cum sa fie reale.

#56
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,953
  • Înscris: 03.12.2005
Puteti sa repetati amandoi prostia aia cat vreti, tot nu devine adevarata.

Motoarele din ziua de azi stiu extrem de precis cat combustibil intra in orice moment pentru ca ECU o calculeaza explicit impuls cu impuls si o obtine comandand direct timpii de injectie care-s de ordinul milisecundelor. Iar calculul asta rezulta in cantitati injectate care-s mai jos de o zecime de ml per injectie la un motor la ralanti.

Mai exact vreo ~0.03ml pe secunda pentru un motor din ala banal care arata 0.7l/h consum la ralanti, de impartit la cati cilindri s-o nimeri sa aiba.

De ce poate asta? Pentru ca un injector e un dispozitiv de dozare cu o constanta stiuta de timp vs debit si timpi de operare controlabili extrem de precis. Pompa din rezervor e un component care doar asigura alimentarea pompei de injectie, iar pompa de injectie se ingrijeste ca in rampa de alimentare sa existe presiune in gama ceruta de injectoare si cam atat.

Sau hai sa auzim din gura unora care vand diverse injectoare si parametrizeaza caracteristicile lor pentru motorsport:

Quote

It is important to understand that the fueling calculations used by GM are based on an air mass per cycle which is then converted to a fuel mass based on the requested air fuel ratio. This is true whether the system is using directly measured airflow from the mass meter, or calculated air flow based on engine displacement, atmospheric conditions, and volumetric efficiency.

http://injectordynam...aracterization/



Acum hai sa ne intoarcem la dilema ta cu un exemplu. Ai de facut un drum de 100km cu un vehicul cu consum specific de 5l/100km sau 50 ml per km si un consum la ralanti de 0.6l/h sau 10 ml/min.

Cu un timp de 1 min de la pornire la punerea in miscare consumul acumulat dupa primul km e de 60ml si o medie proiectata de 6l la 100km.
Dupa al doilea km ai adunat un consum de 110ml pentru 2km, sau 5.5l la 100 km.
Dupa al treilea, media va fi de 5.33l/100km.
Acum, daca ajungi la un semafor de doua minute, in ultima secunda a celor doua minute state pe loc vei fi consumat 180ml pentru aceasta calatorie si media urca inapoi la 6l/100km fara sa mai fi parcurs vreun metru. Si asta e o explicatie sinistru de simplificata care presupune ca te teleportezi de la stat pe loc la viteza de croaziera fara sa treaca timp si fara sa accelerezi.

#57
beria81

beria81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 23.12.2008
Masina sotiei - Mercedes CLA 2.0 Diesel - 5.5 - 6%

Masina mea - Mercedes GLC 300 Coupe - 2.0 Benzina  11%…in  medie.
dar sunt si situatii cand prinzi un blocaj serios in trafic si sare consumul de zici ca nu este adevarat.ce-i drept s-a intamplat de vreo doua ori, dar nu am uitat. Posted Image

Attached Files



#58
misike1

misike1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 619
  • Înscris: 07.11.2010
Hyundai Tucson 2.0 automat awd diesel din 2016 consum 10%

#59
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
golf 6 1.6 bse (mpi) 12-14l
astra g 1.7 cdti 6-7l
bucuresti.

in extra urban
golf 5-7l
opel 4-9l

#60
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,208
  • Înscris: 24.07.2022
pe mine ma enerveaza ca atunci cand stai pe loc iti creste consumul peste tot.

Edited by Punter, 02 January 2023 - 15:05.


#61
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,367
  • Înscris: 10.09.2014
Renault Kadjar 1,5 dCi, EDC (6 trepte): 7L/100 km (mix 5,5L/100 km)
Audi A3 8V 35 TFSI, S-Tronic (7 trepte): 8-9L/100 km (mix 6L/100 km)
Audi A3 8P 1,6 TDI, manuală (5 trepte): 8L/100 km (mix 6L/100 km)

#62
piciul

piciul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,197
  • Înscris: 07.01.2007
Fiat 500 1.3 benzina 9L/100KM Bucuresti
Suzuki GRAND Vitara 1.9 motorina 9L/100km Bucuresti si afara 8L/100km iar cu remorca 750kg 10L/100km

#63
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,608
  • Înscris: 07.02.2003

View Postsebulbus, on 06 noiembrie 2022 - 23:22, said:

pentru ca ECU o calculeaza explicit impuls cu impuls si o obtine comandand direct timpii de injectie
Impulsul nu se coreleaza exact cu o cantitate, e tot o estimare. ECU regleaza pulsurile dupa comportamentul motorului si sondelor combustiei, nu face o cantitate absoluta.

Edited by andreic, 23 January 2023 - 08:20.


#64
bicosu

bicosu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,034
  • Înscris: 03.01.2007
Mai devreme citisem ca trafic greoi in Bucuresti este cu 15km/h. Eu ma bucur cand reusesc sa ating media de 10km/h casa/munca si inapoi. Romana Aviatiei la 8 dimineata 30 minute, 5 km. Aviatiei Romana seara la 16.30 5 km in 45 minute in zilele bune.

#65
danieldionisie

danieldionisie

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 53
  • Înscris: 25.02.2023

View Postmisike1, on 02 ianuarie 2023 - 12:06, said:

Hyundai Tucson 2.0 automat awd diesel din 2016 consum 10%
consuma inca 50% in plus fata de ce spui matale acolo :D

#66
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,236
  • Înscris: 01.12.2007
Passat B6 2.0TDI CR 170CP DSG. 14%. Bucuresti.

#67
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,608
  • Înscris: 07.02.2003

View Postbicosu, on 28 ianuarie 2023 - 19:37, said:

Mai devreme citisem ca trafic greoi in Bucuresti este cu 15km/h. Eu ma bucur cand reusesc sa ating media de 10km/h casa/munca si inapoi. Romana Aviatiei la 8 dimineata 30 minute, 5 km. Aviatiei Romana seara la 16.30 5 km in 45 minute in zilele bune.
Cred ca mai depinde si ce traseu faceti, pe unde va bagati, daca eficientizati prin ocolire sau stati in coloana etc... Eu unde am nevoie in general merg in 50-60 fara probleme, rareori dau de aglomeratie si aia iese repede de regula. E drept n-am treaba cu Aviatiei si nici cu centrul.

Edited by andreic, 08 March 2023 - 21:31.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate