Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Schimbat viteza la diesel geometrie fixa

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
Cosmin0725

Cosmin0725

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 24.10.2022
Salutare! Mi-am cumparat acum ceva timp un Ford tdci pentru oras oras de dragul consumului si nu ma prea pricep sa-i schimb vitezele. Nu am mai mers de ceva timp cu manuala, dar in trecut stiu ca imi iesea mult mai bine, mai ales la ultima masina, vag 1.6 benzina. Masina asta o am de cateva luni si am facut peste 5.000km cu ea si tot nu sunt in stare sa schimb vitezele cum trebuie. Imi iese mai bine rev match decat schimbatul in viteza superioara Posted Image

Daca schimb viteza si imi pica turatia peste 2.000 rpm sau sub 1400 nu prea am probleme, dar daca schimb si turatia pica in urmatoarea treapta intre 1400-2000 si o accelerez hop, a bruscat, din ce am inteles asta ar fi specific geometriei fixe pentru ca intra turbina direct si intradevar, daca las acceleratia si o apas iar face la fel. Daca patinez putin ambreiajul cand schimb treapta nu mai se simte asa rau, dar ma gandesc ca stric ambreiajul si costa aproape cat masina.


Acum, as vrea sa stiu daca e normal si daca afecteaza in vreun fel trenul de rulare, ca practic e un mic soc. Cum as putea sa o conduc sa nu mai para ca hanar n-am sa merg cu manuala (sau poate chiar nu am) Posted Image)

#2
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
Din ce zici, suna mai degraba a problema de ambreiaj.

#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,032
  • Înscris: 24.02.2006
eticheta "tdci" are in spate cel putin 3 tipuri diferite de motoare :)
si o parte din ele au turbina cu geometrie variabila

#4
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,789
  • Înscris: 17.12.2019
Nu are treabă geometria turbinei cu smucitura din transmisie la schimbarea vitezei. Trebuie doar să înveți să faci sincronizarea ambreiajului cu accelerația indiferent de turația motorului.

#5
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
e smucire de ambreiaj sua da in nas.

am patit ceva similar pe un focus 1l benzina. avea lag mare pe turbina si am incercat saa folosesc de inertia turbinei ca sa raspunda mai repede la accelerari.... nici poveste intra normal tragea bine juma o secunda dupa care intra ecu-ul si ii taia gazu. si incepeansa accelereze cum era programata cu tot cu lag.

#6
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Le-ai cam amestecat...
Hai sa o luam in ordine.
1. Schimbatul vitezelor (de la mic la mare) la tdci ar fi preferabil sa se faca peste 2000 ture, ideal peste 2500 ture. Mergi pe ideal! In acest fel chiar daca motorina este proasta nu va imbacsi EGR.
2. Geometria turbinii tale este variabila. Turbine cu geometrie fixa nu se mai fabrica cam de mult, dar ele se distingeau prin faptul ca nu puteai tura motorul rece iarna. Repet, nu e cazul tau, toate motoarele Ford au turbine Garrett cu geometrie variabila. Asta inseamna ca se roteste mereu, dar ca aportul ei incepe sa se simta la turatii peste 2300-2500.
3. Orice smucitura la schimbarea vitezei se datoreaza in 90% din cazuri, soferului. In 10% problemelor la ambreiaj - cea mai usoara/uzuala - lipsa schimbarii lichidului de frana pe acel circuit (cand se face aerisirea se uita sa se aeriseasca si ambreiajul, ca deh, trebuie sa te bagi sub masina...).

Edited by adip1962, 25 October 2022 - 07:27.


#7
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 28.02.2022
Schimbarea vitezei la masina e in functie de invatatul sofatului.

#8
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,835
  • Înscris: 01.11.2005

 adip1962, on 25 octombrie 2022 - 07:26, said:

Le-ai cam amestecat...
Hai sa o luam in ordine.
1. Schimbatul vitezelor (de la mic la mare) la tdci ar fi preferabil sa se faca peste 2000 ture, ideal peste 2500 ture. Mergi pe ideal! In acest fel chiar daca motorina este proasta nu va imbacsi EGR.
2. Geometria turbinii tale este variabila. Turbine cu geometrie fixa nu se mai fabrica cam de mult, dar ele se distingeau prin faptul ca nu puteai tura motorul rece iarna. Repet, nu e cazul tau, toate motoarele Ford au turbine Garrett cu geometrie variabila. Asta inseamna ca se roteste mereu, dar ca aportul ei incepe sa se simta la turatii peste 2300-2500.
3. Orice smucitura la schimbarea vitezei se datoreaza in 90% din cazuri, soferului. In 10% problemelor la ambreiaj - cea mai usoara/uzuala - lipsa schimbarii lichidului de frana pe acel circuit (cand se face aerisirea se uita sa se aeriseasca si ambreiajul, ca deh, trebuie sa te bagi sub masina...).
Ca sa nu mai scriu din nou, a zis colegul ce aveam si eu de zis... Special la pct 1. Plecarea de pe loc la Ford este ideala dupa 2500rpm si sincronizarea ambreiajului cu acceleratia.

Edited by tehnics, 25 October 2022 - 07:46.


#9
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Revin si eu cu o precizare la pct. 2 sa nu se inteleaga gresit.
Formularea corecta este asta: "Repet, nu e cazul tau, toate motoarele tdci pana in 2000 cm3 inclusiv de la Ford au turbine Garrett cu geometrie variabila." De restul motoarelor nu stiu, nu ma bag.

Edited by adip1962, 25 October 2022 - 07:54.


#10
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,024
  • Înscris: 07.11.2006

 Ann0nyym0us, on 25 octombrie 2022 - 06:16, said:

Din ce zici, suna mai degraba a problema de ambreiaj.

Sau cum zice soferu' versat: problema este la piesa dintre volan si ambreiaj.

#11
Olteanul_sfios

Olteanul_sfios

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,486
  • Înscris: 22.08.2012
Cred ca e dupa modul in care utilizezi ambreiajul.

Pana cand te obisnuiesti, adu-ti aminte de lectia de la scoala de soferi: cand masina se pune in miscare, pastreaza un pic ambreiajul in pozitia aia, nu-i da drumul imediat.

E un truc simplu, care te va ajuta sa te obisnuiesti mai repede, dar nu abuza de el prea mult timp, patinatul asta are si el un pret.

Si inca ceva: incearca "sa nu-ti cada acul" sub 2000 de ture, iar mersul costant ar fi sanatos pe la 2500.

#12
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,992
  • Înscris: 09.05.2009
Daca nu uita piciorul pe pedala patinand ambreiajul nu are ce sa se strice. Doar pentru sincronizarea turatiilor e facut.

#13
Olteanul_sfios

Olteanul_sfios

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,486
  • Înscris: 22.08.2012
Exact asta spuneam, sa nu abuzeze. In mod normal, in 2 saptamani de mers zilnic, ar trebui sa-si formeze reflexele pe noul ambreiaj.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate