Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Schimbat viteza la diesel geometrie fixa
Last Updated: Oct 25 2022 15:05, Started by
Cosmin0725
, Oct 24 2022 22:40
·
0
#1
Posted 24 October 2022 - 22:40
Salutare! Mi-am cumparat acum ceva timp un Ford tdci pentru oras oras de dragul consumului si nu ma prea pricep sa-i schimb vitezele. Nu am mai mers de ceva timp cu manuala, dar in trecut stiu ca imi iesea mult mai bine, mai ales la ultima masina, vag 1.6 benzina. Masina asta o am de cateva luni si am facut peste 5.000km cu ea si tot nu sunt in stare sa schimb vitezele cum trebuie. Imi iese mai bine rev match decat schimbatul in viteza superioara
Daca schimb viteza si imi pica turatia peste 2.000 rpm sau sub 1400 nu prea am probleme, dar daca schimb si turatia pica in urmatoarea treapta intre 1400-2000 si o accelerez hop, a bruscat, din ce am inteles asta ar fi specific geometriei fixe pentru ca intra turbina direct si intradevar, daca las acceleratia si o apas iar face la fel. Daca patinez putin ambreiajul cand schimb treapta nu mai se simte asa rau, dar ma gandesc ca stric ambreiajul si costa aproape cat masina. Acum, as vrea sa stiu daca e normal si daca afecteaza in vreun fel trenul de rulare, ca practic e un mic soc. Cum as putea sa o conduc sa nu mai para ca hanar n-am sa merg cu manuala (sau poate chiar nu am) ) |
#3
Posted 25 October 2022 - 06:20
eticheta "tdci" are in spate cel putin 3 tipuri diferite de motoare
si o parte din ele au turbina cu geometrie variabila |
#4
Posted 25 October 2022 - 06:36
Nu are treabă geometria turbinei cu smucitura din transmisie la schimbarea vitezei. Trebuie doar să înveți să faci sincronizarea ambreiajului cu accelerația indiferent de turația motorului.
|
#5
Posted 25 October 2022 - 07:01
e smucire de ambreiaj sua da in nas.
am patit ceva similar pe un focus 1l benzina. avea lag mare pe turbina si am incercat saa folosesc de inertia turbinei ca sa raspunda mai repede la accelerari.... nici poveste intra normal tragea bine juma o secunda dupa care intra ecu-ul si ii taia gazu. si incepeansa accelereze cum era programata cu tot cu lag. |
#6
Posted 25 October 2022 - 07:26
Le-ai cam amestecat...
Hai sa o luam in ordine. 1. Schimbatul vitezelor (de la mic la mare) la tdci ar fi preferabil sa se faca peste 2000 ture, ideal peste 2500 ture. Mergi pe ideal! In acest fel chiar daca motorina este proasta nu va imbacsi EGR. 2. Geometria turbinii tale este variabila. Turbine cu geometrie fixa nu se mai fabrica cam de mult, dar ele se distingeau prin faptul ca nu puteai tura motorul rece iarna. Repet, nu e cazul tau, toate motoarele Ford au turbine Garrett cu geometrie variabila. Asta inseamna ca se roteste mereu, dar ca aportul ei incepe sa se simta la turatii peste 2300-2500. 3. Orice smucitura la schimbarea vitezei se datoreaza in 90% din cazuri, soferului. In 10% problemelor la ambreiaj - cea mai usoara/uzuala - lipsa schimbarii lichidului de frana pe acel circuit (cand se face aerisirea se uita sa se aeriseasca si ambreiajul, ca deh, trebuie sa te bagi sub masina...). Edited by adip1962, 25 October 2022 - 07:27. |
#7
Posted 25 October 2022 - 07:34
Schimbarea vitezei la masina e in functie de invatatul sofatului.
|
#8
Posted 25 October 2022 - 07:45
adip1962, on 25 octombrie 2022 - 07:26, said:
Le-ai cam amestecat... Hai sa o luam in ordine. 1. Schimbatul vitezelor (de la mic la mare) la tdci ar fi preferabil sa se faca peste 2000 ture, ideal peste 2500 ture. Mergi pe ideal! In acest fel chiar daca motorina este proasta nu va imbacsi EGR. 2. Geometria turbinii tale este variabila. Turbine cu geometrie fixa nu se mai fabrica cam de mult, dar ele se distingeau prin faptul ca nu puteai tura motorul rece iarna. Repet, nu e cazul tau, toate motoarele Ford au turbine Garrett cu geometrie variabila. Asta inseamna ca se roteste mereu, dar ca aportul ei incepe sa se simta la turatii peste 2300-2500. 3. Orice smucitura la schimbarea vitezei se datoreaza in 90% din cazuri, soferului. In 10% problemelor la ambreiaj - cea mai usoara/uzuala - lipsa schimbarii lichidului de frana pe acel circuit (cand se face aerisirea se uita sa se aeriseasca si ambreiajul, ca deh, trebuie sa te bagi sub masina...). Edited by tehnics, 25 October 2022 - 07:46. |
#9
Posted 25 October 2022 - 07:53
Revin si eu cu o precizare la pct. 2 sa nu se inteleaga gresit.
Formularea corecta este asta: "Repet, nu e cazul tau, toate motoarele tdci pana in 2000 cm3 inclusiv de la Ford au turbine Garrett cu geometrie variabila." De restul motoarelor nu stiu, nu ma bag. Edited by adip1962, 25 October 2022 - 07:54. |
#10
Posted 25 October 2022 - 09:59
|
#11
Posted 25 October 2022 - 11:10
Cred ca e dupa modul in care utilizezi ambreiajul.
Pana cand te obisnuiesti, adu-ti aminte de lectia de la scoala de soferi: cand masina se pune in miscare, pastreaza un pic ambreiajul in pozitia aia, nu-i da drumul imediat. E un truc simplu, care te va ajuta sa te obisnuiesti mai repede, dar nu abuza de el prea mult timp, patinatul asta are si el un pret. Si inca ceva: incearca "sa nu-ti cada acul" sub 2000 de ture, iar mersul costant ar fi sanatos pe la 2500. |
#12
Posted 25 October 2022 - 13:14
Daca nu uita piciorul pe pedala patinand ambreiajul nu are ce sa se strice. Doar pentru sincronizarea turatiilor e facut.
|
#13
Posted 25 October 2022 - 15:05
Exact asta spuneam, sa nu abuzeze. In mod normal, in 2 saptamani de mers zilnic, ar trebui sa-si formeze reflexele pe noul ambreiaj.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users