Majorare factura fara nici o notificare
Last Updated: Mar 02 2023 19:29, Started by
vdingo11
, Oct 23 2022 10:02
·
3

#1
Posted 23 October 2022 - 10:02

Salutare.
Am un contract de telefonie fixa nelimitat din ian 2021 la pretul de 2 euro si plateam in functie de cursul valutar in jur de 10 RON. Ultima factura mi-a venit cu 19.86 ron si nu prea inteleg unele optiuni incluse, fara sa fiu sunat pentru vreo modificare. Pe factura anterioara aveam asa: - abonamente pachete servicii fixe = 8.34 ron (fara TVA) Pe anexa anterioara aveam - voce nelimitat plus 1.68euro = =8.34 Pe noua factura am asa: abonamente pachete servicii fixe = 8.41 abonamente optiuni = 16.56 reduceri = -8.28 total = 16.69 (fara TVA) Pe noua anexa am: - voce nelimitat = 8.41 ron - 100 min SEE si UE Mobil = 8.28 ron - majorare 4 abonament voce = 8.28 ron - reducere 100 SEE si UE Mobil = -8.28 Total = 16.69 ron (fara TVA) Nu prea imi explic de unde a aparut otiunea "100 min SEE si UE Mobil" si ce inseamna "majorare 4 abonament voce" Edited by vdingo11, 23 October 2022 - 10:03. |
#2
Posted 23 October 2022 - 10:16

Nu e nevoie sa fii sunat pentru notificare.
Poate ai primit-o altfel (plic, sms, mail), eventual s-a pierdut pe drum. Sau a fost anuntata pe site/reclama companie, nu individual la fiecare abonat. Totul este perfect sau 99% legal. Si ca sa te lamuresti, suna imediat la compania respectiva si intreaba-i pe ei. |
#4
Posted 23 October 2022 - 10:42

Nu inteleg de ce ai deschis topic inainte sa-i suni si sa vezi ce zic.
E posibil sa fi facut cineva alt contract pe numele tau ( au fost multe cazuri acum ceva timp - am patit si eu ), e posibil sa se fi schimbat tipul de abonament - cel vechi a nu mai existe.... Te lamuresti imediat ce suni la ei si ii intrebi. |
#5
Posted 23 October 2022 - 10:56

Nu este nici "perfect" si nici legal.Indiferent de procent.
Initiator, ai un contract cu noul telekom sau vechiul telekom fix, azi Orange. Cauti in contract daca exista ceva articole despre "notificare" si daca exista cum se comunica "notificarea". "Sau a fost anuntata pe site/reclama companie, nu individual la fiecare abonat." Fraza enuntata de mai sus enuntata de unul e o aberatie. Ai semnat / asumat un contract individual pentru furnizare de servicii, nu ai accesat un contract de grup ca ai vizitat site cutare sau ai vazut nu stiu ce reclama pe un gard. NU suni la ei, nu ai de ce si nu se rezolva nimic. Faci reclamatie in scris "Clientul poate contesta valoarea facturilor lunare de abonament prin formularea unei reclamațiiscrisecătreOrangeRomâniaS.A.,întermen de 30 de zile calendaristice ale datelor emiteriifacturii,indicând în mod obligatoriu sumacontestatăși/sau Serviciile facturate contestate. OrangeRomâniava transmite Clientuluirăspunsulmotivat lareclamația formulată,întermen de 30 dezile calendaristice de la data primirii/înregistrării reclamațieiacestuia" Am citat de aici, https://www.orange.r...clamatiilor.pdf Concomitent poti face plangere si la ANPC. Edited by danutzu22, 23 October 2022 - 10:57. |
#6
Posted 23 October 2022 - 11:32

Verifica ultimele facturi. Eu am gasit instiintarea asta pe ultima factura:
![]() Nu am primit alta notificare, nici in aplicatie, nici pe email sau sms. Ma gandeam ca daca au preluat Orange vor renunta la practicile astea mizerabile. Se pare ca doar au schimbat culoarea, oamenii sunt aceeasi. Pe langa asta nu mai au nici suport tehnic 24/7. Tot ei au de pierdut. |
#7
Posted 23 October 2022 - 11:33

sandratoms1980, on 23 octombrie 2022 - 10:16, said:
Nu e nevoie sa fii sunat pentru notificare. Poate ai primit-o altfel (plic, sms, mail), eventual s-a pierdut pe drum. Sau a fost anuntata pe site/reclama companie, nu individual la fiecare abonat. Totul este perfect sau 99% legal. Si ca sa te lamuresti, suna imediat la compania respectiva si intreaba-i pe ei. Nu e legal, doar daca clientul a primit si semnat primirea. De ex scrisoare cu recomandata. Nu se pot anunta modificarile doar pe site.. |
#8
Posted 23 October 2022 - 11:39

OK, hai sa zicem, aia "anuntata pe site" este greseala mea.
Dar la fel e si aia cu "clientul a primit si semnat primirea." - te referi sa primesti plic fizic si sa semnezi cu pixul. Eh, nu e chiar asa. Cum zicea cineva mai sus, scrie in contract cum se face notificarea. Eu n-am mai primit ceva plic prin posta de cel putin 3 ani, de nici un fel si de nici o culoare. Tot restul enuntate de mine cred ca ramin valabile. Si, uite, inca o varianta similara: ai fost anuntat pe factura. ![]() |
#9
Posted 23 October 2022 - 11:57

#10
Posted 23 October 2022 - 13:03

Multumesc pentru sfaturi.
De ce nu am sunat la ei inainte de a deschide topic este ca doresc sa fiu informat inainte sa ma abureasca ei. Din cate inteleg eu de pe factura mi-au adaugat o noua optiune si o majorare. Oricum la pretul acesta renunt la fix fara alte discutii suplimentare. In vara m-au sunat sa imi ofere telefonia fixa la 5 ron si acum mi-o dau la 20 ron - buna afacere pentru ei. Edited by vdingo11, 23 October 2022 - 13:04. |
#11
Posted 23 October 2022 - 13:58

Parerea mea este ca situatia poate fi mai rea decat pare si deci sa nu o lasi asa.
Marirea de abonament ar putea veni din cateva motive:
Edited by sags, 23 October 2022 - 14:00. |
|
#12
Posted 23 October 2022 - 14:32

In primul rand imi cer scuze, din neatentie am omis eu acel plus. Ambele sunt Voce Nelimitat+
Am sunat la ei si mi-au spus ca optiunea 100 minute SEE este gratuita deci nu ma costa nimic si a fost adaugata automat o data cu marirea de 1 euro (marirea este de 1 euro dar eu am pe factura 2 euro deoarece am si marirea de la factura anterioara care s-a emis la ora 00 si nu a mai prins marirea) Cica de luna viitoare voi plati doar marirea de 1 euro, adica 3 euro in total. In plus mi-au spus ca am fost notificat automat prin email de marire dar eu nu am primit asa ceva - posibil sa imi fi scapat - nu pot sustine 100% ca nu au trimis un mail. Voi depune cerere de reziliere si daca nu pot face o alta oferta ne despartim amiabil - sper sa nu fie cumva si vreo prelunngire de contract e care sa nu stiu. Multumesc pentru sfaturi. |
#13
Posted 25 October 2022 - 08:29

Întrucât mai ai contract pana în ianuarie, în caz de reziliere plătești 50%.
Aproximativ 2 luni, adică 3 euro total. Și tot ești în câștig, în loc de 2 luni x 3 euro. |
#14
Posted 25 October 2022 - 20:41

pai de ce sa platesc 50%, daca eu nu sunt de acord cu noile conditii ?
Se considera ca daca nu am contestat in timp util majorarea se considera ca sunt de acord? |
#16
Posted 27 December 2022 - 15:53

Buna ziua,
Am o situatie asemanatoare cu factura pe luna decembrie. A aparut din senin o majorare de 1 euro la Internet si la Voce fix. Am sunat la ei si mi s-a comunicat ca au facut o majorare de 1 euro la toate serviciile. A mai intalnit cineva o situatie asemanatoare? Ati observat pe factura cresterea de 1 euro? Multumesc. |
#17
Posted 28 December 2022 - 13:49

Ati observat pe factura cresterea de 1 euro? 1Euro+ la voce fix, 1Euro+ la voce mobil, in total vreo 10 lei mai scump abonamentul pe luna... hm... Quote
Perioada de facturare: 01.11.2022 - 30.11.2022 Data emiterii facturii: 01.12.2022 In email-urile de la ei am toate balariile, de marire nu vad nimic. TV-uri, tombole, GB bonus, prepayuri stuff, BlackFriday si tot asa. Nimic care sa sugereze o marire. Si n-am rabdare sa citesc toate balariile in ideea ca printre confeti si trompete gasesc un "ah, si creste si pretul". |
|
#18
Posted 28 December 2022 - 13:55

Ati fost notificati pe factura din noiembrie, cel mai probabil. Descarcati factura in format PDF, undeva in pagina 2, intr-un chenar, se explica cresterea de pret.
Da, nasol cum sunt clientii notificati, nici dracu' nu se uita pe factura, dar ei considera ca e de datoria clientului sa citeasca factura, deci si-au facut treaba, au notificat. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users