Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Majorare factura fara nici o notificare

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1
vdingo11

vdingo11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 24.08.2005
Salutare.
Am un contract de telefonie fixa nelimitat din ian 2021 la pretul de 2 euro si plateam in functie de cursul valutar in jur de 10 RON.
Ultima factura mi-a venit cu 19.86 ron si nu prea inteleg unele optiuni incluse, fara sa fiu sunat pentru vreo modificare.
Pe factura anterioara aveam asa:
- abonamente pachete servicii fixe = 8.34 ron (fara TVA)
Pe anexa anterioara aveam
- voce nelimitat plus 1.68euro = =8.34

Pe noua factura am asa:
abonamente pachete servicii fixe = 8.41
abonamente optiuni = 16.56
reduceri = -8.28
total = 16.69 (fara TVA)

Pe noua anexa am:
- voce nelimitat = 8.41 ron
- 100 min SEE si UE Mobil = 8.28 ron
- majorare 4 abonament voce = 8.28 ron
- reducere 100 SEE si UE Mobil = -8.28

Total = 16.69 ron (fara TVA)

Nu prea imi explic de unde a aparut otiunea  "100 min SEE si UE Mobil" si ce inseamna "majorare 4 abonament voce"

Edited by vdingo11, 23 October 2022 - 10:03.


#2
sandratoms1980

sandratoms1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 27.07.2021
Nu e nevoie sa fii sunat pentru notificare.
Poate ai primit-o altfel (plic, sms, mail), eventual s-a pierdut pe drum.
Sau a fost anuntata pe site/reclama companie, nu individual la fiecare abonat.
Totul este perfect sau 99% legal.

Si ca sa te lamuresti, suna imediat la compania respectiva si intreaba-i pe ei.

#3
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
Eu ştiu că au mărit tarifele de vreo 3 luni...

#4
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,569
  • Înscris: 15.06.2004
Nu inteleg de ce ai deschis topic inainte sa-i suni si sa vezi ce zic.

E posibil sa fi facut cineva alt contract pe numele tau ( au fost multe cazuri acum ceva timp - am patit si eu ), e posibil sa se fi schimbat tipul de abonament - cel vechi a nu mai existe....

Te lamuresti imediat ce suni la ei si ii intrebi.

#5
danutzu22

danutzu22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,535
  • Înscris: 31.05.2006
Nu este nici "perfect" si nici legal.Indiferent de procent.
Initiator, ai un contract cu noul telekom sau vechiul telekom fix, azi Orange.
Cauti in contract daca exista ceva articole despre "notificare" si daca exista cum se comunica "notificarea".
"Sau a fost anuntata pe site/reclama companie, nu individual la fiecare abonat."
Fraza enuntata de mai sus enuntata de unul e o aberatie.
Ai semnat / asumat un contract individual pentru furnizare de servicii, nu ai accesat un contract de grup ca ai vizitat site cutare sau ai vazut nu stiu ce reclama pe un gard.
NU suni la ei, nu ai de ce si nu se rezolva nimic.
Faci reclamatie in scris

"Clientul poate contesta valoarea facturilor lunare de abonament prin formularea unei reclamațiiscrisecătreOrangeRomâniaS.A.,întermen de 30 de zile calendaristice ale datelor emiteriifacturii,indicând în mod obligatoriu sumacontestatăși/sau Serviciile facturate contestate. OrangeRomâniava transmite Clientuluirăspunsulmotivat lareclamația formulată,întermen de 30 dezile calendaristice de la data primirii/înregistrării reclamațieiacestuia"
Am citat de aici,
https://www.orange.r...clamatiilor.pdf

Concomitent poti face plangere si la ANPC.

Edited by danutzu22, 23 October 2022 - 10:57.


#6
djbiti1

djbiti1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 851
  • Înscris: 27.06.2009
Verifica ultimele facturi. Eu am gasit instiintarea asta pe ultima factura:

Attached File  Screenshot 2022-10-23 122416.png   100.42K   126 downloads

Nu am primit alta notificare, nici in aplicatie, nici pe email sau sms. Ma gandeam ca daca au preluat Orange vor renunta la practicile astea mizerabile. Se pare ca doar au schimbat culoarea, oamenii sunt aceeasi. Pe langa asta nu mai au nici suport tehnic 24/7. Tot ei au de pierdut.

#7
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,492
  • Înscris: 19.04.2009

View Postsandratoms1980, on 23 octombrie 2022 - 10:16, said:

Nu e nevoie sa fii sunat pentru notificare.
Poate ai primit-o altfel (plic, sms, mail), eventual s-a pierdut pe drum.
Sau a fost anuntata pe site/reclama companie, nu individual la fiecare abonat.
Totul este perfect sau 99% legal.

Si ca sa te lamuresti, suna imediat la compania respectiva si intreaba-i pe ei.


Nu e legal, doar daca clientul a primit si semnat primirea.

De ex scrisoare cu recomandata.

Nu se pot anunta modificarile doar pe site..

#8
sandratoms1980

sandratoms1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 481
  • Înscris: 27.07.2021
OK, hai sa zicem, aia "anuntata pe site" este greseala mea.
Dar la fel e si aia cu  "clientul a primit si semnat primirea." - te referi sa primesti plic fizic si sa semnezi cu pixul. Eh, nu e chiar asa.
Cum zicea cineva mai sus, scrie in contract cum se face notificarea.
Eu n-am mai primit ceva plic prin posta de cel putin 3 ani, de nici un fel si de nici o culoare.

Tot restul enuntate de mine cred ca ramin valabile.

Si, uite, inca o varianta similara: ai fost anuntat pe factura. ;)

#9
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,269
  • Înscris: 27.10.2007
ce va mai place dosarul cu sina, semnat si parafat. notificarea poate sa fie oricum, electronic, letric, cu porumbei... oricum...

View PostLex404, on 23 octombrie 2022 - 11:33, said:

Nu e legal, doar daca clientul a primit si semnat primirea.


#10
vdingo11

vdingo11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 24.08.2005
Multumesc pentru sfaturi.
De ce nu am sunat la ei inainte de a deschide topic este ca doresc sa fiu informat inainte sa ma abureasca ei.
Din cate inteleg eu de pe factura mi-au adaugat o noua optiune si o majorare.
Oricum la pretul acesta renunt la fix fara alte discutii suplimentare.
In vara m-au sunat sa imi ofere telefonia fixa la 5 ron si acum mi-o dau la 20 ron - buna afacere pentru ei.

Edited by vdingo11, 23 October 2022 - 13:04.


#11
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,953
  • Înscris: 24.04.2013
Parerea mea este ca situatia poate fi mai rea decat pare si deci sa nu o lasi asa.

Marirea de abonament ar putea veni din cateva motive:
  • Majorarea unilaterala a pretului la abonamentul pe care il ai deja. In aceasta situatie trebuia sa te anunte (individual, nu ceva publicat la modul general pe site, dar poate fi si printr-o nota adaugata in factura/ mail/ etc) cu minim 30 de zile inainte.
  • Sfarsitul unei perioade in care ai avut o reducere la abonamentul tau, asa incat acum ai trecut la pretul intreg. In acest caz intr-adevar e in regula si nu e nevoie sa fi fost anuntat, ca stiai de cand ai semnat.
  • Alt tip de abonament dintr-o modificare unilaterala de contract facuta de operator, de exemplu abonameni vechi la care au renuntat de tot si au trecut toti clientii pe ceva din abonamentele curente. Iarasi trebuia notificare din timp. In plus te-ar fi trecut la ceva similar, nu ceva la pret dublu.
  • Alt tip de abonament dintr-o modificare facuta ‘de tine’. Sau de unul din cei ce fac ‘oferte‘ la telefon, dar care poate nici nu s-a mai obosit sa te sune ci a zis ‘din burta’ ca accepti. Posibil cu perioada minima contractuala, de exemplu legare de glie pe 2 ani.
Extraoptiunea insa nu avea de unde sa apara asa, din senin. Si cum e si cu reducere 100% iar numele abonamentului difera (‘voce nelimitat plus’ -> ‘voce nelimitat’ fara ‘plus’), toate astea imi suna a re-semnare/prelungire contract cu legare de glie pe 2 ani in schimbul unor ‘reduceri’ care dubleaza abonamentul. Totul bineinteles cerut/aprobat de ‘tine’ - sau de un ‘agent de teren/telefon’ pentru care comisionul scuza falsul…

Edited by sags, 23 October 2022 - 14:00.


#12
vdingo11

vdingo11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 24.08.2005
In primul rand imi cer scuze, din neatentie am omis eu acel plus. Ambele sunt Voce Nelimitat+
Am sunat la ei si mi-au spus ca optiunea 100 minute SEE este gratuita deci nu ma costa nimic si a fost adaugata automat o data cu marirea de 1 euro (marirea este de 1 euro dar eu am pe factura 2 euro deoarece am si marirea de la factura anterioara care s-a emis la ora 00 si nu a mai prins marirea)
Cica de luna viitoare voi plati doar marirea de 1 euro, adica 3 euro in total.
In plus mi-au spus ca am fost notificat automat prin email de marire dar eu nu am primit asa ceva - posibil sa imi fi scapat - nu pot sustine 100% ca nu au trimis un mail.
Voi depune cerere de reziliere si daca nu pot face o alta oferta ne despartim amiabil - sper sa nu fie cumva si vreo prelunngire de contract e care sa nu stiu.
Multumesc pentru sfaturi.

#13
csachiri

csachiri

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,450
  • Înscris: 03.04.2007
Întrucât mai ai contract pana în ianuarie, în caz de reziliere plătești 50%.
Aproximativ  2 luni, adică 3 euro total.
Și tot ești în câștig, în loc de 2 luni x 3 euro.


#14
vdingo11

vdingo11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 24.08.2005
pai de ce sa platesc 50%, daca eu nu sunt de acord cu noile conditii ?
Se considera ca daca nu am contestat in timp util majorarea se considera ca sunt de acord?

#15
micutu82

micutu82

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,798
  • Înscris: 25.07.2004
Da, ai 30 de zile la dispoziție să-ți spui părerea 🙂

#16
JuneJulia

JuneJulia

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 14.07.2011
Buna ziua,

Am o situatie asemanatoare cu factura pe luna decembrie. A aparut din senin o majorare de 1 euro la Internet si la Voce fix. Am sunat la ei si mi s-a comunicat ca au facut o majorare de 1 euro la toate serviciile.
A mai intalnit cineva o situatie asemanatoare? Ati observat pe factura cresterea de 1 euro?
Multumesc.

#17
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,121
  • Înscris: 25.02.2007

 JuneJulia, on 27 decembrie 2022 - 15:53, said:

Ati observat pe factura cresterea de 1 euro?
Acum ca am vazut subiectul asta, m-am uitat si eu in factura mea.
1Euro+ la voce fix, 1Euro+ la voce mobil, in total vreo 10 lei mai scump abonamentul pe luna... hm...

Quote

Perioada de facturare: 01.11.2022 - 30.11.2022
Data emiterii facturii: 01.12.2022
Factura curentă cu TVA 36,37 vs Factura curentă cu TVA 45,89.
In email-urile de la ei am toate balariile, de marire nu vad nimic. TV-uri, tombole, GB bonus, prepayuri stuff, BlackFriday si tot asa. Nimic care sa sugereze o marire. Si n-am rabdare sa citesc toate balariile in ideea ca printre confeti si trompete gasesc un "ah, si creste si pretul".

#18
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,538
  • Înscris: 01.08.2006
Ati fost notificati pe factura din noiembrie, cel mai probabil. Descarcati factura in format PDF, undeva in pagina 2, intr-un chenar, se explica cresterea de pret.
Da, nasol cum sunt clientii notificati, nici dracu' nu se uita pe factura, dar ei considera ca e de datoria clientului sa citeasca factura, deci si-au facut treaba, au notificat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate