Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Loc de parcare chirias Bucuresti

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#19
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,948
  • Înscris: 15.04.2019

View Postthecagero, on 11 octombrie 2022 - 10:24, said:

Insa e absurd sa restrictionezi parcarea dupa domiciliu, cand vorbim despre resedinta. De ce un proprietar are dreptul sa parcheze 5 masini, iar un chirias nu are voie sa parcheze o masina?
E absurd sa permiti unui proprietar oricui sa parcheze 5 masini. La sectorul 6 proprietarul are voie una singura. E insa firesc ca cei care platesc impozitul pe proprietate (locuinta, masina) la autoritatea de acolo sa aiba prioritate fata de cei care-l platesc in alta parte.

Edited by __Dan__, 11 October 2022 - 10:41.


#20
thecagero

thecagero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 05.06.2006
bad post

Edited by thecagero, 11 October 2022 - 11:07.


#21
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 02.09.2009

View PostFlat, on 11 octombrie 2022 - 09:36, said:

sistemul de locuri de parcare alocate este greșit, nu este corect să fie alocat locul cuiva, și alți 4 cetățeni din 5 să nu aibă loc
cum nu se pot face încă 1 milion de parcări, primăriile ar trebui să renunțe la acest sistem tâmpit și să îl facă cu plată orară sau abonament PE ZONE, adică cum e sistemul PMB cu locuri albastre

parchezi unde găsești liber, nu pe un anumit loc. și plătești acolo cât stai.
Noi vorbim ca sa ...........vorbim
Sistemul propus de dv este pur si simplu  PROHIBITIV,cetatenii ar trebui sa plateasca 1000----3000lei pe luna in functie de zona
Deci 99,99% din cetatenii capitalei nu si-ar permite un loc de parcarePosted Image

#22
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,273
  • Înscris: 24.11.2002
De aceea e buna solutia licitatiei: nu preturi din pix/burta, ci date de cererea si oferta.
Sunt 5 locuri de parcare pentru 60 de apartamente, iese un pret, iar pentru 6 apartamente altul. Cerere si oferta!
In provincie, nu la capitala, s-au platit si peste 1000lei pe luna pentru un loc de parcare. Linkla articol.

View PostFlat, on 11 octombrie 2022 - 10:13, said:

legea, poliția, bunul simț...

ți-aș da dreptate, dar totuși nu consider că primăria ar trebui să discrimineze cetățenii. sistemul propus de tine merge în privat
la parcările publice contribuim cu toții (ele se fac din bugetele locale), deci corect ar fi să avem cu toții dreptul să parcăm undeva când avem nevoie. de aceea ziceam că sistemul alocării e greșit, chiar și cu licitație. dacă aloci toate locurile, le blochezi. vizitatorii unde parchează? curierii? turiștii? prin alocare descurajezi folosirea mașinii, pentru că la destinație ?? nu ai loc alocat
dacă ar fi pe zone ai putea parca și la destinație, de ex. dacă eu stau în militari și vin în vizită la cineva în brânconveanu...
cu sistemul actual... locul meu rămâne nefolosit, nimeni nu poate parca pe el, e o resursă irosită, alții care vin în militari când sunt eu plecat nu pot folosi un loc liber.. eu nu găsesc loc în brâncoveanu, similar
cu sistemul pe zone... locul de pe care plec e ocupat de altcineva care are nevoie, eu la rândul meu ajung în brâncoveanu și parchez unde găsesc loc liber în zona destinației
costurile ar fi pe abonament, deci nu aș plăti în plus.. sau dacă merg într-o zonă superioară (să zicem centru) - plătesc pe oră diferența cât stau
Legea nu prea se aplica, Bunul simt nu exista si nu este educat prin aplicarea legii.

Avem dreptul cei care platim impozite locale pe proprietate in aceea localitate, deci nu si chiriasii. Si da, vopseaua, pensonul si cateva zeci de minute de munca, sunt scumpe tare.
Bineinteles pe intervale orare e scos la licitatie de la ora x(16-18) la y(8), ore de noapte, in rest la liber. Bineinteles sa si raspunda cineva la telefon, daca in acel interval orar cineva iti ocupa locul. Si vorbim de parcari de resedinta, in zonele de tip "dormitor"; in fata muzeului, teatrului, parcare cu plata la ora, ca de centru.

Edited by vestale, 11 October 2022 - 11:37.


#23
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View Postflorinellll, on 11 octombrie 2022 - 11:23, said:

Noi vorbim ca sa ...........vorbim
Sistemul propus de dv este pur si simplu  PROHIBITIV,cetatenii ar trebui sa plateasca 1000----3000lei pe luna in functie de zona
Deci 99,99% din cetatenii capitalei nu si-ar permite un loc de parcarePosted Image

păi nu am zis nimic de prețuri, una la mână

doi, asta e și ideea, de a desființa treptat locurile publice de parcare, așa cum fac celelalte capitale europene. cetățenii trebuie să fie dezobișnuiți să aștepte pomană de la stat, și să își procure loc de parcare privat atunci când cumpără mașini, iar locurile publice să fie folosite doar ocazional, cateva ore ca vizitator undeva.
orașul ar fi mult mai prietenos și plăcut cu benzi de biciclete, spații pietonale și verzi în locurile unde acum sunt mii și mii de parcări unde locatarii își lasă să zacă mașinile peste noapte sau chiar cu lunile/anii

#24
greywolfact

greywolfact

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,434
  • Înscris: 04.09.2008

View PostFlat, on 11 octombrie 2022 - 11:34, said:

doi, asta e și ideea, de a desființa treptat locurile publice de parcare, așa cum fac celelalte capitale europene.

Si in vest exista locuri de parcare de resedinta. Esenta e ca in vest e mult mai scump sa detii o masina si alternativa cu transportul in comun chiar functioneaza bine.

View PostFlat, on 11 octombrie 2022 - 11:34, said:

și să își procure loc de parcare privat atunci când cumpără mașini,

Bucuresti e deja un oras pierdut dpdv urbanistic la cum s-a construit. Are 0 sens sa incurajezi cumpararea de locuri private si implicit sa bagi bani in buzunarul dezvoltatorilor imobiliari care cer 15-30k eur pe un loc.

Trebuie pornit de la impozite ca si asa sunt prea mici si e nevoie de bani. Sa fie impozitele mai mari, transportul in comun sa aibe benzi dedicate si sa devina o alternativa buna si nici nu o sa mai fie asa nevoie de locuri de parcare la toate drumurile.

#25
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
deluzional, acum sunt de 5x mai multe mașini decât locuri și niciodată acest raport nu va scădea, românul mai bine mănâncă scoarță de copac și coji de banane din gunoaie decât să vândă mașina

evident, toate aceste milioane de mașini trebuie parcate undeva, iar singura opțiune logică și fezabilă este încurajarea dezvoltatorilor imobiliari de a costrui parcări
deocamdată statul face acest act de milostivenie și oferă pseudogratuit locuri unora mai șmecheri (1/5), ignorând că mai există ceilalți mai fraieri (4/5) care nu au loc
și cei 4/5 parchează pe trotuare sau ilegal. și aceștia sunt tolerați de stat

rezultatul? un oraș oribil, urâțit, sufocat de mașini peste tot și imposibil de parcurs pe jos sau cu alte mijloace

#26
greywolfact

greywolfact

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,434
  • Înscris: 04.09.2008

View PostFlat, on 11 octombrie 2022 - 11:49, said:

deluzional, acum sunt de 5x mai multe mașini decât locuri și niciodată acest raport nu va scădea, românul mai bine mănâncă scoarță de copac și coji de banane din gunoaie decât să vândă mașina

Sa crezi tu asta. Daca ar mari impozitele auto + asigurarile cat sa iasa costurile de 10-20x cat sunt acum, sa vezi cum sar toti sa vanda.
La fel si cu statul iarna in bluza la 25C, sa vedem noi cati mai fac asta.

View PostFlat, on 11 octombrie 2022 - 11:49, said:

rezultatul? un oraș oribil, urâțit, sufocat de mașini peste tot și imposibil de parcurs pe jos sau cu alte mijloace

Asta o rezolvi eliminand din masini (gen prin taxe), e logic, nu prin constructia de parcari ca sa obtii de fapt opusul. Evident si transportul in comun trebuie dezvoltat, ca daca nu oferi alternative, nu iese bine.

#27
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005

View PostBogotta, on 11 octombrie 2022 - 08:12, said:

de unde si pana unde ?  Eu am oferit locul gratuit chiriasului meu. Atat timp cat eu nu merg sa parchez acolo, n-are decat sa parcheze el.
Pînă se prinde careva că nu mai e proprietarul acolo și face reclamație la ADP, moment în care vei rămîne fără loc de parcare.

View Postthecagero, on 11 octombrie 2022 - 09:57, said:

De exemplu: la mine un chirias nu poate obtine loc de parcare, in timp ce 50% din proprietari au 3-5 masini.
La tine presupun că nu e București - aici e voie fix un loc pentru un apartament.

Cît despre autorități - eliebrarea de autorizații de construire produce bani mai mulți (și bătaie de cap mai puțină) decît gîndirea din timp a unor parcaje publice. De aia sîntem în rahatul în care sîntem azi, cel puțin în București. Și nici măcar acum în ceasul al treișpelea onor primarii (toți șapte) nu caută soluții reale. Își bagă capul în nisip și cred că dacă dau cu pumnul în masă, stabilesc interdicții, taxe și amenzi rezolvă ceva.
Și da, făcutul de parcări rezolvă problema mai eficient decît taxele pentru că eliberează carosabilul și trotuarele.

#28
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View Postradunic, on 11 octombrie 2022 - 12:00, said:

Și da, făcutul de parcări

private, de specificat
nu din bani publici. nu e normal ca din taxele tuturor să se facă parcări pentru câțiva.

#29
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,273
  • Înscris: 24.11.2002
Unde sa se construiasca acele parcari private? Pe ce teren? Este mai complicat si scump per metru patrat sa construiesti blocuri cu parcari in comparatie cu cele de locuit. Sau asteptam "zgaltiala mare" si o sa se fac loc?
Cine o sa parcheze, cumpere loc de parcare sau inchierieze intr-o parcare privata, cand poate parca pe trotuar/trecerea de pietoni? Si mai ales la distanta de apartament? Pai de asta are el masina? Sa mearga pe jos?

Cand ajunge sa plateasca taxe si impozite in 3 ani, valoarea masinii poate o sa mai gandeasca "omul" si la renuntat la ea(una din ele). Dar cine o sa ia astfel de masuri, nu mai prinde si al doilea mandat...

Edited by vestale, 11 October 2022 - 12:11.


#30
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View Postvestale, on 11 octombrie 2022 - 12:08, said:

Cine o sa parcheze, cumpere loc de parcare sau inchierieze intr-o parcare privata, cand poate parca pe trotuar/trecerea de pietoni?

ideea e să nu se poată parca pe trotuar/trecere
sau oamenii să aibă bun simț
dar na, vise

#31
Vaccinatu

Vaccinatu

    Patiser gogoșar.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,181
  • Înscris: 17.09.2021

View PostFlat, on 11 octombrie 2022 - 09:36, said:

sistemul de locuri de parcare alocate este greșit, nu este corect să fie alocat locul cuiva, și alți 4 cetățeni din 5 să nu aibă loc
cum nu se pot face încă 1 milion de parcări, primăriile ar trebui să renunțe la acest sistem tâmpit și să îl facă cu plată orară sau abonament PE ZONE, adică cum e sistemul PMB cu locuri albastre

parchezi unde găsești liber, nu pe un anumit loc. și plătești acolo cât stai.
De discutat ce definește "Zone". Ca dacă sunt cercuri concentrice plecând de la Universitate e "discriminare". De ce ar fi parcarea mai ieftină în Primăverii decât în Piața Constituției? Sau în Pipera? În fata la notariat, teatru, spital etc, acolo unde e aglomerat e "centru" și ar trebui sa fie scump nu unde stai tu de 5 generații, că poate poate o săracii nenorocitul, pe el, pe mama lui! Sau atfel: una e sa ai domiciliul și parcarea lângă stația de transport în comun și alta fix la jumătate între stații.
E complicat sa fii corect. Cred ca mai bine e cu tarif fix și cine apucă.

#32
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,447
  • Înscris: 24.02.2017

View Postradunic, on 11 octombrie 2022 - 12:00, said:

Pînă se prinde careva că nu mai e proprietarul acolo și face reclamație la ADP, moment în care vei rămîne fără loc de parcare.


Ei .... ce spui ? :)   Ai gandito mult pe asta ?  Locul e subteran si eu sunt proprietarul , este intabulat si cadastrat. Cine sa il ia ? Putin ?  :)

#33
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View PostVaccinatu, on 14 octombrie 2022 - 05:46, said:

De discutat ce definește "Zone". Ca dacă sunt cercuri concentrice plecând de la Universitate e "discriminare". De ce ar fi parcarea mai ieftină în Primăverii decât în Piața Constituției? Sau în Pipera? În fata la notariat, teatru, spital etc, acolo unde e aglomerat e "centru" și ar trebui sa fie scump nu unde stai tu de 5 generații, că poate poate o săracii nenorocitul, pe el, pe mama lui! Sau atfel: una e sa ai domiciliul și parcarea lângă stația de transport în comun și alta fix la jumătate între stații.
E complicat sa fii corect. Cred ca mai bine e cu tarif fix și cine apucă.

nu trebuie să fie neapărat concentrice, dar aproximativ. nu e discriminare

evident că parcarea trebuie să fie mai scumpă acolo unde raportul dintre cerere și oferta de locuri este mai mare
în centru, unde vin mulți turiști, vizitatori, oameni din toate cartierele și din toată țara, e clar că e nevoie de filtrare
în cartiere, unde sunt doar locuitori și ocazional vizitatori, curieri, nu e nevoie de preț mare, doar cât să filtreze cererea

sunt și zone unde sunt suficiente locuri, de exemplu prin zone cu case sau zone cu blocuri mici

#34
Vaccinatu

Vaccinatu

    Patiser gogoșar.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,181
  • Înscris: 17.09.2021
Trebuie sa fie o diferențiere între plătitorii de impozite și turiști. Locuitorii unei zone, fie ea și centrală nu pot fi tratați ca și cei ce vin ocazional. Sunt conștient ca sunt o minoritate și există o invidie chiar dacă nu e declarată a celor ce nu își permit sa locuiască acolo. Însă nu trebuie sa uitam că diferența se face prin impozit. Mașină se poate parca la domiciliu, trebuie sa existe totuși o soluție care să nu discrimineze.
Ești locuitor al unui oraș, nu al unei zone cu barieră. În fine, pentru mine e discuție închisă. Mașinile la curte și în centru transport în comun.

#35
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,999
  • Înscris: 14.03.2013

View PostVaccinatu, on 15 octombrie 2022 - 20:40, said:

Trebuie sa fie o diferențiere între plătitorii de impozite și turiști. Locuitorii unei zone, fie ea și centrală nu pot fi tratați ca și cei ce vin ocazional. Sunt conștient ca sunt o minoritate și există o invidie chiar dacă nu e declarată a celor ce nu își permit sa locuiască acolo. Însă nu trebuie sa uitam că diferența se face prin impozit. Mașină se poate parca la domiciliu, trebuie sa existe totuși o soluție care să nu discrimineze.
Ești locuitor al unui oraș, nu al unei zone cu barieră. În fine, pentru mine e discuție închisă. Mașinile la curte și în centru transport în comun.
Cei care locuiesc cu chirie LEGAL nu sunt turisti. Si ei platesc impozite si taxe in Bucuresti. Inclusiv impozit pe locuinta (indirect, prin chiria pe care o platesc proprietarului).

Edited by jm2010, 16 October 2022 - 09:44.


#36
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View PostVaccinatu, on 15 octombrie 2022 - 20:40, said:

Trebuie sa fie o diferențiere între plătitorii de impozite și turiști. Locuitorii unei zone, fie ea și centrală nu pot fi tratați ca și cei ce vin ocazional.

Pai nu sunt. Adică un sistem echitabil conține opțiuni, ori plătești pe oră (vizitatori, turiști), ori plătești abonament zonal (rezidenți, workers).

Sistemul poate fi reglat din preturi sa fie convenabil și pt unii și pt alții. De ex un abonament zonal ar trebui sa fie vreo 300-500 lei pe lună iar o ora ar trebui sa fie 8-10 lei

Singura chestie care nu o înțelege nimeni este că nu poți avea pretenția la loc rezervat pe domeniul public. Cum vor riveranii. Sa aibă doar ei locurile alea. Nu e corect

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate