SMTP relay in reteaua DIGI
Last Updated: Apr 21 2023 11:22, Started by
adrianp_ro
, Sep 28 2022 16:11
·
0
#1
Posted 28 September 2022 - 16:11
Am FiberLink si pana la un moment dat mergea sa trimit e-mail de pe o adresa dintr-un domeniu privat prin smtp.rdslink.ro. De ceva timp nu mai merge.
Serverul este accesibil dar raspunde ca "[email protected] nu trebuie sa trimita prin serverul smtp1-rdslink.rcs-rds.ro". Pe vremuri se mai intampla asta functie de adresa IP pe care o ia routerul. Unele adrese erau recunoscute ca "in retea" altele nu. Acum nu mai merge de loc. Inteleg ideea de blocare a traficului pe portul 25 dar ar trebui sa mearga releul "intern" asa cum scrie si pe sait. Sau macar sa ofere un sistem de autentificare. Stie cineva cum se poate rezolva? |
#2
Posted 28 September 2022 - 16:24
Ce inregistrare SPF are definita domeniul yyy.ro in DNS?
|
#4
Posted 28 September 2022 - 21:45
adrianp_ro, on 28 septembrie 2022 - 16:11, said:
Am FiberLink si pana la un moment dat mergea sa trimit e-mail de pe o adresa dintr-un domeniu privat prin smtp.rdslink.ro. De ceva timp nu mai merge. Serverul este accesibil dar raspunde ca "[email protected] nu trebuie sa trimita prin serverul smtp1-rdslink.rcs-rds.ro". Pe vremuri se mai intampla asta functie de adresa IP pe care o ia routerul. Unele adrese erau recunoscute ca "in retea" altele nu. Acum nu mai merge de loc. Inteleg ideea de blocare a traficului pe portul 25 dar ar trebui sa mearga releul "intern" asa cum scrie si pe sait. Sau macar sa ofere un sistem de autentificare. Stie cineva cum se poate rezolva? |
#5
Posted 29 September 2022 - 10:03
Multumesc pentru sugestii.
Inregistrarea SPF include ce trebuie si a mers cand se conecta la server. Daca exista vreun cod 'magic' in afara de "a:nume.go.ro include:rdslink.ro" as vrea sa-l stiu si eu. Blocarea portului 25 nu are legatura cu asta pentru ca la server se conecteaza dar raspunsul de eroare 550 vine dupa "rcpt to: ..." Am incercat si pe portul 465 dar aceeasi problema. La 587 n-am incercat pentru ca acolo e nevoie de autentificare si aici e toata problema. In mod normal ar fi trebuit sa accepte 'my networks' fara autentificare, eventual cu limitare de trafic, virus scan, etc. |
#6
Posted 05 January 2023 - 22:37
Aceeași problema. Am apelat la suportul Rds, și mi-au explicat ca serverul nu mai face relay pentru adrese de mail care nu aparțin de ei.
|
#7
Posted 01 March 2023 - 16:06
Este si normal
Dupa ce RDS (ca si multi alti ISP) sau ars cu trimitere SPAM/Malware/e.t.c. prin SMTP relay-ul lor, au ajuns la concluzia (ca si altii) ca nu este rentabil sa oferi acces gratuit chiar si pentru proprii clienti de servicii de acces la Internet pentru simplu motiv ca numarul de orele necesare din partea suportului tehnic este mare si acesti bani nu se recupereaza de nici unde ci intra la pierderi. Probabil ca unii nu or sa fie de acord cu acest punct de vedere si or sa considere ca accesul la Internet presupune inclusiv acest serviciu insa datele comerciale (aka za' money) contrazic acest lucru, mai ales ca in Romania sunt si cele mai mici preturi la abonamente internet raportate la latimea de banda. De asemenea este posibil ca in pasul urmator sa nu se mai ofere deloc nici adresa de email pe [email protected] (sau ce alte domenii mai au ei) din aceleasi motive financiare. RDS nu este un pionier in acest domeniu, in trecut sau mai ars si alti ISP. Exista insa solutii pentru multe buzunare... incepand de la cele externalizate pentru cei cu "know-how" numai la nivel de webGUI si pana la a avea inchiriata de la ISP propria adresa statica IPv4 pentru propriul DNS server si propriul server de SMTP. Edited by dagobar, 01 March 2023 - 16:12. |
#8
Posted 21 April 2023 - 11:22
Lucrurile nu sunt chiar atat de complicate: Gmail, Yahoo, poate si altii permit releu de la adrese "[email protected]" definite in cont. Cand se constata abuzuri utilizatorul poate fi restrictionat (oricum exista limita de 500 mailuri in 24 de ore).
Chiar si cu IP static, nu poti trimite SMTP direct fara reverse IP (PTR). Aliasul dinamic implementat la Digi e foarte util dar invers nu merge. Deci ai nevoie de un releu. Asta e bine pentru ca nu lasa sa treaca spam dar nici trimiterile normale. Daca ar vrea sa serveasca clientii ar putea sa lase conexiunile TLS cu autentificare pe un cont existent [email protected] (nu pe portul 25 cum aveau inainte) si apoi sa nu se mai uite la "From" adica sa te lase sa trimiti dintr-un domeniu personal. Dar sigur asta e prea complicat pentru serviciul tehnic. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users