Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce farmacie VET online care "...

De unde cumparați legume si fructe?

Samsung S21 ultra

Plasa de umbrire peste gard de pl...
 O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 

Norma de munca, part-time.

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
MDshell

MDshell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 17.12.2006
Buna seara, am citit pe site-urile de profil si am inteles ca intr-o saptamana o persoana poate lucra 48h.

Nelamurirea mea este:

Sunt angajat la o firma cu o norma de 8h in prezent, asta insemand 40h pe saptamana.

Am dorinta de a ma angaja la inca 3 firme ca si manager de transport ( este doar o formalitate efectiv, pentru obtinerea licentei de transport contra cost)

Asadar cum as putea face acest lucru ? Multumesc

#2
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,704
  • Înscris: 01.12.2018
Voluntariat, fara plata?

#3
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,416
  • Înscris: 19.04.2009
Chiar vrei sa risti? Daca ceva se intampla, esti raspunzator impreuna cu administratorul.

#4
MDshell

MDshell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 17.12.2006
Nu voluntariat, platit, evident.

Sa risc? E vorba de 4 firme care efectueaza transport local. Ele sunt diferite fiecare cu masina ei.

Inteleg la ce va referiti, dar efectiv, nu particip cu nimic in activitatea firmei ( gestionare flota auto, gestionare curse, etc)

Edited by MDshell, 25 September 2022 - 19:27.


#5
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,416
  • Înscris: 19.04.2009
Nu participi fizic, dar in acte figurezi ca manager si licenta de transport o primesc prin tine.

Daca firma aia are un accident cauzat de proasta mentenanta, de ex, esti pasibil de puscarie.

Inainte sa faci vreo decizie de genul, cel mai bine ar fi sa consulti un avocat. Sa stii exact in ce te bangi.

#6
MDshell

MDshell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 17.12.2006
Am inteles ideea. Da, o sa ma interesez mai bine, ce implica treaba asta. Dar din pdv al orelor de munca, care ar fi forma de angajare?

#7
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,827
  • Înscris: 15.04.2019

 MDshell, on 25 septembrie 2022 - 19:22, said:

Sa risc? E vorba de 4 firme care efectueaza transport local. Ele sunt diferite fiecare cu masina ei.
Inteleg la ce va referiti, dar efectiv, nu particip cu nimic in activitatea firmei ( gestionare flota auto, gestionare curse, etc)
In activitatea careia dintre cele 4 firme nu participati? Si daca nu participati de ce sunteti platit de ea?

#8
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,558
  • Înscris: 30.07.2003
Contractul de munca are limitare la o firma. Dar mai multe contracte la diferite firme poti avea cat vrei, taxe sa platesti si statul e fericit.

Edited by neagu_laurentiu, 25 September 2022 - 20:22.


#9
MDshell

MDshell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 17.12.2006
Deci sa inteleg ca pot fi angajat la 4 firme cu contract de munca, astfel depasindu-se limita de 48h, care se refera la faptul ca nu se poate depasii in cadrul unei singure firme ?

La activitate ce vreau sa spun, acum pentru persoanele care nu sunt familiarizate cu domeniul transporturilor:

- din 21 mai anul curent ca sa faci transport de marfu contra cost, firma trebuie sa detina o licenta de transport comunitar, pt obtinerea ei, este nevoie ca in cadrul firmei sa fie o persoana care detine certificat de competente profesionale - manager transport marfuri.

Asadar multe firme mice care sunt cu o singura masina, sau doua masini, si efectueaza astfel de activitati doar local, nu isi mai pot desfasura activitatea fara documentul respectiv.

Fiind in aceasi situatie, eu personal am urmat cursurile si am obtinut acest certificat.

Doar ca multi parteneri nu au reusit, si m-au rugat sa ma angajez la ei, ca sa poata obtine licenta respectiva.

Stiu ce implica activitatea de manager transport, dar in cadrul firmelor mici, e aproape inexistenta sau presupune un nivel minim

Edited by MDshell, 25 September 2022 - 20:45.


#10
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Da. Poti avea cate contracte munca doresti, daca sunt la pravalii diferite.

#11
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,558
  • Înscris: 30.07.2003

 MDshell, on 25 septembrie 2022 - 20:32, said:

Deci sa inteleg ca pot fi angajat la 4 firme cu contract de munca, astfel depasindu-se limita de 48h, care se refera la faptul ca nu se poate depasii in cadrul unei singure firme ?
Pai codul muncii reglementeaza clauzele unui contract de munca si nu suma lor. Acea limita e pusa ca sa nu-i vina angajatorului chef sa te tina sclav.
Dar cadrul general spune:

CAPITOLUL 2 - Principii fundamentale
Art. 3 . [libertatea muncii]
(1) Libertatea muncii este garantata prin Constitutie. Dreptul la munca nu poate fi ingradit.
[..]

(4) Orice contract de munca incheiat cu nerespectarea dispozitiilor alin. (1)-(3) este nul de drept.

Edited by neagu_laurentiu, 26 September 2022 - 00:05.


#12
MDshell

MDshell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 252
  • Înscris: 17.12.2006
Va multumesc.

#13
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021
Din cite cunosc eu, cei de la ARR nu accepta sa fi angajat ca manager transport la mai multe firme (asa zic normele UE). In urma cu 2-3 luni treaba se rezolva relativ simplu, ca bifai pe "cerere" ca ai "o alta forma de contract" si cum legea este neclara si nu se cerea si dovezi, puteai la o firma sa fi angajat si la alta sa faci un contract aiurea, ca prestezi munca gratis. Insa nu stiu daca mai este valabil si cit timp va mai tine figura. Asa ca daca vrei sa fi manager transport la mai multi, o sa fi obligat sa-ti faci un SRL si dupaia sa faci contract cu cite firme vrei tu.

#14
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010
Cate firme vrei, dar norma maxima de 12h zilnic (nu conteaza cate ore lucrezi zilnic, dar conteaza pentru cate ore esti angajat).
Limita de 48h saptamanal este per firma.

#15
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,035
  • Înscris: 02.03.2003
Din nou o altă problemă care ţine de transporturi.
Domeniul are probleme din cauza banilor care se învârt şi a dorinţelor jucătorilor de monopolizare a activităţilor.

Cu girul ministerului, rar şi arr au statut de stat-în-stat. Pentru a începe schimbările este necesară  conştientizarea acestor probleme.

#16
wertyck

wertyck

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,858
  • Înscris: 13.03.2005
La celelate 4 firme, faci contracte de munca  pe 2 ore/firma si gata ...

#17
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 280
  • Înscris: 21.09.2020
Ți-am explicat și în celălalt topic.
Reg. U.E. 1072/2009, ăla reglementează ce și cum.
Și sunt prevăzute 2 situații:
1. Când firma îndeplinește condițiile pentru accesul la piață, și
2. când nu îndeplinește
O firmă NU SE POATE AFLA ÎN AMBELE SITUAȚII.
Ca să se poată afla în situația 1, atunci managerul trebuie să aibă o legătură autentică cu firma (adică să fie proprietarul firmei, asociat, acționar sau angajat). Dacă managerul nu îndeplinește nici una din condiții, atunci firma se află în situația 2.
Pentru situația 2 firma va numi O PERSOANĂ FIZICĂ (mare atenție!!!), în baza unui TEMEI CONTRACTUAL (atenție și aici), iar contractul trebuie să cuprindă OBLIGATORIU niște prevederi (sunt enumerate în 1072). Acele prevederi NU EXCLUD FIȘA POSTULUI ce se aplică în urma încadrării printr-un CIM, chiar dacă nu există CIM (este o activitate lucrativă identică, deja reglementată, deci Fișa Postului se respectă)
Mai exact... la propria firmă ești numit din postura de P.F.. (dacă nu ți-ai făcut deja și CIM), iar pentru următoarele firme vei face așa:
Varianta 1: CIM la o firmă și P.F. la următoarele
Varianta 2: PF la toate 3.
Problema apare în schimb la bani. Numit ca PF, indiferent de ce contract ai, firma respectivă nu te va putea plăti. Codul Fiscal nu mai permite plata pe baza contractelor civile, iar factură nu poți emite. Și atunci... PFA sau SRL. Dar și aici e o chichiță. În ambele variante, trebuie să fii angajat pe post (ca să poți factura prestatul serviciilor respective) și NU se face DETAȘARE/DELEGARE (firma trece în postura de angajator temporar ceea ce schimbă situația inițială, când NU îndeplinea condițiile de acces la piață).
Cum ți-am spus și la postul celălalt, trebuia să știi toate astea.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate