Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Dell Alienware Area 51m R2

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
LavVal

LavVal

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.09.2022
Buna dimineata. In primul rand, imi cer scuze de la moderator daca am gresit ceva la postarea pe forum dar este prima data cand o fac.
Probleme:
1. sunt complet afon in domeniul hard;
2. in august 2021 am cumparat din Romania un laptop Dell Alienware Area 51m R2 nu pentru jocuri ci pentru caracteristicile tehnice care erau optime, cu exceptia OS-ului (Windows 10 Home 64 in loc de Windows 10 Pro 64) pentru un soft de specialitate cu licenta (Petrel cu toate modulele - nu este personal ci al departamentului); precizez ca laptopul nu l-am ales eu ci expertii de la firma producatoare a softului carora l-am explicat si faptul ca nu ma dau banii afara din casa;
3. de la inceput,am observat ca laptopul se infierbanta tare de tot, ocazie cu care mi s-a recomandat sa cumpar de pe Amazon un Giryriz Smart Laptop Cooler Cooling Pad for Alienware Area-51M R1/R2, pe care iarasi am dat o multime de bani (cadoul mamei mele de ziua mea); nu l-am putut face sa functioneze pentru ca are nevoie de instalarea prealabial a unui program, ADVGENE, care nu vrea sa se instaleze, nimeni nu stie de ce;
4. softul de specialitate nu l-am putut instala pentru ca OS (Windows 10 Home) nu permite accesul complet la instalarea softului la directorul ProgramData: am incercat sa rezolv problema dar Microsoft m-a trimis la Dell care m-a trimis la vanzatorul laptopului care m-a trimis iarasi la Microsoft etc; ca urmare, nu m-am putut prezenta la un simpozion stiintific international, mi-a scazut punctajul pentru cercetarea stiintifica etc.;
5. vara asta, din cauza caldurilor si a lipsei unui cooler extern de mare putere (asa mi s-a spus) nu am deschis laptopul aproape deloc: chiar daca in casa erau 25 de grade (aer conditionat) deschideam laptopul doar cat era necesar pentru update-uri si atat;
6. sintetizand, a fost folosit foarte putin, nu am modificat nimic (poate ca doar update-urile sa fimodificat ceva);
7. acum 10 zile am vazut pe desktop ca trebuie instalate niste update-uri; am vrut sa le instalez si pe laptop dar, cand l-am deschis), mi-a aparut un ecran foarte ciudat (Fig. 2 - nu stiu cum sa adaug mai multe figuri);
8. am incercat sugestiile de pe ecran, dar dupa ce parcurg tot meniul (Reset your PC or see advanced option) ajung la Turn off you PC si gata, moare;
9. din meniul din Fig.2 pot vedea si accesa Command Prompt dar vad un disc X: (?) desi exista si discul C (il vad si pe el); nu merge sfc /scanow nici dism.exe etc. - mi se spune ca nu sunt administrator;
10. la sugestia unui specialist de la Informatica am incercat sa reinstalez OS (www.dell.com/support/kbdoc/ro-ro/000125230/how-to-create-and-use-the-dell-recovery-restore-usb-drive);
11. nu pot instala OS-ul pentru ca nu pot accesa stick-ul; ar trebui modificat BIOS-ul insa este foarte ciudat fata de alte computere si la optiuni de bootare nu exista USB; ca urmare, nu am modificat nimic;
11.am deschis un ticket la Dell Romania (descriere detaliata, figuri) insa astept, astept, astept...
De aceea, orice sugestie este binevenita si multumesc anticipat. Scuze pentru postarea kilometrica dar diavolul m-a pus sa imi transfer o lucrare pe laptop si pe 1 octombrie trebuie sa o prezint. Va rog sa ma ajutati!

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
1. Laptopurile de jocuri sunt o idee proasta, ca o generalizare.
2. Niciun laptop nu are probleme (daca nu e f stresat) la temperaturi ambientale normale.
3. Tot ce spui tu acolo sugereaza o problema hardware = service, mai ales daca mai e in garantie.

Primul pas trebuie vazut daca/de ce se incalzeste repede/mult, apoi se face o reinstalare de sistem.
Intrucat BIOS nu mai e de multa vreme BIOS, acum e UEFI, e o adevarata echilibristica frustranta sa reinstalezi un OS, dar nu e ceva SF, mai ales daca poti sterge totul.
Daca e nevoie de salvare date, treaba devine putin mai complexa, dar nu foarte complexa, daca nu e afectat chiar si SSD-ul.

Laptopul nu e un bibelou.

Folosind un stick de min 8 Gb si un alt windows, creaza un stick kit bootabil folosind acest program.
Descarca versiunea Windows 10 21H1

#3
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,546
  • Înscris: 05.12.2005
Stick-ul se poate accesa la pornire prin apăsarea tastei F12 (bănuiesc că are bios Phoenix) când apare capul extraterestrului.

#4
LavVal

LavVal

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.09.2022
Multumesc pentru raspuns. Am incercat prima data cu Dell-USB-Recovery-Tool-Application luat de la Dell. Pus pe stick si lansare. Nu vede stickul. Incercat modificare Bios. Am intrat cu F2 dar nicaieri in Bios nu apare USB (Fig. 13). Am incercat peste tot, nu exista optiunea USB.

#5
megastorm

megastorm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 760
  • Înscris: 22.04.2013
sa mi fie cu iertare, dar nu inteleg cum ati putea rata atat de mult doar din cauza faptului ca os era Home si nu Pro
Ori chiar nu v a preocupat acea prezentare, ori nu stiu....
Atat timp cat probabil va permiteti o licenta de windows, aceasta modificare e la cateva click uri distanta (din store)
Acest laptop este dupa cum va puteti da seama, varf de gama. Fiind probabil necesare randari si multa parte grafica, e normal ca aveati nevoie de asa ceva , deci nu conteaza ca e de gaming. ! Ce spuneti dvs acolo e de domeniul tragico-comicului ( sau al garantiei...) . Aveti si niste temperaturi? Un laptop se obisnuieste sa lucreze la temperaturi maricele, dar asta nu inseamna ca da erori sau ca nu e utilizabil. Cel mult apare thermal throttle si zgomotul infernal. Dar el trebuie sa mearga...
Punctele 8 si 9 chiar nu le inteleg...

Edited by megastorm, 24 September 2022 - 19:38.


#6
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007
Din moment ce nu e laptopul tau n-ai treaba cu bios, win si orice altceva, ai fi avut drepturi de admin in cazul ala, asa ca trimite frumos jucaria la departamentul de IT si spune-le ce probleme ai.

Iar OS nu are nici o vina, problema e de la lipsa dreptului de a instala aplicatii.

Edited by _-livio-_, 24 September 2022 - 20:01.


#7
LavVal

LavVal

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.09.2022

 _-livio-_, on 24 septembrie 2022 - 20:00, said:



Precizari:
1. Este laptopul meu (din pacate); am Service Tag 5S65GB3, Express Service Code etc. fara ele nu poti face nimic.
2. Departamentului IT (probabil te referi la Dell Service) m-am adresat inca de saptamana trecuta si de atunci tot astept...
3. Culmea este ca am un subcontractant Dell  la 100 de m de locuinta mea (www.dell.com/support/home/ro-ro/servicecenter) dar nu pot apela pana nu anunt incidentul la 0800 894 682 (am anuntat) si astept sa gaseasca Bucurestiul pe cineva liber, cel putin asa mi s-a spus de la firma respectiva.

 megastorm, on 24 septembrie 2022 - 19:38, said:



Precizari:
1. laptopul departamentului pe care era instalat softul si prezentarea mea s-a defectat cu exact o saptamana inainte de simpozion;
2. am contactat Schlumberger, producatorul softului, care mi-a sugerat niste caracteristici;
3. eram grabit si am cumparat ce era mai ieftin respectand, in limita banilor de care dispuneam, laptopul cu care si Schlumberger a fost de acord cu observatia ca partea grafica "se va misca greu";
4.la instalarea ratata a softului, baietii de la Informatica mi-au spus ca Home-ul s-ar putea sa fie de vina, nu este opinia mea;
5. o licenta as putea cumpara oricand, de altfel sunt licente academice gratuite, dar chiar de cand am cumparat laptopul mi s-a spus de catre vanzator ca orice modificare a OS duce la pierderea garantiei;
6. poate pentru dumneavoastra, care probabil sunteti expert in hard/soft, o fi de domeniul "tragico-comicului insa mie nu imi vine sa rad deloc;
7. punctele 8 si 9 va sunt neclare pentru ca nu pot atasa toate fotografiile facute;
8. descriu sintetic 8 si 9: apas power, apare alien-ul apoi un ecran albastru cu Chose language: English, Magyar etc.;
9. click English: apare un alt ecran albastru: Choose your keyboard layout: US, Albanian etc.;
10. Click US: alt ecran albastru: Choose an option: Troubleshoot Reset your PC or see advanced options si Turn off your PC;
11. singurul pe care il pot accesa din Troubleshoot Reset your PC or see advanced options este Command Prompt: vad imaginea normala, fond negru, litere albe, dar nu ma lasa sa fac nimic, mi se cere sa intru ca admin;
12. in final, singura optiune este Turn off your PC iar la redeschidere ciclul se reia.
13. din pacate, nu am instalat nici macar un CPUID HWMonitor pentru temperaturi, laptopul era dedicat Petrelului si atat.

In fine, regret ca am starnit atatea reactii negative la adresa mea, mai ales de genul "Din moment ce nu e laptopul tau..." care sugereaza altceva urat.
Multumesc moderatorului pentru amabilitate si urez tuturor noapte buna.

Edited by Dany_Darke, 25 September 2022 - 00:06.


#8
red46

red46

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,528
  • Înscris: 06.03.2016
Ca sa vezi daca un laptop are probleme pe partea de racire trebuie sa urmaresti temperaturile cu un program gen HWMonitor, atat in idle cat si in sarcina. Faptul ca se incinge carcasa nu spune prea multe.
Poti rula benchmark-uri (Cinebench, Geekbench, TimeSpy, etc) si compari rezultatele cu cele de pe net pt. modelul tau de laptop cu acelasi CPU si GPU.

Cooling pad-urile sunt in general o mare teapa. E suficient sa mentii laptop-ul ridicat pe un suport care nu blocheaza zona ventilatoarelor. In modul asta trage aer mai usor.

Documentati-va oameni buni din mai multe surse inainte sa cumparati cate ceva, nu mai luati de bune toate sfat-urile lui X si Y "specialist IT". Pun pariu ca gaseai aceeasi configuratie de laptop la un pret mai mic, nu era necesar sa arunci o caruta de bani pe un Alienware care e cam overpriced pt. ce ofera.

Edited by red46, 25 September 2022 - 01:15.


#9
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007
My bad, am citit in viteza si am inteles ca e de la firma.

O iau punctual:
3. Cooling pad-ul ala nu e prea grozav, un coolermaster notepal x3 era mult mai ok, faptul ca cere un soft in plus pt niste ventilatoare din nou e un minus.
In orice caz ar trebui sa fie destul ca partea din spate a laptopului sa fie ridicata 1-2 cm incat ventilatoarele sa traga aer mai usor.
4. Sunt 99% sigur ca problema vine de la windows defender ce blocheaza accesul la discul C, instalarea trebuie rulata ca si administrator si chiar si asa defender e posibil sa o blocheze, in cazul asta o sa apara o notificare in partea stanga jos, trebuie dat click pe ea, apoi din security centre trebuie selectata ultima notificare, click pe sageata in jos si allow.
Versiunea Pro va face 100% acelasi lucru.
7 si 8. Ala e recovery menu din windows, daca se blocheaza mereu acolo trebuie ales troubleshoot sau ceva din advanced, parca aici ar trebui sa fie si continue to windows.
Aici mi se pare ca e o problema cu contul ce nu are drepturi de administrator.

#10
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,465
  • Înscris: 21.12.2006
LavVal exprimările tale stârnesc confuzie.
Recitind tot ce ai scris, eu cred că înțeleg urmatoarele

1. laptopul l-ai cumpărat din banii tai și îl folosești la lucru. Nu mi-e clar dacă ești angajat permanent (în acest caz e anormal să folosești resursele tale pentru profitul companiei, e obligatoriu ca firma să îți ofere dispozitivul pe care să lucrezi) sau colaborator (în acest caz, tu prestezi servicii, iar firma plătește serviciile, iar situația e OK)

2. daca laptopul nu poate fi folosit la lucru din motive tehnice (temperatura și zgomot mari), cum, sau pe ce, ți-ai desfășurat activitatea ?

3. laptopul nu funcționează conform așteptărilor tale. Fiind al tău, ai tot dreptul să instalezi orice Sistem de operare sau soft de monitorizare. Dacă nu ai drepturi (ți se cere parola), e anormal, revin la dilema de la pct 1

4. în BIOS nu sunt detectate USB urile, dar în Windows sunt sau nu sunt accesibile? Ai acces din Windows la un dispozitiv conectat prin USB?
- dacă nu ai acces nici in Windows, înseamnă că porturile USB sunt blocate/dezactivate din BIOS
- dacă ai acces din Windows, înseamnă că stick-ul de boot nu este creat corect (posibil sa fie MBR, iar BIOS să accepte doar boot UEFI)

5. Poți accesa și modifica setările din BIOS? Dacă DA, totul e OK, înseamnă că nu ai restricții sau parolă de BIOS. Dacă NU, e aiurea, și revin la Pct. 1 - atât timp cât laptopul e al tău personal nu e ilegal sa fie parolat și restricționat. Doar cele deținute de companii și oferite angajaților pentru lucru sunt restricționate, din motive de securitate a datelor

6. Programul pe care lucrezi - licența ai cumparat-o tu, sau ai primit-o de la firma? Dacă ai cumparat-o tu și rulezi programul pe laptopul personal, ai tote drepturile să intervii pe acest laptop. Dacă ai primit-o de la firma, revin la dilema de la pct. 1

Ca și soluții până la service
- instalare Windows 10 Pro pe curat, cu formatarea integrala a discului (nu e nevoie de chei de activare, va rula perfect și fără, cu mici limitări vizuale)
- instalare soft de lucru și programe de monitorizare, fără orice alte programe
- dacă temperaturile sunt mari constant +95°C, trimiți laptop in service

Edited by nei-k, 25 September 2022 - 07:36.


#11
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007

 _-livio-_, on 25 septembrie 2022 - 06:21, said:

in cazul asta o sa apara o notificare in partea stanga jos,
corectie: dreapta jos.

#12
LavVal

LavVal

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 24.09.2022

 nei-k, on 25 septembrie 2022 - 07:35, said:



Precizez iarasi, sunt complet afon in domeniul hard si, partial, soft. De pus un OS etc., lucruri simple, da, merge. Insa la chestii mai complicate gen BIOS etc. nu ma bag. Cand am nevoie, am multi prieteni la Informatica la care apelez. Din pacate, in cazul Dell-ului toti ezita din cauza garantiei (am cumparat Premium direct de la Dell.com). Si pentru amuzament: in noaptea asta am discutat cu doi prieteni, unul din Norvegia si unul din State si le-am cerut parerea. Norvegianul = schimba-l. Cand l-am intrebat cum sa procedez, mi-a spus sa ma duc la vanzator care va testa totul, va vedea ca nu merge si, pana va fi reparat/inlocuit, imi va da un laptop similar! Americanul: daca Dell Romania nu iti rezolva cazul a doua zi (!), scrie-i lui Michael Dell!! Si mi-a trimis si e-mail-ul lui Dell.  Cu ocazia asta am aflat si eu ca Dell nu este doar o companie ci si un om in carne si oase. Si acum raspunsuri lui nei-k.
1. Sunt angajat permanent insa nu pentru multa vreme pentru ca peste maximum 6 luni voi pleca afara, deja sustinut testul si am fost admis. Nu din cauza banilor vreau sa plec, ma descurc pentru ca ma ajuta si parintii, ci din cauza atmosferei tensionate si stresante din Romania (politicieni indiferent de partid, salarii, pensii, spitale etc. - nici nu ma mai uit la TV). Nu este anormal sa "folosesti resursele tale", este un lucru banal pentru mine. De exemplu, am ore saptamana viitoare si am nevoie de Petrel. Discutand cu seful de departament mi-a raspuns simplu: "Treaba ta, fiecare se descurca singur, cum poate". Am cumparat de la hartie de scris pana la carti de specialitate pentru studenti. Iar lucrarile "rosii" (cei avizati stiu despre ce este vorba) sunt un cosmar pentru mine pentru ca nu am date, toate sunt secrete de serviciu sau de stat. Ca este Exxon, ANRM etc. este acelasi lucru. Si nu este doar cazul meu. Toata lumea, de la ministru la rector, vrea performanta dar nimeni nu se intreaba daca ai ce iti trebuie.
2. Am mai precizat, softul era instalat pe un laptop al departamentului (dedicat), studentii lucrau la alte computere conectate la laptop. Nu stiu, cred ca laptopul a venit impreuna cu softul. Laptopul departamentului s-a defectat in timpul vacantei, deci studentii nu aveau nevoie, doar eu lucram. Dupa defectare, pentru ore, cand a inceput scoala, am dus dektopul meu la scoala iar baietii de la Info, dupa ce i-au mai pus memorie (cumparata de mine), au reinstalat softul. Insa mergea prost, cu multe crash-uri, imi era rusine de studenti.
3. Nu pot instala orice OS, trebuie sa fie cel initial, altfel pierd garantia, am intrebat la dell.com.
4. revin cu punctul 11 dintr-un mesaj anterior: "singurul pe care il pot accesa din Troubleshoot Reset your PC or see advanced options este Command Prompt: vad imaginea normala, fond negru, litere albe, dar nu ma lasa sa fac nimic, mi se cere sa intru ca admin". Si nu pot intra in Windows, am mai explicat.
5. Pot modifica orice in BIOS dar nu ma pricep si nu ma bag.Si ai dreptate, la laptopul "original" nu puteam vedea nimic, totul era parolat. Stiu asta pentru ca am incercat mai multi sa vedem ce are (memorie, placa video etc.) un laptop Dell "comanda speciala" - asa a spus delegatul firmei care l-a adus.
6. Licenta/licentele este/sunt ale departamentului nu a/ale mea/mele, de unde sa am eu atatia bani? Softurile cu care lucrez eu (Petrel, Surpac,Vulcan - am facut specializari pentru fiecare) se gasesc si piratate insa le lipsesc multe, multe module. Practic, eu nu am ce face cu ele, le-am testat.
7. Astept ca Dell Romania sa isi aminteasca si de mine. Insa figurez pe www.dell.com/support/home/ro-ro?app=products lucru de care sunt tare mandru (7 zile lucratoare + 2 zile libere = 9 zile). Ma gandesc ca, poate, un e-mail trimis lui Michael Dell nu ar fi o idee chiar atat de proasta. Sa aiba si el idee ce se petrece la Dell Romania. Daca o fi stiind unde este Romania!

Multa sanatate si bafta tuturor si promit sa nu va mai plictisesc.

Edited by Dany_Darke, 25 September 2022 - 10:54.


#13
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,465
  • Înscris: 21.12.2006
Tot nu am înțeles clar situația, repet: nu e legal să folosești resursele tale in scop de muncă.

Dacă deja au umblat "băieții" de la IT in acest Alienware, mai pot face ceva, fără sa pierzi garantia : înlocuiești SSD-ul original cu altul, pe care instalezi Windows Pro și tot ce am spus mai sus. Măcar așa verifici dacă problema e Software sau Hardware. SSD-ul original îl montezi la loc atunci când duci laptopul la garantie.
Exista suport oficial în acest sens:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Kjh43BH38s4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
bijulica67

bijulica67

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 21.07.2008
Buna ziua. Am un laptop Dell Alienware care la pornire da un mesaj de eroare din 7 bipuri si nu porneste . E adevarat ca procesorul e dus sau poate fi si memoria ? Mentionez ca cineva i-a scos unul din cele 2 bancuri de 4Gb de memorie dar si inainte de asta dadea eroarea sonora din 7 bipuri. Procesorul e sudat sau bagat in slot la aceste modele ?

Edited by bijulica67, 21 December 2022 - 16:15.


#15
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,465
  • Înscris: 21.12.2006
Summary: If a non certified memory module is installed on an Alienware 13 R2, 15 R2 or 17 R3 you may get 7 beeps when starting the system

Sursa

Daca nu te descurci sa citesti ce scrie in (Service) Manual, macar spune exact ce model este, sa cautam noi pentru tine. Fata de alti producatori, Dell ofera pe site-ul lor manual utilizator si manual service pentru multe modele de laptop si PC.

Accesezi Dell suport si introduci Service Tag pentru  a fi directionat catre pagina de suport specifica modelului tau de laptop
https://www.dell.com...port/home/ro-ro

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate