Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Range Rover Evoque Si4 2013

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#19
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
La cv Automate de regulă doar pe original - cum nu ai cum să scoți tot poate sa intre 4, poate sa fie 5. Schimbul e pe la 100k parca, deci nu cred că vei mai prinde tu inca un schimb de ulei.

Practic poți pune și mai ieftin și să repeți operațiunea la fiecare 40-50k că sa fii sigur. Tine cont că reparația la o cutie e câteva mii de euro. Tu alegi.

La astfel de schimburi uneori merita sa ceri o ofertă și la reprezentanta, că mai au discounturi la mașini mai vechi la manoperă și piese și poți avea o surpriza plăcută.

#20
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,916
  • Înscris: 03.12.2005
Nici un producator de cutii nu admite schimbul de ulei cu masini din alea de flushuit. Cu atat mai tare nu as pune ulei de la Ravenol in vreo cutie automata. Majoritatea cutiilor noi vin cu uleiuri specifice care corespund nevoilor ambreiajelor dinauntru. Producatorii de frectii 3rd party fac reverse engineering pe produsul original si incearca sa ghiceasca formula, nu au acces la ea daca nu se intampla sa fie producatorul OEM-ului.

Partea cu keyless entry si alti senzori lipsa e o prostie, sau folclor de dorel. Sunt printre cele mai utile chestii si suficient de fiabile sa nu fie probleme.

#21
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Am tot cautat uleiuri compatibile cu norma AW-1 si am gasit acest Ravenol: https://www.ravenolr...ws-lifetime-4-l care a fost testat pe Evoque, mentioneaza si AW-1...
Una e sa dai 300 de lei pe litru si alta 300 de 4 litri, schimbi la 40000 de km...

In manual scrie AW-1, nu cred ca Land Rover a descoperit acest ulei pentru aceasta cutie si de aia il cer a fi pus pe cutiile "lor" Aisin.
Daca o cutie AW-1 e pusa pe un Opel si acea cutie necesita uleiul care costa 50 de lei litrul, oare nu e bun acel ulei daca este pus pe aceeasi cutie dar montata pe un LR in loc de Opel? Gresesc?

Edited by danghetau, 29 September 2022 - 13:24.


#22
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,916
  • Înscris: 03.12.2005
Uleiurile OE ale producatorilor de masini e ok sa le iei. Ai certitudinea ca e uleiul potrivit in ambalajul brandului respectiv. Pe de alta parte, Aisin vad ca vand ulei sub brandul propriu si nu e scump.

#23
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Am luat originale cu exceptia Haldex si a filtrului Haldex.
Mai am de studiat uleiul pentru CVA, ma intriga faptul ca nu e o chestie sigura ca la CVM, unii spun 4 litri, manualul 7, sunt diferite metode de schimbare... Una e sa dai 1100 alta 2000.
Filtrul de cautare dupa AW-1 returneaza acest ulei: https://www.ravenolr...ulei-transmisie
In manual spune ca trebuie (la nivel de 2012) uleiul Nippon AW-1 ATF. Cred ca Nippon e o marca si produce uleiuri inainte de a pune LR aceasta cutie pe modelele lor. Asadar eu cred ca e logic sa urmaresc ce recomanda producatorul cutiei, nu neaparat ce recomanda producatorul marcii pe care e pusa cutia ca doar nu i-a adus modificari.
Daca se incadreaza in normativele cerute, uleiul este bun, eu asa gandesc.

Daca masina nu are keyless entry, un asemenea modul https://www.autovit....a-ID7GZFgN.html oare ar rezolva problema? Pe manerele portierelor sunt cele doua dungi paralele specifice acestei functii. Sau poate trebuie altceva suplimentar.

Edited by danghetau, 29 September 2022 - 13:55.


#24
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Imi spune cineva in regim de urgenta ce antigel este bun pentru aceasta motorizare?
Conform manualului e Texaco HLC, am comandat dar am primit Havoline Xtended Life care ar fi mai bun, bla, bla.
Pe cutie este trecut normativul Ford WSS-M97B44-D care corespunde cu antigelul original Ford Super Plus.
A pus cineva acest antigel in Evoque?
https://lichid-antig...-1l-p387044567/
Musai verde sau e ok si roz?

#25
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Texaco HLC sau Texaco XLC? Intreb pentru ca google nu stie de HLC insa stie de XLC.
Nu ai recomandare in manual privind tipul antigelului?

XLC pare sa fie antigel pe baza de ethylene glycol si acizi organici, caz in care trebuie sa fie la fel si roz.
Internetul da Havoline Extended life ca fiind urmasul lui XLC

Edited by closchkutza, 30 September 2022 - 21:21.


#26
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Da, Texaco XLC, exact asta scrie in manual, am zis.
Am primit acel Havoline care are mentionata si specificatia Ford pe el dar daca e asa, de ce sa nu iau eu bidon "original" Ford? Drept urmare am returnat Havoline si am luat Ford, motorizarea fiind Ford Duratec.
CVA este de tip Aisin AW-1, mai precis AW21 si din una in alta am gasit un ulei care acopera si aceasta norma si anume https://www.ravenolr...ws-lifetime-4-l
Mi-a spus un vanzator ca daca masina nu a avut uleiul schimbat niciodata, e posibil sa fie tot Ravenol, multi producatori pun ca prim ulei aceasta marca.Cautand dupa uleiul pentru AWF21 am gasit ca si Volvo pune un ulei in bidon branduit propriu: https://www.uleideul...40-4-litri.html iar al doilea raspuns primit e despre un ulei Ford: https://www.autoeco....-21-1l/a238441/ cutia pare sa fie Durashift (?).

#27
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Mi-am luat astazi antigelul original Ford, uleiul pentru Haldex (impreuna cu filtrul Vaico), uleiul pentru diferentialul spate, lichidul de frana ATE si am comandat uleiul pentru cutia de transfer.
Dupa multe cautati (cataloage, coduri) am gasit un ulei bun, am identificat si un ulei Castrol pentru CVA.
Am intrat pe cataloagele mai multor producatori de uleiuri, am introdus masina si in functie de raspunsurile primite am cautat cat mai multe echivalente. Nu stiu ce marca de ulei are CVA din fabrica; am gasit dupa masina ca ar fi bun pentru CVA un
https://www.castrol....

Voi aveti incredere in ce va spune unul-altul sau in cataloagele producatorilor? E ok acest ulei pentru CVA? Mentionez ca in unele cautari dupa codul original al uleiului LR am gasit echivalente exact la GM, Ford si Volvo, doua dintre ele mentionate si la acest Castrol care e si pentru AWF21 6/1
LR are o brambureala in coduri de nici ei nu stiu ce vand si in ce baza.
https://www.landatelier.ro/amfinder/
Uitati preturi diferite pentru acelasi produs, coduri diferite pentru acelasi produs, ei pot doar sa faca oferte, lucreaza cu ce spune programul, vai de mama lor, vanzatori de piese.

PS: am gasit in unele cataloage echivalente de produs iar preturile erau de cateva ori mai mici.

Edited by danghetau, 04 October 2022 - 17:12.


#28
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Am inmatriculat-o pe numele meu, am luat si rovinieta, are si RCA, are de toate.
Am renuntat la uleiurile/lichidele comandate si dupa ce am sunat atat la Catrol cat si la Ravenol (doi mari producatori de uleiuri), dupa ce am consultat cateva zile coduri si cataloage, am zis sa merg pe mana Ravenol, au absolut toate fluidele disponibile. Cu exceptia uleiului de motor deja schimbat cu Liqui Moly, voi pune Ravenol, la urmatorul schimb de ulei pun Ravenol si macar stiu o treaba. Bine ca se gasesc. Nu mai pun raspunsul primit de la Castrol, cosuri de acum 10 ani, coduri pe care le gaseam si in manual.

Costuri fluide 1150 de lei, schimbul la CVA se va face folosind masina de schimb, cu spalare integrala, necesar 10 litri. Pentru lichidul de frana la fel, nu ajunge doar un litru, iau 2.

#29
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Inlocuit incuietoarea stanga spate, era defecta, 200 de lei plus manopera la un amic.

Am observat ca imi lipseste un capac obturator de la fata de usa din stanga (sunt doar pe fata) si as vrea sa pun ceva acolo, in engleza nu stiu cum s-ar numi ca as cauta pe Ali sau eBay. Poate merge si cu un clips fluture de genul https://www.aliexpre...id=c1NzQABpZtkS
dar zic sa intreb mai intai.
Attached File  IMG_20221023_094644.jpg   163.51K   28 downloadsAttached File  IMG_20221023_094648.jpg   405.16K   28 downloadsAttached File  IMG_20221023_094710.jpg   285.04K   24 downloads

#30
pustiu_22

pustiu_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,049
  • Înscris: 19.01.2007
Mai degraba,
https://www.amazon.c...9/dp/B08817DWWW
da, nu este pe stoc, dar e un inceput pentru eventuale cautari... un cod de piesa...

Multi km fara probleme!

Edited by pustiu_22, 23 October 2022 - 10:18.


#31
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Am cautat ieri cam doua ore pana cand am gasit pe Okazii postat un anunt cu un singur capacel la 33 de lei bucata. Am comandat si am mai luat unul dar din cauza asta pachetul va fi livrat peste vreo luna. Nu-i problema ca am mai gasit sa iau unul cu 55 de lei, este in stoc.

Am facut astazi o diagnoza si a rezultat ceva legat de sonda lambda (Launchul nu a putut sa spuna care dintre ele) precum si un overboost la turbina. Camerele de pe dreapta nu functioneaza, stiam asta. In rest este ok, trebuie sa mai schimb uleiul la CVA si lichidul de frana, am cumparat deja o triada care va rezolva problema ruginii de pe dedesubt.
Ce ma nelinisteste este ca nu am reusit sa fac sa porneasca alarma desi am tras de masina destul de tare, am lasat geamurile in jos si am simulat miscarea in interior... Evident ca am facut inchiderea in 2 pasi. Nu stiu de ce nu vrea sau poate se seteaza pe niveluri, bine ca a pornit (cand am adus masina acasa) cand aveam capota si o usa deschisa si am apasat pe butonul de panica/avarii de m-a luat prin surprindere. Acum nu mai urla cand apas avariile.

#32
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Am set de roti cu jante de 19" si anvelope de iarna Nokian, bune.
Jantele pe 20" sunt in asteptarea anvelopelor (de vara) dar ma intreb, avand in vedere rulajul anual mic, nu ar fi mai simplu sa iau anvelope AS pentru jantele de 20" si sa renunt la rotile pe 19"? Sunt grele ca naiba, greu si de depozitat desi stau la curte (mai am o masina cu aceeasi situatie).
Am luat acel capacel, am luat o carcasa originala pentru cheie...
In 5 saptamani am facut maxim 400 de km.

#33
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Am constatat ca nu se incuia capacul de la rezervorul de benzina, luat manualul si vazut ca e posibil sa fie o siguranta arsa, asa a fost.
In rest mai nimic, am pus niste aditiv de curatat sondele lambda si catalizatorul
https://www.pro-deta...NIaAqxvEALw_wcB
de pe alt site cu 40 de lei, mai pun niste alcool tehnic pentru eliminarea eventualelor cantitati de apa...

Exista la Evoque vreun manson care separa habitaclul de compartimentul motor, pe coloana de directie in partea inferioara, ca in atasament?
Attached File  AX.jpg   40.36K   30 downloads

Am gasit coloana de directie si pare ca exista un manson insa nu stiu daca e situat in habitaclu sau compartimentul motor.
Attached File  manson.png   137.3K   20 downloads
Codul este LR030345

Edited by danghetau, 05 November 2022 - 15:45.


#34
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,916
  • Înscris: 03.12.2005
La masinile comune coloana de directie iese prin peretele parafoc sub parbriz, mai aproape de pedalier. De-aia se pune, sa etanseze strapungerea.

#35
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Stai putin ca m-ai pierdut: masinile comune, sub parbriz, mai aproape de pedalier... Nu la toate e asa?

Nu am intrebat care e rolul ci daca Evoque are asa ceva, la mine pare ca lipseste.
Rog sa raspunda doar cei care stiu sigur pentru acest model, nu la general.
Gasisem si o cotatie dar repet, nu stiu daca asta e ceea ce caut/imi lipseste. Ce ar fi acest reper, acel manson situat IN INTERIOR, sub pedalier?
Am gasit pe eBay asta: https://www.ebay.com/itm/353945197496
Attached File  2022-11-05 (1).png   76.35K   8 downloads

#36
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,654
  • Înscris: 21.08.2008
Cum se demonteaza proiectoarele? Necesita demontarea barei sau doar a plasticelor negre de langa proiectoare?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate