Skoda a epuizat comenzile EV si pentru 2023
#19
Posted 22 September 2022 - 11:14
pai nu ziceau colegii ca in us sunt cateva mine imense de litiu care pot suporta productia de bateri pe zeci de ani.
|
#20
Posted 22 September 2022 - 11:23
newusername123, on 22 septembrie 2022 - 08:59, said:
Costuri mici,un vis. In momentul de fata,orice diesel modern este mai ieftin in exploatare decat o electrica. Excelul asta zice ca nu e asa (dimpotriva), dar stiu mai bine ziaristii de senzatie. Poti sa te joci cu ce valori doresti tu. Unii dintre noi, avem chiar si sistem fotovoltaic, care ne ajuta ca cel putin vara sa mergem cu energie electrica gratis, dar nu e ceva comun. Attached Files |
#21
Posted 22 September 2022 - 11:28
Soare sa fie!
Ma "usuca" cat ma costa curentul electric azi! Attached Files |
#22
Posted 22 September 2022 - 11:41
#23
Posted 22 September 2022 - 11:53
Adm, on 22 septembrie 2022 - 11:23, said:
... (ca e Tesla sau spring tot atat coata pe an) => 2000e/an => 1250litri motorina => cca 17k km. practic si daca iau curentu gratis tot pe motorina ies mai ieftin (si am pus un consum de 7%) Edited by arg, 22 September 2022 - 11:54. |
#24
Posted 22 September 2022 - 12:32
#25
Posted 22 September 2022 - 12:43
arg, on 22 septembrie 2022 - 11:53, said:
la care se adagua bateria 10.000e/5ani (ca e Tesla sau spring tot atat coata pe an) => 2000e/an => 1250litri motorina => cca 17k km. practic si daca iau curentu gratis tot pe motorina ies mai ieftin (si am pus un consum de 7%) Nu poti bate aceasta logica Pe aceeasi idee, oricine nu isi cumpara o Dacia 1310 (mai sunt de vanzare) sau macar un Logan 0.9 SH e prost si arunca cu banii. Cu 5000 EUR iei un Locan din care nu cazi, deci economie. |
#26
Posted 22 September 2022 - 12:55
vorbim de costuriile cu combistibilul.
nu am pus valoarea masinii ci doar a bateriei. care ar fi un echivalent cu schimbatul uleiului. in final putem face calculele pe masini de clase similare ev vs "clasic" cu un 15k km/an pe 5 ani. |
#27
Posted 22 September 2022 - 12:58
#28
Posted 22 September 2022 - 13:03
Am o veste proasta pentru tine... garantia bateriei este de 8 ani la toti producatorii.
Asta nu insemna ca in 9 ani trebuie sa schimbi bateria. Majoritatea bateriilor actuale arata rate de degradare optimist de mici. Surprise! Nissan LEAF Batteries Last Much Longer Than Expected Si Nissan leaf e o baterie care NU are management termic! E praf! Quote At the end of the vehicle’s life — 15 or 20 years down the road — you take the battery out of the car and it’s still healthy with perhaps 60 or 70% of usable charge,” Adica pe la 15 ani+, daca te-ai saturat, folosesti bateria intr-un sistem PV! |
|
#29
Posted 22 September 2022 - 13:18
Adm, on 22 septembrie 2022 - 11:23, said:
Excelul asta zice ca nu e asa (dimpotriva), dar stiu mai bine ziaristii de senzatie. Poti sa te joci cu ce valori doresti tu. Unii dintre noi, avem chiar si sistem fotovoltaic, care ne ajuta ca cel putin vara sa mergem cu energie electrica gratis, dar nu e ceva comun. De unde cumperi tu energie electrica cu 0.7 RON/kW, dupa consumul celor 255kWh subventionati de stat ca sunt si eu interesat sa imi fac contract la ei.... Da, a fost convenabil in ultimii ani cand energia electrica era ieftina, dar acum cand pretul energiei electrice se situeaza in jurul valorii de 3.5-4 RON, e mai ieftin sa conduci o masina pe benzina/diesel. Chiar am stat anul trecut pe ganduri ca urmatoarea masina sa fie electrica, undeva pe la 75-80% eram sigur ca urmatoarea masina va fi electrica, dar de cand cu noile preturi la energie electrica si majoritatea firmelor nu mai ofera incarcare gratuira, interesul fata de o masina electrica a scazut la 10-15%. Te rog sa refaci calculele cu pretul pe kWh - 4 RON si pretul la motorina 9 RON/L sa vezi ca iesi tot pe acolo... PS: Vezi ca un autoturism diesel modern cu motor de maxim 2L nu consuma mai mult de 7L/100, dar poti sa lasi si consum de 10L/100. |
#30
Posted 22 September 2022 - 13:23
@adm
tesla zice 8 ani sau 100k mile (pana la 150k la unele modele) in care garanteaza ca bateria mai 70% din capacitatea initiala. (socotisem 10ani pentru tesla) o baterie de Tesla costa de la 20.000e in sus, una de spring vreo 10.000e mirel3003, on 22 septembrie 2022 - 13:18, said: De unde cumperi tu energie electrica cu 0.7 RON/kW, dupa consumul celor 255kWh.... Edited by arg, 22 September 2022 - 13:25. |
#31
Posted 22 September 2022 - 13:27
Adm, on 22 septembrie 2022 - 11:23, said:
Excelul asta zice ca nu e asa (dimpotriva), dar stiu mai bine ziaristii de senzatie. Poti sa te joci cu ce valori doresti tu. Unii dintre noi, avem chiar si sistem fotovoltaic, care ne ajuta ca cel putin vara sa mergem cu energie electrica gratis, dar nu e ceva comun. Eu nu vreau sa fiu carcotas dar am facut si eu calculul. Sa zicem ca imi consuma 10% cum ai scris tu acolo cu toate ca media e pe undeva la 8.5 la mine dar sa zicem... Am masina de 3 ani si la anul in primavara vreau sa o schimb. Probabil atunci o sa ajung la 100.000 de km. Momentan am vreo 75.000. Deci dupa 4 ani si 100.000 de km diferenta e de 14.000 de euro. Pai arata-mi tu masina aia EV care sa aiba toate dotarile pe care le am eu si dimensiunile masinii mele si sa coste 50.000 de euro. Nu exista. Singurele variante apropiate electrice costa cu minim 20.000 euro mai mult. Am facutt acum configurare la Skoda. Nu are nici lane assist din fabrica, e pachet special. Daca pun dotarile pe care le am acum ajung la 75.000 de euro. Teoretic castig niste bani nu ii pierd in 3-4 ani. Si asta pentru ca nu am schimba-o anul asta ca de obicei o schimb la 3 ani. Cel mult la anul o iau un hybrid ca sa iasa si mai bine calculul... LE: a, daca ne raportam la faptul ca unul a avut un Polo si si-a luat un Spring si a mai renuntat la spatiul ala oricum mic si la cele 3 dotari de confort, atunci iese bine pe hartie macar. Sa nu mai zic ca unul care e obisnuit cu Loganul diesel si trage sa consume 6% si cara porcul si se muta cu cortul la mare 2 luni nu o sa isi ia in viata lui o electrica cu 20.000 de euro mai scumpa. Edited by Seteh, 22 September 2022 - 13:35. |
#32
Posted 22 September 2022 - 13:35
mirel3003, on 22 septembrie 2022 - 13:18, said: Te rog sa refaci calculele cu pretul pe kWh - 4 RON si pretul la motorina 9 RON/L sa vezi ca iesi tot pe acolo... E foarte absurdă această propunere, deja în Europa este mai ieftin să folosești petrol decât gaze naturale deci o cvadruplare a prețului la electricitate în timp ce carburantul rămâne la același preț este absurdă. |
#33
Posted 22 September 2022 - 14:25
Hidroelectrica vinde cu pret de contract 0.25 lei net/kwh catre PF
Brut este 0.7 lei/kw Plafonarea de 255kw nu se aplica, pt ca pretul but este SUB pretul de plafonare! A dracu logica si matematica asta... Seteh, on 22 septembrie 2022 - 13:27, said:
Eu nu vreau sa fiu carcotas dar am facut si eu calculul. Sa zicem ca imi consuma 10% cum ai scris tu acolo cu toate ca media e pe undeva la 8.5 la mine dar sa zicem... Am masina de 3 ani si la anul in primavara vreau sa o schimb. Probabil atunci o sa ajung la 100.000 de km. Momentan am vreo 75.000. Deci dupa 4 ani si 100.000 de km diferenta e de 14.000 de euro. Pai arata-mi tu masina aia EV care sa aiba toate dotarile pe care le am eu si dimensiunile masinii mele si sa coste 50.000 de euro. Nu exista. Singurele variante apropiate electrice costa cu minim 20.000 euro mai mult. Am facutt acum configurare la Skoda. Nu are nici lane assist din fabrica, e pachet special. Daca pun dotarile pe care le am acum ajung la 75.000 de euro. Teoretic castig niste bani nu ii pierd in 3-4 ani. Si asta pentru ca nu am schimba-o anul asta ca de obicei o schimb la 3 ani. Cel mult la anul o iau un hybrid ca sa iasa si mai bine calculul... LE: a, daca ne raportam la faptul ca unul a avut un Polo si si-a luat un Spring si a mai renuntat la spatiul ala oricum mic si la cele 3 dotari de confort, atunci iese bine pe hartie macar. Sa nu mai zic ca unul care e obisnuit cu Loganul diesel si trage sa consume 6% si cara porcul si se muta cu cortul la mare 2 luni nu o sa isi ia in viata lui o electrica cu 20.000 de euro mai scumpa. Poti face ce calcule doresti in acel Excel, dar fii realist. O Tesla M3 consuma in medie 15-17kWh/100kM O Tesla MY consuma in medie 20 Kwh/100Km Un ZOE 110 consuma in medie 15 kWh/100km Un Leaf consuma intre 14-24 kWh/100km, in fct de anotim, si sofer Apoi compara cu masini similare dpdv clasa. Nu stiu ce masina ai tu, dar si ce dotari, insa de ex o Tesla M3 e foarte dotata in pachetul de baza! Si totusi, nu am inteles de unde pana unde iti iei EV DOAR pentru ca e mai ieftin dpdv costuri!? Cererea de EV e uriasa, e o realitate! Faptul ca romanii nu isi permit si ca nu stau la casa nu e o problema pentru restul planetei. |
|
#34
Posted 22 September 2022 - 17:52
Adm, on 22 septembrie 2022 - 14:25, said: Poti face ce calcule doresti in acel Excel, dar fii realist. O Tesla M3 consuma in medie 15-17kWh/100kM O Tesla MY consuma in medie 20 Kwh/100Km Un ZOE 110 consuma in medie 15 kWh/100km Un Leaf consuma intre 14-24 kWh/100km, in fct de anotim, si sofer Apoi compara cu masini similare dpdv clasa. Nu stiu ce masina ai tu, dar si ce dotari, insa de ex o Tesla M3 e foarte dotata in pachetul de baza! Si totusi, nu am inteles de unde pana unde iti iei EV DOAR pentru ca e mai ieftin dpdv costuri!? Cererea de EV e uriasa, e o realitate! Faptul ca romanii nu isi permit si ca nu stau la casa nu e o problema pentru restul planetei. Pai nu eu am inceput pe ideea de economie. Eu am zis ca mi-am facut si eu calculul si nu iese. Ba chiar am intrat pe topic pentru ca Skoda aveam in minte si eu sa iau in caz ca ma transform brusc Oricum asta e ideea principala la marketingul electricelor, pana si pe site-ul tesla asta e unul dintre puncte cu plus. Si Tesla M3 pare ieftina dar nu e. Daca vrei un long rage si pilot (nu zic de self driving)ajungi la 67.000. Pai cu 60.000 iti iei Q5 S-line cu toate optiunile si hybrid diesel cu consum de 7 maxim si atunci nu mai iese calculul nici la 200.000 de km. |
#35
Posted 22 September 2022 - 18:19
Și încă odată, dacă pui costul de exploatare, la fiecare 10k km pui motorină 700 de litri, la 9 lei iasă 5400 de lei.
Să nu punem 70 de bani la curent cât îi la Hidroelectrica (uneori mai pui la stații moka, alteori iei la preț dublu), să punem 1 leu, la 17kwh consum la 100 de km iasă la 10k km 1,7 mwh sau 1700 de lei. La 200k km sunt 74000 de lei diferență sau 15k euro cca. Și am umflat un pic prețul la curent pentru viitor în timp ce la motorină l-am "plafonat" Acuma nu zic, Q5 s-line este altă clasă dar poate nu toți au nevoie de ce poate ăla. Acuma e tentant să îi judeci pe mulți că "aruncă banii" când în realitate nevoile lor sunt altele. Edited by benis, 22 September 2022 - 18:21. |
#36
Posted 22 September 2022 - 19:05
newusername123, on 22 septembrie 2022 - 08:59, said:
In momentul de fata,orice diesel modern este mai ieftin in exploatare decat o electrica. Seteh, on 22 septembrie 2022 - 17:52, said:
Pai nu eu am inceput pe ideea de economie. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users