Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Cum pun protectie in Google Walle...

Soba din tabla pentru atelier.

HIT and RUN - (Fuga dupa adevar)
 Proiect Erasmus -Vaccin si test pcr

Identificare dioda zenner

Cont SPV pentru PFA?

Spalare instalatie termica
 afisare eroare centrala termica e...

Probleme cu un PDF in Adobe Reader

NHA,NBA

Scartait placute frana
 Contract imprumut PFA

Comoditatea se plateste(si in Ung...

Hayu Romania (serviciul de stream...

Scoatere bani pensie privata obli...
 

Antrenament zilnic sau antrenament cu o zi pauza? Antremanet acasa.

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
GreatLeader

GreatLeader

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 05.09.2022
Am o curiozitate, am inceput de cateva luni sa ma antrenez zilnic acasa, ma refer la antrenament simplu.
Ex: Flotari, 100 de flotari.
Ziua urmatoare Am o gantera de 14 kg si fac serie de cate 5-7 cu gantera. O serie de 5-7 ori 7.
In unele zile flotari + gantera.

Intrebarea mea este daca trebuie sa las o pauza intre zile.

Fac referire ca ma intereseaza rezistenta, nu am astept sa se vada cine stie ce masa musculara dupa flotari si facu cu ganera acasa, dar ma intereseaza sa cresc in rezistenta.

#2
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,820
  • Înscris: 08.10.2004
nu face pauza..da-i drak de muschi...ce nu te omoara te intareste ...

#3
glassofwine

glassofwine

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 821
  • Înscris: 17.11.2011
Mușchii au nevoie de repaus ca să se refacă. Și-n funcție de intensitatea antrenamentului poți face pauză de o zi, sau chiar două, mai ales dacă nu iei niciun fel de stimulente. E indicat să combini cu exerciții de tip cardio pentru cele mai bune rezultate. Altfel, exercițiile doar cu greutăți te vor face să arăți ca un interlop.

Edited by glassofwine, 21 September 2022 - 20:23.


#4
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,614
  • Înscris: 28.02.2022
Rezistenta la ce anume?

#5
EMPP

EMPP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,551
  • Înscris: 12.01.2018
eu aș începe antrenamentul cu o pauză

#6
DrLexic

DrLexic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 262
  • Înscris: 01.08.2010
Cumpara-ti si niste gantere de 5 si 8-10kg si lucreaza FIECARE grupa musculara. Toate contribuie la a da o forma frumoasa corpului.Vrei sa ai doar piept si umeri deloc?
Lucreaza o grupa pe zi, 4-5 zile pe saptamana, ori circuite. In felul asta lucrezi cate putin fiecare grupa, in fiecare zi, insa nu ii trebuie pauza.

Te-ai gandit sa intrebi pe forum dupa cateva luni? Ce rezultate ai pana acum?

#7
Punter

Punter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 554
  • Înscris: 24.07.2022
degeaba vrei sa faci zilnic daca simti de la primele miscari ca muschiul a fugit in vacanta, tragi de el doar sa-l enervezi...nu cred ca mai creste nimic daca iti da semne ca nu participa...

Edited by Punter, 21 September 2022 - 22:04.


#8
ranger88

ranger88

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 19.09.2022
Notiunea de ,,zile de pauza'' are la baza antrenamentele de bodybuilding. Ceea ce faci tu nu prea poate fi numit bodybuilding ci pur si simplu faci miscare.

Ai nevoie de mai multe aparate de fitness ca sa faci antrenamente de bodybuilding, pot fi si unele construite de tine daca te pricepi, nu e nevoie sa dai o gramada de bani pe cele din magazin.

#9
takillya

takillya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,903
  • Înscris: 03.12.2005
daca faci miscare doar acasa, poti face zilnic.

zile de pauza ai nevoie doar daca taxezi corpul facand genuflexiuni si indreptari cu haltere si greutati serioase, nu gantere de 10 kg.

#10
mkdan2004

mkdan2004

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 958
  • Înscris: 16.07.2008
Corect este sa decizi in functie de performanta. Daca faci doua zile consecutive antrenament pentru aceasi grupa musculara si de la o zi la alta performanta nu scade (adica obtii acelasi numar de repetari cu aceasi greutate si acelasi efort), atunci poti si este chiar indicat sa faci zilnic. Daca in schimb performanta scade - atunci este clar ca muschiul sau grupa de muschi respectiva nu este recuperata suficient. Aici intra si febra musculara si alte posibile forme de discomfort - daca ai febra musculara serioasa, nu vei fi capabil sa faci acelasi numar de repetari cu aceasi greutate.
Nu exista o perioada "default" de recuperare pentru muschi, asa cum se credea inainte. Cel mai bun moment sa antrenezi din nou un muschi este cand este recuperat (iar asta se masoara prin performanta).
Un subiect separat este "systemic fatigue" sau epuizare sistemica - atunci cand nu muschii sunt factorul limitativ dar sistemul nervos central care nu poate activa muschii. Aici simptomele pot fi putin diferite - respectiv cele asociate cu "overtraining". Dar aici se ajunge doar cu antrenamente foarte intense, cu greutati si volume mari, cu efort maxim si mai ales in deficit caloric.

#11
GreatLeader

GreatLeader

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 05.09.2022

View Postglassofwine, on 21 septembrie 2022 - 20:13, said:

Mușchii au nevoie de repaus ca să se refacă. Și-n funcție de intensitatea antrenamentului poți face pauză de o zi, sau chiar două, mai ales dacă nu iei niciun fel de stimulente. E indicat să combini cu exerciții de tip cardio pentru cele mai bune rezultate. Altfel, exercițiile doar cu greutăți te vor face să arăți ca un interlop.
Am inceput sa fac cu o zi pauza. Mai ma uit si eu pe youtube.

View PostMelteanu, on 21 septembrie 2022 - 20:13, said:

Rezistenta la ce anume?
Rezistenta la modul general, masa musculara. Sa pot ridica greutati, sa pot cara greutati.

View PostDrLexic, on 21 septembrie 2022 - 20:33, said:

Cumpara-ti si niste gantere de 5 si 8-10kg si lucreaza FIECARE grupa musculara. Toate contribuie la a da o forma frumoasa corpului.Vrei sa ai doar piept si umeri deloc?
Lucreaza o grupa pe zi, 4-5 zile pe saptamana, ori circuite. In felul asta lucrezi cate putin fiecare grupa, in fiecare zi, insa nu ii trebuie pauza.

Te-ai gandit sa intrebi pe forum dupa cateva luni? Ce rezultate ai pana acum?
Am un set de gantere de 10KG X 2 de la decatlon, am pus 14 kg(si astazi am adaugat 2, deci 16kg) si fac cu gantera din pozitia sezut.

Nu ma intereseaza sa fac mushciul mare, bicepsul, ma intereseaza fiu mai rezistent, sa pot ridica mai multa greutate, sa fiu in forma, daca se poate zice asa.

M-am gandit sa intreb acum ca poate eram nitel amuzant daca ziceam ca fac cu gantear de 8kg, ca asa am inceput. Sau sa va zic ca pot face maxim 10 flotari(vreo 5 corecte), in loc de 25-35 cate pot face acum.
Ca asa a inceput idee de pauza, cand fac zilnic, prima zi fac serie de 35 de flotari, ziua urmatoare ma duc maxim pana la 25 de flotari pe serie, pare ca sunt obosit.

Rezultate, am inceput sa fiu mai rezistent, sa pot ridica, cara, mai multe greutati. Gantear am adaugat treptat pana am ajuns la 16kg. Si flotarile am inceput cu 5-10 flotari si am ajuns la 25-30 de flotari.
Tintesc spre 50 de flotari si 18 pe gantera.
Setul de ganere are 20 de kg, 2kg(bucata ori 2) este doar bara, deci in mare pot pune maxim 18kg pe o gantera.

View Postranger88, on 21 septembrie 2022 - 23:07, said:

Notiunea de ,,zile de pauza'' are la baza antrenamentele de bodybuilding. Ceea ce faci tu nu prea poate fi numit bodybuilding ci pur si simplu faci miscare.

Ai nevoie de mai multe aparate de fitness ca sa faci antrenamente de bodybuilding, pot fi si unele construite de tine daca te pricepi, nu e nevoie sa dai o gramada de bani pe cele din magazin.
Miscare, am o varsta, aproape de 40 de ani, nu pot sa zic ca fac bodybuilding.

Nu vreau asa ceva ca sincer am mai avut in tinerete banca de abdomene, cred ca zic bine, bara curba, greutati, nu faceam cu ele.
Asa cu gantera este o placere sa ma duc pana in camera tehnica, fac o serie pe amandoua mainile, iau o pauza de 5 minute, mai bag o serie, bag 5-7 repetari X 5-7 ori. Si dupa cateva luni tot se vede diferenta.

View Posttakillya, on 22 septembrie 2022 - 06:34, said:

daca faci miscare doar acasa, poti face zilnic.

zile de pauza ai nevoie doar daca taxezi corpul facand genuflexiuni si indreptari cu haltere si greutati serioase, nu gantere de 10 kg.
Asa zic si eu, si o spun sincer ca iti dau dreptate pana la partea de flotari. Cu gantera pot face zilnic, constant. In cazul flotarilor, prima zi fac 35 de flotari si urmatoarea zi ma simt obosit, fac maxim 25 de flotari. Ma refer pe serie ori 5-7.

View Postmkdan2004, on 22 septembrie 2022 - 09:07, said:

Nu exista o perioada "default" de recuperare pentru muschi, asa cum se credea inainte. Cel mai bun moment sa antrenezi din nou un muschi este cand este recuperat (iar asta se masoara prin performanta).
Un subiect separat este "systemic fatigue" sau epuizare sistemica - atunci cand nu muschii sunt factorul limitativ dar sistemul nervos central care nu poate activa muschii. Aici simptomele pot fi putin diferite - respectiv cele asociate cu "overtraining". Dar aici se ajunge doar cu antrenamente foarte intense, cu greutati si volume mari, cu efort maxim si mai ales in deficit caloric.
Si am o curiozitate, cum sa fac flotarile si cum sa fac exercitiul cu gantera. Rapid? Sau incet?

#12
mkdan2004

mkdan2004

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 958
  • Înscris: 16.07.2008
Sunt tehnici diferite si toate au rolul lor (slow reps, iso-holds) etc. La modul general recomandarea este, miscare excentrica controlata si miscare concentrica cat mai rapida dar fara a sacrifica tehnica sau "range of motion". In cazul flotarilor - cobori controlat aproximativ 2-3 secunde, iar la urcare incerci sa faci cat mai rapid miscarea. Ideal este sa faci o scurta pauza "jos" ca sa fii sigur ca folosesti muschiul si nu "efectul de elastic" al muschilor si incheieturilor pentru a te ridica. Totodata, te ajuta sa te asiguri ca fiecare repetare are acelasi "range of motion".
In cazul ganterilor (si in general) se aplica aceasi recomandare.

#13
marco68

marco68

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 287
  • Înscris: 23.12.2007
Din ce -mi aduc aminte....tu vad ca faci doar muschii din fata-gresit, spatele ramine fara muschi , se strica echilibrul si in timp vei fi tras in fata de muschii  mai puternici si inegali.  
    Daca vrei masa, faci repetari putine cu greutati mari si cu intrerupere in flexare , bineinteles cu incalzire înainte si pauza de o zi, daca vrei reliefare si rezistenta faci multe cu greutati mici si mai rapide ca de obicei.... Cu toate ca nu as crede ca poti  lucra toate grupele musculare, e imposibil sa le poti lucra pe toate egal fara un foarte bun cunoscator al muschilor. Scheletul este tinut de muschi,muschii dezvoltati inegal vor trage in timp oasele in partea mai puternica....am vazut destui tineri indoiti de spate , cu parere de rau , pieptul de cocos  nu merita un semnul intrebarii.

#14
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,287
  • Înscris: 24.10.2015
Care e diferenta intre relief si masa? De ce pemtru masa repetari putine si grele dar pentru relief repetari multe?

#15
pele

pele

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 344
  • Înscris: 16.03.2006
Ia-ti o bara de tractiuni pt ati antrena spatele,
Gantera aia o bagi intr-un rucsac si cu el in spate faci flotari.

Edited by pele, 23 September 2022 - 13:54.


#16
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,869
  • Înscris: 06.02.2008

 takillya, on 22 septembrie 2022 - 06:34, said:

daca faci miscare doar acasa, poti face zilnic.

zile de pauza ai nevoie doar daca taxezi corpul facand genuflexiuni si indreptari cu haltere si greutati serioase, nu gantere de 10 kg.

Subscriu. Flotări și gantere fac și eu. Acasă. Zilnic. Plus plimbări cu bicicleta 10-30 km sau mers pe jos 5-10 km. Am condiție fizică bună comparativ cu alții mai tineri, am 41. Nu am simțit nevoia de pauză după "joaca" asta, nu mă epuizează sau ceva, ba dincontra.

#17
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 06.10.2008

View Postcaiuscorneliu, on 23 septembrie 2022 - 13:59, said:

am 41. Nu am simțit nevoia de pauză după "joaca" asta, nu mă epuizează sau ceva, ba dincontra.

Mergi la sala si trage acolo din greu, sa vezi cum e dupa. Si eu cam tot de varsta ta sunt. Dupa un antrenament, a2a zi ma dau jos din pat "pe-o parte" ca sa zic asa. La 25 de ani nu era asa.

#18
GreatLeader

GreatLeader

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 05.09.2022

View Postmkdan2004, on 23 septembrie 2022 - 07:39, said:

Sunt tehnici diferite si toate au rolul lor (slow reps, iso-holds) etc. La modul general recomandarea este, miscare excentrica controlata si miscare concentrica cat mai rapida dar fara a sacrifica tehnica sau "range of motion". In cazul flotarilor - cobori controlat aproximativ 2-3 secunde, iar la urcare incerci sa faci cat mai rapid miscarea. Ideal este sa faci o scurta pauza "jos" ca sa fii sigur ca folosesti muschiul si nu "efectul de elastic" al muschilor si incheieturilor pentru a te ridica. Totodata, te ajuta sa te asiguri ca fiecare repetare are acelasi "range of motion".
In cazul ganterilor (si in general) se aplica aceasi recomandare.
Multumesc.
Am mai pus 2 kg pe gantera, 18 kg si am scazut numarul repetarilor de la 5-7 la 4-5 pe serie.

View Postmarco68, on 23 septembrie 2022 - 07:43, said:

Daca vrei masa, faci repetari putine cu greutati mari si cu intrerupere in flexare , bineinteles cu incalzire înainte si pauza de o zi, daca vrei reliefare si rezistenta faci multe cu greutati mici si mai rapide ca de obicei.... Cu toate ca nu as crede ca poti  lucra toate grupele musculare, e imposibil sa le poti lucra pe toate egal fara un foarte bun cunoscator al muschilor. Scheletul este tinut de muschi,muschii dezvoltati inegal vor trage in timp oasele in partea mai puternica....am vazut destui tineri indoiti de spate , cu parere de rau , pieptul de cocos  nu merita un semnul intrebarii.
La naiba, mai bagai 2kg pe gantera, eu ziceam ca mai multe kg si numar mai mic de repetari.
Sa vad maine poate bag ceva genuflexiuni.
Sa vad ce idei imi vin.

View Postpele, on 23 septembrie 2022 - 13:53, said:

Ia-ti o bara de tractiuni pt ati antrena spatele,
Gantera aia o bagi intr-un rucsac si cu el in spate faci flotari.
Am avut. Nu o foloseam.
Dupa cum ziceam, din pacate am mai cumparat echipamente si le-am vandut ca nu le foloseam.
Imi place gantera si exercitiile cat mai simple ca nu implica presiune.

View Postcaiuscorneliu, on 23 septembrie 2022 - 13:59, said:

Subscriu. Flotări și gantere fac și eu. Acasă. Zilnic. Plus plimbări cu bicicleta 10-30 km sau mers pe jos 5-10 km. Am condiție fizică bună comparativ cu alții mai tineri, am 41. Nu am simțit nevoia de pauză după "joaca" asta, nu mă epuizează sau ceva, ba dincontra.
Ce anume faci, cate flotari faci de cate ori.
Identic si la gantere, ce gretutate si numarul seriilor.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate