Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

"Noi nu furam ca romanii"

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV
 PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 

Gama Crossover exclusiv 4x2. Ce ați alege/ales și de ce?

- - - - -
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#1
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
Salutare tuturor.
Deschid acest topic pentru ca recent mi-am comandat un crossover și anunțând acest lucru pe forumul monomarcă m-am ales cu o grămadă de critici, avertismente apocaliptice de la trolli care nu înțeleg de ce critică tot ce mișcă pe un forum monomarcă și se mai și laudă că dețin o mașină din marca respectivă. Prin acest topic aș vrea să facem un schimb de idei pertinente și într-un mod politicos cu privire la alegerea fiecăruia din această gamă.
Mașina aleasă de mine este KIA XCEED PE 1.5 T-GDi Hybrid Electric 7DCT MY23 GT Line (preț final de achiziție 32.000 euro - după scădere Rabla și discount dealer) dar am luat în considerare cam toate modelele din gama crossover (premium sau non-premium), care din motive obiective sau subiective au fost tăiate de pe lista mea până am rămas doar cu mașina menționată mai sus. Precizez ca respect alegerea fiecăruia, fiecare știe ce este mai bine pentru el însuși. Mașina aleasă va fi folosită mai ales pentru a mă duce la serviciu, mașina familiei este alta.

Am să expun motivele care au stat la baza alegerii mele.
Motivele care au stat la baza achiziției mele sunt (nu neapărat în această ordine):

1. Kia este singura marcă pentru care firma de leasing "de casă" acordă finanțare pe 7 ani (adică durata garanției). Astfel, cu avans de 20%, mi-a ieșit o rata (cu tva și casco inclus) de 400 euro, suma maximă lunară de plată aprobată de către soția mea Posted Image .
2. Garanția de 7 ani sau 150.000 km e priceless și chiar funcționează și se aplică cam fără parlamentări (din ce mi-au spus alți posesori de KIA, precum și un văr de-al meu care a fost până de curând inginer mecanic la KIA vreme de câțiva ani).
3. Locuiesc și muncesc în București. Drumurile sunt foarte proaste iar bordurile multe și înalte, motiv pentru care mi-am dorit o gardă la sol cât mai mare. Locul meu de muncă este la km 0 al României iar faptul că parcarea municipală este gratuită pentru hibride (mild, full sau plug-in) și electrice pentru mine face toți banii.
4. Kia Xceed poate fi configurată după bunul plac iar restricțiile/condiționările la configurare sunt minime. Xceed are câteva niveluri de echipare însă peste ultimul nivel de echipare (GT Line) mai poți să adaugi opționale de circa 7000 euro, după poftele, nevoile și dorințele fiecăruia. Eu mă declar cel puțin foarte mulțumit de dotările mașinii alese de mine.
5. Neapărat automată. Până acum 3 ani nu am mai condus automată (în aproape 20 de ani de șoferie) iar de când am condus acest gen de cutie nu mi-a mai trebuit manuală, mai ales în haosul din București.
6. Ca aspect s-a situat foarte puțin peste Honda HR-V și Mazda CX-30.
7. Publicația de casă a triadei germane (AutoBild) a declarat-o cea mai bună mașină sub 35.000 euro. În același context, consumatorii germani au pus KIA pe primul loc la capitolul fiabilitate.
8. Vlad de la atelierul de detailing a catalogat-o ca fiind o mașină corectă pentru un preț corect. Îl apreciez foarte tare pe Vlad care mi se pare doxă în mașini deși unele review-uri sunt destul de tendențioase (în funcție de cine plătește și cât plătește un review Posted Image ).
9. Am făcut drive-test cu vreo 7-8 modele iar XCeed mi-a placut cel mai mult.
10. Calitatea finisajelor este medie spre premium.
11. Spațiul în habitaclu mi se pare foarte ok, mai ales pentru șofer și pasagerul din față.
12. Portbagaj generos având în vedere destinația.
13. Are suspensie independentă pe spate.
14. Motorul 1.5 T-GDI este extrem de lăudat...și are suficienți căluți.

Singurul aspect la care am o mică strângere de inimă este legat de problemele cutiei 7DCT. Acest sentiment negativ s-a diminuat între timp pentru că am aflat din surse sigure, avizate și de încredere că KIA a schimbat anul acesta furnizorul de ambreiaje și a îmbunătățit semnificativ softul cutiei. Se pare că problemele la 7DCT semnalate de către cei cu 2022 an de producție au scăzut semnificativ. În plus, cei care dețin această cutie și care au respectat anumite reguli de utilizare nu au avut probleme nici în 100.000 km. Apoi, statistic vorbind problemele au apărut la mașinile peste 1.6 tone și peste 300 cuplu. Nu știu de ce că nu mă pricep. Nu în ultimul rând, menționez că am vorbit cu niște băieți extrem de pricepuți care mi-au explicat că, combinația stop/start-hybrid-autohold ajută foarte mult la prelungirea vieții cutiei, respectiv a ambreiajelor.

În final menționez ca din cauza unor pitici pe creier am exclus din start mărcile franțuzești iar Q2, X2 și GLA au picat din cauza prețului (peste 60k cu aceleași dotări ca și XCEED).
Am luat în considerare următoarele:

T-ROC
HR-V
KAMIQ
CX-30
FOCUS ACTIVE
YARIS CROSS.

Aștept cu interes contribuția voastră la acest topic.

#2
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,885
  • Înscris: 03.12.2001
cât a fost "discount dealer" și cât a cântărit asta în alegerea mașinii?

#3
lyanna

lyanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,318
  • Înscris: 02.09.2007
Stiu ca erau mari probleme cu 7DCT-ul. Sper ca s-au rezolvat sau ca s-a relaxat politica de servisare/garantie pe partea asta.

#4
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,183
  • Înscris: 12.09.2013
Acuma daca tot ai luat-o, s-o stapanesti sanatos!Era mai bine daca deschideai topicul inainte de alegere...ca-ti ziceau baietii ce buna e cealalta si de ce....

#5
icename

icename

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 12.02.2005
Kia XCeed de 32.000 euro? Atat au ajuns preturile la masinile din clasa mica? Cat mai este un Matiz?

#6
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
Discountul de la dealer a fost minor, câteva sute de euro. A fost mai mult ca să nu plec cu mana goala din showroom, deci nu a cântărit prea mult.

Și eu sper ca s-au rezolvat problemele cu DCT.

Cred ca dacă m-am ales cu o gramada de critici după ce m-am decis, dacă ceream sfatul înainte de achiziție nu cred ca mai luam Xceed ;-).

Ca și idee...principalii concurenți au fost T-ROC și CX-30. T-ROC cu o configurație similara ca și XCCeed a ieșit 42000 euro, CX-30 39000 euro din care se mai scădeau vreo 3000 Rabla și 0 discount dealer. Deci preț final 39000 euro, respectiv 36000 euro. Principalul motiv pentru care a picat CX-30 a fost faptul ca am mai avut 2 Mazda 3 care deși au fost 2 mașini senzaționale care nu mi-au făcut probleme am vrut sa mai schimb un pic decorul.

#7
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
@icename XCeed este clasa compacta. Vezi ca am atașat la post lista dotărilor XCEED-ului meu. Eu în continuare cred ca este un best buy.

#8
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,165
  • Înscris: 08.01.2021
Eu am ales cx30 (awd însă nu cred că-i relevant) și sunt mulțumit de alegere.

#9
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
Dacă cineva îmi spunea acum 10 ani ca o sa dau în viitor 32000 euro pe o Kia i-as fi zis ca e nebun. Dar Kia a avut printre cele mai mari creșteri din domeniul auto din punct de vedere al calității finisajelor, fiabilității, dotărilor, aspectelor tehnice și aspectului în ultimii 10 ani. Un GLA cu aceleasi dotări costa 65000 euro. Ce îmi poate oferi mai mult un GLA în afara de un plus la calitatea finisajelor?

#10
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
@kiloW

Felicitări pentru alegere. Mazda fac niște mașini senzaționale. Am explicat mai sus de ce nu am luat CX-30.

#11
icename

icename

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 12.02.2005
Lipseste atasamentul. Poti sa copiezi dotarile optionale intr-un post.

#12
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
XCEED PE 1.5 T-GDi Hybrid Electric 7DCT MY23 GT Line – Celadon Spirit Green
Dotări standard + opționale:
ISG + AMS (standard pentru motorizările Hybrid Electric)
ISG + AMS 2
Servodirecție (MDPS)
Coloană de direcție ajustabilă pe înălțime și adâncime
Airbag - șofer și pasager
Airbag - lateral (pentru scaunele din față) și tip cortină (pentru scaunele din față și spate)
Discuri de frână (față) - 16”
Discuri de frână (spate) - 15”
ABS (Sistem antiblocare frâne/Anti-Lock Braking System) + ESC (Control electronic al stabilității/ Electric Stability Control) + HAC (Control asistare coborâre pantă/Hill Assist Control)
EPB (Frână de parcare electrică/Electric Parking Brake) cu funcție Autohold
Jante din aliaj și pneuri - 18” (tip E)
Kit reparație pneu (pentru versiunile Hybrid)
Pneuri Continental
Faruri LED (bi-funcționale)
Sistem de aprindere automată lumini pe timp de zi
Lumini pe timp de zi LED
Lămpi de poziție LED
Spoiler spate cu a treia lampă stop LED
Proiectoare de ceață LED
Faruri de ceață spate LED
Semnalizare schimbare direcție integrată în oglinzile laterale
Combinație lămpi spate LED
Oglinzi exterioare în culoarea caroseriei
Oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite (cu vedere panoramică pentru șofer)
Oglinzi exterioare pliabile
Geamuri față și parbriz cu tentă
Geamuri spate și lunetă fumurii
Grilă radiator - negru mat cu ornamente cromate (Glossy Black & Satin Chrome)
Bandouri în culoarea caroseriei
Șine longitudinale portbagaj
Mânere exterioare portiere în culoarea caroseriei
Tapițerie scaune - piele întoarsă
Scaun șofer cu reglare pe înălțime
Scaun pasager cu reglare pe înălțime
Suport lombar scaun șofer cu reglaje electrice (2 direcții)
Suport lombar scaun pasager cu reglaje electrice (2 direcții)
Banchetă spate cu spătar fracționat 40%-20%-40%
Cotieră centrală spate cu suport pentru pahare
Scaune încălzite față și spate
Buzunar pe spătarul scaunului șoferului
Buzunar pe spătarul scaunului pasagerului
Lampă citire față cu suport pentru ochelari
Lampă iluminare habitaclu
Lampă iluminare portbagaj
Geamuri cu acționare electrică față și spate (cu sistem „Auto Up/Down & Safety” pentru toate geamurile)
Mânere interioare portiere - cromate
Fascie centrală - „Black High Grossy“
Volan îmbrăcat în piele (sport)
Schimbător de viteze îmbrăcat în piele (DCT)
Volan încălzit
Parasolar șofer și pasager cu oglindă
Parasolar șofer și pasager iluminat
Capac portbagaj
Pedale din aliaj
Cotieră centrală cu spațiu de depozitare cu funcție de glisare
Planșă portbagaj
Cârlige pentru bagaje
Navigație 10.25” + RDS + DAB + TMS (Kia Connect)
Difuzoare marca JBL
Sistem audio premium (tweetere + amplifi cator extern + difuzor central)
USB
Comenzi audio pe volan
Bluetooth cu recunoaștere vocală/Voice recognition
Buton pornire motor
Sistem de imobilizare
Închidere centralizată
Supervision Cluster 12.3”
Oglindă electrocromică - ECM
Computer de bord
Indicator nivel scăzut lichid de parbriz
Pilot automat
Cruise Control inteligent - SCC: Smart Cruise Control (numai pentru 7DCT)
Drive Mode Select - DMS (numai pentru 7DCT și Hybrid Electric) (indisponibil pentru 1.6 T-GDI)
Padele schimbare trepte de viteză (numai pentru 7DCT)
Sistem asistare și evitare coliziune cu autoturismele din punctul mort (BCW: Asistare evitare coliziune în punctul mort/Blind-Spot Collision Avoidance Assist + RCCA: Asistare evitare coliziune cu trafi cul din spate/Rear Cross Traffi c Collision Avoidance Assist + SEW: Avertizare ieșire în siguranță/ Safe Exit Warning)
Sistem de asistare pentru menținerea benzii de rulare (LKA - Lane Keeping Assist)
Sistem asistare fază lungă (HBA - High Beam Assist)
Sistem de asistare evitare coliziune frontală cu automobilul, pietonul sau ciclistul din față (FCA - Forward Collision-Avoidance Assist)
TPMS (HIGH LINE)
Sistem inteligent de limitare a vitezei (ISLW - Intelligent Speed Limit Warning)
Sistem asistare manuală limită de viteză (MSLA - Manual Speed Limit Assist)
Sistem de asistare la parcare: paralel și perpendicular cu spatele (include senzori de parcare față și spate)
Cameră video pentru mersul înapoi
Parbriz cu sistem de încălzire
Senzor de ploaie
Avertizare scaune spate - Rear Seat Alert (fără senzor)
Sistem de asistare pentru menținerea centrului benzii de rulare (LFA - Lane Following Assist)
Portbagaj cu sistem de deschidere automată din telecomandă
Izolație capotă
Priză pe consola centrală
Priză în portbagaj
Încărcător wireless smartphone
Încărcător USB
Încărcător USB pe consola centrală
Apărătoare noroi
Suport pahare față
Sistem cârlig remorcare - preechipare mufă conectare instalație electrică priză 7 pini (pentru Hybrid Electric)
Climatizare automată
Dezaburire automată parbriz
PTC (Positive Temperature Coefficient)
Dotări lipsă:
Oglinzi exterioare - High glossy Mi-ar fi plăcut să le am dar te obligă configuratorul să pui și trapă.
Trapă acționată electric Nu îi văd utilitatea dar motivul principal pentru care nu am ales-o este că scade spațiul pe înălțime cu 7 cm iar eu am o înălțime considerabilă.
Tapițerie scaune - piele Este singura tapițerie la care poți să adaugi opțiunea de scaune ventilate. Cum scaune ventilate nu am putut alege, am ales până la urma tapițerie din piele întoarsă pentru că mi se pare mai elegantă.
Funcție de memorare a poziției scaunului șoferului În proporție de 99,99% din timp doar eu o să conduc mașina așa că nu m-a lăsat sufletul să dau aproape 300 euro pe această opțiune.
Scaune față ventilate Aveam de ales între parbriz încălzit și scaune ventilate. Nu le poți avea pe amândouă, conform configuratorului. Tough choice. Am mai avut mașină cu parbriz încălzit (super dotare), scaune ventilate nu am mai avut. Am ales parbriz încălzit.
Lampă citire față LED cu suport pentru ochelari Dacă o vrei te obligă sa îți pui trapă.
Lampă citire LED Dacă o vrei te obligă sa îți pui trapă.
Plasă bagaje pentru portbagaj Nu este mașina de cărat a familiei. Drept urmare nu am nevoie de această dotare.
Asistare rulare pe autostradă - HDA (Highway Driving Assist) include Navigație pe baza Cruise Control inteligent - NSCC (Navigation Based Smart Cruise Control) Nu va fi mașina de ieșit din țară a familiei. În România se conduce haotic pe autostradă și nu prea ai unde să folosești CC. În plus eu pur și simplu nu pot să conduc pe autostradă doar cu 130 km/h. My bad.



#13
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,499
  • Înscris: 26.05.2022

View Postvali, on 10 septembrie 2022 - 06:14, said:

cât a fost "discount dealer" și cât a cântărit asta în alegerea mașinii?
Clasicele covorase care au cantarit decisiv.

View PostDCC08, on 09 septembrie 2022 - 21:45, said:

3. Locuiesc și muncesc în București. Drumurile sunt foarte proaste iar bordurile multe și înalte, motiv pentru care mi-am dorit o gardă la sol cât mai mare.
Pai ce cauti cu masina pe borduri?!

Edited by NikoroB, 10 September 2022 - 09:07.


#14
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
Clasicele covorase, pachetul legislativ și alarma sunt din partea casei, separat de discountul pecuniar 😉.

#15
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostDCC08, on 10 septembrie 2022 - 08:09, said:

Ca și idee...principalii concurenți au fost T-ROC și CX-30. T-ROC cu o configurație similara ca și XCCeed a ieșit 42000 euro, CX-30 39000 euro din care se mai scădeau vreo 3000 Rabla și 0 discount dealer. Deci preț final 39000 euro, respectiv 36000 euro.

Cand ma gandesc, ca un Touareg Mountain, 3.0 v6, 4x4 cu dotari destule, costa 41.500euro prin 2017 Posted Image

#16
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View PostNikoroB, on 10 septembrie 2022 - 09:03, said:


Clasicele covorase care au cantarit decisiv.


Pai ce cauti cu masina pe borduri?!

În București este sport național pentru ca...lipsa parcări...În plus, acolo unde sunt parcări ca sa poți sa te încadrezi trebuie sa te duci cu botul mașinii peste bordura. De aia...

#17
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022

View PostTruculMagic, on 10 septembrie 2022 - 09:08, said:



Cand ma gandesc, ca un Touareg Mountain, 3.0 v6, 4x4 cu dotari destule, costa 41.500euro prin 2017 Posted Image

Da...preturile au luat-o razna în ultimii ani...

#18
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 08.08.2022
Bai fraților...aceeași problema am întâmpinat-o și pe forumul monomarca. Vi se pare prea mare prețul. Alocati-va va rog 30 min din timpul vostru și configurați mașinile de la concurenta cu dotări asemănătoare ca la XCeed. Va garantez ca o sa va ia durerea de cap...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate