Inlocuire DPF Focus 2, 2010
Last Updated: Jan 23 2023 21:17, Started by
adip1962
, Sep 08 2022 14:56
·
0
#19
Posted 08 September 2022 - 22:21
Salut, eu la focus 2 2005 cu dpf uscat nu am schimbat filtrul dar l-am trimis o data la curatat la Odorheiul Secuiesc si nu am avut probleme. Dar asta a fost acum ceva ani buni. Am luat masina pe la 18xxxx km si am vandut-o pe la 27xxxxx cu DPF-ul original activ. Daca ai interfata obd cauta FORScan unde ai posibilitatea sa vezi date live de la senzori. Am atasat o poza cum faceam eu. Din ce stiu, daca ai avea filtrul plin ar trebui sa ai presiune diferentiala mare, nu mica. Atunci este colmatat.
Attached Files |
#20
Posted 09 September 2022 - 06:56
Focus 2 in 2005 avea dpf cu aditiv, la cele euro 5 au pus "uscat".
Oricum, dupa cum s-a mai zis, realitatea e ca daca vrei sa schimbi tot sistemul cu filtru, senzori si ce mai e pe acolo sigur costă cât masina dacă faci operatiunea la reprezentanta. Edited by NikoroB, 09 September 2022 - 06:57. |
#21
Posted 09 September 2022 - 08:29
Asta cam asa este. In 2005 erau doar euro 4, cu aditiv. Am avut un focus 2 fabricat in decembrie 2005, inmatriculat in februarie 2006. Nici macar nu avea DPF, doar catalizator.
Oricum o diferenta de presiune doar de 1 hPa este ca si cum nu ar fi. Ii merge DPF-ul perfect. Ganditi-va ca voi nu simtiti cresterea/scaderea presiunii atmosferice cu 1 hPa. Daca nu ma insel este 1118 hPa, in mod normal, la malul marii. Edited by adip1962, 09 September 2022 - 08:29. |
#22
Posted 09 September 2022 - 10:31
Focusurile 1.6tdci de 90cp nu aveau dpf, cele de 109 aveau
|
#23
Posted 09 September 2022 - 11:35
N-am putut sa ma bag sub ea sa verific furtunele. Pe sus pe la motor nu merge, de abia vad intrarea in dpf...
Asa ca iar m-am jucat pana sa ridic temperatura la 65 grade (necesare regenerarii statice) DPF-ul si senzorii sunt buni. Diferenta de presiune e ok si ea si se vede la accelerari. Se vede si la relanti, cum o acumuleaza si apoi ii da drumul. Iarasi nu m-a lasat sa fac regererarea... acelasi motiv. E clar insa ca nu-i dus dpf. Atasez 2 poze. O sa-mi bag picioarele. Vin cu ea asa saptamana viitoare in Bucale si ma duc la service. Imi fac programarea de acum la prieteni si vedem... Am interfata/laptop-ul cu mine, ma opresc, sterg erorile, plec mai departe, ma opresc, sterg.... Attached Files |
#24
Posted 09 September 2022 - 12:33
De asta nu i-am raspuns.
Masina veche, 12 ani, dar consuma 4,5% (4,8 real, respectand pretentiile mele la drum - 9 km/h peste limita maxima, iar in depasiri inca ceva, dar nu spun), cu mult sub ce este acum de nou. Masina veche, dar echiparea Titanium este deasupra peste ce este acum de nou. Prefer sa bag bani in ea, decat sa o schimb. Repet, nu vreau sa o vand, dar pana acum, in afara de consumabile, am schimbat doar arcurile fata (unul s-a rupt). A, si s-a dus o garnitura la un injector. Ma duc la orice ITP fluerand. Asta a fost tot in 255.000 km in bord si 12 ani si ceva. Jurati voi ca ce as putea cumpara similar, care sa tina atat cu aceleasi cheltuieli? Mda. O sa trebuiasca sa schimb egr-ul. Trag de el de 50.000 km... Edited by adip1962, 09 September 2022 - 12:34. |
#25
Posted 09 September 2022 - 13:57
Ți-am spus, singura chestie avizată o vezi cerand un deviz estimativ la o reprezentată serioasa. Nu merită riscat la un service "independent" cu piese aftermarket.
|
#26
Posted 09 September 2022 - 15:26
Specienecunoscuta, on 09 septembrie 2022 - 11:49, said:
Truculedelocmagic, nu-i frumos ce faci, ba chiar e imoral. Omul a precizat de la bun început că nu vrea anulare de filtru, dar tu batman-batman. Nici sa pui furtune de buldozer pe Mazda 6 nu-i moral adip1962, on 09 septembrie 2022 - 12:33, said:
De asta nu i-am raspuns. Masina veche, 12 ani, dar consuma 4,5% (4,8 real, respectand pretentiile mele la drum - 9 km/h peste limita maxima, iar in depasiri inca ceva, dar nu spun), cu mult sub ce este acum de nou. Masina veche, dar echiparea Titanium este deasupra peste ce este acum de nou. Prefer sa bag bani in ea, decat sa o schimb. Repet, nu vreau sa o vand, dar pana acum, in afara de consumabile, am schimbat doar arcurile fata (unul s-a rupt). A, si s-a dus o garnitura la un injector. Ma duc la orice ITP fluerand. Asta a fost tot in 255.000 km in bord si 12 ani si ceva. Jurati voi ca ce as putea cumpara similar, care sa tina atat cu aceleasi cheltuieli? Mda. O sa trebuiasca sa schimb egr-ul. Trag de el de 50.000 km... De unde pana unde consuma mai putin decat un model nou ? De unde pana unde are echipare mai buna ca la un model nou ? Spuneam ca masina deja e veche si nu merita reparatii asa scumpe, s-ar putea ca un dpf nou sa se strice mai repede si atunci ce ai facut ? E problema ta |
#27
Posted 09 September 2022 - 15:27
Am gasit furtunele. Bine ca nu m-am bagat sub masina ca nu erau acolo... Acolo-s la Mondeo...
Prima poza: furtunele prinse in stanga suportului de baterie si senzorul de presiune. A doua poza, furtunele prinse jos, sub turbina (cam la 20 cm). Ce se vede ca furtun jos de tot, sub el mai este unul. Se vede doar furtunul de deasupra. Le-am palpat, par ok, nimic rupt. Maine le scot impreuna cu corpul senzorului si incerc sa le verific. De jos este greu de tot sa le scot... sunt cam intarite. Este insa posibil sa fie dus si senzorul. Vad. Sper sa nu ploua. A! Va pun si a 3-a poza sa vedeti modalitate de fixare a panzei de protectie pe furtune. PS. Poza a doua este intoarsa invers. Nu stiu din ce cauza. Attached FilesEdited by adip1962, 09 September 2022 - 15:29. |
#28
Posted 10 September 2022 - 12:27
Am curatat furtunele, sunt bune. In fapt sunt ca noi.
Am scos furtunele, le-am suflat sunt ok. Am bagat compresorul de anvelope pe furtune, am plimbat mana pe ele, par sa nu fie scurgeri de aer. Am demontat senzorul de presiune, am suflat/tras in/din el, membrana este ok, etanseaza. Am incercat sa scot mufa de alimentare de la senzor sa fac niste masuratori... nu am putut! Au astia de la Ford niste sisteme de mufe, de-ti iei lumea in cap! Macar de-ar fi un singur model... In schimb l-am impins, a mai intrat ceva. Am facut o plimbare dupa ceva cumparaturi de vreo 12-14 km, cu diagnoza pusa... si: Inainte pe loc, diferenta de presiune varia de la 0,9 la 1,9 kPa la aproape 3000 ture. In plimbarea facuta, minimul a fost 0,9, maximul 3,8 kPa la cca 2600 ture. Practic diferenta de presiune s-a dublat. In principiu, la un dpf ca al meu de vechi, ar trebui sa ajunga pe la 5-6 KPa. Exista o crestere clara a diferentei de presiune in sarcina fata de mers in gol. Este posibil ca senzorul sa fie bun, pentru ca functioneaza, dar nu se stie daca si o face bine. Clar insa ca daca ceva este stricat nu poate fi decat senzorul. Cca 2-300 lei. Eroarea nu a mai aparut, dar regenerare, tot nu am putut face, din aceleasi motive. Cum nu mai am idei pentru ca am verificat toate cauzele posibile, cand voi pleca spre Bucuresti, ii pun diagnoza si merg cu ea. O regenerare s-ar traduce prin cresterea mare a diferentei de presiune la turatie constanta. Apoi mai vad, mai gandesc, mai intreb si ajung in service stiind problema si ce trebuie mecanicul sa faca. Daca-i doar senzorul, si un elev de generala il poate schimba. |
|
#29
Posted 15 September 2022 - 14:20
Senzorul de presiune diferențială și furtunele alea sunt o pacoste comună la FF2. Mai ales primul e recomandat a se înlocui prima dată la orice probleme cu DPF-ul, și abia apoi continuat cu alte verificări.
Lauzi prea mult DPF-urile de pe FF2, adică sigur - știu pe cineva cu 320k km care încă merge pe DPF-ul original, dar la a mea, de exemplu, a picat undeva în jurul a 180k km. Presupun că foarte mult contează și unde a fost condusă mașina aia (în cazul meu, majoritar în București). |
#30
Posted 15 September 2022 - 17:23
Am venit ieri in Bucuresti, 100 km (am scos diagnoza la Casa Scanteii). Cea mai mare diferenta de presiune = 8,1 KPa. Cea mai mica 0,9 kPa. Varfurile de 6-8 KPa au durat sub 10 s ceea ce inseamna ca senzorul de presiune diferentiala nu mai functioneaza corect si nu a comandat regenerarea, ceea ce nu e posibil in 100 km.
Oricum abia dupa ce schimb senzorul pot scrie care-s valorile corecte si.. concrete. Dar, nu mi-am mai aparut erorile, ceea ce este un mare pas inainte. Inainte aparea imediat dupa incalzirea motorului. Edited by adip1962, 15 September 2022 - 17:25. |
#31
Posted 16 September 2022 - 21:37
Pai acum probabil ca deja filtrul e deja plin. N-as mai merge in situația asta cu mașina...
|
#32
Posted 17 September 2022 - 12:53
Inca nu e plin.
M-am intors la taranoaia. Drumul a fost liber si mi-am permis putina viteza pe A3. Masina a mers impecabil. Dar o sa-mi comand alt senzor. |
#33
Posted 23 January 2023 - 21:17
Intre timp am ajuns asa, usurel la 260k km... nu am schimbat inca nimic din ce-mi propusesem... A! Niste suporti de la motor...
Erorile nu au mai aparut. Prin urmare, banuiesc ca a fost doar mufa, usor iesita, de la senzorul de presiune diferentiala. Edited by adip1962, 23 January 2023 - 21:19. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users