Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Cum ma obisnuiesc cu ambreiajul unei masini diferite?

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#19
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View PostAstroNoot, on 06 septembrie 2022 - 18:37, said:

....................
Dar problema pe care o am e la schimbul din treapta 1 in treapta 2. Nu stiu cum sa fac sa fie un schimb mai lin. Tot timpul simt "smucituri". Inclusiv cand il las foarte incet simt (chiar la finalul ambreierii) o smucitura mica.

......................
Deci asta ar fi problema ta cea mai mare, ca o bruschezi cand dai tr 2

Nu-ti corelezi bine eliberarea ambreajului cu acceleratia. Probabil ca insisti prea tare sa schimbi super lin si o faci de oaie.
Cauta sa schimbi din tr 1 in 2 fara sa te gandesti atata cum sa faci sa fie super lina schimbarea si lasa simturile sa se activeze, schimba mai rapid treptele si fii mai hotarat cu ambreaju si acceleratia, ba chiar sa pleci cu tr 1 un pic mai in forta.
Cu timpul ii gasesti smecheria (nu ca ar fi vreuna, dar o sa schimbi ok )

Eu cred ca accelerezi prea devreme cand ai dai tr 2 si eliberezi un pic intarziat ambreaju, elibereaza-l mai rapid si mana sa-ti mearga bine/relativ repede pe schimbator, n-o lalai

#20
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Probabil ceva probleme de ambreiaj, am condus si eu masina destul de noua , dar cu rulaj +180k km care la schimbul din treapta 1 in 2 smucea indiferent la ce turatie schimbam sau cat de fin lasam de ambreiaj.

#21
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
nu-ți fă probleme..., 4 luni..., 200 km..., zici că nici n-ai condus...
păi după 1,7 km/zi vrei să fii AS?

apropo, nu-ți fă din asta („a fi un as”) un obiectiv. utilizează mașina precum ciorapii - adică ca pe ceva indispensabil, nu ca pe un scop în sine
altfel vei ajunge repede la știri

deci: bagă bani în combustibil și VALEA!

#22
johnnickelby

johnnickelby

    Survivor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,744
  • Înscris: 05.11.2008

View PostAstroNoot, on 06 septembrie 2022 - 20:57, said:

Pai da. Conduc de 4 luni.
La Logan probabil ca pana sa eliberezi ambreiajul deja incepeai sa accelerezi.
La asta noua tine prea jos ambreiajul si abia cand eliberezi complet pedala, ar trebui sa incepi accelerarea, ori tu accelerezi prea devreme.
Turatia motorului este mai mare decat turatia transmisiei si de aici smucitura.
Cum faci tu merge atunci cand schimbi in jos, ca sa atenuezi frana de motor.

Edited by johnnickelby, 07 September 2022 - 09:37.


#23
Olteanul_sfios

Olteanul_sfios

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,486
  • Înscris: 22.08.2012
Doar exersand, singura ta problema e ca nu te lasi pe "pilot automat" si incerci sa constientizezi exact fiecare miscare.
In mod normal, doar incepatorii accelereaza pana la 2-3000 de ture si abia apoi dau incet drumul la ambreiaj, dupa niste ani de condus ambele picioare lucreaza simultan: dreptul apasa usor pe acceleratie si stangul se ridica usor pana cand masina pleaca de pe loc - si se pastreaza acolo un pic, ca sa eviti smuciturile.
In mod normal, pana la coltul strazii ar trebui sa te obisnuiesti cu un nou punct in care prinde ambreiajul.

La frana e un pic mai dificil, acolo pe langa reflexe si memoria miscarii, intervine si instinctul de conservare care are rolul lui.

Recunosc, m-am facut de ras cand am intors din cateva miscari intr-o parcare un Megane, avea niste frane care blocau masina total pe o cursa a pedalei de juma' de centimetru. Parca dadeam singur cu capul in volan la fiecare frana, mai ales ca am facut-o din miscari mai energice. In schimb, la drum, cu masina avand si alta inertie, controlul franelor a fost natural.

Deci, cum zice cineva mai sus: mai da ture cu ea.

Edited by Olteanul_sfios, 07 September 2022 - 09:54.


#24
johnnickelby

johnnickelby

    Survivor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,744
  • Înscris: 05.11.2008
Este posibil sa nu aiba nici pozitia care sa-i permita sa controleze punctul alaPosted Image, cand tine ambreiajul.
Daca este mai mic si are piciorul intins cand este apasat ambreiajul, normal ca n-o sa simta niciodata punctul, mai degraba o sa-i tremure piciorul.

#25
Rares95

Rares95

    Severin, MH

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,433
  • Înscris: 18.01.2020

View PostOlteanul_sfios, on 07 septembrie 2022 - 09:54, said:

Recunosc, m-am facut de ras cand am intors din cateva miscari intr-o parcare un Megane, avea niste frane care blocau masina total pe o cursa a pedalei de juma' de centimetru. Parca dadeam singur cu capul in volan la fiecare frana, mai ales ca am facut-o din miscari mai energice. In schimb, la drum, cu masina avand si alta inertie, controlul franelor a fost natural.

Deci, cum zice cineva mai sus: mai da ture cu ea.
Asa am patit eu cand am condus masina de la serviciu pentru prima data, un Logan mai obosit, doar ca invers, obisnuit cu franele mai sensibile de la masini mai noi, mai bune, era sa ma urc pe cel din fata la primul semafor. De aici si vorba: "Sa n-ai incredere in femei si in franele de Dacie", doar ca eu o uitasem... Posted Image

Edited by Rares95, 07 September 2022 - 11:47.


#26
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postjohnnickelby, on 07 septembrie 2022 - 10:30, said:

...........................
Daca este mai mic si are piciorul intins cand este apasat ambreiajul, normal ca n-o sa simta niciodata punctul, mai degraba o sa-i tremure piciorul.
Daca n-a avut probleme la Logan, sigurat n-are cum sa aiba asemenea probleme la Tiguan

#27
AstroNoot

AstroNoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 799
  • Înscris: 11.01.2018

View Postjohnnickelby, on 07 septembrie 2022 - 10:30, said:

Este posibil sa nu aiba nici pozitia care sa-i permita sa controleze punctul alaPosted Image, cand tine ambreiajul.
Daca este mai mic si are piciorul intins cand este apasat ambreiajul, normal ca n-o sa simta niciodata punctul, mai degraba o sa-i tremure piciorul.

Am 1.95, asta fiind si motivul pentru care am ales golful asta inaltat, cunoscut si sub denumirea de Tiguan :)
Cu ajunsul la ambreiaj nu e problema.


Va multumesc tuturor pentru sfaturi, am ajuns la concluzia ca trebuie s-o conduc mai mult !

#28
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,781
  • Înscris: 12.01.2018

View PostAstroNoot, on 06 septembrie 2022 - 18:37, said:

Ce pot face?
nu poți face nimic fiindcă acea zmucitură nu are de ce să apară pe ultima parte a cursei ambreiajului.zmucitura apare la început până cuplează puțin după care nu mai are ce merge nasol

View PostOctavian___, on 08 septembrie 2022 - 06:29, said:

Daca n-a avut probleme la Logan, sigurat n-are cum sa aiba asemenea probleme la Tiguan
cred că problema o are tiguanul

#29
Specienecunoscuta

Specienecunoscuta

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 25.08.2022
Repetiția e mama învățării.

#30
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostSpecienecunoscuta, on 06 septembrie 2022 - 19:23, said:

Insistă.
ericmario nu mai fi in goana dupa adunat posturi ;) ca sa ajungi la Poiana lui Iocan.  Citeste regulamentul

View PostSpecienecunoscuta, on 09 septembrie 2022 - 07:03, said:

Repetiția e mama învățării.

https://forum.softpe...ni-si-conditii/

#31
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View PostSpecienecunoscuta, on 09 septembrie 2022 - 07:03, said:

Repetiția e mama învățării.
Numa sa nu repeti prost la nesfarsit...vezi soferii care franeza cu doua picioare..

#32
johnnickelby

johnnickelby

    Survivor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,744
  • Înscris: 05.11.2008

 AstroNoot, on 08 septembrie 2022 - 06:31, said:

Am 1.95, asta fiind si motivul pentru care am ales golful asta inaltat, cunoscut si sub denumirea de Tiguan Posted Image
Cu ajunsul la ambreiaj nu e problema.
Fac pariu ca stai cu calcaiul pe podea cand apesi ambreiajul si nu poti folosi greutatea corpului, de aceea este mai greu cand este vorba de finete, cum este la ambreiaj.

#33
AstroNoot

AstroNoot

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 799
  • Înscris: 11.01.2018

 johnnickelby, on 10 septembrie 2022 - 16:06, said:

Fac pariu ca stai cu calcaiul pe podea cand apesi ambreiajul si nu poti folosi greutatea corpului, de aceea este mai greu cand este vorba de finete, cum este la ambreiaj.

E gresit sa stau cu calcaiul pe podea? Opa :))


 EMPP, on 08 septembrie 2022 - 21:19, said:


cred că problema o are tiguanul

Problema e la mine, si incet ma prind cum sta treaba. Tiguanul e cu 6+1 viteze, si daca schimb din a-ntâia in a doua pe la 1500 ture nu exista nicio smucitura. Acuma mai ramane sa ma obisnuiesc sa simt masina fara sa ma mai uit la turometru :)

#34
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,781
  • Înscris: 12.01.2018

 AstroNoot, on 10 septembrie 2022 - 16:24, said:

E gresit sa stau cu calcaiul pe podea? Opa Posted Image)




Problema e la mine, si incet ma prind cum sta treaba. Tiguanul e cu 6+1 viteze, si daca schimb din a-ntâia in a doua pe la 1500 ture nu exista nicio smucitura. Acuma mai ramane sa ma obisnuiesc sa simt masina fara sa ma mai uit la turometru Posted Image
de regulă nu poți porni de pe loc.când a prins viteză mașina nu mai apar probleme de genul zmuciturii

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate