Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

18 ani de "Dacia" Logan

* * * - - 7 votes
  • Please log in to reply
178 replies to this topic

#37
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View Postsandu222, on 05 septembrie 2022 - 20:49, said:

Si acum cat a costat Skoda? mai ai rata de achitat?
Skoda m-a costat dublu fata de Logan (si am mai avut si tichet Rabla), dar 11 ani mai tarziu, cand deja si o Dacie Logan 2 dotata la maxim (dar tot bine sub Octavia) si cu un motor mai sprinten (dar tot semnificativ mai slab) era spre 12.000 de euro. Logan 2 mi s-a parut ca nu e suficient de bun fata de Logan 1 ca sa merite banii (ba chiar au facut economii in cateva locuri care m-au deranjat, de exemplu nu mai avea in primele versiuni nici impuls la geamurile electrice fata, ceea ce era penibil) ... Nu am cumparat masini in rate pana acum si nici nu am intentia :D

#38
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,747
  • Înscris: 12.09.2015

View Postsandu222, on 05 septembrie 2022 - 20:49, said:

De ce 1.6mpi cand au deja motoare turbo puternice? 1.6i este expirat


1.6 Mpi nu este expirat chiar deloc.Un motor turbo nu va fi niciodata la fel de rezistent si durabil la fel ca unul aspirat natural.Toyota,Honda,Mazda,Hyundai si Kia inca produc aceste tipuri de motoare ,tocmai datorita faptului ca sunt foarte rezistente si pe piata sunt cumparatori pentru aceste tipuri de motoare.
Ca exemplu Toyota ,cel mai respectat producator din lume de masini si cu cele mai mari vanzari, produce motoare de 1,8 aspirate de peste 25 de ani.Lumea cumpara acele masini ,nu pentru ca au cai multi putere ci pentru ca se pot baza pe ele si nu le este frica sa plece in vacante de mii de km ,fara  bidoane de ulei in portbagaj ca le consuma motoarele  ulei ,de noi.

Edited by PiticVerde, 05 September 2022 - 21:44.


#39
mannyx92

mannyx92

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,008
  • Înscris: 15.04.2017

View Postionut76, on 05 septembrie 2022 - 13:34, said:

Am inca Loganul albastru marin din 2005, nu a ruginit deloc. Motorizarea 1.6 MPI, nu s-a stricat nimic la motor, am facut reviziile, schimburile de distributie, pompa de apa, amortizoarele fata si un pump de becuri pentru spate. Nu ma credeti, dar masina are pina in 73.000 km. A stat multi ani in fata blocului, acum de vreo 2 ani sta in garaj. E cam vintage pentru gusturile mele de acum, dar in 2005 veneam de pe o Dacia 1300 1979 si Loganul mi s-a parut racheta. Buna masina.
Pai normal ca nu s-a stricat mare lucru dar mai mult a stat Posted Image)))
Acum ceva timp era Autovit plin de Logan 1.4MPI  " ca noi" pentru ca romanul le-a luat in rate doar ca sa aiba masina noua ca dupa, bani de benzina si plimbari n-a mai avut cu ea.
Sa iti cumperi masina noua pentru 4300km/an in medie e o treaba...

Altfel vorbind, da au fost si inca sunt masini bune daca le intretii. Taicamiu are un 1.5 dCi cu aproape 300.000km care inca functioneaza foarte bine. Singura reparatie a fost inlocuirea tuturor diuzelor de la injectoare. In rest strict consumabile.

Edited by mannyx92, 05 September 2022 - 21:47.


#40
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012

View PostNikoroB, on 05 septembrie 2022 - 13:34, said:

Loganul a fost masina perfect adaptata vremurilor:...

care a apărut iezact în momentul în care se făcea schimbul de generații: toți moșii care avuseseră dacii, cu banii de pensionare și-au luat loganu'
pe lângă ei, s-au mulat și rudele de la țară: trecuseră de la căruță la tractorul furat de la SMA, apoi rupseseră daciile rudelor de la oraș, ca-n final să devină „egali între egali” achiziționând loganu'
(rog să nu se supere persoanele de față, dar este povestea de succes a primei generații de logan)

io consider că a fost un succes, deoarece a scos neaoșii din necazuri
în continuare loganu' este cea mai bună mașină de servici!

PS: succesu' fu asigurat și de rulajul mic al majorității deținătorilor: ce și cum să se strice ceva parcat? :o :P

#41
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,778
  • Înscris: 12.01.2018

View Postmannyx92, on 05 septembrie 2022 - 21:44, said:

Sa iti cumperi masina noua pentru 4300km/an in medie e o treaba...
poate oamenii s-au săturat ca de fiecare dată când se urcă într-o vechitură să se gândească dacă pornește sau nu sau dacă rezistă la acel drum sau nu

#42
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012
PPS: în 2005 am devenit „paria” scării - în loc să mă aliniez să iau loganu' am făcut blasfemia să aduc un SH de vectra (2001, 2.0 diesel), în aceeași bani (parcă 7000 de coco)
”...și ce dacă are climatizare automată, dacă nu-i nouă - tot 'geaba! :P )

#43
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,514
  • Înscris: 26.05.2022

View Postgushpi, on 06 septembrie 2022 - 08:34, said:


care a apărut iezact în momentul în care se făcea schimbul de generații: toți moșii care avuseseră dacii, cu banii de pensionare și-au luat loganu'
pe lângă ei, s-au mulat și rudele de la țară: trecuseră de la căruță la tractorul furat de la SMA, apoi rupseseră daciile rudelor de la oraș, ca-n final să devină „egali între egali” achiziționând loganu'
(rog să nu se supere persoanele de față, dar este povestea de succes a primei generații de logan)

io consider că a fost un succes, deoarece a scos neaoșii din necazuri
în continuare loganu' este cea mai bună mașină de servici!

PS: succesu' fu asigurat și de rulajul mic al majorității deținătorilor: ce și cum să se strice ceva parcat? Posted Image Posted Image
Cand a aparut 1.5dci de 85 cai a fost hit! :)

Oricum, aia cu rulajul mic nu prea sunt de acord. Au fost o gramada care faceau >50k/an si au mers fara probleme.

#44
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,370
  • Înscris: 05.04.2006
Loganul nostru a mers normal 9-10 mii km anual in primii ani. Noi am avut in familie 2 masini, cealalta fiind mai performanta. In ultimii 10 ani de cind tata a condus tot mai putin si eu m-am mutat (luind cealalta masina), Loganul a mers foarte putini km anual (1-2 mii). N-o dau la rabla ca nu e rabla, nu o vind ca nu iau nimic pe ea, ci o tin pentru drumuri scurte, dus ceva mai greu de colo-colo, ma mai duc la pescuit etc. Nu ca n-ar merge, ci pentru ca am alt confort in alta masina.

#45
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View Postgushpi, on 06 septembrie 2022 - 08:47, said:

PPS: în 2005 am devenit „paria” scării - în loc să mă aliniez să iau loganu' am făcut blasfemia să aduc un SH de vectra (2001, 2.0 diesel), în aceeași bani (parcă 7000 de coco)
”...și ce dacă are climatizare automată, dacă nu-i nouă - tot 'geaba! Posted Image )
Asa a zis si taica-meu cand am luat Loganul, de ce nu iau un second, el avand un istoric mai lung de Opeluri second + un Ford. Dar spre deosebire de el, eu am vizitat mult mai rar service-urile si nu am "beneficiat" de surprize, gen sa ma lase masina in varful dealului.

Bine, el era pensionar, avea vreme sa stea prin service-uri. Eu doar voiam o masina care sa nu-mi dea batai de cap si cu care sa ma duc la munca/sa fac drumuri externe ocazionale. Si nu pot sa zic ca nu si-a facut treaba fara batai de cap. Sigur, la urmatoarea am fost dispus sa aloc un buget dublu pentru ca voiam mai mult de la o masina deja, aveam copil si a devenit mai importanta si siguranta/confortul, etc. Probabil la urmatoarea voi aloca un buget dublu fata de actuala, pentru ca pretentiile/asteptarile continua sa creasca (si inflatia e si ea semnificativa).

Edited by utopium, 06 September 2022 - 09:29.


#46
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,060
  • Înscris: 20.12.2007
In 1995 parca, cand Louis Schweitzer presedintele Renault a avut ideea Loganului , 5000 de dolari valorau 9721 de dolari actuali

#47
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004

View PostChifteluta, on 05 septembrie 2022 - 20:22, said:

Am Logan 2006 1.5 Dci alb, Ambition, la vremea aia Full Option. Stata numai afara, putina rugina pe la aripi. 260000 km. Nimic important schimbat (un rulment, alternatorul, ambreiajul si inca ceva maruntisuri). In ultimii 3 ani pierdea freonul la AC si trebuia sa-l incarc in fiecare primavara. Bine ca ma tinea toata vara. A tinut cu casa, si unde mergea BMWul a mers si Loganul meu. Pleaca in cateva zile la rabla, astept Logan 3.

Păi dacă e o.k. (afară de aia cu Freonul), de ce nu o vinzi cuiva? 700-800 Euro tot iei pe ea.

#48
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,060
  • Înscris: 20.12.2007

View Postdjl, on 06 septembrie 2022 - 10:44, said:

Păi dacă e o.k. (afară de aia cu Freonul), de ce nu o vinzi cuiva? 700-800 Euro tot iei pe ea.
Tichetul Rabla 2022 este 6000 de lei

#49
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012

View Postutopium, on 06 septembrie 2022 - 09:26, said:

...
Sigur, la urmatoarea am fost dispus sa aloc un buget dublu pentru ca voiam mai mult de la o masina deja, aveam copil si a devenit mai importanta si siguranta/confortul, etc.
...

cum naiba vă vine mintea la cap așa târziu! :o :P
aha! e vb despre respectarea zicalei: „dă, doamne, mintea cea de pe urmă!”

#50
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

View Postgushpi, on 06 septembrie 2022 - 11:13, said:

cum naiba vă vine mintea la cap așa târziu! Posted Image Posted Image
aha! e vb despre respectarea zicalei: „dă, doamne, mintea cea de pe urmă!”
Din moment ce si-a facut treaba cu succes si costuri minime Loganul in cei 11 ani, eu zic ca am facut bine ca l-am luat ... stiam ca voi merge 80% prin oras cu el, unde siguranta/confortul nu sunt o cerinta primordiala pentru ca mergi putin si cu viteze mici. Iar in rest o iesire pe la munte sau un Cluj-Bistrita chiar nu necesita o masina scumpa ca sa le faci fara batai de cap.

Nu am cumparat pana acum o masina second (sau alte chestii second) si nici nu intentionez sa o fac. Imi iau cea mai buna masina noua care se incadreaza in buget si satisface nevoile mele. In 2005 nevoile mele erau mai simple, veniturile si ele mai mici, deci Loganul a fost solutia cea mai buna atunci (in concedii mergeam cu avionul/trenul oricum) ... acum si nevoile sunt mai complexe (urmatoarea masina vreau sa nu polueze deloc in oras, deci sa mearga electric macar in oras daca nu peste tot), si veniturile mai mari, si categoria sociala din care fac parte s-a schimbat. In 2005 nu puteam asculta muzica de pe telefon via bluetooth ca nu se inventase inca tehnologia, scaunele nu ma interesa sa fie incalzite ca oricum aveam si garaj, copii nu aveam deci nu avea cine sa mearga in spate in mod normal ca sa ma intereseze daca le vine bine aerul conditionat in spate, daca au cotiera sau mufe de incarcare telefon, nu aveam nevoie de "fitze" gen portbagaj care se deschide singur cand faci un gest cu piciorul langa bara masinii pentru ca inca nici nu existau hipermarketuri de unde sa fac aprovizionare mai serioasa o data pe saptamana, etc.

Aveam cu totul alte nevoi/prioritati ... iar fata de secondurile lui taica-meu de exemplu (care cand am luat Loganul avea un Opel Astra F de prin '94-'95 diesel de vreo 82 CP pe care evident il conduceam si eu, dar nu era nici mai modern, nici mai sprinten, nici mai spatios si avea deja urme de rugina pe la aripi - ca deh, asa erau Opelurile Astra pe vremea aia), Loganul era la un nivel comparabil, ba chiar imi amintesc ca avea ceva dotari in plus fata de el. Raportat la masinile noi de 2 ori mai scumpe de atunci sigur ca era deja depasit.

Edited by utopium, 06 September 2022 - 12:30.


#51
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,853
  • Înscris: 06.10.2008
Imi aduc aminte de discutiile de pe forumuri din 2004-2005 despre Logan. Si din viata reala. Zicea un vecin de-am meu ca logan nu are tabla buna, ca Cielo e mai bun la tabla. A avut 2 cielo ambele cu rugina grava de tot. Altii ziceau ca loganul nu prinde 10ani si e bun de Remat, uite ca nu e asa.
Erau care ziceau ca se rastoarna, eu avand niste experiente neplacute cu Dacia 1310, de 2 ori am fost depasit de TIR, prin localitate, turci nebuni, Dacia intrand in tangaj la viteza mica(daca asta e termenul corect), "dansa" masina pe sosea ca si cum s-ar fi rupt capetele de bara.
Ei bine cand am luat Loganul, am facut teste sa stiu si eu la ce sa ma astept. Nimic....deci nimic nimic, nici o emotie, super precisa traiectoria la viraje din scurt la 80km/h, nici acum nu am surprize.  Probabil unde intri cu un ford/audi/opel cu 95km/h, cu Loganul sa poti intra doar cu 80-85.

#52
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,514
  • Înscris: 26.05.2022
Amuzant era faptul ca te puteai duce cu el absolut pe oriunde: drum de tara, drum forestier, varf de munte, fara surprize. In schimb, restul fitosilor se uitau cu dispret, deh saracul asta n-are cum sa urce fiindca n-are quattro. Da, sigur...

Imi aduc aminte ca la 1.5dci avea un consum incredibil pentru vremea aia, gen 5L/100km. Indiferent cum ai fi mers, cam ala era consumul.

Aerul condiționat baga aer de se facea condens pe parbriz pe afară.

La un moment dat venise un coleg vara, era fleașcă. Il intreb dar ce, nu-ți merge ac-ul? Ba da, dar am polo/fabia si astea nu prea bagă aer ca la Logan :).

Edited by NikoroB, 06 September 2022 - 22:02.


#53
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,565
  • Înscris: 08.03.2017
Problema grava la noi la romani e ca apreciem totul dupa ce trece ..a fost 1100 proasta , tractiune spate - a venit 1300 , oai mai ce masina era 1100 - a aparut solenza , mai ce buna era 1300 - loganul , mai buna era solenza Posted Image
Loganul la 6-8000Eu era o masina care putem sa-i spunem nationala , ca VW betlee, ca 1300 etc , iti puteai permite o masina noua de familie in care chiar incapeai cu familia + bagaje . Normal ca o masina nationala nu are 300cp + , 4x4, sute de device-uri , clima in 4 directi pentru 2 metri patrati , s.a.  Oricum in timp am citit atatea Logan vs ...ca am ramas uimit , la unele radeam de cadeam de pe scaun dar asta arata ca nu a fost o masina chiar asa slaba pe cat s-a crezut la inceput dovada fiind si faptul ca exista in circulatie masini de prima serie , exista masini cu peste 1 milion de km la bord si interesant e ca fara prea mari investiti in timp ceea ce nu vei mai putea spune la masinile productie actuala cand absolute engineering a intrat la greu in productie la tot ce tine de electronica, mecanica etc , efectiv asa e proiectata masina incat in momentul cand se defecteaza contactul de pornire la scurt timp pica si motorul .
Personal la logan 3 1.0 benzina +gaz nu-i dau mai mult de 200k km fara mari probleme la motor , deocamdata am doar doua in intretinere si au 40-60k km si un total de 40 zile service . Daca tinem cont ca cei cu 1.4-1.6 si-au facut casa de pe taxi cam da cu virgula L3-ul.

Cu Tesla e scandal monstu in Norvegia , cad ca mustele din cauza climei si costa...cat costa
Repar pachete de acumulatori la electroscule , cumpar doar elementi noi , verificati , testati blabla - nu este luna sa nu se intoarca un acumulator cu 1-2 celule care au cedat , e vorba de lucru pe santiere nu dat 2 gauri la 6 luni , deci da, cedeaza si la 4s ...6 s etc cedeaza grup de celule pe negativ , ai 3-4-6 randuri si 1 rand ramane fara negativ , merge scula, se incarca dar : nu mai ai autonomie , ori se incarca in 5 minute fata de 1 ora ori se tot incarca fara sfarist , va dati sema la sute de celule cam ce manopera e sa gasesti randul , elementu/elementii defecti si sai extragi sa-i schimbi ....sigur manopera costa sute de euro (sa fiu modest)


La logan 1 problema cu scapat freon la AC este de la garniturile oring de la "peretele de foc" , acolo unde tevile intra prin tabla despartitoare compartiment motor - habitaclu (sub bord) . Trebuie 2 kit-uri x 15 lei + vaselina cat un varf de cutit , se schimba in cam 10 minute , se reumple si minim 4 ani fara probleme .

Edited by ldpe, 06 September 2022 - 22:12.


#54
NikoroB

NikoroB

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,514
  • Înscris: 26.05.2022
Ne pute fiindca suntem snobi. Era la moda in anii aia sa-ti iei golf 4 sh sau Opel astra g. Opelul desi arată un pic mai bine, motorizarea aia 2.0dti a fost un gunoi. Toti taceau malc cand ziceai de probleme, nu avea curaj unul sa recunoască ca sh-ul lor e un gunoi si ca trebuie sa bage o grămadă de bani schimband piese scumpe.

NB: in anii aia o turbină sau un ambreiaj cu masă dublă costau ceva bani raportat la salariile de atunci.

Practic singura alternativă reală la Logan era cielo.

Edited by NikoroB, 06 September 2022 - 22:09.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate