18 ani de "Dacia" Logan
Last Updated: Mar 02 2024 20:00, Started by
djl
, Sep 05 2022 12:44
·
12
#1
Posted 05 September 2022 - 12:44
Luna asta se împlinesc 18 ani (cum ar fi ca cineva născut în 2004 să aibă ca primă mașină o "Dacia" Logan din 2004) de când a fost lansată (pe piață) "Dacia" Logan. Ce discuții au fost pe atunci cu "Dacia X90": https://forum.softpe...ivitate-de-ams/
https://forum.softpe...3515-dacia-x90/ Culmea, că acele "fotografii falsificate" erau aproape de realitate. "Dacia" Logan a fost o mare lovitură, chiar dacă ținta de preț de 5.000 Euro nu a fost atinsă vreodată, cea mai ieftină versiune costând parcă 5.800 Euro. Dar după "Dacia" 1310, a fost totuși o evoluție, ceva care a oferit omului obișnuit o mașină un pic mai bună. P.S. Îmi plac '1310', dar alea din prima serie, care erau mai bine făcute. Și a fost succes și pe plan internațional. Oare ce zice Nicolae Ceaușescu pe lumea ailaltă când vede un asemenea succes al industriei din România? Dacă știți "Dăciuțe" Logan din 2004-2008, postați-le pe aici. |
#2
Posted 05 September 2022 - 12:58
djl, pe 05 septembrie 2022 - 12:44, a scris:
Dar după "Dacia" 1310, a fost totuşi o evoluţie, ceva care a oferit omului obişnuit o maşină un pic mai bună. Un pic mai buna ? Era mai buna din toate punctele de vedere. Dar nu uita ca a fost dupa 1310 (nova in paralel pe la final cu 1310), dupa supernova , solenza si apoi Logan. |
#3
Posted 05 September 2022 - 13:02
#4
Posted 05 September 2022 - 13:05
1. Cel mai ieftin Logan a costat 5600 euro.
2. Intre Dacia 1310 si Logan au fost Solenza si SuperNova. Multi isi aduc aminte cu nostalgie de ele si foarte multi si acum le considera mult mai bune decat Loganul. 3. Succesul de care spui s-a datorat uneo reclame mincinoase, dar foarte agresiva, pentru masina de 5000 euro. Altfel, in sfarsit, noul model nu prea mai seamana a cazan. Si pretul este foarte departe de aia...5000 euro. Edited by adip1962, 05 September 2022 - 13:06. |
#5
Posted 05 September 2022 - 13:13
bravo djl!
dar, tot tre să te-ntreb: CARE industrie românească? -motor franțuzesc cu elemente bosch -plastice china iar caroseria ruginește precum vechea dacie! și asta pt că... sidex |
#6
Posted 05 September 2022 - 13:13
O masina extraordinar de buna, da... ati citit bine, extraordinar de buna pentru soselele noastre. Motorul de 1,4 MPI a facut istorie! Sunt Loganuri care au facut un milion de Km fara probleme.
Se vinde bine in Europa si Romania, este foarte OK. |
#7
Posted 05 September 2022 - 13:22
@ gushpi : tabla rugineşte pentru că nu e tratată anticoroziv. Farurile, căblăria (măcar parţial), probabil scaunele provin din România. Deci au avut şi alţii de lucru. Dacă s-ar fi extins asta şi alte industrii...
@ adrian_r5 : adică alea făcute în primii 2-3 ani de producţie. Cu tablă mai bună, vopsitorie de calitate, finisaje mai o.k. 'Solenza' mi-a lăsat impresia că e mai moale la suspensii, adică oferă mai mult confort comparativ cu 'Logan'. Dar nu a fost produsă prea mult timp. Rar mai vezi una azi. Botul seamănă puţin cu cel de 'Logan' - poate s-au inspirat. 'Nova', şi mai ales 'SuperNova' erau un suflu nou faţă de '1310'. Dar nu exista puterea financiară. Şi nici după privatizare nu s-a investit mult în publicitate... să fie lumină a fost începând cu 'Logan'. Ptiu, hai că mă lovi nostalgia mai mult decât trebuie. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yG07WSu7Q9w?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#8
Posted 05 September 2022 - 13:30
singura neplacere e interiorul de un plastic rudimentar si urat dpdv vizual, estetic... ce mai pui ca se si rupe.
|
#9
Posted 05 September 2022 - 13:33
adip1962, pe 05 septembrie 2022 - 13:05, a scris:
Multi isi aduc aminte cu nostalgie de ele si foarte multi si acum le considera mult mai bune decat Loganul. Nici vorba sa fie mai bune decat loganul. Singura diferenta era ca super sau solenza cu motorul 1.4mpi erau o idee mai rapide, deoarece aveau o greutate mai mica fata de 1.4mpi pe Logan. |
#10
Posted 05 September 2022 - 13:34
Am inca Loganul albastru marin din 2005, nu a ruginit deloc. Motorizarea 1.6 MPI, nu s-a stricat nimic la motor, am facut reviziile, schimburile de distributie, pompa de apa, amortizoarele fata si un pump de becuri pentru spate. Nu ma credeti, dar masina are pina in 73.000 km. A stat multi ani in fata blocului, acum de vreo 2 ani sta in garaj. E cam vintage pentru gusturile mele de acum, dar in 2005 veneam de pe o Dacia 1300 1979 si Loganul mi s-a parut racheta. Buna masina.
|
|
#11
Posted 05 September 2022 - 13:34
Loganul a fost masina perfect adaptata vremurilor: mare la interior, portbagaj generos, ieftina, usor de intretinut, fiabila si cu un consum bun.
|
#12
Posted 05 September 2022 - 13:36
ionut76, pe 05 septembrie 2022 - 13:34, a scris:
Motorizarea 1.6 MPI Ce consum mediu ai ? Extraurban la mers sportiv sau legal cat ? @djl , uite una pentru tine https://www.olx.ro/d...pi-IDgt90F.html |
#13
Posted 05 September 2022 - 13:55
Undeva in jur de 7-7.5 la suta mixt, dar daca ies la drum intins scade spre 5.5-6.2. Nu merg tare cu masinile, cu atit mai putin cu Loganul asta, nu are ABS etc., ci doar servofrina. Ma bucur ca are AC, servodirectie, geamuri electrice fata, proiectoare de ceata si...alarma cu inchidere centralizata. Este o masina corecta pentru 7200 euro (parca) cit m-a costat, buna de carat, destul de incapatoare la standardele de atunci. Remarcati oglinzile de autoutilitara si spoilerele fata+spate+praguri, masina asa a venit, chiar daca piesele astea au intrat in optiuni un an mai tirziu. Deh....Dacia Vinzari speciale. Din pacate, este Euro 3, insa teava de esapament e curata. Mai am acasa un Sportage Euro 6, dar nu te mai cureti pe miini de funingina daca bagi degetul pe teava de esapament; e benzina 1.6 GDI. Daca as sti ca o Dacie noua din 2022 ar fi la fel de fiabila, in mod sigur m-as combina la un Duster.
P1070263.JPG 1.83MB 147 downloads Edited by ionut76, 05 September 2022 - 13:59. |
#14
Posted 05 September 2022 - 14:13
Dacia Logan versiune Ambiance si fara nici o alta optiune, adica nici macar vopsea metalizata a vut pret de pornire 5830 TVA inclus.
Fara cota de TVA de 18% - cota valabila in 2004 pretul este un pic sub 5000 euro. Daca ar fi fost cu 1000 de euro mai ieftina, adica 5000 euro cu TVA inclus ar fi inchis gura multora. Motor mai fiabil ca batranul MPI nu cred ca va mai fi vreodata, asta cel putin la grupul Renault. Tabla de Dacia 1300, protectie anticoroziva a caroseriei aproape inexistenta. Tren de rulare, suspensii, cutie de viteza, sistem de franare pe fata mult peste Dacia,Supernova si Solenza. Absolut normal , alta generatie. La interior mult mai confortabila compartaiv cu Dacia , Supernova si Solenza. Mult plastic, fetele de usi de prima generatie Logan au fost posibil cel mai prost alese in special ca culoare. Dar..............sunt multe automobile din aceeasi generatie, marci mult mai scumpe ca pret de achizitie unde dupa 18 ani plasticul din bord in special a "crapat" la propriu. Au fost si unele probleme mostenite de la veche Dacia. Dacia a castigat in anii 2004-2006 competitia cu importul de second-hand. Insa au fost multe cresteri de pret dintre care unele nu prea justificate , la fiecare lansare de model nou crestea si pretul , cand s-a lansat Logan dieseil a crescut pretul si la toata gama pe benzina, a urmat Logan Van,. Logan MCV , Sandero si Logan Pick-up Logan Pick-up s-a vandut prost datorita pretului mare si "performanta" in special pe sarcina utila a fost o mare dezamagire. Din 2010 a inceput era Duster si gama Logan a intrat aproape in uitare. Azi "noua gama Logan" este mult diferita estetic comparativ cu prima generatie., arata chiar bine. Pretul miinim de plecare 13600 euro sau 68000 cu TVA inclus. Daca ai un salariu de 8000 lei net nu ar fi un efort financiar prea mare. Pentru suma de 13600 euro sunt multe tentatii pe piata second-hand. Edited by danutzu22, 05 September 2022 - 14:16. |
#15
Posted 05 September 2022 - 14:30
TruculMagic, pe 05 septembrie 2022 - 13:33, a scris: Nici vorba sa fie mai bune decat loganul. Singura diferenta era ca super sau solenza cu motorul 1.4mpi erau o idee mai rapide, deoarece aveau o greutate mai mica fata de 1.4mpi pe Logan. Si alte rapoarte in cutia de viteza. Ceeasi chestie si la motorul 1,6 mpi ... care se comporta mai bine pe reno megan. Am avut un logan 1,6 mpi din mai 2005 pana in august 2012, peste 150.000 km .... masina foarte fiabila si mai ales avantajos finaciar. A costata 2500 euro avans apoi timp de 5 ani rate de cca 300 lei. In 2012 am vanduto cu 2000 euro .... practic am folosit masina cu banii de tigari . Edited by Tarzy, 05 September 2022 - 14:34. |
|
#16
Posted 05 September 2022 - 14:51
#17
Posted 05 September 2022 - 15:16
Ba e chiar tuning. Sunt chestii aplicate, nu baga nimeni bani in ditamai matrita de injectie in afara faceliftului.
Idem pentru praguri. Mai ales ca nu exista notiunea de praguri cum suntem noi invatati. Aia e o bucata cu tot lateralul caroseriei (cote de caisse), in cazul acesta parte fata si parte spate. Abia incepand Dusterul actual s-a fabricat lateralul dintr-o bucata. |
#18
Posted 05 September 2022 - 15:28
La multi ani Logan. Chiar daca nu am avut in familie aceasta masina, consider ca este prima masina adevarata fabricata la Mioveni, dupa bataile de joc din anii 80 si 90 si mai ales (opinie personala) lipsa de confort si aer conditionat.
Ambele motoare 1,4 MPI si 1,5 DCI au facut istorie. Inca vezi destule din primul model de Logan si nu par obosite. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users