Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Un roman a renuntat la masina electrica dupa 2 ani

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#37
nico99900

nico99900

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,068
  • Înscris: 09.09.2010

 MindArchitect, on 01 septembrie 2022 - 10:22, said:

Citesc subiectul cu drag si trebuie inteles ca este vorba despre avut grija nitel de planeta.
De ce scriu treaba asta? Pentru ca, Romania, face parte din tarile alea in care inca este ciudat sa aduni gunoiul altuia, sa reciclezi, daca ai drum prin oras? Ia naiba autobuzul ai reduce putin poluarea, autobuzul ala face curse si cu tine si fara tine.

Asa si cu masinile astea electrice, o masina electrica + panouri fotovolt, asa protejezi planeta, protejezi unde or sa locuiasca copilasi tai. Cati se gandesc la treburile astea si nu doar la a aduna lei pe hartie?

Citesc cu placere subiectele facute de Courage, am zis ca o sa pun si eu panouri.
Sigur că da. Eu să am grijă de planetă, și tu să te plimbi cu avionul personal sau yahtul sau mai știu eu ce mașină care consuma zeci de litri la 100 de km. Și în plus plătesc tot felul de taxe și impozite pentru a fi verde.
Scuze de offtopic.

#38
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,742
  • Înscris: 08.10.2004
alta discutie  acelasi subiect....

promovarea masinilor electrice nu are nici o legatura cu grija fata de planeta, poluarea sau whatever. totul e economic. piata de sh a ajuns prea mare, producatorii nu vindeau masini noi suficiente, ergo motiv sa forteze electricele pe orice motive, chiar daca tehnologia in sine nu e maturizata si nici infrastructura necesara din spate. faptul ca trecerea la electrice reduce poluarea "LOCALA" nu rezolva mare lucru pe termen lung, ba dimpotriva, prelucrarea materiilor prime necesare..de la extractie pana la reciclare (care nu prea se poate la toate) e mai daunatoare decat extractia de titei. so....vorbim vorbe si ne prefacem ca suntem fumati...

#39
tomcatsk8

tomcatsk8

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 05.07.2022

 cata, on 01 septembrie 2022 - 10:30, said:

Deci te incadrezi la vechime masina +11 aniPosted Image
Da, pentru concedii am un diesel frantuzesc mititel din 2006 care merge perfect, consuma 5 l/100 km extraurban, prin oras nu circul cu masina pentru ca am totul pe langa bloc, serviciu, supermarket, parc. Nu-s tampit sa-l vand pe nimic si sa-mi iau o masina mai noua care ar face exact acelasi lucru, iar daca va mai merge inca 10 ani as fi foarte fericit.

#40
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,927
  • Înscris: 02.02.2007
deh, mai sunt si oameni realist, nu doar hipsteri!

#41
Masutatsu-Oyama

Masutatsu-Oyama

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,911
  • Înscris: 08.02.2022

 burebista, on 01 septembrie 2022 - 09:51, said:

Stau la bloc la etajul 8. Cum as incarca-o?


ai incercat autoritatea locala?

sau, direct, autoritatea centrala/decidenta:

https://ec.europa.eu...sion/contact_en

#42
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Eu cand aud de salvarea planetei ma capacitez la maxim. E un subiect prea serios ca sa il tratam local si benevol. Nu tata, daca planeta e in pericol resetam totul, o luam de la 0 cu adevarat. Se elimina banii, fabricile, poluatorii, se scoate asfaltul si se pune gazon, daramam buidingurile, fara aplicatii si fara telefoane, adica din astea. Reincepem de la roata, sapa de lemn, panselute si apa  de izvor carata cu galeata de lemn. Doamne, ce planeta sanatoasa si ce copii zdraveni va avea societatea, va dati seama ?

#43
tomcatsk8

tomcatsk8

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 05.07.2022

 overseas, on 01 septembrie 2022 - 10:51, said:

Eu cand aud de salvarea planetei ma capacitez la maxim. E un subiect prea serios ca sa il tratam local si benevol. Nu tata, daca planeta e in pericol resetam totul, o luam de la 0 cu adevarat. Se elimina banii, fabricile, poluatorii, se scoate asfaltul si se pune gazon, daramam buidingurile, fara aplicatii si fara telefoane, adica din astea. Reincepem de la roata, sapa de lemn, panselute si apa  de izvor carata cu galeata de lemn. Doamne, ce planeta sanatoasa si ce copii zdraveni va avea societatea, va dati seama ?
Toate cele spuse de tine mai sus sunt doar masuri pe termen scurt, daca vrem sa fie pe termen lung trebuie adaugat la ele si canibalismul :D

#44
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,576
  • Înscris: 10.05.2008
"Un roman a renuntat la masina electrica dupa 2 ani" insa mai are alte cateva hibride, electrice.


 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

La Tesla MY am baterie de 82 kWh si nu m-ar deranja sa fie mai mare.
La Mercedes EQC am baterie de 85 kW si e prea mica, pentru ca masina consuma enorm (cu 30% peste Tesla)

=====
Lasand filosofia deoparte,

Masinile electrice sunt pentru bogati.

...si tu esti bogat :)

Hai sa lasam dezinformarea deoparte.:)



Edited by iulian_1976, 01 September 2022 - 11:01.


#45
cetces

cetces

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 10.08.2022

 MindArchitect, on 01 septembrie 2022 - 10:22, said:

daca ai drum prin oras? Ia naiba autobuzul ai reduce putin poluarea, autobuzul ala face curse si cu tine si fara tine.
Exact muncitorul care se duce sa faca piata cu masina e marele poluator, se stie, ca ti-au zis tie niste miliardari care se plimba cu avioane private si yachturi private care polueaza intr-o ora cat polueaza o fabrica din industria grea intr-o zi.

Eu zic ca intai sa te indepartezi tu de tehnologia moderna pe care o urasti dar o exploatezi la maxim. Si dupa ce o sa vada Gheorghe cum tu o sa o duci mai bine fara tehnologie o sa vezi ca o sa faca si Gheorghe ca tine si se intoarce la traiul in grota ca tine.
PS: inchide PC-ul si telefonul ca polueaza, nu auzi ca energia electrica e poluanta, si mai vine si de la rusi, ori se stie, ti-au zis tine niste miliardari ca tu trebuie sa sanctionezi rusii, chiar cu pretul de a muri de frig in casa, doar nu vrei sa fii nenorocit ca rusii si sa incalzesti casa cum fac ei.
Nu mai fi nesimtit si nu mai consuma resursele ce trebuie sa le revina doar miliardarilor!
Saracii in saracie, bogatii in lux si risipa, asa e lasat de la natura, scrie pe tablita cu care au pogorat miliardarii sa le faca un bine saracilor de jos.

#46
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,801
  • Înscris: 14.10.2008
2 rude ale cumnata-mii se duelau, unul cu Maserati Levante Trofeo, altul cu Tesla, si cel cu Maserati zice bah, incercam pe A2 Constanta sa vedem care poate mentine viteza maxima constant pe o distanta de 200 km? Maserati ar castiga chestia asta.

In rest da, EV o consider de oras, cea mai buna in conditiile de trafic gen Bucuresti, sa conduci acolo ICE cu cutie manuala e crima si pedeapsa.

In oras ICE consuma mult, in afara ICE consuma putin, mai ales diesel, la EV mi se pare invers, consuma putin la viteze mici, deci in oras, si consuma mult la viteze mari, adica pe autostrada ori ai prize dese ori stai cu morcovul penei prostului.

#47
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

....
dupa 1001 calcule si socoteli:
electrica in oras pt drumuri scurte, pentru orice altceva DISEL.
(loganul pe gaz reprezinta o alternativa, dar e logan)

Edited by arg, 01 September 2022 - 11:10.


#48
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,801
  • Înscris: 14.10.2008
Nu ma incanta electrica dar daca voi fi fortat sa o am, as incarca-o acasa noaptea la amperaj redus. Am trifazic dar tot nu vreau sa rup instalatia, eu am apreciat mult centrala pe gaz spre a usura electricul si a-l avea doar pentru aer conditionat vara, vin astia acum ca sa re-mute totul pe electric, nu, doar daca se termina foarte curand combustibilii fosili, fara de care sa fim seriosi, nici electricul nu se simte prea bine, mai ales daca nu va fi suplimentat cu nuclear, mult nuclear daca s-ar termina carbune/petrol/gaz.

#49
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 tomcatsk8, on 01 septembrie 2022 - 10:25, said:

Asta e gluma de 1 septembrie in loc de `1 aprilie. Nici eu nu fac mult mai mult de atat si as vrea sa stiu de unde inchiriez masina simbata dimineata daca ma gandesc vineri seara sa dau o fuga pana la bulgari la plaja. Sau de unde o inchiriez marti la ora 5 pentru ca la ora 6 mi s-a facut de plimbare pe Dunare cu paddleboardul. Si pe ce planeta e o masina inchiriata mai ieftina cand pe an platesc RCA + impozit + ITP cam 1000 lei.
Problema se pune din perspectiva unuia care n-are masina si trebuie sa-si cumpere. Si pentru ca nu se pricepe deloc la masini, ar cam trebui sa-si ia una noua, cu garantie, pentru ca un SH nu este o optiune viabila pentru el.

Deci pe langa cei 1000 lei pe an, mai pune vreo 25.000 EUR, adica 125000 lei.

Si apoi te mai gandesti daca pentru a economisi 100000 lei, nu cumva poti face un efort si sa te gadesti cu o zi mai devreme daca vrei sa mergi la bulgari la plaja.


 smoke, on 01 septembrie 2022 - 10:41, said:

promovarea masinilor electrice nu are nici o legatura cu grija fata de planeta, poluarea sau whatever. totul e economic. piata de sh a ajuns prea mare, producatorii nu vindeau masini noi suficiente, ergo motiv sa forteze electricele pe orice motive,
TOTAL gresit acest citat.

Producatorii vindeau bine-mersi masini cu pistoane, fara nici o problema (situatia cu SH-urile din Romania nu este relevanta la nivel european sau planetar).
Toti producatorii traditionali aveau deja investite sume ENORME de bani in fabrici de masini cu pistoane, in cercetarea si dezvoltarea de motoare cu pistoane, in tot lantul de aprovizionare cu piese pentru masini cu pistoane.

Trecerea la electrice se face IN CIUDA a ceea ce ar fi vrut producatorii traditionali. Ei ar mai fi vrut sa mai vanda vreo 30 ani de acum incolo tot masini cu pistoane, ca sa-si amortizeze investiile in fabrici, cercetare si dezvoltare, etc.

Toti producatorii traditionali care au inceput sa aiba oferte mai serioase de masini electrice au fost fortati sa investeasca din nou SUTE DE MILIARDE de dolari in cercetare & dezvoltare, retehnologizarea fabricilor, re-calificarea angajatilor ca sa poata lucra pe masini electrice cu sisteme de inalta tensiune, aprovizionare cu baterii, fabrici de baterii, samd. In acelasi timp, o mare parte din investiile anterioare pentru masini cu pistoane risca sa devina "STRANDED ASSET".


 smoke, on 01 septembrie 2022 - 10:41, said:

faptul ca trecerea la electrice reduce poluarea "LOCALA" nu rezolva mare lucru pe termen lung, ba dimpotriva, prelucrarea materiilor prime necesare..de la extractie pana la reciclare (care nu prea se poate la toate) e mai daunatoare decat extractia de titei.
Si acest citat este TOTAL gresit.

#50
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,798
  • Înscris: 09.01.2007
Ce ma amuza exagerarile astea absurde.
"Nu ne ajung 85kW / cu 45 kW faci maxim 200 km." - cred ca trebuie sa te chinui sa scoti consum de peste 20 kWh/100 km cu majoritatea masinilor electrice.
"In oras are un ICE care consuma 14l/100 km." - Oare nu s-a gandit sa ia o masina de dupa 2010? Cand ii aud pe toti cu 10-12-14% mixt ma umfla rasul. Cu exceptia alora cu M-uri si RS-uri, nu e scuza pentru asa ceva. Masinile mai noi au sub 10% in conditii de trafic serios. Eu am medie de 5% la hibrid (nu plug-in, doar hibrid normal) in ultimii 2000 km, si stau in Bucuresti. Like wtf de unde scoateti 14%? Aveti patrol din '94 si comparati consumul cu EQS?
"Incepe scoala si o sa stau in noxe o ora ca sa parcurg 6km" - ai auzit de transport in comun? N-ai cum sa stai in trafic si sa te plangi ca-i trafic, pentru ca TU ESTI TRAFICUL! Nu-ti convine? Lasa masina acasa, vezi ce optiuni ai. Dar nu, noi vrem sa lase toti ceilalti masina acasa, ca asa-i logic si frumos, ca sa nu mai fie poluare.

Apropo de asta cu poluarea, cineva care schimba masini mai des decat schimba anvelopele la ele participa mult mai mult la poluare decat cineva care trage de un diesel euro3/4 de zeci de ani. Ca sa nu mai zic de a detine x masini si alte aberatii. Eu nu zic sa nu-si mai cumpere nimeni nimic ca sa nu polueze, dar ala cu 3-4 masini pe care le schimba la 2 ani se plange de restul din jur ca polueaza? Ah stai, ii pasa doar de poluarea LOCALA, ma scuzati.

Frustrari tipice de romani carora li se cuvine: de ce nu gasesc toate statiile libere? De ce nu e gol drumu dimineata cand duc plodu' la scoala/merg la serviciu? De ce nu scade pretul curentului electric cand cererea creste? etc. etc.

#51
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 Adm, on 01 septembrie 2022 - 09:12, said:

Toeretic au 400 km  autonomie, practic nu au.
Si NU au Supercharger, care face mare diferenta pe drum lung, mai ales ca apar incetisor si pe la noi.

Mda, adica eu cu 750000 de km la bord fac drumuri in mod regulat BV-Buc si retur de 400 de km si raman cu 50-100 km autonomie si tu imi spui "Teoretic"
Ai mers macar o data la drum lung cu una? sa vezi cat de eficiente sunt?
In plus in test de iarna a avut cea mai mica scadere de autonomie 9% fata de WLTP...si ei (NAF)au obtinut 405 km iarna tot teoretic?
https://www.naf.no/e...ange-test-2020/
"The Hyundai Kona Electric took the crown. It traveled 405 km in the cold compared to its claimed range of 448 km (WLTP combined cycle). In severe cold weather, the Kona Electric delivered 91 percent of its promised WLTP combined range."

Legat de Superchargere...poate il intrebi pe Cristi de la Romania electrica cum de a reusit sa ajunga dupa Kona la un challenge 1000 de km in conditiile in care a avut acces la 2 SC: Constanta si Pitesti
https://electromobil...e-vara-cu-kona/

Edited by raven75, 01 September 2022 - 11:19.


#52
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,783
  • Înscris: 06.09.2004

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Lasand filosofia deoparte, un prieten fan Tesla mi-a spus asa aseara:

Masina mea (Santa Fe) a costat 6000 eur acum 5 ani si o vand acum cu 3000 eur.
O Tesla ma costa minim 50 000 EUR, deci raman pe diesel pana pica motorul sau rotile.

Masinile electrice sunt pentru bogati.
partea asta n-o inteleg, ce relevanta are faptul ca e fan tesla, cand bugetul lui e 3000 de euro? si eu sunt fan bentley, dar raman deocamdata la ratb ca n-am bani sa trec strada - deci Ferrari nu merita.

#53
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,801
  • Înscris: 14.10.2008

 arg, on 01 septembrie 2022 - 11:08, said:

dupa 1001 calcule si socoteli:
electrica in oras pt drumuri scurte, pentru orice altceva DISEL.
(loganul pe gaz reprezinta o alternativa, dar e logan)
Cea mai pretabila la drumuri scurte si foarte scurte, ICE-urile, mai ales diesel, nu se simt bine la drumuri scurte si opriri dese.

In oras te invarti cu electrica, cea mai mica si cea mai usor de parcat, in afara iei dieselul, asa vad eu lucrurile. Dar eu am dieselul pentru ambele, un diesel din 2008 care merge bine ca nu e foarte rulat.

#54
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Masinile electrice sunt pentru bogati.
Saracule...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate