Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !
 Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online

Problema calculator
 Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut

Cum reactivez Google Maps?
 

Un roman a renuntat la masina electrica dupa 2 ani

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001

*
POPULAR

Quote

Un șofer a decis să renunțe la mașina electrică pe care a condus-o timp de doi ani, după ce a făcut un bilanț și a descoperit mai multe probleme.
Românul a cumpărat în urmă cu doi ani o mașină electrică de la Opel, e-Corsa, după ce a documentat și a cercetat piața timp de 4 luni.

Citit mai multe @ sursa

Sursa

Ca intotdeauna in viata, reteta nefericirii este distanta mare dintre asteptari si realitate.

Asa cum avem si noi pe topicul Rezumat despre masinile electrice, masina electrica NU este perfecta si mai ales nu este doar lapte si miere.

Sa o luam pe rand.

1. Masina electrica e la inceput, si s-a dovedit ca intotdeauna, ca ce e ieftin e si adesea prost (nu inseamna ca ce e scump e intotdeauna bun).
Dupa ce am avut un Nissan Leaf si mai am in familie un ZOE si un Eqc, pot spune in mod subiectiv ca nu as risca sa am alta masina electrica decat Tesla, accent pe "risca", pentru ca si la Tesla sunt destule probleme, dar per total sunt mai multe avantaje, decat dezavantaje.

Ca idee, cu cat bateria e mai mare, cu atat e mai bine.
La Tesla MY am baterie de 82 kWh si nu m-ar deranja sa fie mai mare.
La Mercedes EQC am baterie de 85 kW si e prea mica, pentru ca masina consuma enorm (cu 30% peste Tesla).

Cand iti cumperi Corsa-E (45 kwh) si te astepti la minuni, e clar ca vei fi dezamagit.
Realist, la 45 kWh, probabil ca autonomia reala, vara este ceva peste 200km, daca nu te grabesti foarte tare.

2. Masinile electrice, mai ales cele cu baterii relativ mici si consum maricel pt ce ofera, sunt masini de oras si imprejurimi.
Cand risti la drum mai lung, iti asumi de la sine probleme precum:
- timpi morti de incarcare
- sa ramai in pana prostului ca nu merge statia de incarcare

3. Pe masura ce masinile mici mai mai ieftine (cu baterie mica) vor fi din ce in ce mai populare, va creste presiunea pe statiile de incarcare, mai ales pe cele putine, aflate in tranzit sau unice in oresele mici, indiferent daca sunt gratuite sau cu bani.
Va spun din experieta ca e frustrant sa gasesti statia ocupata la drum lung, dar sa afli ca mai asteapta inca minim o masina pe langa cea care incarca, iti strica toata ziua.
In plus, masinile ieftine incarca incet, iar majoritatea statiilor din Romania sunt de max 50 kW.

Ieri am fost la Promenada cu treaba la banca si am zis sa pun si eu niste kWh gratis de la Musk de la Supercharger.
Toate statiile erau ocupate, dar fiind de mare putere, in mai putin de 10 minute s-a eliberat un slot.

4. Costul pe km depinde de comparatie, legislatie, locul incarcarii, pretul curentului electric etc
Sa ai masina electrica si sa stai la bloc, e o reteta a esecului sau o placere a autoflagelarii.
Pretul curentului electric (exceptand Hidroelectrica) este infiorator si probabil situatia se va agrava cat de curand.
Ideal e sa stai la casa si sa ai panouri fotovoltaice, iar asta insemna alta investitie. Cat e soare, aproape ca nu am platit deloc pentru deplasarea cu masina, incarcand din supraporoductia fotovoltaica.

In mod normal (pt mine), consumul masinii ICE in oras si pe afara este pe la 14l/100km, deci mental sunt foarte happy strict referitor la consum si cheltuieli totale EV vs ICE, dar asta nu inseamna ca voi pleca cu EV la drum lung, mai ales daca sunt pe fuga.

Asadar, de ce folosesc EV in majoritatea drumurilor mele?

1. Am o problema cu poluarea locala, nu globala.
In cateva zile incepe scoala si pe 6km ajung sa fac si 40 de minute. Mii de masini care fumega stand pe loc si oameni care inhaleaza noxe.
2. Comfortul unei electrice, acceleratia instant, cutia automata by default sunt chestii care in mod normal le ai in zona premium la  un ICE.
3. Costurile de utilizare sunt abia pe ultimul loc, pentru ca fac putini km (cca 20 000 pe an), iar cele de achizitie sunt similare ICE vs EV in cazul meu, ba chiar mai mari pt ICE.


=====
Lasand filosofia deoparte, un prieten fan Tesla mi-a spus asa aseara:

Masina mea (Santa Fe) a costat 6000 eur acum 5 ani si o vand acum cu 3000 eur.
O Tesla ma costa minim 50 000 EUR, deci raman pe diesel pana pica motorul sau rotile.

Masinile electrice sunt pentru bogati.

#2
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006
Felicitări, ești printre puținii oameni de aici care vorbesc ONEST despre electrice, nu exclusiv pe rețeta "Apple rulz"!

#3
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Pai si ce e nou in asta ?
Ca bateriile mici au autonomie mica sau ca tehnologia avansata e scumpa ?


#4
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Asa cum avem si noi pe topicul Rezumat despre masinile electrice, masina electrica NU este perfecta si mai ales nu este doar lapte si miere.

Sa o luam pe rand.
Pai uite cum a ajuns la electrica, ce calcule si-a facut,etc. Sper sa nu incurc borcanele(posesori)

Quote

În ultima parte a anului trecut mașina soției a stat mai mult prin service. Soția avea un Nissan Micra din 2010, peste 130.000 km rulaj, care începuse să scârțâie din toate balamalele.
După ce am văzut că notele de plată de la service încep să se adune, m-am gândit să cumpăr o mașina nouă. Soția conduce doar mașini cu cutie automată și preferă mașinile mici de oraș (Micra noastră are o lungime de sub 3.9 m) din motive de parcare, acces pe străduțe înguste, obișnuintă.
Așa că am început studiul de piață în Decembrie 2019. Cerințele erau relativ modeste: mașina din clasă mica, cutie automata, senzori de parcare cu camera spate.
Fiind vorba de mașini electrice, un nou criteriu a fost luat în considerare: autonomia. Singura mea cerință referitoare la autonomie a fost să pot ajunge la mare folosind viteze de autostrada fără a re-încărca (și eventual fără a face atac de cord că rămân fără electroni pe A2) + încărcare DC.
Concluzii
Da, mașinile electrice sunt încă ceva mai scumpe ca preț de achiziție decât cele ICE. Dar comparația trebuie să se facă între mașini cu echipări și performanțe similare, nu între modelele cele mai ieftine ICE și cele BEV.
De exemplu, comparativ cu un model Corsa cu cutie automată, 1.2l turbo 130CP, GS Line, camera video spate, în Februarie diferența era doar de 2500-3000 EUR (incluzând discountul Rabla, desigur). Mai scumpă dar în limite acceptabile, cel putin pentru mine. Cei care zic ca un Corsa ICE este 12.000 iar cel electric 31.000 nu sunt obiectivi…
Ce mă încânta:
Consumul, măcar pe timp de vară, pare a fi cel puțin decent: nu chiar la fel de bun ca al modelelor Hyundai, dar nu semnificativ mai rău; mai bun decât cel al suratelor e-208/e-2008/DS Crossback e-tense, mai bun decât WLTP;
Trecerea de la o mașină ICE este foarte lină, nu reprezintă nici un stress pentru șoferii care conduc pentru prima dată o mașină electrică. Ok, exceptând programarea încărcărilor în cazul deplasărilor în afara localității.
Este extrem de stabilă în curbe, se conduce foarte lejer, este sprințară.
Ce nu mă încântă:
Prea puține informații despre partea electrică. De exemplu nu pot vedea Starea de Încărcare a bateriei în procente (trebuie sa folosesc aplicația MyOpel pentru asta, care îmi arată SOC ultima oară când mașina a fost pornită); când se încarcă bateria indică viteza de încărcare în km/h (nu in kW- putere sau kWh – energie); nu arată câți kWh s-au încărcat, etc.
Încărcătorul portabil inclus este prea lent, permite doar 8 Amperi la priza casnică de 230 Volți rezultând într-o putere de încărcare de 1.8 kW; de fapt încarcă cam 1.35-1.4 kWh într-o ora, datorita pierderilor de încărcare
Nu are spatii dedicate pentru cablurile de încărcare, acestea trebuie să ocupe spațiu din portbagaj.


#5
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,532
  • Înscris: 01.08.2006
Ca la orice produs, marfa noua, or fi unii care sar orbi si cumpara. Dar pentru cine se intreaba macar putin, e clar ca masina electrica e pentru moment buna doar in oras si daca ai unde sa o incarci relativ usor.
Dar asta e evolutia la orice nou: unii cumpara, apoi tot mai multi, apar produse complementare, etc. In cazul de fata, or aparea baterii mai bune, masini mai eficiente, mai multe statii de incarcare. Dar in timp.

#6
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,180
  • Înscris: 16.05.2012

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Lasand filosofia deoparte, un prieten fan Tesla mi-a spus asa aseara:

Masina mea (Santa Fe) a costat 6000 eur acum 5 ani si o vand acum cu 3000 eur.
O Tesla ma costa minim 50 000 EUR, deci raman pe diesel pana pica motorul sau rotile.

Masinile electrice sunt pentru bogati.

Din fericire sunt si alte optiuni in afara de Tesla care se incadreaza in 25-3000 de euro cu autonomie peste 400 km, consum mediu de 15kwh/100km (cu ierni cu tot) si 5 ani garantie fara limita de km nu 80.000 km sau 3 ani ca la altii...
Asa ca "riscul" cu Tesla devine o gluma buna...

#7
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Altfel...m-a costat pipi de dinozaur 11 euro pe suta de km in concediu, peste 95% autostrazi, la o masina care de noua a costat cat 25% din Tesla si care azi face cat 20% din aceeasi Tesla.
In multele mii de km facute am alimentat de peste 10 ori, si a durat in total 1 ora.
Funny a fost la coada de 3 ore la un pod al prieteniei cand am stat cu motorul pornit.
De cele cateva statii, putine rau la zecile de auto care erau prin parcari pe autostrazile Europei , nu mai zic.
Asa ca, daca nu mergi decat in range-ul 100-3-400 de km , nu vad rostul hipsterelei mileniului.
Si da, dupa urmatoarea tura din octimbrie va trebui sa fac schimbul de ulei desi l-am facut in ...iunie 😎.
Asta cu electricele e mai de snobism asa !

Edited by icssizero, 01 September 2022 - 08:58.


#8
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,129
  • Înscris: 22.05.2003
Low price, no expectations!

Attached File  WhatsApp Image 2022-09-01 at 9.59.39 AM.jpeg   116.45K   360 downloads


 raven75, on 01 septembrie 2022 - 08:55, said:

Din fericire sunt si alte optiuni in afara de Tesla care se incadreaza in 25-3000 de euro cu autonomie peste 400 km, consum mediu de 15kwh/100km (cu ierni cu tot) si 5 ani garantie fara limita de km nu 80.000 km sau 3 ani ca la altii...
Asa ca "riscul" cu Tesla devine o gluma buna...
Toeretic au 400 km  autonomie, practic nu au.
Si NU au Supercharger, care face mare diferenta pe drum lung, mai ales ca apar incetisor si pe la noi.

#9
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,874
  • Înscris: 22.12.2005

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:



ma bucura sa vad ca oamenii mai posteaza pentru a educa. eu m-am blazat, prea multa ignoranta si nesimtire. dar m-ai bucurat cu dorinta ta de a ne ridica nivelul de "minte". Multumesc!

Edited by althea, 01 September 2022 - 09:38.


#10
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,253
  • Înscris: 27.10.2007
unul din cati? ca daca e unul din 10.000, e nesemnificativ...
pe de alta parte, e OK sa recunosti ca ai gresit (cand te-ai increzut doar in marketing).

Edited by strongsss, 01 September 2022 - 09:20.


#11
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
Nu exista nici un avantaj real la masinile electrice actuale. Absolut toate "avantajele" sunt ori povestioare din categoria fake-eco ori figuri de vedeta.
Nu au nici un viitor in forma actuala, repede cum au aparut tot asa se vor evapora sau nu vor depasi o cota minuscula din piata.
Ori vor ramane simple trotinete de mers la intruniri eco. Ca nu se cade sa vii acolo cu suv-ul tdi, nu apare bine in poza verde

#12
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Veste buna de la Dacia!

https://www.timesnew...itor-de-200-km/

#13
Eminescian

Eminescian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 512
  • Înscris: 08.09.2019

 bai3tzash, on 01 septembrie 2022 - 08:54, said:

e clar ca masina electrica e pentru moment buna doar in oras si daca ai unde sa o incarci relativ usor.

Sectorul masinilor electrice e subventionat serios, asta nu e rau, stimuleaza vanzarile, dar eu zic ca trebuiau (statul adica) sa conditioneze (limiteze) numarul de masini vandute de numarul de statii de incarcare instalate (excluzand aici statiile proprii ale posesorilor).

#14
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 Eminescian, on 01 septembrie 2022 - 09:30, said:

eu zic ca trebuiau (statul adica) sa conditioneze (limiteze) numarul de masini vandute de numarul de statii de incarcare instalate (excluzand aici statiile proprii ale posesorilor).
Sa cumpere doar cei care au statie acasa, de orice felPosted Image

Edited by cata, 01 September 2022 - 09:34.


#15
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,099
  • Înscris: 09.01.2007
Era o stire ieri ca cel mai mare producator de electrice incepe vanzarile in Europa, marca e BYD si e chinez.
Muahahaaaa.
Cum e sa promovezi electricele in mod barbar la nivel de UE, dupa care sa vina chinezul sa iti vanda ?
Prostie sau conspiratie ?

#16
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Cand iti cumperi Corsa-E (45 kwh) si te astepti la minuni, e clar ca vei fi dezamagit.
Asa este dar asta e un caz particular, nu o problema generala a tuturor masinilor electrie.

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Sa ai masina electrica si sa stai la bloc, e o reteta a esecului sau o placere a autoflagelarii.
Cu asta nu-s de acord.

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Pretul curentului electric (exceptand Hidroelectrica) este infiorator si probabil situatia se va agrava cat de curand.
Si chiar si asa, tot e mai ieftin decat benzina.
Mai ales in oras, unde fosilele consuma...

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

pe la 14l/100km


#17
cetces

cetces

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 10.08.2022

 Courage, on 01 septembrie 2022 - 08:44, said:

Masinile electrice sunt pentru bogati.
Asta cred ca era clar pentru toata lumea, sau sper ca toata lumea sa fi avut minimul de neuron sa realizeze asta.
As mai adauga ca sunt chiar pentru bogati care au doar timp liber si o ard aiurea cu masina si nu folosesc masina pentru a face efectiv ceva cu ea, ci doar sa dea ture sa nu se plictiseasca si sa isi ocupe multul timp liber cu ceva ca altfel ar ajunge sa isi taie venele de depresie.

Eu cam asta am observat in jurul meu.

#18
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 cetces, on 01 septembrie 2022 - 09:42, said:

As mai adauga ca sunt chiar pentru bogati care au doar timp liber si o ard aiurea cu masina si nu folosesc masina
Eu cam asta am observat in jurul meu.
Sa inteleg ca esti bogat fara electrica? Misto zona in care locuiesti.
Sa nu imi spui ca toti au Spring. Eu am electrica si ard 60km/zi si nu sunt bogat, fara timp liber in cursul saptamani.
Sa nu uit, am si termica pe care o pornesc o data pe saptamana sa nu uite se porneascaPosted Image

 overseas, on 01 septembrie 2022 - 09:35, said:

Era o stire ieri ca cel mai mare producator de electrice incepe vanzarile in Europa, e chinez.
Prostie sau conspiratie ?
Cate fabrici de baterii au ieuropenii?
Primii zece producători de baterii pentru vehicule electrice după cota de piață sunt toți din țări asiatice, având unități de producție în China, Japonia și Coreea de Sud. Potrivit datelor SNE Research, cei mai mari trei producători de baterii din lume – CATL, LG și Panasonic – au împreună aproape 70% din piața.
Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) este cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume. Compania chineză furnizează baterii cu fosfat de fier litiu (LFP) către Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen și Volvo.
LG și Panasonic sunt pe locul al doilea și al treilea în clasament. Bateriile furnizate de Panasonic ajung pe modele Tesla și Toyota.
În schimb, bateriile LG sunt utilizate în vehiculele electrice Jaguar, Audi, Porsche, Groupe Renault, Stellantis, Ford și GM. LG Energy Solution a înregistrat o capacitate instalată de 39,7 GWh, o creștere de 2,5 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările puternice de Tesla Model Y (fabricat în China), Volkswagen ID.4 și Ford Mustang Mach-E au dus la o creștere rapidă.
SK Innovation, aflat pe locul 5 în clasament, a înregistrat o creștere rapidă datorită vânzărilor Kia Niro EV, Hyundai Ioniq 5 și Mercedes-Benz GLE PHEV.
Deci, Prostie sau conspiratie ?

Attached Files


Edited by cata, 01 September 2022 - 09:58.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate